Hallo allemaal, Vandaag de FM gehad. Nog helemaal niks te zien . Mijn cyclus zit meestal rond de 30 dagen, en dan heb ik rond de 18e dag eisprong. Had eigenlijk gehoopt dat nu met de hormonen het misschien wat eerder zou zijn! Maar goed we wachten weer af! Nu vrijdag weer een echo om te kijken hoe ver ze zijn. @boeff nou dan gaat het eindelijk gebeuren erg spannend ik duim voor je!! @Lindah tegen mij hebben ze wel gezegd dat ik even moest blijven liggen. Dan hebben ze beter resultaat, zei mijn arts, maar goed wat jou arts zegt klinkt ook wel erg logisch. En zo is het in ieder ziekenhuis weer anders. @chakie wij zijn ook alweer twee jaar zelf aan het proberen. En bij ons is er ook niks bijzonders aan de hand. ( waarschijnlijk wel 1 verstopte eileider maar dit zou het spontaan zwanger worden niet in de weg moeten staan. ) Erg frustrerend he als je het voor je gevoel ook nog eens op de goede dagen doet en het lukt gewoon niet! Hopelijk bied IUI de uitkomst!! @maria6 heel veel succes met je uitslagen en hopelijk is het eind mei zo ver bij jullie Groetjes
Lindah en Boeff: Spannend nu zeg... Ik lees mee hoe het verder met jullie zal gaan!! Ik heb aanstaande vrijdag overleg met de gyn. Ook meteen uitslag van HSG en 2e zaadonderzoek!
Hey allemaal, Wat balen zeg,Gritje! Hopelijk is er vrijdag wel iets te zien! Misschoen doen ze er wat langer over om te groeien maar dat wil niets zeggen over de kwaliteit van de eitjes! @Jufaman: Is zeker spannend! Ik probeer er zo min mogelijk aan te denken, wat natuurlijk helemaal niet lukt.. Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt! Hopelijk goed nieuws! Groetjes, Linda
@lindah Jeetje.. dus het zit erin. Kzal hopen en duimen voor je.. Volgens mij had ik begrepen dat je na 18 dagen kan testen.. Dat duurt echt nog lang voor je he.. S6!! Ik moet 15 mei weer naar t ziekenhuis voor de bloeduitslagen en bespreken wanneer we gaan starten, maar bij de laatste afspraak zei die al zo snel mogelijk.. Erg blij mee.. We wachten weer af.. Ik lees trouwens dat er veel meiden om een echo moeten voor de groei van de eitjes, maar dit is toch alleen met hormonen?? Mijn vriendin moest alleen op dag 10 in haar cyclus voor een echo, dan ovulatietesten doen, die was voor haar op dag 12 positief, en op dag 13 iui.. Nu is ze 25 weken zwanger.. Het kan dus wel mensen!! Even positief verhaaltjes groetjes
Hoi, Ik heb alleen ervaring bij de Geertgen en daar moest ik inderdaad een inwendige echo(FM), als er niets of weinig te zien was terug en weer een echo. Maar goed dit is eigenlijk altijd geweeste n heb vanaf het begin ook Chlomid gebruikt. Dus kan me voorstellen dat ze zeggen ovu testen te gebruiken als je geen hormonen gebruikt. Zit wel een beetje in de stress.. Ik heb al vanaf mijn 15e( ben nu 28) hooikoorts. Heb er dit jaar weer behoorlijk last van mar probeer medicijnen zo lang mogelijk uit te stellen. Maar gisteren en vandaag heb ik neusspray gebruikt wat door de huisarts is voorgeschreven. Dit heb ik al een hele tijd in huis maar nu pas gebruikt. Je moet 1x per dag sprayen, tweemaal in elk neusgat. Nu dacht ik, nadat ik gesprayd had, ik zal eens even de bijsluiter lezen, staat erop dat je het niet mag gebruiken als je zwanger wil raken of zwanger bent. Gelukkig was mijn man thuis en die zei:'Joh, die twee keer dt je gebruikt hebt zal echt geen kwaad kunnen'. Maar ik voel me zo slecht..( niet lichamelijk mar geestelijk). Wat denken jullie?? Groetjes, Linda
mijn iui zit er op dat stelt dus echt helemaal niks voor. moest om 9 uur het zaad afgeven op het lab. daarna een uurtje moeten wachten waarna ik me moest melden op de poli. daar nog een kwartiertje moeten wachten want het zaad was nog niet helemaal klaar. om kwart over 10 was ik aan de beurt, 38 miljoen zaadjes worden er ingebracht! super goed dus mijn vriend helemaal trots haha. er werd bij mij de eendenbek in gebracht en dan spuiten ze met zoon lang slangetje het zaad in de baarmoeder.. toen nog een kwartiertje blijven liggen en daarna kon ik weer gaan.. nu beginnen de spannende 2 weken op het wachtbankje! @lindah, wanneer is jouw nod? ik zou me niet te druk maken over de neusspray, ik begrijp wel dat je je er slecht door voelt maar denk niet dat het erg veel kwaad kan. @maria,, die echos zijn idd als je hormonen spuit omdat de kans op overstimulatie groot is en je nooit echt weet welke eenheid het beste aanslaat! liefs
Jij hebt nu ook je IUI gehad!!! Valt reuze mee he? En wat een goede hoeveelheid van het zaad! Daar mag hij ook wel trots op zijn Mijn NOD is 21 mei.. Dus dat wordt nog een hele tijd wachten! Dan zal jou NOD niet veel verschillen met die van mij! Kunnen we elkaar iig ondersteunen met dit verschrikkelijke wachten.. Ik weet ms wel dat ik me niet druk moet wachten maar ik baal er zo van.. Gewokn stom dat ik niet meteen gekeken heb maar dact dat neusspray geen kwaad kon.. Hopelijk heeft dit idd geen invloed. Liefs Linda
ja het valt echt mee!! mijn nod is 22 mei maar word normaal altijd 13 dgn na mijn eisprong ongi dus eigenlijk is mijn nod ook 21 mei. kunnen we elkaar idd ondersteunen, kwaaltjes vergelijken haha! ik zou daar ook niet naar gekeken hebben bij een neusspray, daar ga je gewoon niet vanuit dat dat eventueel kwaad zou kunnen. denk dat het nu zoiezo nog geen kwaad zou kunnen, want als je eitje bevrucht is, is het nog niet eens ingenesteld. liefs
Bedankt voor je lieve reactie! En je hebt gelijk de innesteling laat(hopelijk) nog een paar dagen op zich wachten. Haha, ja de kwaaltjes... Ben benieuwd! Tot nu toe natuurlijk nog helemaal geen kwaaltjes! Heb ook geen testen meer thuis en ook nog geen gekocht, want ik ken mezelf wil altijd veel te vrieg testen maar ga nu echt proberen te wachten! Liefs
@boeff wat spannend. Het is goed gegaan? Ik hoop dat ook jij er niet veel last van hebt gehad. @lindah het lijkt me zo spannend dat wachten! Maar wel leuke spanning. En ook fijn om te horen dat het geen pijn deed en het er allemaal goed uitzag. Duimen maar. Grappig dat jullie dezelfde nod hebben . Ik zou me overigens niet druk maken over de spray, ook als de innesteling heeft plaatsgevonden is er nog niet meteen een bloedband. Dat betekent voor zover ik weet dat dat niet meteen schadelijk is. @ gritje het is inderdaad frustrerend. We gaan ook een maand niets doen als het deze keer niet lukt. Om bij te komen. Bij mij gaat de groei door de hormonen wel veel sneller inderdaad. Ik ben benieuwd. @maria Fijn om succesverhalen te horen he?! Ik heb vanaf het begin hormonen gehad en daarmee moest ik inderdaad steeds terugkomen om te kijken hoe ze groeiden. Morgen mag ik voor de fm. Ik hoop stiekem voor 1 keer dat het wat langer duurt deze maand want dit weekend gaan we weg en dan zouden we het over moeten slaan. Aangezien we eindelijk wel eens een inseminatie zouden willen, zou het select balen zijn als het net in het weekend zou vallen. Ik ben benieuwd.
@boeff ik zag je bericht later ik had dus kunnen zien dat het allemaal goed is verlopen. Top om te horen dat het jullie zo meevalt. 38 miljoen....daar moet toch 1 tussenzitten die als een dolle kan zwemmen . Het klinkt echt als een enorme hoeveelheid!
je zou dat idd denken, dat er iig 1 bij zit die het moet gaan lukken we zullen het wel zien, ik ga nergens vanuit dan valt het altijd mee succes morgen bij je fm, hopelijk groeien de eitjes niet te snel want het zou zonde zijn als je deze keer over moet slaan omdat je een weekendje weg gaat. knap trouwens dat je dat kunt, een cyclus overslaan als het deze keer niet lukt. ik zou dat niet kunnen denk ik. liefs
@ Boeff @ Lindah.. jullie beiden op de wachtbank... Laat de tijd maar voorbij vliegen of niet dan Hier 2e FM meting gehad, zag er allemaal prima uit. 2 duidelijke eitjes, 15mm, donderdag volgende FM, daarna zou de 1e IUI wel erg snel eraan zitten te komen. Spannend spannend
wat fijn en ook 2 eitjes! dan heb je misschien nog net voor het weekend de iui?! het word gezellig zo op het wachtbankje! hopelijk mogen we over 2 weekjes ook allemaal goed nieuws komen brengen! liefs
Zou mooi zijn of niet dan? Hoop dat het nog voor het weekend plaats vind maar weet het niet, volgens mij zitten ze zaterdag/ zondag dicht, helaas.. Als er dan maar geen overstimulatie plaats vind
Hallo dames, Ik ben even met jullie aan het meelezen. Mag ik met jullie meekletsen? Morgen zouden we ons behandelingstraject bespreken met de gyn. Helaas is deze afgezegd vanwege persoonlijke omstandigheden van de gyn, nu kunnen we pas over twee weken komen. Ik baal enorm ik had me na al dat wachten zo verheugd op het gesprek waarin we zouden krijgen te horen hoe het nu verder gaat. Er zit een dikke kans in dat wij ook mogen beginnen met iui, ik hoop het zo. Hier mijn verhaal: Wij zijn sinds okt '10 bezig met zwanger hopen te raken. Na een halfjaar kreeg ik een sterk voorgevoel dat de kwaliteit van het sperma van mijn man wel eens minder goed zou kunnen zijn. Na een jaar proberen heb ik de huisarts gebeld, die was positief en verwees ons door voor een spermaonderzoek naar het ziekenhuis. Mijn man moest wennen aan dit idee en bracht na 3 mnd wachten zijn sperma voor onderzoek. De huisarts snapte niets van de uitslag en met heen en weer gebel naar het ziekenhuis kwam hij toen met een heel slechte uitslag: natuurlijk zou het niet lukken, met hulp misschien. Onze wereld stond op zijn kop!! We werden doorverwezen naar het ziekenhuis en na 6 weken hadden we ons eerste gesprek. Die 6 weken duurden heel lang. De gyn was heel positief en kwam met heel ander nieuws. Kwaliteit was matig, natuurlijk zou het nog kunnen lukken, wel kleine kans maar absoluut niet onmogelijk. Hij zag het positief voor ons in. Sperma moest na 2,5 mnd weer gecontroleerd worden,(weer wachten) man rookte en is meteen gestopt. Sperma uitslag was verdubbeld, dus positief. Ik kreeg een aantal onderzoeken en die waren goed, ik hoefde niet voor verder onderzoek. Er werd bloed afgenomen en daar kwam een totaal onverwachte uitslag uit. Ik scheen chlamydia opgelopen te hebben en waarschijnlijk door vogels. Nooit eerder van gehoord. Via sex heb ik het niet opgelopen. Weer een teleurstelling omdat de gyn nu toch graag een kijkbuikoperatie wilde gaan doen om te kijken welke behandeling er gestart zou kunnen worden. N.a.v. het onderzoek bleek ik een gesloten eierstok te hebben maar dat is niet erg, de andere eierstok neemt de functie dan over. Nu in afwachting welk traject we ingaan. Groetjes Jull
hey jull!! wat balen zeg dat je door omstandigheden pas over 2 weken terecht kan! iig wel fijn dat het zaad van je man nu goed is, dat is al een hele geruststelling! heb je zelf wel een cyclus en eisprong? liefs
Hoi Boeff, Leuk dat je reageert. Mijn cyclus en eisprong zijn gelukkig prima in orde. De gyn. had het er ook over dat als we iui zouden doen dat we dat in de spontane cyclus zouden doen en het sperma zouden ze oppimpen. We hebben een goede gyn, dat is erg fijn. Als ik het goed lees zit jij op de wachtbank, wat spannend. Ik zie dat we bijna even lang bezig zijn met een wondertje. Groetjes, Jull
Goed om te horen boeff!! Hopen voor een goede afloop van de IUI en de 38 miljoen zaadjes!! Hier weinig nieuws. Ik tel af tot vrijdag!