IUI in februari 2013

Discussion in 'MMM clubs' started by wachtenopwonder, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Helaas waren de follikels niet verder gegroeid. Morgen nog een echo, maar ik verwacht er weinig van. Denk dat ik binnen nu en 24 uur mijn eisprong verwacht. Denk ook dat in deze cyclus geen iui gedaan gaat worden.
    Baal er wel flink van.

2. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Hey wat naar! Hoe groot zijn ze nu dan? En waarom wordt de IUI gestaakt deze cyclus als ze toch doorgroeien en je een ovulatie verwacht de komende 24 uur?

3. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    De gyn heeft verder niets gezegd. Heb ook geen idee hoe het verder gaat verlopen. Mijn eigen idee is zelf dat de iui niet doorgaat omdat morgen mijn eigen eisprong is. Verder ook geen afspraak staan voor het inleveren van mijn man zijn potje.
    De follikels waren rond de 16mm

4. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig schorpioen, wat balen!! Maar ik begrijp het niet helemaal?! De follikels zijn dan nog te klein ofzo? Uitstel van eisprong is toch ook mogelijk dmv hormonen/medicijnen teneinde de eicellen langer te laten rijpen?
    Echt naar he! Ik hoop dat je nog wel een uitgebreidere toelichting krijgt vd gyn. Hier kun je natuurlijk niet zoveel mee. Pfff succes! (maar deze eisprong laten jullie zelf niet onbenut?;)

Zwaai en sterkte voor iedereen! Volhouden op het wachtbankje en succes met spuiten en de fm's!!

5. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Schorpioen, 16 mm is netjes hoor, ze gaan vast doorgroeien. Een iui plannen ze pas in wanneer de follikel 18mm is. Dan prik je die dag de pregnyl en dan twee dagen later de IUI.

Hoe is het vandaag gegaan tijdens de echo?

6. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    De follikels hebben afgelopen nacht toch een groei spurtje gemaakt. Vanmorgen weer een echo gehad en er was nu 1 follikel 18mm en 1 bijna 19mm! Donderdag dus toch nog de eerste iui! Eind van de middag heb ik de ovitrelle gespoten en donderdagochtend is de iui!
    Ben behoorlijk opgelucht!

7. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn schorpioen!! Succes met de IUI en daarna gezellig op het wachtbankje!

Ik moet nog een week wachten... Gelukkig een erg drukke baan en leuke dingen gepland. Want oei wat is wachten toch moeilijk!

Shadixxx en wachtenopwonder, hoe gaat het spuiten? Al een fm gehad?
    En Moisie, al aan het aftellen?

Zwaai!!

8. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Zo ik kan eidelijk wat uitgebreider reageren. Was gisteren een lange dag, werken, echo het goede nieuws dat de IUI toch door gaat en gisteren hebben we ook de sleutel van ons nieuwe huis gehad!

Maar gisteren ging ik eigenlijk met tegenzin naar de echo, dacht dat het voor niks was, maar de echoscopiste zag gelijk dat de follikels goed gegroeid waren! Ze liet al vallen dat waarschijnlijk donderdag de IUI zou zijn. Maar de echo's worden ook nog door de gyn bekeken dus is moest 's middags bellen voor de definitieve uitslag.
    Dus gelijk na de sleutel overdracht bellen. En ja hoor, we mochten doorgaan! Had gelukkig de Ovitrelle spuit meegenomen van huis!
    Dus in ons nieuwe huis heb ik de Ovitrelle spuit gezet.
    Morgenochtend moet mijn man eerste zijn zaad inleveren en een uur later is dan de IUI.

De reden dat we dachten dat de IUI afgebroken zou worden, was dat de follikels de afgelopen dagen bijna niet gegroeid waren en eigenlijk te klein waren voor een 'goede'ovulatie.
    Van zondag naar maandag waren ze bijna niet gegroeid, maar opeens hebben ze de groei weer goed gemaakt.

Wensmeisje en voor de andere die op het wachtbankje zitten: ik kom julllie morgen vergezellen op het wachtbankje;)

9. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Super nieuws Schorpioen! Gefelicteerd ook met je huisje :) Succes morgen tijdens de IUI, je hebt twee mooie follikels dus dat ziet er goed uit. Hoeveel eenheden Puregon heb je dit keer gespoten?

Ik heb vanochtend mijn eerste meting gehad, bms is al netjes gegroeid 7mm en ik heb aan beiden kanten een follikel van 12 mm. Nog 2 dagen spuiten en dan ga ik vrijdag weer. Er is een kans dat ik nog tot na het weekend moet wachten. Maar dat maakt niet uit, ik hoop gewoon dat ik ook twee mooie follikels heb voor de volgende IUI.

Hoe is het met cindykuhh? Volgens mij mag jij bijna testen of niet?

Shadixxx, hoe gaat het nu met je?

Andere meiden, even afwachten nog, de laatste week is zo spannend, ik hoop echt dat er binnekort goed nieuws word gemeld hier

10. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    wachtenopwonder:
    Ik heb deze cyclus vanaf dag 3 t/m gisteren 50 eh puregon gespoten.
    Fijn dat je een goede echo had, is toch weer een opluchting.

bij mij was gisteren het bms echt prima, de echoscopiste zei ook dat het bedje er helemaal klaar voor was!

11. @Schorpioen; Als ze niet verder waren gegroeid had je toch nog even verder kunnen gaan met Puregon? Ik snap 'm nog steeds niet helemaal! :) Gefeliciteerd met je huisje en veel succes morgen!

@WachtenopWonder; Hier gaat het wel redelijk. Vrij druk geweest de afgelopen tijd. Ovulatietest is een stuk donkerder dan vorige maand op dag 8. Eigenlijk zelfs donkerder dan vorige maand op dag 13. En aangezien ze meestal steeds donkerder worden als de eisprong dichterbij komt, hoop ik dat het iets positiefs betekent.. Maar we zullen het morgen op de echo wel zien! Hoe is het met jou?

12. cindykuhh1988

cindykuhh1988 Actief lid

May 11, 2011
    262
    0
    16
    Kinderopvang
    Kaatsheuvel
    Hier is helaas ook IUI 4 mislukt vannacht ongi geworden :x
    vanmorgen het zkh alweer gebeld en 8 maart weer voor de eerste echo....Succes nog voor degene die op het wachtbankje zitten....

13. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Shaddixxx: het leek erop dat er een eisprong aankwam, maar eigenlijk waren de follikels te klein. Dat deed mijn eigen lichaam. Volgens de gyn kan je dat niet geheel voorkomen. Bij IVF en icsi wordt je eigen cyclus 'plat gelegd' maar bij iui niet. De medicijnen hebben wel wat invloed erop, maar niet helemaal.

14. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    @Shadixxx, dat is mooi :) Ik hoop dat er een mooi follikel klaar ligt morgen, of twee! Hier gaat het wel, volop bezig met de volgende ronde. Ik hoop dat we dit weekend kunnen want dan hoeven we geen vrij te vragen van het werk, dat is altijd zo'n gedoe vind ik...

@Cindykuhh, balen meid :( knuffel voor jou. Ik hoop dat het een beetje gaat

15. Maar waaraan zien ze dan dat een ei zou gaan springen, ondanks dat de follikels nog klein zijn?

16. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik had flinke heldere slijmerige afscheiding (sorry voor de details). Meestal is dat voor mij een teken dat mijn ovulatie eraan komt. Voordat we de mmm in gingen en ik ging testen tijdens die afscheiding had ik een knal positieve ovulatietest. Een dag later werd de controlestreep van de ovulatietest minder. Maandag had ik dus die heldere afscheiding en heb dit aangegeven bij de gyn en die zei dat de mogelijkheid er was dat er een 'spontane' eisprong kon komen.

17. Kan inderdaad een teken van een naderende eisprong zijn, maar een kleine follikel springt eigenlijk nooit. Je hypofyse begint pas LH aan te maken als de (grootste) follikel tussen de 17 en 20 mm is. Als jij op 16mm zat was dat slijm dus niet heel vreemd, want dan zou je de dag daarna ongeveer op 18mm zitten (zoals dus ook gebleken is). Dat is een mooie grootte voor pregnyl en voor een eisprong, en als je op 16mm zit en nog een spuit puregon (of gonal-F, of fostimon, of wat dan ook) zet zit je al snel op die 18mm.

Ik wil niet betweterig overkomen, maar het is wel heel krom als je gyn het zo gezegd heeft. Ik heb nog nooit gehoord van een follikel die spontaan zou springen met 15/16mm. Ook niet als je geen decapeptyl, of iets anders, spuit om je eigen cyclus plat te leggen.. Misschien heb ik het wel mis hoor, maar ik zou 't toch nog een keer navragen bij m'n gyn!

18. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy, wat balen he. Hopelijk gaat het een beetje met je en kan je vol goede moed de volgende ronde verder. Hoeveel dagen na de IUI zat je?

Schorpioen, nogmaals superfijn dat IUI morgen plaatsvindt! Lijkt me superfrustrerend als een poging niet doorgaat. Gefeliciteerd met je nieuwe huis!! Leuk he, moet er nog veel gebeuren of trekken jullie er zo in? Succes morgen en dan gezellig op wachtbankje!

Shadixx en wachtenopwonder, wow wat gaat het lekker snel bij jullie! Hopen op 1 of 2 mooie follikels en dat jullie dit weekend ook op het wachtbankje aansluiten! Ik mag hopen dat bij mij een eventueel volgende ronde ook zo snel gaat. Succes!!

Moisie, nog aan het wachten?

Pfff nog 1 weekje wachten... Vriendlief vroeg of ik al wat voel ;) heel lief maar naast een beetje gevoelige borsten en moe.. Merk ik niets..

Zwaai naar iedereen

19. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cindy: Wat jammer dat je ongesteld bent geworden! Ik ben net als wensmeisje ook wel nieuwschierig naar hoeveel dagen je na de IUI zat.

@Wensmeisje: Ja, ik ben nog aan het wachten nu 10 dagen na de IUI. Ik vind het wel spannend nu want ik meestal van mezelf al tussen de 10-12 dagen na de eisprong ongesteld, maar wie weet is alles anders nu sinds deze cyclus met hormonen is gegaan?... Ik werd gisterochtend wel wakker met echt een hele vervelende kramp in mijn onderbuik en onderrug. Ik heb nog geen bloed gespot in ieder geval. Gevoelige borsten heb ik ook, maar vooral s'avonds :(
    We moeten nog een week wachten ;) en hopelijk worden we niet ongesteld :):):)

20. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    De IUI is gedaan, dus kom jullie vergezellen op het wachtbankje:D
    Het viel allemaal erg mee, heb eigenlijk niks gevoeld.
    Het zaad zag er goed uit, hopelijk zit er een kampioen bij.
    Ik moest 15 minuten blijven liggen.

We denken 2 maanden nodig te hebben. Het is een nieuwbouwhuis en redelijk casco opgeleverd. Zelf zijn we niet zo handig, dus alles moet gedaan worden.

Cindy: jammer dat je ongesteld bent geworden!

moisie: nog 1 week wachten, maar bij je normale cyclus zou je vandaag of morgen ongesteld moeten worden? Is dan een week niet te lang?

Zwaai naar de anderen.

Share This Page