IUI in februari 2013

Discussion in 'MMM clubs' started by wachtenopwonder, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Schorpioen: Nee, het is gewoon 16 dagen na de IUI wat er aangehouden wordt. Dat is standaard bij iedereen.
    Ik wacht wel af....
    Succes met wachten ook jij.

2. wachtenopwonder

wachtenopwonder Bekend lid

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Nou meiden, ik heb vandaag weer een meting gehad. Bms 10mm, links 1 follkel van 16mm en 1 van 14 mm en rechts nu 3 van 12 mm ongeveer :S

Het advies van de fertiliteits arts is om morgen de pregnyl te zetten en maandag de iui te doen. Die van 16mm is dominant en gaat zeker mee. De kans dat de andere doorgroeien is er ook maar ze denk dat deze achterblijven, vooral die kleinere van 12mm. Helaas moet de gynaecoloog alles goedkeuren dus ik wordt vanmorgen gebeld met het verlossende antwoord. Ik hoop zo dat het doorgaat en dat er 2 follikels zullen doorgroeien!

Wordt vervolgd....

3. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Ik heb net een telefoontje gehad, het gaat door maandag! :D

4. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Wachtenopwonder: fijn dat het maandag doorgaat! Afgelopen nacht veel gedroomd over positieve en negatieve testen.

5. Woehoe! Jij gaat wel lekker hard hoor! Hopelijk mag dit dan éíndelijk de ronde worden waarbij alles goed gaat! :)

6. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wachtenopwonder, goed nieuws!! Lekker snel joh;)
    Dan weer op het wachtbankje... Succes!

Shadixxxx hoe gaat het bij jou?

Schorpioen, succes met het nieuwe huis! Casco; dus nog keuken en badkamer etc uitzoeken? En hoe is het wachtbankje?

Moisie, pfoe spannend joh. Ik duim voor je! Hoe voel je je?

Cindy, hoe is het nu met jou?

Hier weinig nieuws, nu 10 dagen na IUI. Helaas afnemende pijn in mijn borsten:( meestal geen goed teken.. Bij vlagen beetje misselijk en erg moe. Maar ja... Geen idee dus! Laatste loodjes op de wachtbank..en ik zit ergens tussen hoop en vrees.. Ik mag 15 dagen na IUI testen, dus woensdag.

Zwaai naar iedereen en hopelijk ben ik niemand vergeten. Fijn weekend! Ik moet echt afleiding gaan zoeken..;)

7. Kut ;) Zat nog helemaal niets gister, behalve een restje van m'n cyste. Moet nu de dubbele dosis gaan spuiten (ik riep van tevoren al dat 37,5 veel te weinig was natuurlijk) en dinsdag weer terug..

Irritant he, vanalles voelen en geen idee of het nou iets goeds of iets slechts betekent :( Ga je het volhouden om tot woensdag niet te testen denk je?

8. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onee shadixxx hoe kan dat nou?? Hoeveel spoot je vorige keer? Grrrr ik vind het echt k.u.t voor je.. Was er een reden waarom je deze hoeveelheid moest spuiten? Pff leef met je mee! Sterkte! Denk je dat met de dubbele dosis wel werkt? Hope so!!

Ja ik kan wel wachten want een negatieve test vind ik helemaal erg of nog erger een positieve test en dan toch ongie... Maar dat hoef ik jou ( of wachtenopwonder) niet te vertellen..
    Maar de kwaaltjes zijn om gek van te worden. Soms echt misselijk, moe maar die afnemende gevoelige borsten vind ik echt balen. Word er zo onzeker van...

9. De vorige keren met IUI slikte ik nog Clomid, toen spoot ik nog niet. Ik heb een keer eerder gespoten, tijdens ICSI. Toen spoot ik 225EH en toen zaten er na vijftien dagen 11 follikels, waarin 9 eitjes, waarvan er maar 2 bruikbaar waren.. Nu moest ik met 37,5 beginnen omdat het nu natuurlijk niet de bedoeling is dat er teveel gaan groeien, maar dat het er maar eentje wordt (of 2). Ze wilden voorzichtig beginnen.. Maarja, ik had na mijn teleurstellende resultaat met ICSI al het gevoel dat 37,5 echt helemaal niets zou gaan doen.. Afwachten maar weer! Vind het echt heel irritant dat je zelf gewoon geen enkele invloed op je lichaam hebt.. En ik word gruwelijk chagrijnig van Gonal-F :)

Ja, vreselijk, die wachtweken :( En dan helemaal in de periode waar jij nu in zit, dag 10 t/m 14.. Word jij meestal ongesteld op dag 14, of is je cyclus anders?

10. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shadixxx, clomid zijn pillen dan? En kon je nou maar eens je voorgevoel duidelijk maken aan artsen en dat ze luisteren! ;) je kent zelf je lijf het beste. Gonal F is net als puregon? Balen dat je er zo heftig op reageert, het is al zo zwaar allemaal. Ik heb ook een vrij kort lontje nu we in de MMM zitten...arme man

Mijn cyclus is normaal gesproken tussen 24 en 27 dagen. Meestal 14 dagen na eisprong ongesteld idd. Dus tsja, we zullen zien

11. Dat zijn pillen inderdaad.. Die neem je van dag 3 t/m 7 in, en dan doe je niets meer. Maar goed, nu dus weer spuiten. Gonal is hetzelfde als Puregon ja. Volgens mij is het spuiten iets anders, maar het heeft hetzelfde effect. Ik hoor alleen over Puregon dat de bijwerkingen minimaal zijn, wat denken jullie daarover? Anders ga ik toch eens vragen of ik misschien de volgende ronde geen Puregon kan krijgen. Misschien slaat dat ook wel beter aan.

Hopelijk komt er nu helemaal geen menstruatie wensmeisje, en is die zwangerschapstest mooi positief over een paar dagen!

12. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik hoorde ook dat Puregon minder bijwerkingen heeft. Verder werkt Clomid langer door dan Puregon/Gonal F. Soms gunstig, maar bijv bij overstimulatie minder gunstig.
    Voordeel van Clomid is natuurlijk ook dat je het gewoon slikt en Puregon moet je spuiten, maar het spuiten viel mij ontzettend mee!

13. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shadixxx, thx voor uitleg. Ik Ben nog best wel een groentje in de MMM ;)
    Ik spuit menopur 75eh en volgens arts is dit met name goed voor de kwaliteit van eicellen. Dit keer had ik 2 follikels maar zit in 1e ronde dus geen vergelijking nog. Wel ken ik iemand die al 4 maanden teveel eitjes heeft voor IUI door de puregon. Ook irritant! Maar qua bijwerkingen valt menopur iig wel mee. Hoofdpijn en btje kort lontje maar dat kan natuurlijk ook de spanning zijn ;)

Hoe tellen jullie de wachtdagen eigenlijk? Is dag van inseminatie 0 of 1?
    Hier nog steeds tussen hoop en vrees..ik vind het toch spannend!! Moeilijk om geduld te bewaren...

Moisie, jij ben toch al bijna bij de testdatum? Fingers crossed!!

14. Dag van de inseminatie tel ik als dag 0.. Dus op maandag inseminatie, is op maandag 2 weken later (want ik hou gewoon 14DPO aan, áls ik dat al red ;)) testen!

Ik hoor over menopur de meeste goede verhalen, maar dan gaat het meestal om ICSI. Ik hoop dat ik, als wij in juni weer aan ICSI beginnen, dat in Duitsland wél voorgeschreven kan krijgen!

15. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wensmeisje: hoi, ja ik voel me wel oke en jij? Ik heb vandaag alleen best wel last van mijn rug. En sinds woensdag heb ik als ik op mijn zij lig, krampen in onderbuik en onderrug?... Als ik op mijn rug ga liggen stopt dat na een tijdje weer, maar zo slaap ik niet lekker....
    En elke ochtend vroeg eruit om te plassen.
    Ik vind deze laatste dagen best moeilijk met wel of niet ongesteld worden.... Hoe is het met jou?

16. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moisie, klinkt hoopvol toch? Wanneer mag jij testen? Ik had op 19 feb de IUI dus di of woe.. Voel me best ok, wel wat "kwaaltjes" maar of dat nou door de zenuwen komt?!? Geen idee. Ben nogal moe, met vlagen misselijk en regelmatig ongikrampen. Ik heb al elke maand gevoelige borsten en nu weer. De gevoeligheid komt en gaat een beetje. Vooral in de avond merk ik het. Dus zit al hele dag aan mijn borsten te voelen wat de status is hihihi ;)
    Kan jij nog wachten met testen?
    Fingers crossed!!!!

Hoe is het met de rest? Zwaai!

17. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

Jan 21, 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja, vergat ik net. Wachtenopwonder, succes morgen met de IUI! En daarna weer sterkte op het wachtbankje...(IUI is toch morgen als ik mij niet vergis ?;)

En shadixxx jij hebt dinsdag weer Echo toch? Hopen dat er nu wel eea gegroeid is!!

Groetjes!

18. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wensmeisje; Vanaf dag 16 mag ik testen. Vanaf woensdag dus.

19. wachtenopwonder

Apr 16, 2012
    570
    1
    18
    Dank je! IUI is om 11:00, ik zal daarna niet online zijn want we zijn niet thuis dus jullie horen morgen hoe het gegaan is!

20. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Wachtenopwonder: is het allemaal meegevallen?
    Hier verder weinig te melden.

Share This Page