@Shaddixxx: ik heb de IUI nog niet gehad, maar ik weet dat ze bij ons ook niet aan ''bliijven liggen'' doen, alhoewel daar geloof ik nu wel een onderzoek naar gaande is vanuit het AMC. @Wachtenopwonder: Ja! Ik heb vandaag voor het eerst gespoten. Vond het erg spannend! Ik heb geen Puregon, maar Gonal-F. Ik deed het natuurlijk weer fout... Ik drukte niet hard genoeg in de pen en toen zaten er nog 25 eenheden in... Kon ik nog een x prikken @Snoopy26: volgens mij zou je kunnen beginnen wanneer je je mag aanmelden op de 1e dag van je menstruatie. Ik moest dan eerst een echo (dag2) en vandaag moest ik voor het eerst hormonen spuiten (dag3). Jij ook succes! Spannend he?!
@wachtenopeenwonder, heb wel wat kwaaltjes. Maar ik denk dat het door de hormonen komt. Van de puregon had ik vrijwel nergens last van, spuit ook maar 50 eenheden. Is laag maar gelukkig reageer ik er wel goed op. Had 2 eitjes van bijna 21 mm. Het was de bedoeling dat ik pregnyl zou zetten maar is ovitrelle geworden. Ik ben vanaf zondag heel moe en veel last van krampjes en steekjes in mijn baarmoeder. Maar het schijnt dat de kwaaltjes heel veel weg hebben van zwangerschapskwaaltjes. Zou natuurlijk te gek zijn na de 1e iui!!!
@Moisie; Pff, ik kan me mijn eerste keer prikken nog héél goed herinneren.. Wat een ramp was dat Volgens mij heb ik een half uur met die spuit in mn hand gezeten voor ik 'm eindelijk durfde te zetten.. Dat was dan decapeptyl, tegen de tijd dat ik met Gonal moest beginnen was ik er al aardig aan gewend, toen vond ik alleen de klikjes nog heel eng En nu.. Nu doet het me echt niks meer. Ik ben zelfs dolblij dat ik volgende maand mag gaan spuiten in plaats van slikken!
Spannend Mosie! In het begin is het erg onhandig en eng zoals Shaddixxx al zei, maar het wordt steeds makkelijker @Roosje, 2 mooie eitjes wat goed. Dan heb je meer kans of zelf kans op een tweeling, dat zou gaaf zijn. Je weet maar nooit, bij mij was het de 1ste IUI ook raak, helaas een vmk
Thanks Shaddixxx en Wachtenopwonder Gister durfde ik het niet meer... Toen heeft mijn man de prik in mijn bovenbeen gezet AU! Vanavond probeer ik het zelf weer Misschien wat langzamer en toch weer in mijn buik. Ik zie er alweer tegenop Hopelijk went het gauw.
Wat klote zeg Mij lijkt m'n bovenbeen een stuk pijnlijker dan m'n buik (heb nooit dit soort spuiten in m'n been gezet).. Ik hoor van sommige meiden ook dat ze eerst een tijdje een ijsklontje houden op de plek waar ze prikken, zodat het een beetje verdoofd is. Ik vind het zelf nooit zo pijnlijk dus heb daar geen ervaring mee, maar misschien kun je dat een keer proberen? En verder.. Vooral niet twijfelen, maar in 1 keer er in! Maarja, als je bang bent is dat natuurlijk het meest lastige Succes!
Ja, in mijn bovenbeen deed echt zeer. Daar zit ook gewoon een blauwe plek nu. Gister heb ik hem zelf weer gezet en in weer in mijn buik. Ik had de tip van een vriendin gekregen om het langzaam te doen. Dat werkte echt goed Toen voelde ik het eigenlijk geen eens. Dat kan ik dus ook wel aanraden.
Goedemorgen! Fijn weekend gehad allemaal? De NOD dagen komen dichterbij, spannend! De laatste week vind ik de lastigste, ik ben altijd zo ongeduldig. Ik slaap al een paar dagen heel slecht, ik wordt 's nachts wel 3 keer wakker. Zou dit aan de utrogestan kunnen liggen?
Ik heb maar 2 dagen Utro gebruikt (op de dag van de punctie en de dag na de punctie, maar toen hoorden we dat er geen bevruchtingen waren en er dus ook geen terugplaatsing zou zijn, dus ik kon er meteen weer mee stoppen) dus ik heb echt geen idee.. Kan het niet ook aan de stress liggen? Ik slaap inmiddels al een paar maanden vreselijk slecht.. Echt bizarre dromen heb ik ook. Vannacht droomde ik bijvoorbeeld dat Ruud de Wild speciaal naar ons huis kwam om ons een kraslot te geven.. We wonnen 8 euro.. Waar slaat dat nou op? Hier zit de eerste wachtweek er bijna op, maar ik heb constant het gevoel dat het deze maand niet gaat lukken. Ik heb geen idee waarom, volgens mij durf ik er gewoon niet meer op te hopen.
Nee ik slaap normaal echt super, niks kan me wakker maken hehe Ook eerdere maanden dat ik utro heb gebruikt had ik geen last van slecht slapen, dus vandaar dat ik twijfel of het daaraan ligt. Kan natuurlijk wel omdat ik 3 maanden een pauze heb gehad van de hormoonbehandelingen. Maar misschien is het een zwangerschapskwaal.... dit vind ik nu zo erg aan de wachtweken, je gaat je bij elke kwaal afvragen, zal het wel, zal het niet... pffff Hahaha wat een grappige droom, en dat je je het nog zo goed herrinert is ook speciaal. Misschien is het een goed teken! Wie weet wordt je binnekort beloond met een positieve zwangerschapstest Ik snap je helemaal, ik durf er ook niet meer op te hopen dat het lukt en dat het goed zal gaan. Ik denk dat je dat blijft houden omdat je al zoveel teleurstellingen hebt gehad
Hallo meiden, mag ik mee praten? Even kort onze geschiedenis... In 2010 wilden we voor een 2e wondertje gaan. Helaas nadat ik steeds mijn menstruatie niet kreeg bleek ik verklevingen in mijn baarmoeder te hebben (Syndroom van Asherman). Hier ben ik een aantal keren aan geopereerd. Helaas is mijn rechter eileider helemaal verkleefd. Ook groeiden er geen eitjes, dus moest ik aan de clomid (troep). Is niet gelukt, daar na hebben we aan ovulatie inductie gedaan en 6 pogingen gehad. Helaas ook niet gelukt... Nu zijn we begonnen met onze eerste poging IUI. Vanmiddag heb ik weer een FM en ben benieuwd of ze gegroeid zijn. De vorige keer was er niet zoveel te zien. Hij heeft wel links en rechts een ei opgemeten, dus hopelijk zijn het er 2! Ik laat jullie weten hoe het is gegaan!
Hoi, ik zou ook graag meepraten! Ik ben 4 febr. voor onze 3e IUI geweest, dus nu in de welbekende wachtweken. De 1e 2 keren had ik echt last van zwangerschaps symptonen, en toch telkens (zwaar) ongesteld geworden. De laatste keer was ik zelfs bijna 4 dagen overtijd! En dat heb ik nog nooit gehad. Toen even een pauze genomen, even geen hormonen etc. Nu weer vol goede moed er tegen aan Wij zijn al zeker 6 jaar bezig, waarvan sinds een jaar bij het ziekenhuis. We hebben allebei onderzoeken gehad, ook een kijkoperatie, en het blijkt dat we beide super vruchtbaar zijn. Dus het is onverklaarbaar. Ook heb ik afgelopen zomer het voorstadium Cin3 incl virus gehad van baarmoederhalskanker. Dat is weggehaald, en heb net weer controle gehad, en het is nog steeds weg gelukkig. We hopen enorm op een klein wondertje van ons samen. Ik heb wel weer symptonen, zoals zeer gevoelige borsten, blauwe aderen op mijn borsten, steekjes/ gevoelig in mijn buik, vermoeid, misselijk/ maagzuur. Schijnt dat de pregnyl dit veroorzaakt?
Hallo meiden en welkom bij dit clubje! @Diaantje78 wat rot dat je zoveel operaties hebt gehad. Clomid is echt troep, ik heb het ook 9 maanden gebruikt. Heel veel succes vandaag tijdens de meting en laat het ons weten! Twee follikels zou echt ideaal zijn @Woelmuisje wat zijn jullie lang bezig, zijn jullie bewust pas na 5 jaar naar het ziekenhuis gegaan? Ik hoop echt dat IUI een uitkomst is voor jullie en dat jullie gauw een wondertje krijgen. Wat betreft de symptomen, dat is bij iedereen anders. Het kan inderdaad door de pregnyl komen, maar ook door een zwangerschap! Het is lastig omdat de symptomen in principe hetzelfde zijn. Ik hoop voor je op het laatste
@wachtenopwonder, dank je wel!!! Ik was blij dat ik mocht stoppen met clomid. Ik werd er echt depressief van!!! @Woelmuisje, jeetje jullie zijn ook al land bezig zeg!!! Ik hoop dat IUI voor jullie de uitkomst is. Ik hoop voor je dat het zwangerschapskwaaltjes zijn en niet de pregnyl. Spannend hoor. Ik kom net uit het ziekenhuis vandaan en er waren maar liefst 3 eieren te zien!!! Rechts eentje van 13mm en links eentje van 12mm en een van 11mm. Spannend hoor!!! Donderdag moet ik terug komen. Ik hoop dat er in ieder geval 2 doorgroeien.
Dag dames Mag ik ook meeschrijven? Ik heb gisteren de 1e spuit menopur gezet... Even eng maar viel mee.. Wel vandaag misselijk en nu erg buikpijn! Maar lijkt mij niet dat dit van 1x menopur kan komen toch? Misschien de spanning.. We zijn onder behandeling bij MCK. In een ander topic had ik het al gevraagd maar ik heb geen pregnyl voorgeschreven gekregen maar inseminatie vindt plaats a.h.v. ovulatietesten. Op internet lees ik daar bijna niets over. Wat zijn jullie ervaringen? Oja, korte geschiedenis: Na 2 jaar proberen nu net begonnen met IUI. Na alle onderzoeken en operatie is endometriose met verklevingen vastgesteld. Maar de eileiders e.d. zijn vrij dus eerst IUI proberen. Met manlief is alles in orde, boven gemiddeld zelfs.. Succes en sterkte voor alle dames in de wachtweken...vet irritant zijn die! Ik heb nog geen ervaring met fora dus even wennen hoor. groetjes
Hier altijd pregnyl, je kunt het dan veel beter timen. Een ovutest kan twijfelachtig positief zijn, of het merk werkt niet goed voor jou. Ik heb een keer, op dezelfde dag met dezelfde urine, 1 positieve en 1 negatieve ovutest gehad. Geen idee welke de waarheid sprak, maar het geeft wel aan dat je dus lang niet altijd op ovutesten kunt vertrouwen.. Vind het ook wel een raar beleid, maar goed, ik ben sowieso niet erg te spreken over het MCK, dus ik ben vast bevooroordeeld
@shadixxx dank voor je snelle respons Hmm dat idee over timing e.d. had ik ook al. Ik gebruik Clear Blue digital, werkt op zich goed bij mij. Maar meestal test ik in de avond positief en heb ik de dag erna meteen eisprong. Dus erg snel! Tjemig, heb jouw blog gelezen (je schrijft leuk) en je post op ander topic...Ik begrijp je terughoudendheid over MCK. Wat naar dat je zo'n vervelende kwetsende ervaring hebt gehad. Hopelijk dat de IUI bij Geertgen succes heeft!
Da's inderdaad snel! Ik las vandaag trouwens ook toevallig een topic bij de 'Zwangerschaps- en Ovulatietesten' over Clearblue ovutesten, dat die vaak vals positief zijn e.d.? Misschien kun je op dat deel van het forum meer informatie lezen! En inderdaad, onze ervaring met het MCK is heel slecht, maar ik hoor ook van een hoop meiden dat ze er wel fijn behandeld worden! Hoop voor jou dat het jullie daar gaat lukken!
Goede morgen allemaal Ik wilde even laten weten dat ik een testje heb gedaan vanochtend (ik kon me helaas niet bedwingen) en er zat een licht tweede streep. Het is allemaal nog onzeker vanwege mijn eerdere ervaringen. Ik teste dan positief op 10 dpo en de dag daarna negatief. Dus ik ga morgen weer testen om te kijken of het streepje er nog zit of niet! Duimen jullie voor me X
Oh ik ga absoluut duimen voor je! Spannend hoor, ik hoop dat die streep héél snel donkerder wordt! Ik moet helaas nog 6 dagen