Hallo allemaal, Vorig jaar oktober zijn we er achter gekomen dat ik PCOS heb. In het ziekenhuis zijn we geweldig geholpen en we hadden zelf besloten dat we in aug zouden beginnen met hormonen en het tot die tijd toch nog zelf wilden proberen. Vorige week hebben we de uitslagen van mijn aanstaande terug gekregen en het blijkt dat zijn zaad erg slecht is. (Maar 1 miljoen waarvan 6% geschikt). Dit verandert voor ons een heleboel. 17 mei gaan we terug naar de gyn en krijgen we de uitslagen van zijn zaad wat hij opnieuw in moet leveren. We gaan in oktober trouwen en wilden dus echt nog wel even wachten. Maar nu staat alles op zijn kop en begin ik het liefst gister al! 17 mei gaan we dus terug en willen we gaan beginnen met de IUI. Ik merk dat ik alle kanten op vlieg. Onze kansen zijn echt nog niet verkeken maar toch voelt het alsof we nu al falen. Wie begint er nog meer rond deze periode en/of heeft dezelfde 'problemen' als dat wij hebben?
Met die hoeveelheid vraag ik me af of je wel voor iui in aanmerking komt of zelfs door moet met ivf of icsi.. Hier de 10 dgn geleden de eerste iui gehad met 0, 5 miljoen. Als ze dat van te voren hadden geweten was het geen iui geworden maar bij de eerste 2 zaadonderzoeken was het rond de 3 miljoen. .
heeyy meiden, mag k meelezen? spannend, hier mag je het wel willen, maar dat besluit de arts uiteindelijk om iui te doen, niet als wij t willen dan doen ze t.. ik sta nu 2e op de wachtlijst en krijg deze week de mail voor de intake. mijn vriend heeft ook slecht zaad, we zouden ook eerst ivf doen, maar na de 2e test bleek dat we beter kunnen beginnen met iui, t is beter voor t milieu (zei hij), je mag t 6x doen achter elkaar, ivf mag 3x en niet achter elkaar. dus hadden we meer kans bij iui. @leeuw, heb je ook al bij de arts aangegeven dat je iui wilt doen? of heeft hij dat aangegeven? bij ons had hij t aangegeven en wij akkoord, maar voor dat dat besloten wordt, wordt eerst echt alles nagekeken. ik hoop dat je gelijk kan beginnen, wij moesten op de wachtlijst, daar staan we nu vanaf januari al op. welk ziekenhuis zit je? @espoir, ja geen idee eigenlijk, k weet ook niet meer hoeveel t onderzoek bij mn vriend opleverde, maar t was niet veel. spannend, ik ga voor je duimen, wanneer zou je mogen testen?
Ik hoef niet meer te testen. Ongi is opbweg.. Meer kans bij iui? Dat is echt onzin hoor! De kans bij ivf is veel hoger, zeker bij slecht zaad.
Hallo dames, In mei krijgen we uitslagen van het zaad wat dan in is geleverd. Het moet wel rond de miljoen zitten willen we via iui gaan. Bij ons (via Ikazia) is het ook zo dat de arts beslist in overleg met ons. Zij heeft er immers voor gestudeerd. We beginnen wel met een ronde iui omdat ze dan kunnen kijken hoe ik op de hormonen reageer ivm pcos.. (Al anderhalf jaar geen cyclus) Het is volgens haar mentaal en lichamelijk op deze manier beter te doen. Geen stress dat dit de laatste optie is etc.. We hebben aagegeven dat we in juni wilden beginnen en dat was volgens haar geen probleem dus ga er vanuit dat er geen echte wachtlijst is. Al moeten we bij het volgende gesprek overal nog maar eens dieper op ingaan. De laatste keer hebben we er beide zo verslagen gezeten. @angelaa1988 Dat is ook wat als je zo lang moet wachten! Iui is in het ikazia, voor IVF worden we doorgestuurd naar het Erasmus. @Espoir Balen dat je ong er aan komt meid!
@espoir, ik bedoelde ook niet dat de kans voor eem zwangerschap groter is maar, Maar iui mag je vaker doen. Dat bedoel ik Ohhh meid toch. Balen. Knuff