IUI in mei

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lindah, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even kort voorstellen, ik ben Linda, bijna 28 jaar( 6 mei) en ben samen met mijn man vanaf september 2011 in behandeling bij de Geertgen.
    In eerste instantie( onderzoek van de huisarts) leek het dat mijn man te weinig goede zaadcellen had. Maar onderzoek bij de Geertgen wees uit dat het zaad van mijn man goed genoeg is om op de normalemanier zwanger te raken.

Wel waren ook mijn cyclussen langer dan normaal( ong. 35 dagen) daarom begonnen met Chlomid. 2x geprobeerd en toen Chlomid en Pregnyl. Na 5 rondes en dus niet zwanger mag ik starten met IUI.

Ik spuit nu Puregon en moet as dinsdag terug voor follikelmeting. Dan as woensdag HSG onderzoek( zie ik erg tegenop) en ws donderdag of vrijdag IUI. Ben heel benieuwd..

De hoop is natuurlijk weer aan het groeien, ook omdat je na een HSG onderzoek 'meer vruchtbaar' bent.

Hopelijk zijn er nog meer meiden die mee willen kletsen en kunnen we elkaar ondersteunen als het moeilijk is( zaols de twee weken wachten..)

Groetjes,
    Linda

2. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey linda!

ik begin deze cyclus ook voor het eerst met iui!

ik heb pcos en clomid deed bij mij niets. vervolgens ben ik overgestapt op puregon en deze gaf wel het gewenste resultaat! bij mijn vriend is gelukkig wel alles goed:) ik heb nu 5 rondes puregon en pregnyl gehad maar helaas nog niet zwanger. ook omdat ik steeds cystes heb en vaak een cyclus over moet slaan hebben we besloten om mijn kansen optimaal te gaan benutten dmv iui:)

ik heb een tijdje geleden de hsg gehad en bij mij stelde het echt helemaal niks voor. bij mij waren beide eileiers gewoon open gelukkig!

hopelijk is iui de goede oplossing voor je en ben je snel zwanger!!

liefs

3. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi,

Bij ons is nog geen sprake van IUI. Maar ik heb as dinsdag (1 mei) wel een HSG-onderzoek waar ik ook erg tegenop zie... Ik vroeg me af of jij medicatie moet innemen?? Bij mij is gezegd dat dat wel aan te raden is. Pas daarna wordt bepaald welk traject we ingaan.

Mijn cyclus is al anderhalf jaar 26 dagen, dus dat is in orde. Verder krijgt vriend volgende week een 2e zaadonderzoek. 1e onderzoek was heel goed, maar omdat ze geen oorzaak kunnen vinden doen ze dit onderzoek voor de zekerheid nogmaals. Afwachten dus maar weer.

Succes en sterkte!

Groetjes jufaman

4. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi,

Leuk dat jullie gereageerd hebben! :)

@boefff ja je hoort echt veel verschillende verhalen over het HSG onderzoek.. Ga er maar vanuit dat het wel pijn doet, kan het altijd meevallen toch?
    Spannend he? IUI.. het geeft toch weer hoop, nu maar hopen dat het voor ons allemaal snel raak is!

@Jufaman81 voor het HSG onderzoek heb ik van de Geertgen kliniek Diclovinac voor geschreven gekregen. Dit is een behoorlijk zware pijnstiller en ontstekingsremmer. Maar goed, dan neemt natuurlijk de zenuwen ervoor niet weg. Als je niets hebt gekregen kun je zelf ook misshien aspirines innemen. Ik heb gelezen dat dit vaker gebeurd als er niets voor geschreven wordt.
    En al anderhalf jaar, poeh dat is ook al een hele tijd..

Groetjes,
    Linda

5. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    zo denk ik ook altijd, ervanuit gaan dat het pijn doet dan valt het altijd mee.. ik heb geen pijnstillers gekregen maar mocht wel 2 paracetamol van te voren pakken.. hopelijk heb je er net zoals ik geen last van en is gewoon alles goed!

iui geeft idd weer wat meer hoop maar van de andere kant vind ik het ook wel moeilijk omdat ik weet dat dit de laatste stap voor ivf is.. gelukkig zijn we nog lang niet zover!

liefs

6. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ja dat is waar, maar we moeten inderdaad maar gewoon denken dat IVF nog heeeeel ver weg is en we gewoon zanger raken van de IUI.

Hoop doet leven, toch!

Wanneer heb jij de inseminatie? Of heb je deze al gehad?

Groetjes,
    Linda

7. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    ik ben woensdag begonnen met spuiten dus denk ongeveer over 2 weken.. bij mij is het wel verschillend op welke cd ik mijn eisprong heb dus het kan ook iets eerder of iets later zijn. en jij?

liefs

8. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik moet morgen terug voor de follikelmeting. Dan heb ik woensdag dat HSG onderzoek en ik verwacht dat ik dan donderdag of vrijdag de insemintaie heb...
    Maar morgen weet ik meer!

Ik spuit Puregon, 50 eenheden( als je dat zo noemt), merk wel dt ik de laatste dagen meer buikpijn heb maar waar dat aan ligt??

Liefs Linda

9. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    misschien is er een eitje goed aan het groeien en heb je daarom buikpijn? ik voel ook altijd druk in mijn buik als mijn eitje groot is.

ik heb vandaag mijn follikelmeting gehad maar er was nog niks te zien, donderdag mag ik terug komen:)

succes morgen en woensdag!!

liefs

10. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Heel veel succes Boeff en lindah!

Ik heb morgen mijn HSG-onderzoek. Ik heb via de gyn. geen medicatie gekregen, maar heb van mn moeder Naproxen gekregen. Zij slikt deze pijnstillers tegen rugpijn en ik heb gelezen dat je dit wel mocht innemen. Dat doe ik dan maar... begin wel een beetje nerveus te worden voor morgen. Ik hoop dat ik goed slaap vannacht. Gelukkig heb ik vakantie van school, dus hebben mijn leerlingen en collega's er geen last van!

Krijg je trouwens meteen de uitslag of moet je daarvoor een andere keer terug komen?? Ik lees hierover verschillende ervaringen, dus ik wacht maar af!

Best een drukke week lees ik zo...

Liefs jufaman

11. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!

jij ook heel veel succes morgen!! ik kon gewoon meekijken op een schermpje en daar zag je de contrastvloeistof mooi door de eileiders heen lopen. heb idd ook wel eens gelezen dat je terug moet komen voor de uitslag.

goed dat je pijnstillers neemt! wel fijn ook dat je vakantie hebt, hoef je je iig geen zorgen te maken over eventuele pijn op het werk. ik heb toen ook een dagje vrij genomen maar dat was achteraf niet nodig geweest.

gewoon ontspannen morgen en dan komt het helemaal goed!!

liefs

12. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Thanxxx Boeff

13. gritje

gritje Lid

29 apr 2012
    75
    0
    6
    Verkoopmedewerkster
    Buurt van Eindhoven
    Ik heb ook zo'n HSG onderzoek gehad, en ook geen pijnstillers gekregen. Die eendenbek is vervelend voor de rest valt het reuze mee.
    Bij mij bleek dat er een eileider verstopt zit, maar gewoon goede kansen met 1 eileider.
    Vandaag begonnen met hormoonspuiten, 75 Eenheden. Maandag FM en dan ergens volgende week de inseminatie.
    Ook voor mij is dit allemaal nieuw en de 1e x :)
    Succes iedereen!!

14. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey jufaman!

hoe is je hsg onderzoek gegaan? hopelijk is het je meegevallen!!

liefs

15. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar het is me zwaar tegen gevallen... Heb echt pijn gehad! Ben blij dat ik er vanaf ben. Gelukkig staan wel allebei mijn eileiders open, dus dat is dan wel weer fijn!

16. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    jeetje das wel balen zeg!! gelukkig ben je er nu vanaf!! meestal zijn de eileiders niet open als je zoon pijn hebt..
    toch gek dat het bij iedereen zo verschilt.

liefs

17. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hey,

@jufaman81: wat vervelend dat je zo'n pijn hebt gehad! Ik moet morgen!!! Hoop ook dat ik vannacht wel een beetje slaap en dat het me morgen meevalt.

@ boefff: spannend, dus donderdag weet je meer! ben benieuwd!

Vndaag follikelmeting gehad, inderdaad gevraagd over de buikpijn, dan zou inderdaad kunnen door het groeien van de eitjes hoewel het formaat van de follikels nog behoorlijk mee viel. Heb wel drie follikels, waar er waarschijnlijk twee van gaan springen. Moet donderdag ook terug voor weer een follikelmeting en dan, zoals het er nu uitziet, zaterdag inseminatie..
    Dat is een dag voor mijn verjaardag, dus zou wel mooi zijn als het dan ook raak is!

@gritje: Spannend he ,die 1e keer. Ben ook zo benieuwd. Is dit de ook de eerste keer dat je hormonen moet spuiten?

Het is inderdaad een week waarin er voor ons allemaal veel gaat gebeuren! We houden elkaar wel op de hoogte toch?

Groetjes,
    Linda

18. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Heel veel succes Linda!!! Ik duim voor je dat het minder pijn doet als bij mij... Ik was heel blij dat mijn vriend erbij was. Ik hoop dat er ook iemand met jou meegaat. Ik denk niet dat ik alleen naar huis had kunnen rijden. Maar ik heb dan ook wel een lage pijngrens hoor. Ik heb ook wat bloedeverlies gehad en dat was iets wat ze niet vooraf gemeld hadden. Ik heb op internet gezocht en gelezen dat veel dames daar last van hebben, dus neem een inlegkruisje of maandverbandje mee.

Maar als ik nog een x zo'n onderzoek zou moeten doen, dan zou ik het meteen doen hoor! Alles voor het goede doel natuurlijk.

Groetjes jufaman

19. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey!!

ja donderdag weet ik mee maar verwacht er niet veel van. ik moet meestal toch ophogen willen er eitjes gaan groeien. bij jouw gaat het wel snel zeg!! hoe groot waren je eitjes al? fijn ook dat je er 2 hebt, zijn toch dubbele kansen he!! zou wel een mooi verjaardagscadeautje zijn!

succes morgen!

liefs

20. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Hoi meiden..
    Hier alweer 2 en een half jaar bezig om zwanger te worden..
    Na anderhalf jaar ook een hsg onderzoek gehad (wat ik wel mee vond vallen eigenlijk, wel pijn, maar 1minuut ofzo) bloedonderzoek, echo, sperma van man onderzocht..
    Alles dus oke bij ons..
    Dus nog ff proberen.. 1x zwanger geweest, dat is helaas een miskraam geworden bij 6 weken.
    Maar nu zijn we dus int ziekenhuis belandt.
    Weer alle onderzoeken gehad en uitstrijkje.
    Moet nu vrijdag 4 mei, dinsdag 8 mei en vrijdag 11 mei gaan bloedprikken om mn eisprong vast te stellen.. En dan gaan we ongeveer eind mei beginnen met de eerste iui, en als het goed is in mn eigen cyclus..
    Heel verhaal..
    Ik wens jullie veel s6!!
    groetjes

Deel Deze Pagina