IUI in mei

Discussion in 'MMM clubs' started by Lindah, Apr 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Kim,fijn dat je dan wel een echo krijgt. Ik heb deze IUI ook in eigen cyclus gedaan en heb een echo gehad op dag 11. Toen was er al een ei van 1,6 te zien en mocht meteen 2 dagen daarna pregnyl. Als het kleiner was geweest had ik de dag erna terug moeten komen,dat werkt toch lekkerder dan ovulatietesten denk ik. Die dingen zijn niet goedkoop.

@gritje,nu snap ik het. Dan is het inderdaad beter als ze het verhogen. Hopelijk heb je nu wel 2 of 3 eitjes!

Als deze IUI mislukt mag ik gelukkig weer met spuiten beginnen. Dat doe ik liever omdat mijn cyclus soms rare dingen doet. Met hormonen is er tenminste een ei wat met de pregnyl meteen springt.

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Vanmorgen de 1e FM van deze cyclus gehad. Morgen voor een 2e meting en dan gaan ze de IUI plannen. Ze dacht as vrijdag of zaterdag!! Spannend....

3. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

May 15, 2011
    761
    543
    93
    @Adriana76 ik heb ook een echo gehad op dag 11 en mijn eitje was toen 12mm.

Ik mag nu ook s' avonds testen maar ik weet niet hoelaat ik dat het beste kan doen of maak dat niks uit?

groetjes!

4. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kimm, dat is fijn dat je toch een echo krijgt in ieder geval zodat je zeker weet of er iets is. Maakt niet uit hoor wanneer je savonds test, meestal duurt een lh piek een gehele dag (bij de één schijnt het wel korter/langer te zijn dan bij de ander). Ik test meestal smorgens voor het werk rond 8 uur en smiddags rond 6 uur.

@Adriana, inderdaad zijn ovulatietesten niet gratis. Maar een kind kost ook geld. En om zwanger te worden heb ik het er graag voor over;) en ach, 0,49 per stuk en ik gebruik per 8 per cyclus...dus valt best mee. Het is gewoon een heel gedoe;)

@Jufaman, voor je het weet is het vrijdag of zaterdag! Spannend zeg, hoe groot was ie vanmorgen?

5. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Morgaine,waar haal je zulke goedkope testen?? Ik heb ze helaas nog niet kunnen vinden:$

Kim,,oh wist niet dat je al een echo gehad had ;)

jufaman,spannend!

Ik heb stomme zwangerschapsklachten door de pregnyl:( Zin in raar eten en misselijk,echt irritant.

6. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

May 15, 2011
    761
    543
    93
    Jeej vanavond om 19.30 weer een test gedaan en de streep is een stuk donkerder ..waarschijnlijk kwam het omdat eerst met ochtendurine teste..

Ik ben benieuwd hoe onze eerste iui gaat worden.
    Mijn vriend had eerst maar 1.7 miljoen zaadcellen maar nadat hij 4 maanden gestopt was met roken was het 4.7 miljoen :)
    Hij is inmiddels een half jaar gestopt met roken en de laatste sementest was in maart dus ik ben benieuwd hoeveel het er nu zijn..maar die 4.7 waren nog niet opgewerkt dus misschien is het aantal minder..als het er maar 1 miljoen zijn dan kan de behandeling door gaan :)

Vind het zo spannend allemaal!

Attached Files:

7. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Morgaine: Hij was vanmorgen (op dag 11) 14 mm!

8. maria6

maria6 Actief lid

Jun 21, 2011
    212
    0
    0
    Bij mij is de echo op dag 10 gedaan, toen heeft ze besloten dat ik ovitrelle moest zetten (pregnyl was niet op voorraad bij apotheek) terwijl de bedoeling was in mn eigen cyclus..
    Kheb eigenlijk niet gevraagd waarom ze dan toch met hormoon wilde doen..
    Heeft iemand een idee waarom dat ineens besloten was, heeft dat te maken met de grootte van je ei?

Vroeg t me eigenlijk ineens af haha..

9. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Maria: dat weet ik ook niet.

Ik heb Pregnyl al 2 weken geleden bij de apotheek gehaald, omdat het zo slecht verkrijgbaar is. Ik heb verder geen hormonen gekregen, omdat mn cyclus in orde is en ook mijn eisprong!

10. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hoi hoi,

Ik schrijf hier ook even mee. Vanmiddag eerste poging IUI in eigen cyclus (mits manlief genoeg bruikbare zaadcellen produceert).

@Kimm24: Las dat jullie vandaag ook 1e poging hebben? Succes en hopelijk hebben we rond dezelfde tijd positief resultaat!

@Dames: Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen!

11. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

May 15, 2011
    761
    543
    93
    @Pruts27 Nee nog niet , ik zat nog te wachten op een positieve test maar die kreeg ik vanochtend in me handen een half uur geleden.
    Dus gelijk het ziekenhuis gebeld en morgen moet manlief om 09.00 het zaad inleveren en om 12.30 de inseminatie :D:D:D

SPANNEND!

Attached Files:

12. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

May 18, 2012
    200
    0
    16
    @kimm

Zit er zo lang tussen bij jullie? 9 uur en 12.30. Wij moesten ook om 9 het potje langs brengen maar had om 10 al de inceminatie. Bewerken duurde een uurtje gelijk daarna de behandeling. Maar is natuurlijk in elk ziekenhuis anders!
    Heel veel succes. We duimen voor jullie!

13. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

May 15, 2011
    761
    543
    93
    @liefde overwint Ik ben net gebeld door het ziekenhuis ,
    Of ik ook om 11.45 kon voor de inseminatie..
    ik zeg geen probleem.
    Nou moet me vriend om 09.00 het zaad inleveren en om 11.45 de inseminatie.
    Wij lopen bij het erasmus in rotterdam..misschien werkt het in elk ziekenhuis anders geen idee..
    Maar ik vind het wel spannend.
    Als ik had geweten dat ik vandaag een positieve ovulatietest had ik niet meer gevreeen gister.
    Omdat je max 3 dagen onthouding moet hebben voor de iui.
    Wij hebben nu 1 dag onthouden.. ach het is niet anders haha.

Heel lief dat jullie voor ons duimen :) dankjewel.

Groetjess!

14. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kimm, nou die is in ieder geval positief zeg!! Zei het toch dattie vandaag zou komen :p
    Ik had precies dezelfde tijdstippen bij het Isala in Zwolle, wel grappig. Bij mij stond er ook max 3 dgn onthouding, maar wij hadden ook nog de avond ervoor geklust, dus maakt niks uit hoor. Je kan niet alles van tevoren weten toch. Spannend he! Zal voor je duimen hoor! Laat je weten hoe het ging?

@Adriana, ik heb de dipsticks van sensitest van de site besteld (ze waren overigens ongeveer 1 euro per stuk haha).

@Pruts27, veel succes vanmiddag!! Ben benieuwd ;)

15. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

May 15, 2011
    761
    543
    93
    @Pruts27 ik zie nu pas dat je vandaag al je eerste IUI poging heb.
    Heel veel suc6 meiss! spannend..:D
    @Morgaine82 Jaaaa je had het al een beetje voorspeld..
    Vind het wel vroeg.. vorige maand had ik op dag 17 een knaller en nu vandaag al.
    Toevallig dat je dezelfde tijdstippen had als ons.
    Lief dat je ook wilt duimen.. :D

Ik laat zeker weten hoe het was ;)

Groetjes!

16. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Thanks ladies!!

Vanmiddag bij de gyn. geweest voor een 2e FM deze cyclus, maar ze waren nog niet zo groot als dat ze had verwacht (grootste was 15,8 mm). Dus morgenochtend voor een 3e meting.... Dan moet er eentje minimaal 17 mm zijn en dan kan de IUI zaterdag doorgaan! Pffffff spannend dus!!

Liefs jufaman

17. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    @Kimm24: Spannend zeg morgen 1e IUI! Succes!

@Jufaman81: Hopelijk morgen goed nieuws! Dan kan het zaterdag doorgaan. Is dit jullie 1e poging?

Vanmiddag hebben wij dus de 1e IUI poging gehad. Mijn man moest om 13.00 uur in het ziekenhuis zijn en ik om 14.45 uur. Door de spanning (ja ook mannen vinden het spannend :D) kwamen we een kwartiertje te laat ;). In de tussentijd even de stad in geweest, broodje gegeten. We hadden Patrick, onze zoon van 3, ook meegenomen, dus dan is het wel even lekker om niet te hoeven wachten in het ziekenhuis. Daarna weer naar het ziekenhuis. We hadden gelukkig genoeg bruikbare zaadcellen nl. 1,3 miljoen, dus IUI kon doorgaan. Stelt echt niets voor. Nu maar afwachten......

18. Therese72

Therese72 Lid

May 30, 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal, ik ben deze maand begonnen met mijn eerste IUI poging en kwam op dit forum terecht om ervaringen van anderen te lezen.

Ik heb morgen mijn tweede FM, gisteren was alles nog heel klein... Ik spuit Gonal 75 eh en nu 2 dagen 112,5 eh. Hoop dat er morgen wat groteren eiblaasjes te zien zijn en dan dit weekend inseminatie!

Geruststellend om te lezen dat er zoveel verschillende verhalen zijn, ik hoop dat ik me binnenkort kan scharen bij de categorie Lindah :)

19. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    @ Pruts: ja dit is mijn 1e keer IUI!! Dus ik duim echt voor een flink ei morgen.... maar ik ben bang dat het niet zo is! En wat dan...? Ik weet het niet!

20. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kimm, je bent bijna aan de beurt!! Duim duim duim

@Pruts27, stelt niks voor he, ik vond het ook zo raar...ik kreeg een leesboekje erbij om een kwartiertje de tijd te doden. Net alsof je bij de kapper zit ofzo ;)
    Kom maar op het wachtbankje!

@Jufaman en Therese, ik duim voor superfollikels zodat jullie ook gauw iui krijgen!

Zullen we het NOD lijstje updaten (er missen nog een aantal mensen)?? Het wordt gezellig!

21 mei - Lindah - 7e ronde- 1e kindje zwanger!
    ?? juni - boefff - 7e ronde & 2e ronde iui - 1e kindje
    23 mei - Steeph1985 - 1e ronde iui - 1ste kindje - 21 mei hcg prikken
    27 mei - gritje - 1e ronde - 1e kindje
    28 mei - chakie - 26e ronde - 1e kindje
    5/6 juni - Morgaine 82 - 30e? ronde - 1e kindje - 21 mei 1e iui
    7 juni - Adriana76- 30e ronde -1e kindje - ronde 2 IUI
    11 juni - maria6-34e ronde - 1e kindje - 28 mei 1e IUI
    nu ongie - Jull- 20e ronde - 1e kindje - 23 mei afspraak gyn traject iui of ivf.
    Frida87 - 16e ronde - 1e kindje - 1e IUI behandeling mee bezig
    14 juni - jufaman81 - 18e ronde - 1e kindje - deze ronde IUI

Share This Page