IUI in februari 2013

Discussion in 'MMM clubs' started by wachtenopwonder, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Ik bedoelde je handtekening :p jeetje dat is een compleet andere uitkomst, ongelooflijk. Fijn om eindelijk te weten waar je aan toe bent. Hebben ze nog iets gezegd over je licht positieve testen?

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hier ben ik ook weer even. Vandaag weer naar leidendorp geweest , voor het startgesprek. We mogen in juli beginnen met IVF!
    Het zaadonderzoek was dit keer weer goed. Maar omdat uit de brief van het ziekenhuis bleek dat de kwaliteit behoorlijk wisseld, mogen we toch starten met IVF.
    Volgende week naar de voorlichtingsavond. De recepten voor de medicijnen kreeg ik al mee en heb ik bij de apotheek gebracht.

3. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Spannend meid, wat snel ook! Wij gaan ook naar leiderdorp als het zover is, ik ben benieuwd naar je ervaringen daar, hou ons op de hoogte. Begin je zodra je cyclus start? Hoe gaat het allemaal in z'n werk ongeveer? Of moet je dat nog horen?

4. @Schorpioen; Fijn dat je zo snel door kunt! :) Wat ga je spuiten?

@Wachtenopwonder; Ja inderdaad, we zijn ook zo boos op de andere kliniek.. Heel benieuwd hoe ze op onze klacht gaan reageren. Over de licht positieve testen heb ik het in Duitsland nog niet kunnen hebben. De vorige kliniek vond het niet nodig om dat in m'n dossier te zetten (ik had maar gewoon niet moeten testen) en de intake ging zo razendsnel dat we het niet zelf hebben kunnen zeggen. 9 Juli hebben we weer een afspraak, ik ben zeker van plan om het er dan nog even over te hebben!

Hoe is het met jou?

5. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Het gaat wel goed met me, dit weekend als het goed is iui nummer 8. Daarna lekker 2 weekjes vakantie. Heb er helemaal zin i!

6. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Wachtenopwonder: ik hou jullie zeker op de hoogte! We zijn tnt erg tevreden over MCK Leidendorp. Aardige mensen. Onze arts is erg vriendelijk en meelevend. Het loopt allemaal wat beter dan in een ziekenhuis. Afspraken kunnen achterelkaar gepland worden.
    We gaan volgende week naar een voorlichtingsavond, daar horen we hoe het allemaal gaat gebeuren. de arts heeft ook al wat uitgelegd.
    Zo'n voorlichtingavond is wel verplicht, maar dat vinden we niet erg.
    Verder hebben we wat onderzoekjes gehad, ik een echo, mijn man nog een zaadonderzoek en bij ons beide is bloed afgenomen.

Maar jullie gaan al voor IUI poging 8! Tot hoever gaan jullie (misschien had je dat wel verteld, maar ben ik dat vergeten;))

Shaddixxx: Ik moet beginnen met Decapeptyl en dan volgens afspraak Menopur.
    Ik had jouw blog gelezen, ik heb veel respect voor jullie. Vind het ook heel knap dat je een klachtenbrief gestuurd heb! Ik hoop echt dat ze erop reageren!

7. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Yes, iui poging 8 komt eraan, aanstaande zondag. We gaan door tot 9. Dus als deze poging mislukt gaan we alvast bellen met het mck voor een intake gesprek. Succes volgende week tijdens de voorlichtingsavond! Worden deze regelmatig gehouden of wordt het speciaal voor en koppel op afspraak gemaakt?

8. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Die voorlichtingsavonden zijn vlgs mij wekelijks of om de 2 wkn. Als je echt niet kan komt het ook goed hoor. Dan plannen ze een afspraak voor jullie in.
    Succes zondag met de IUI!

9. Oh super, menopur! Fijn voor de kwaliteit van de eitjes! Hopen dat het een mooi resultaat oplevert! :D

Lief trouwens, dankjewel! We hebben net al een eerste reactie gekregen, dat ze onze brieven hebben ontvangen en door wie we het nu af willen laten handelen.. Terwijl in de klachtenprocedure staat dat je voor de aansprakelijkheid bij de directie, voor de gegrondheid van de klacht bij de klachtencommissie, en voor klachten in het algemeen bij de klachtenopvangfunctionaris moet zijn. Ik heb dus maar weer teruggestuurd dat we van alle partijen een reactie willen.. De moed is me wel al een beetje in de schoenen gezakt, want de mail die we kregen kwam van de klachtenopvangfunctionaris, en die heeft dezelfde achternaam als de directeur en de arts die wij vaak zagen.. We wisten wel dat het een familiebedrijf is ;), maar hadden toch verwacht dat de klachten onafhankelijk beoordeeld zouden worden.. Ik heb nu het idee dat zij nooit een onpartijdige beoordeling kan geven en vooral in het voordeel van de kliniek denkt. Maarja, afwachten maar.

Wachtenopwonder, fijn dat je dat precies nog kunt plannen voor je op vakantie gaat! En nu maar hopen dat de rust van de vakantie z'n wer gaat doen!

10. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Meiden, hoe is het met jullie?

Wij hebben een ivf intake 2 aug. Iui 8 is ook mislukt, ik kreeg voortijdige bloedingen en bleek dat ik 4 grote cystes had. Ik ben nu bezig met een duphaston kuur. Het zit helaas niet mee :(

11. Wat kl/ote zeg.. Hadden ze die cystes dan niet gezien tijdens de FM's? :(

12. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Nee ze waren er toen niet, ze zijn zeg maar ontstaan na mijn ovulatie. Ik ben nu al een week aan de duphaston, na 2 dagen was mijn buik al plat dus ik denk dat de cystes weg of geslonken zijn, maar ik heb niet meer gebloed en nu heb ik sinds gisteren vruchtbaar slijm? Hmmm misschien zit ik al in een nieuwe cyclus

13. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Schorpioen en wensmeisje, hoe is het met jullie? Lang niets meer gehoord....

Shadixxx, ik heb je blogs gelezen, wat een rot toestand. Maar goed dat je nu een wat duidelijker beeld heb van jullie situatie en dat er mogelijkheden zijn

14. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hier alles goed hoor. Ik wacht op mijn menstruatie. Dan mag ik starten met IVF. Dus best spannend.

Wachtenopwonder: balen van de cysten en natuurlijk ook dat de 8 e IUI mislukt is.

15. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, excuus voor de radiostilte
    Ik was even helemaal klaar met de mmm en zat nogal in de put
    Daarbij kwam dat we net de ivf zouden starten, echt alles al in huis en 2dagen voor menstruatie, toen we alles hebben afgeblazen
    Ik blijk een andere medische aandoening (ivm herkenbaarheid houd ik het ff vaag) te hebben waarvan de ernst eerst moet worden bepaald. Dit kan varieren van onschuldig tot ernstig. Wij zijn in afwachting vd resultaten van diverse onderzoeken. Maar allemachtig wat gaat dat traag in het ziekenhuis. Erg frustrerend. De verwachting is nu overigens dat het hopelijk meevalt.
    Verplicht in de ruststand dus hetgeen misschien ook wel goed is

Wachtenopwonder, jemig..onwijs K dat je cystes hebt ! En dat de IUI wederom niet gelukt is... Sterkte

Schorpioen, succes met de ivf! Bij mck ook toch? Ik ga duimen voor je

Shadixx, hopelijk komen jullie verder in duitsland! Gisteren nog ff op je blog gespiekt. Oef, niet makkelijk allemaal! Sterkte ook

16. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Oh nee toch meid, wat een toestand :( ik hoop dat de resultaten snel komen en positief zijn zodat jullie door kunnen. Knuffel

17. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Spannend!!

18. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Even een update.
    Met goede moed gestart met de IVF poging.
    Helaas is het bij ons anders gelopen dan gepland:(. Bij eerste echo was de echoscopiste nog positief, maar kon nog weinig zeggen over de hoeveelheid, maar het zag er allemaal goed uit.

Afgelopen zondag moesten we weer terug, toen kwam de teleurstelling 4 follikels. 2 grote en 2 kleinere. de arts die de echo maakte, liet al doorschemeren of een punctie wel zinvol was. Dosering Menopur ongewijzigd.

Vanmorgen hebben we weer een echo gehad. Het resultaat 3 follikels van ruim 19 mm en 1 wat kleinere. Helaas was er niks bij gekomen.
    We hadden daarna een gesprek met onze arts over wat gaan we nu doen. Deze kwam met de volgende suggesties:
    - deze poging afbreken, een maand rust en dan opnieuw een poging met een hogere dosering
    - een iui doen, met het risico op een meerling
    - een punctie.
    we hebben ze alle 3 goed besproken, de eerste viel gelijk af. De 3e hebben we overwogen. Maar in overleg met de arts gaan we toch voor een escape IUI.
    Omdat ik nog niet maximaal gestimuleerd word doen we nog geen punctie. Als er de volgende ronde, ondanks de maximale stimulatie ook maar 4 follikels te zien zijn, dan gaan we wel voor een punctie, want dan weet je wel dat je het maximale eruit heb gehaald.

We hebben nu donderdag de iui, het risico voor een meerling neem we voor lief.
    Vanavond nog 1x de decapeptyl en dan een uur later de pregnyl.
    Ik moet ook starten met de utrogestan.

Als de IUI mislukt moeten we een maand rust houden en dan mogen we opnieuw starten met de IVF poging, maar dan met hogere dosering medicatie.
    Omdat er nog geen punctie is geweest, hebben we straks nog steeds recht op 3 vergoedingen voor IVF.

19. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schorpioen
    Wat balen! (zacht uitgedrukt..) maar je klinkt sterk. Ik hoop dat de IUI resultaat heeft. Hoe is je ervaring met mck en de IVF tot dusver? Ik ga voor je duimen!!

Wow, hoe gaat het met jou? Ga je starten met IVF? (je hebt IUI traject nu toch afgesloten?) en weet je al waar je IVF gaat doen? Heel veel succes en sterkte

Shadixxx
    En bij jou is nu bijna de start van het traject in dd toch? Ik las dat de intake goed was verlopen? Hopelijk ook snel actie voor jullie!!

Ego; mijn andere medische aandoening is niet de ernstige versie maar ik moet wel onder controle blijven. Opluchting dus. Maar alle spanning werd mij toch iets teveel en had ik echt angst voor de IVF daarom hebben we tot nader order een pauze ingelast. (en gesprekken met psych van mck)
    Maar tot onze grote verbazing had ik vanochtend een positieve test!! 2 dagen na nod maar met gevoel en kramp van naderende menstruatie, toch testje gedaan en jawel, meteen een streep... OMG.. Kan het niet bevatten gewoon. Wel wat kwaaltjes (vlagen misselijk) maar dacht echt dat ik ongesteld werd.
    Fingers crossed dus en over 2 weken een echo bij mck

Zo raar niemand weet het nog maar kan gelukkig hier mijn hart luchten!! Ik hoop dat na mij nog vele positieve berichtjes volgen en jullie ook snel een pos test hebben en houden!!

20. Wat geweldig wensmeisje. Gefeliciteerd!

Schorpioen, hoe is het nu met jou?

Wij hebben aanstaande vrijdag de TESE inderdaad :)

Share This Page