Goedemorgen dames, Zomaar eventjes mijn hart luchten hier omdat ik het er eigenlijk met niemand anders over kan hebben ( omdat niemand, behalve mijn man natuurlijk het weet) Zijn er meer meiden met PCOS hier die het zo zat zijn? begrijp me niet verkeerd hoor, ben ontzettend blij met de hulp die ik krijg in het ziekenhuis, maar het lijkt af en toe allemaal zo eindeloos, dat wachten ... de clomid slaat bij mij niet echt aan, dus heb gister na weer een echo in het ziekenhuis te hebben laten maken weer primolut mee naar huis gekregen om een onttrekkingsbloeding op te wekken en om vervolgens na de onttrekkingsbloeding 2 pilletjes clomid per dag te gaan slikken.... hoop nou maar dat dit wel gaat werken, iemand hier misschien positieve ervaringen mee?? het is bij mij ook nog eens zo dat ik totaal niet snap hoe ik ineens aan PCOS kom... heb nooit echt een onregelmatige menstruatie gehad, pas nu ik weer met de nuva ring stopte is dit ineens zo, ik was toen ik 3 jaar geleden met de pil stopte ook zo zwanger.... maar volgens de gyn. moet dit toeval zijn geweest... het zal allemaal wel... nou meiden, fijn dat ik het hier in ieder geval even kwijt kan, ben benieuwd of er meer meiden zijn met zo'n situatie als ik ( snap best dat er heel veel meiden zijn met dit probleem, maar fijn om te lezen dat je niet de enige bent ) succes allemaal en hopelijk zijn we snel zwanger liefs
Hoi meid Ik heb er geen ervaring mee , maar ken wel meiden die dat wel hebben. Misschien heb je hier wat aan: Clomid deel 2 En deze mis ook wel: pco en opnieuw kinderwens ‎ Hoop je zo te hebben geholpen. Succes
hey marnat, thanks! ik ga gelijk even kijken, liefs riniti ps als ik jou onderschrift zie heb ik niks te klagen zeg, wat vervelend meid, ik hoop dat jij ook een kindje mag krijgen!!!! heel veel sterkte
Graag gedaan. Zo help je me kaar. Het gedeelte vruchtbaarheidbehandelingen, kun je je ook nog in lezen , mis vind je daar nog meer dingen die belangrijk voor je kunnen zijn.
he meid ik heb ook pcos en wil je een positief verhaal vertellen! ik vertel gewoon mijn hele verhaal vanaf onze kinderwens. we waren allebei toe aan kinderen maar we waren nog best wel jong ik was 20 en mijn man 23 jaar maar we waren al getrouwd en woonden al dik 2 jaar bij elkaar. we zeiden we gaan er voor het kan immers ook nog wel een jaar duren voordat het mag lukken. nou zo gezegd zo gedaan. maar na een jaar waren we nog niet zwanger en het begon bij ons toch wel heel erg te kriebelen. elke maand weer die teleurstelling. dus wij besloten naar de ha te gaan. zaadtest gedaan dit was goed. dus toen moest ik maar naar de gyn want mijn ha werd niet veel wijzer uit mijn temperaturen. deze had ik al een aantal maanden genoteerd. ik had overigens altijd een cyclus tussen 30 en 33 dagen. dus ook niet echt dat je denkt van nou wat een gekke cyclus. dus ik kwam bij de gyn en deze vertelde mij dmv echos dat ik geen ei sprong had. en bloed laten prikken en er werd pcos geconstateerd ik dacht neeeee! wat moet ik nu. maar er waren hormonen genaamd clomid en die zou misschien wel kunnen zorgen voor een ei sprong. na veel maanden verder mocht ik eindelijk met clomid beginnen. de eerste maand sloeg 50 mg aan maar niet echt geklust omdat we na 1,5 jaar gek werden van al dat verplicht klussen. ik mocht het een half jaar proberen maar voelde bij de 2e maand al dat het niet meer werkte die clomid. dus terug naar het ziekenhuis en idd de clomid 50 mg sloeg niet meer aan. toen mocht ik 100 mg slikken en ja die sloeg wel weer aan en die maand was ik zwanger van ons kleine hummeltje. ook ik dacht dat iik geen pcos had maar die hormonen hebben bij mij goed hun werk gedaan haha. nu zijn we bezig voor een 2e ik dacht misschien heb ik geen pcos meer en lukt het zwanger worden zo wel. maar na 3 maand was ik het wachten al weer zat en ben gelijk doorverwezen naar het ziekhnhuis. daar zagen ze weer dat ik geen ei sprong had.ook was het zaad van mijn man slecht 3 miljoen zwemmers dat is dus niet heel veel. je moet boven de 22 mijloen hebben. ik mocht gelijk beginnen met 100 mg en de eerste ronde is niet gelukt.maar nu is het zaad van mijn man weer goed nu ben ik bezig met ronde 2 en nu is het nog afwachten heb vandaag of morgen mij ei sprong! dus meid gewoon volhouden en je kan dus ook pcos hebben terwijl je cyclus wel normaal is succes liefs
hoi riniti ben nog niet zo heel lang bezig met zwanger worden, maar ben t eigenlijk ook wel weer zat die ziekenhuisbezoekjes hoor. al vind ik het ook niet heel erg, omdat het voor een goed doel is! krijg uit mezelf wel een eisprong maar te laat./ nu dus clomid 50 gehad en vlgnd maand 100. hoop natuurlijk dat dat niet meer nodig is en ik zwanger ben maar denk het niet zo!! heb nog niet echt onwijze kwaaltjes (ben nu 7 dpo)
@ sunlight, bedankt voor je positieve verhaal!! vind het fijn om te lezen dat het bij jou een beetje hetzelfde is gegaan als bij mij en dat jij met die 100 mg wel zwanger bent geworden... het geeft voor mij toch een beetje het gevoel het licht aan het einde van de tunnel te zien als ik zoiets hoor!! ik hoop voor je dat je snel zwanger bent en voor de anderen uiteraard ook!! @ newlywed: dus wij gaan nu allebei aan de 100 mg clomid?! nou ik hoop dat het net als bij sunlight gaat werken!! we moeten elkaar maar op de hoogte houden!! liefs riniti
riniti@ ik hoop ook voor jou dat je snel zwanger mag zijn meid. ja ik vind het ook altijd erg fijn om positieve verhalen te horen van anderen. ik denk soms ook wel eens misschien word ik wel nooit weer zwanger. maar dan denk ik vorige keer werd ik ook zwanger door clomid dus zal nu vast ook lukken. maar elke keer die ziekenhuis bezoeken werd ik wel een beetje gek van. elke keer weer met je benen wijd en weer inwendige echos nee niet zo leuk. maar ja aan de andere kant denk ik als ik met een beetje hormonen al zwanger word moet je blij wezen. het kan nog veel erger. gelukkig mag ik nu gewoon voor een half jaar proberen. we klussen nu om de dag dan moet het wel een keer raak zijn toch? we deden het eerst elke dag maar ik ben bij onze zoon zwanger geworden door dat we het om de dag deden dus nu weer om de dag hihi. heb jij ook bijwerkingen van de clomid?
hey sunlight, ja daar heb je gelijk in hoor!! je kan beter een beetje positief proberen te denken ( doe ik over het algemeen ook altijd wel hoor ) maar oh, misschien ook door de hormonen hoor, maar af en toe vliegt het me gewoon aan!! Tsja, om nou echt te zeggen dat ik last heb van bijwerkingen durf ik niet zo te stellen, ik had wel onwijs veel puistjes met de vorige ronde clomid, echt bizar!!! mijn collega's zeiden gewoon, meid wat is jou huid ineens onrustig echt vervelend, maar dat was ook ineens weer weg na een aantal dagen!! heb jij er bijwerkingen van?? laten we elkaar een beetje op de hoogte houden, vind ik leuk... ik zit alleen al een tijdje op dit forum, maar snap nog steeds niet zo goed hoe je mensen nou bij je vrienden enzo kan plaatsen ( en hoe je een banner plaatst enzo) hihi, wat een kneus he?? nou, ik hoor je graag weer, liefs riniti
wil gewoon even mijn hart luchten. Ben 25 jaar en had jaren last van een onregelmatige cyclus en 2 dagen geleden erachter gekomen dat ik waarschijnelijk pcos heb. Moest bloed laten prikken en nu 3 weken afwachten, waar ik het nu helemaal moeilijk mee heb. Mijn HA had het over chlomid en dergelijken. Ik ben heel bang en krijg de angsten niet uit mijn hoofd.Ik probeer positief te blijven en ervoor te gaan. Heb er veel over opgezocht, maar er staan ook zoveel negatieve verhalen op het internet dat ik hoop wat dingen met anderen te kunnen delen om elkaar te kunnen ondersteunen. Veel liefs
He meis, maak jezelf niet gek! Het is natuurlijk hartstikke balen dat je hulp gaat krijgen bij het zwanger worden. Maar soms heeft moeder natuur een duwtje in de rug nodig. Zelf heb ik nog geen ervaring met Clomid, maar wie weet slaat dit wel heel goed aan. positief blijven hoor. En veel over praten, dat helpt ook . Sterkte!
Goede morgen allemaal Voel me vandaag al veel stukken beter, gewoon maar afwachten en heel gezond te werk gaan. Ben blij dat ik deze pagina gevonden heb want ervaringen lezen doet me inzien dat ik niet de enigste ben en dat alles toch goed kan komen. Dank jullie wel!!
hoi grootste wens, ik kan je echt heel goed begrijpen!!! maar lees hierboven even het verhaal van sunlight! erg positief!! het valt mij af en toe ook ineens aan en ik snap niet dat ik "nu opeens PCOS heb" en dat nooit heb geweten en ik 2 jaar geleden zonder er veel moeite voor te hebben hoeven doen gewoon wel een kindje heb gekregen... maar gelukkig zijn er goede medicijnen om te behandelen en je kan er toch niks aan doen of het nu wel of niet lukt, zo moet je maar denken meis, anders hou je het niet vol!! ik wil je heel veel sterkte wensen en we houden gewoon lekker contact en hopen dat wij hier binnenkort d.m.v clomid ook een positief verhaal neer kunnen zetten, toch liefs riniti
enne, sasje, ik wil ook wel bij jullie "clubje" ben ook sinds 7 januari in de mmm hebben jullie ergens op het forum een plekje waar je met elkaar verder kletst ofzo?? liefs riniti
@ riniti, Dank je wel voor je wijze woorden. Het gaat weer stukken beter! Ga het gewoon rustig aan doen en lees er niet teveel negatieve verhalen over, want er zijn natuurlijk genoeg positieve om kracht uit te halen. Ik zet er alles op om het goed te laten komen. Weet iemand trouwens of je zo'n ovulatie test kan doen met pcos? Ik vind er maar geen duidelijke info over. Wat is jullie ervaring? Liefs grootste wens
he ritini. ja zeker dat moeten we doen elkaar op de hoogte houden. vorige keer bij mijn eerste zwangerschap had ik wel last van bijwerkingen. maar nu eigenlijk niet. ja soms wat opvliegers enzo. en kan soms zomaar ineens huilen maar verder niet echt. ik had zaterdag ineens heel erg last van kramp ik kon bijna niet eens lopen zo erg was het. misschien was dat wel mijn ei sprong! een banner kun je krijgen bij je hantekening onder het kopje gebruikersinsteliingen. maar dan moet je eerst wel een banner hebben gemaakt en gekopieerd en dan kun je die dus onder hantekening plaatsen en dan krijg je een banner! en hier kun je ook vrienden plaatsen! liefs
he meid het heeft weinig nut als je pcos hebt. je kan namelijk wel een piek krijgen en dus een posi test hebben maar dat je eitje niet springt dus dan heb je er eingelijk niets aan. ik heb ook wel positieve ovu testen gehad maar had toen helemaal geen ei sprong. had namelijk echos dus wist zeker dat de ovu testen bij mij niet werken. maar heb ook op het internet gevonden dat het idd bij mensen met pcos niet werkt liefs
hey sunlight, het is gelukt hoor met mijn banner ik heb hem er gezellig op gezet, hij slaat uiteraard nergens op omdat ik helemaal geen cyclus heb maar het ziet er gewoon wel leuk uit zit jij bij clubs hier ergens op het forum?? ik heb je gelijk als vriend uitgenodigd, kan ik je wat makkelijker terugvinden denk ik haha... nou morgen mijn laatste dag primolut en dan maar weer afwachten wanneer mijn menstruatie gaat komen en of de dubbele dosis clomid aan gaat slaan doei doei liefs riniti
goeie morgen, ja ik zag het je bent mijn eerste vriend haha. ja leuk he zo'n banner. soms moet ik gewoon even ergens iets neerzetten zodat ik kan zien hoe ver ik ben in mijn cyclus. oh spannend meid. ik hoop voor je dat de dubbele dosis aanslaat. ik moet ongi worden over 10 dagen. nou ik kan mij nu al haast niet in bedwang houden om te testen. maar ik denk dat het weer niet raak is. dus we zullen gewoon weer moeten afwachten! liefs