IUI in natuurlijke cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Belinea, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hi Ladies,

Ik was even aan t neuzen hier en vroeg mij iets af.
    Wat is IUI 'in natuurlijke cyclus'?
    Is dat er geen medicijnen aan te pas komen en alleen puur de IUI voor de eisprong?

Wij zijn namelijk nog niet zo ver. Nog twee rondes afwachten en dan gaan we verder kijken naar de mogelijke behandelingen. De dokter heeft het al gehad over een kijkoperatie maar voel ik weinig voor en anders met hormoonspuiten te gaan beginnen. Dat word een echtscheiding ben bang :) Maar ik weet ook niet zogoed wat dat extra zou toevoegen bij ons. Ik heb met de clomid namelijk een goede eisprong. Dus eigenlijk gaat mijn gevoel eerder uit naar IUI als vervolgstap.

2. Miss32

Miss32 Lid

28 sep 2013
    91
    0
    0
    Houdt inderdaad in dat er geen medicijnen aan te pas komen en dat je je natuurlijke cyclus, en dus ook eisprong aanhoudt om de IUI in te plannen.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Oeoeoe mooi, dat klinkt als muziek in mijn oren!
    Maar dan zul je alleen de pregnyll spuit moeten nemen of ook die niet?

4. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Ik kom alvast mee lezen.

We zitten in de wachtmaanden, schijnt verplicht te zijn...
    Oktober eerste zaadtest en daarna opwerktest gehad, kwaliteit en kwantiteit laag. Eind januari opnieuw testen en bij hetzelfde resultaat (1,5 milj) in februari beginnen met iui in eigen cyclus.

5. Miss32

Miss32 Lid

28 sep 2013
    91
    0
    0
    Ook geen Pregnyl.

Welkom Annemoon!

6. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Waaw ik hoop dat dit ook voor ons is weggelegd dan!
    Maar nu lees ik bij Annemoon dat er ook nog wachtweken en zaadtesten gedaan moeten worden? Zal vast ook in ieder zkh anders zijn denk ik.

7. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Ligt aan de reden van de verminderde fertiliteit. Bij ons is het dus zo dat het zaad van mijn man slecht is en hij (doordat hij schrok van het resultaat) vroeg of dat kon komen door een griepje oid. Als er reden is om te denken dat het eenmalig slecht was, moet je 3 maand wachten en opnieuw testen.

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ok nee de zwemmers van mijn man waren toen iig goed. Bij mij lijkt nu ook alles goed te zijn. Dus nog 2 rondes clomid en dan verder kijken. Ik weet dat de vervolg stappen eerst hormoonbehandelingen zijn en hoop dat ik die dans mag ontspringen. Ben bang voor een echtscheiding door de horrormonen :D Grapje! Maar hoop dat we dan doorgaan voor IUI in natuurlijke cyclus. Ik denk echter wel dat mijn zkh werkt met een pregnyl prik. Uit ervaring van anderen weet ik dat. Maar dat is maar eenmalig!

Heel veel succes allemaal ladies!

9. Tresje1980

Tresje1980 Nieuw lid

12 dec 2013
    4
    0
    0
    Amsterdam
    heel spannend. vorige week 3-12, eerste iui in natuurlijke cyclus.
    ik probeer positief te blijven echter waren t aantal zwemmers erg laag.

10. Belinea

Belinea Actief lid

6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland

Ik heb 8 dec de IUI gehad.
    Heel apart heb gisteren een soort steek gehad aan de kant waar ik mijn eisprong voelde en daarna was ik met vlagen duizelig, nu is t over.
    Maar is volgens mij al te vroeg voor een evt innesteling toch?

Bij ons was t aantal ook niet echt denderend maar goed we hebben er maar 1 nodig he!

11. Tresje1980

Tresje1980 Nieuw lid

12 dec 2013
    4
    0
    0
    Amsterdam
    apart idd, ik heb nu steeds steken. ook aan de kant van mijn eisprong. ik heb ergens gelezen dat die steken ook zouden kunnen komen van het "goedje" waarmee het sprema wordt ingespoten. Maar je leest zoveel dus of dat waar is durf ik je niet te zeggen.
    Innesteling lijkt me ook iets te vroeg.
    Cker waar! Maar 1tje is er nodig. Lets hope for the best!!

12. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wel herkenbaar die symptomen, ik had in november ook een soort van 'zwanger-ervaring', met krampjes, gevoelige borsten en duizeligheid.

Wij zitten nog in de fase dat we overwegen met IUI te beginnen... En liefst zou ik dat in m'n eigen cyclus doen. Maar in ons zkh doen ze dat alleen wanneer de kwaliteit van het zaad slecht is. In ons laatste gesprek is dit eigenlijk niet echt ter sprake gekomen, ik las er wel iets over op de site. Dus ik heb net maar een mailtje gestuurd met de vraag of we dat eerst kunnen proberen. Zit eigenlijk niet zo te wachten op die hormonen... En mijn hormonen waren gewoon goed, er zijn geen aanwijzingen dat er geen eisprong is bij mij. Dus even afwachten!

Is er bij jullie allemaal sprake van verminderde kwaliteit of kwantiteit van het zaad?

13. micloveally

micloveally Actief lid

10 dec 2012
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier aan het wachten op de menstruatie en dan mogen wij ook beginnen met iui in natuurlijke cyclus bij het umc.

Hoop voor de gene die net iui hebben gehad dat het gelukt is .

14. Belinea

Belinea Actief lid

6 jul 2008
    163
    57
    28
    Huismama
    Midden Holland
    Hii!

Voor ons op naar de volgende ronde!! Helaas!

Wij hebben eigenlijk niet echt een reden gekregen om het in de natuurlijke cyclus te doen. Was al blij zat dat ik geen hormonen hoef te gebruiken.

15. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jammer Belinea! Op naar de volgende poging ;)

Vandaag een reactie gekregen op mijn vraag. IUI in eigen cyclus doen ze niet, heeft geen toegevoegde waarde volgens gynae... Dus dan toch maar met hormonen aan de slag... :(

16. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik voeg mij graag toe tot dit topic. Wij zijn doorverwezen door de ha naar de gyn.

Na 2 testen bleek het sperma van vl echt te weinig. Aankomende maandag kan ik bellen voor een afspraak. Ik hoop dat het op deze manier mag omdat mijn gevoel zegt dat mijn cyclus erg sterk is..

Vandaag ben ik ongesteld geworden. Ik betwijfel het maar ik hoop dat wij deze maand al met iets mogen starten. .

17. agols

agols Actief lid

24 apr 2012
    126
    0
    0
    Hoi allemaal, ik meld me hier ook even...Hoe verwerken jullie steeds een teleurstelling. Ben vandaag na de 2e iui ongesteld geworden, voel me vreselijk.Vind het moeilijk om elke keer weer positief te blijven en de volgende ronde in te gaan.maarja, er is geen andere keus. Bij ons is niets gevonden wat zwangerschap in de weg zou staan. Bloed, zaad en hsg waren in orde. Hebben jullie meer onderzoeken gehad? Wij zijn inmiddels al 2.5 jaar bezig. Er is alleen een vleesboom ontdekt, waarvan ze zeggen dat dit geen consequenties heeft.Hoor graag wat voor onderzoeken jullie nog eventueel extra gehad hebben.

18. mamavanbinte

8 jan 2014
    12
    0
    0
    n.v.t
    Zuid-holland
    Hoi Belinea,

Wij gaan ook eind januari starten met IUI in eigen cyclus.Voor mij de eerste keer.Ik heb een zoontje uit een eerdere relatie.
    De ''Problemen'' Liggen bij mijn man.
    Ik ben zo benieuwd hoe dit gaat lopen.
    Hoevaak heb jij al iui gedaan?Ik hoop voor jullie dat het snel raak is!

Groetjes, mamavanbinte

19. agols

agols Actief lid

24 apr 2012
    126
    0
    0
    Hoi. Wij nu 2x iui behandeling gehad.
    Opzich stelt de behandeling zelf niet zoveel voor. Spuit alleen pregnyl, en jij?

20. Miss32

Miss32 Lid

28 sep 2013
    91
    0
    0
    Hey meiden,

Morgen mijn NOD. Ben heeeel benieuwd!

Daarna voor het eerst uitgangsecho e.d. voor de volgende IUI.

Wat wij doen na elke "mislukte NOD" is dat we iets leuks gaan doen. Lekker uit eten, filmpje... onszelf trakteren op een leuk uitje zeg maar.

Hier verder alles nog in natuurlijke cyclus, ook zonder Pregnyl.
    xx

Deel Deze Pagina