IUI in mei

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Lindah, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Vandaag op dag 10 FM gehad. 2 follikels van 19! 5 van 10. Vsmavond pregnyl spuiten vrijdag iui! Op dag 12 al met een cyclus van 30 dagen is het wel heel vroeg, maar de gyn wilt geen risico lopen op nog Meer grote follikels.

2. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    @ Morgaine... het klinkt raar. Normaliter blijft een ovu test 1, 2 hooguit 3 dagen positief.. Jij nu al va de 22e is dus al minstens 5 dagen.
    weet je zeker dat je niet... ? :)

Hier helaas weer ong geworden..
    Vrijdag uitgangsecho.. Op naar IUI3 :(

3. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Morgaine,idd vreemd dat ze niet even een echo maken ja! Wie weet heeft Frida87 wel gelijk....Trouwens wat je zegt over een eitje wat eerst niet springt en later wel,ik heb dat dus wel vaker gehad. Als ik niet lekker ben ofzo duurt het langer voordat ie springt.

liefde overwint,,waaa klinkt goed! Heel veel succes.

Frida,sterkte :( Ik zit in hetzelfde schuitje. Morgen uitgangsecho,dan weer beginnen voor IUI 3.

4. Therese72

Therese72 Lid

30 mei 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgaine: wat een raar verhaal. Ik doe trouwens zelf helemaal geen ovutesten.

Afgelopen vrijdag 2e IUI gehad, qua proces allemaal veel fijner dan eerste, behalve dat er maar 2 mio zaadjes waren.... Wel genoeg voor IUI maar veel minder dan ander keer en eerdere metingen (26 mio).

Ik heb totaal geen verschijnselen die ik vorige keer wel had, geen pijnlijke borsten oid. Dus maar afwachten. Wel sinds gisteren helemaal onder de rode vlekken, allergische reactie ofzo. Huisarts wist er geen raad mee, ook omdat ik geen koorts heb of heb gehad dus kan geen mazelen of 5e ziekte ofzo zijn.

Krijg net wel pukkels op kin, meestal geen goed teken want voorbode ongi. We gaan het zien.

Wel gister overdracht van huis gehad dus komende maand kan alle aandacht naar verbouwing, inrichting en verhuizing!

Succes allemaal

5. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    hey meiden!

Vandaag op dag 15 een positieve ovulatietest..
    Morgen om 11.30 onze 2e IUI

Spannend!

6. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    @kimm s6 meid!!

Hier alles rustig, zit nu op 11 dagen na de 2e iui..
    Kweet eigenlijk niet eens wanneer ik zou mogen testen. De 1e x met ovitrelle spuit mocht ik na 18 dagen testen, maar toen werd ik op dag 12 al ongesteld..
    Ik denk dat ik nu maar tot dag 15 wacht voordat ik een testje waag..
    Maar kheb t idee dat t toch weer niet gelukt is, maar dat baseer ik nergens op, tis een gevoel..

Kzou best weleens weer een keer willen lezen dat er iemand van ons zwanger is!! Kwil positief nieuws!!:)

succes iedereen!!

7. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    De 2e IUI is helaas niet doorgegaan wegens te weinig zaadcellen.
    Nu wordt het voor ons ICSI.
    Aanstaande maandag hebben we de infoavond voor ivf en 14 augustus de prikcursus en het intakegesprek.

Hopelijk komt met ICSI onze grootste droom uit.. een kindje van ons samen.

8. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hoi dames,

Er wordt nog steeds gezellig geklets hier. Dacht dat er wel een nieuw topic geopend zou worden voor juni of juli, maar klets net zo graag met jullie mee :).

In mei dus 1e IUI poging gehad in eigen cyclus met 1,3 miljoen zaadjes. Geen resultaat.

Nu gisteren 2e poging gehad ook in eigen cyclus, maar nu met digitale ovulatietesten (jee wat zijn die duur :$). Helaas maar 400.000 bruikbare zaadcellen. Gisteravond dus maar even bijgeklust :p.

Nu gaf de assistent aan dat als deze poging niet lukt, wij op gesprek moeten bij de arts. Echter willen wij geen IVF of ICSI en geen gebruik maken van medicatie i.v.m. bijwerkingen.
    Ik neem aan dat je toch gewoon recht hebt op 6 pogingen IUI?

@Kimm24: 1e poging was ook al met weinig zaadcellen toch? Nu moet je dus een paar maand wachten voor de ICSI poging? Hopelijk lukt het dan wel in 1x. Succes!
    @Maria: Dat zou leuk zijn. Allemaal zwanger!
    @Therese: Op het wachtbankje, pfff. Veel succes met klussen en verhuizen!
    @Morgaine: Heb je de gyn nog gebeld?

9. liefde overwint

18 mei 2012
    200
    0
    16
    @ pruts 27.

Volgens mij moet je dat gewoon kunnen aangeven bij je gyn. Wij moeten namelijk verplicht 6x iui. Ga er vanuit dat als jullie dat willen er geen probleem is.

Zelf snap ik niks van al die aantallen zaadcellen. Wij hebben vrijdag de 2e iui gehad... en net als de vorige x zijn er maar 200 zaadcellen ingebracht.
    Er word verder niet gezecht hoeveel het er zijn in het hele potje. Gewoon alleen dat ze er 200 met een bewegelijkheid van 90% of hoger hebben gesorteerd.

10. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    hoi.. hier poging 2 ook weer mislukt helaas, vandaag ongesteld geworden..

@liefde overwint
    Bij ons werd ook nix gezegd over aantallen enzo, maar als ik de spuit bewerkt uit t lab ga halen krijg ik er een formulier bij die ik weer aan de dame moet geven die de iui bij me doet, en op dat formulier staat alles..
    Maar ja aantallen zegt echt niks zei ze.
    We hadden de 1e iui 50 miljoen en 2e 12 miljoen.

@pruts 27
    Bij mij had ze t ook over een gesprek, maar dat doen ze altijd tussendoor even, ook hoe je je voelt enzo.
    En mss dat je met hormonen meer kans heb.
    Kweet dat t bijwerkingen geeft, maar als de 3e iui ook mislukt dan ga ik t toch met hormonen proberen..

Woensdag 11 juli voor FM op dag 10 naar t zh en dan zullen we horen of we vrijdag 13 of zaterdag 14 de 3e iui doen..

Kblijf hoop houden!
    T blijft frustrerend dat t niet lukt omdat er bij ons allebei niets mis is.. pff

succes iedereen!!

11. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    Pruts27.. bij ons wilde ze IUI maar 2x proberen ivm slechte zwemmers en helaas wat dat nu ook weer het geval en er zijn ontstekingscellen in zn sperma gevonden dus vonden ze het beter om de behandeling niet door te laten gaan.
    Vanochtend het ziekenhuis gebeld en volgende week dinsdag hebben we de infoavond en 14 augustus de intake en de prikcursus.en na de prikcursus kunnen we beginnen.. dus het duurt al met al 1 maandje..valt reuze mee..
    we kijken er eerlijk gezegt al naar uit!

groetjes!

12. gritje

gritje Lid

29 apr 2012
    75
    0
    6
    Verkoopmedewerkster
    Buurt van Eindhoven
    Hier poging 2 inmiddels ook mislukt en vandaag de 3e poging gehad. Worden weer spannend 2 weken.

Je krijgt meestal 6 pogingen alleen als ze denken dat het echt niet gaat werken zeggen ze na 3 keer dat je iets anders moet gaan proberen. Zo hebben ze het althans tegen ons gezegd.
    Wij hebben nu 9 augustus weer een gesprek met de gyneacoloog. Dit valt midden in eventueel poging 4 ( we hopen dat dit niet nodig is natuurlijk ) De arts die de echos maakt zegt gewoon de iui's te blijven doen, omdat er bij ons verder geen bijzonderheden zijn. Goede eicellen en deze keer 63 miljoen zaadcellen. ( dit wordt trouwens gewoon tegen ons vertelt iedere keer )

Maar het gesprek zal inderdaad wel gaan over hoe je je voelt en wat er eventueel in de toekomst gaat gebeuren!

Iedereen verder succes met wachten en of de IUI.

Groetjes

13. liefde overwint

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Hier ook poging 2 mislukt. De gyn heeft tot 20 augustus vakantie. Kijken hou het dan met mijn cyclus zit anders pas in september poging 3.

14. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    tis maar stilletjes hier!!
    Iemand al zwanger??

Ikke poging 3 op vrijdag de 13e gehad.. Moest woensdagavond pregnyl zetten.. Khad trouwens voor t eerst een beetje ongemakkelijke iui.
    Ze kon mn baarmoedermond niet vinden, dus was het een gewroet en gefriemel, heb ik de rest vd dag nog een beetje weeig gevoel van gehad..
    Kheb gelijk na mn iui een gesprek gehad over hoe alles gaat..
    Alles gaat dus zoals t hoort.. Regelmatige cyclus, elke keer 1 dominante ei en spermacellen voldoende.
    Dus al met al gaan we (als poging 3 is mislukt) gewoon op dezelfde voet verder.
    Dus niet met hormonen omdat hij dan bang is voor overstimulatie..
    Dus maar weer afwachten!!
    Iedereen succes!

15. Therese72

Therese72 Lid

30 mei 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, even een update:
    Na mijn 2e IUI weer op dag 21 ongesteld geworden..... Daarna besloten om maar even een ronde over te slaan want wilde eerst gesprek met de Gyn of er aan de veel te korte LF niet iets te doen was. Die begon over progesteron in de tweede helft, maar ook het advies om niet meer teveel IUI pogingen te doen maar te gaan starten met IVF.
    Daar moesten we even van bijkomen.... Daarnaast had ik wel buikklachten en gespannen borsten dus besloot een test te doen: en nog voordat ikwas uitgeplast een vette streep: zwanger! Helemaal in de war natuurlijk want ik was echt 4 dagen ongesteld geweest. Niet zo zwaar als anders, maar toch met tampons vol rood bloed.
    Dus direct gebeld en smiddags langs voor echo want ik was bang voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Natuurlijk konden ze zo vroeg niets zien, maar wel dik baarmoederslijmvlies en passend bij zwangerschap. Deze week nog een echo gehad en duidelijk vruchtzakje met licht kloppend hartje! En misschien nog een vruchtzakje.......
    Dus van nadenken over IVF naar misschien wel zwanger van een tweeling in anderhalve week... Poehee, even van bijkomen maar heeeeeeeel blij dat ik zwanger ben. Wel meteen bang voor alles wat er mis kan gaan maarja, dat hoort erbij. Volgende week vrijdag weer een echo om tekijken of het er echt 1 of 2 zijn, en dan ben ik al 7 weken.

Wat een verhaal he? Nou meiden, ik hoop voor jullie ook op veel positief nieuws en succesvolle IUI pogingen!

Liefs

16. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    @therese72
    Wat apart inderdaad, maar wel super natuurlijk! Van harte gefeliciteerd!!
    Zou wel even slikken zijn 2 baby's! Maar kdenk van harte welkom.. Geniet ervan..

17. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

17 feb 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Therese, wat een verhaal! Van harte gefeliciteerd hoor :) wanneer had je getest dan? En hoe voel je je nu?

@Kimm, spannend hoor! Hoe voel je je erbij?

Ik heb gister de 3e iui gehad, groei van m'n ei hebben ze deze ronde bekeken met echo's. Ging helemaal goed en vrijdag had ik een knallende ovutest zoals 't hoort op cyclusdag 13. Helaas waren er maar 2 miljoen zaadjes na opwerking dus eerlijk gezegd was ik nogal teleurgesteld. De verpleegkundige vond het een goed aantal. Maar ik lees hier en daar dat sommige ziekenhuizen niet eens behandelen onder 5 miljoen! Dus ik weet 't niet, vind het heel erg raar dat het ene ziekenhuis andere grenzen hanteert dan 't andere ziekenhuis.
    Misschien ligt het daar dus ook wel aan dat het al zoooo lang niet lukt. Vraag me af of dit nog wel zinvol is dan...

18. Therese72

Therese72 Lid

30 mei 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Morgaine: ik had getest op dag 19 na de IUI, dus dag 31 van de cyclus. Maar alleen omdat ik grote borsten en buikpijn had, want ik dacht datbik echt 4 dagen ongesteld was geweest...
    Bij mij deze afgelopen ronde ook 2 miljoen zaadjes, terwijl normaal 25 miljoen.... Maar dus wel raak, dus het kan!
    Succes!

19. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Poging 3 is ook weer mislukt.. Nu naar poging 4, zal waarschijnlijk a.s. zaterdag zijn... Ik weet dat ik hoop moet blijven houden, maar krijg er een beetje een hard hoofd in. Kvraag me af of wij ook het ivf traject in gaan rollen..
    @Therese Weet je al of het er 1 of 2 zijn???

Deel Deze Pagina