IUI in natuurlijke cyclus

Discussion in 'MMM clubs' started by Sharon01, Mar 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Had ik inderdaad niet goed gelezen. Best gek dat ze het bijna nergens doen.

Ga zaterdag testen, zit dan op 15 dpo. Arts had gezegd pas vanaf 18 dpo urine testen, maar ga het toch al eens proberen dan. Heb woensdag afspraak om bloed te trekken indien nodig. Ja je kan in principe positief testen enkel van de pregnyl.

Ja die afleiding zoeken, dat werkt inderdaad niet altijd. En je probeert er kalm onder te blijven, de kans dat het lukt is klein maar... het zou toch moeten lukken ;)

Hopelijk is de follikel meting goed dinsdag! Gaan ze bij jou nog telkens bloed afnemen of niet?
    Hier was het de eerste keer goed, maar later die week nog eens terug moeten gaan en dan pas pregnyl mogen spuiten.

2. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Niny: wel spannend hoor, bijna je nod!!

Hier vanochtend het potje ingeleverd, als het goed is morgen de uitslag! Ook spannend, ben echt wel benieuwd!

3. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Ik duim voor je hoor goldfishie! Hopelijk voor iedereen goed nieuws!

4. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Goldfishie hoe was de uitslag? Ben erg nieuwsgierig. Heb hard geduimd!

Ik dacht dat ze overal wel die prikles zouden geven. Toch raar dat het andersom is, bijna nergens. Wel slecht eigenlijk.

Ik zag trouwens in onze fertiliteitskliniek een magazine van freya volgens mij met stukjes over zwanger worden en vruchtbaarheidsbehandelingen. Kon helaas geen enkel verhaal lezen , want de arts was snel dit keer (meestal loopt het min 10/15 min uit). Weten jullie misschien hoe dat blad heet?

En is het echt zo weinig kans dat je hebt dat IUI goed gaat? Laatst zei iemand 15% ofzo? Wow... Dat is zoooo weinig. Niet echt hoopvol....

Ik moet als het goed is niet elke x terug om bloed te prikken. Tenminste dat hoop ik niet... Vind bloedprikken vreselijk.... Meestal komt m'n ei op dag 14... Ik voel hem namelijk, maar wanneer zou die dan groot genoeg zijn ongeveer om te moeten prikken? Dinsdag zit ik op cd 10.

Morgen ga je testen toch niny? Spannendddddddddd ik duim duim duim!

5. Moess

Moess Niet meer actief

Hallo dames,

Mag ik hier meekletsen. Ik had vandaag al een topic aangemaakt maar zie nu ik/mijn verhaal hier ook best wel goed aansluit.

Vl en ik proberen vanaf mei 2013 zwanger te raken. Na alle onderzoeken en een laparoscopie zijn we er in december achter gekomen dat ik niet natuurlijk zwanger kan worden doordat mijn eileiders allebei compleet verkleefd waren. Ik kreeg de keuze: ivf of een eileideroperatie. Ik ben voor de operatie gegaan en ben vorige week geopereerd. 1 eileider is iig gered. De ander was wat twijfelachtig maar is waarschijnlijk niet gelukt. Deze maand moet ik terug naar de arts om iui in eigen cyclus in gang te gaan zetten om ons een handje te helpen en omdat ik ook 2x een negatieve samenlevingstest had.

Ik zou het leuk vinden om hier onze ervaringen uit te wisselen en elkaar ateun te bieden :)

6. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Hier helaas niks deze maand, ongesteld geworden ondertussen. Dus zelfs niet moeten testen.

Ja Sharon het is maar zo weinig, en 50% kans na 6 maal. Dacht 75% op 12 dan.

Ik moest wel alle dagen bloed afnames laten doen, echo's om de dag. In je bloed zien ze of je zelf al je eisprong ingang aan het zetten bent. Afhankelijk daarvan moet je dan dag na je spuit of dag erop. Hier werkt het toch zo. Dag 12 heb ik moeten prikken en dag 14 iui.

Geen idee hoe het blad heet, ze hebben wel een website. Misschien vind je het daar?

Moess welkom, en alvast veel succes met je eerste iui.

7. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Moess, tuurlijk mag je meekletsen! Leuk om ervaringen te delen met elkaar. Welkom. Was de operatie heftig of viel het je mee? Wel fijn dat je iui kan doen.. Hopelijk is dat idd voldoende. :)
    Wij hebben geen samenlevingstest gehad. Wel raar toch?

Niny,.. !?@?/)!@@! Neee! Zou toch mooi zijn geweest als het gelijk raak was. Helaas... Dikke knuffff! Heb je nog iets anders ervaren tijdens je menstruatie? Ben wel benieuwd of je dan meer pijn hebt of niet. Ik heb namelijk elke maand met menstruatie een vreselijke krampen. Heb van m'n gyn naproxen voorgeschreven gekregen en dat werkt gelukkig wel beter dan feminax.

Hebben jullie ook eipijn? Ik namelijk wel.. En vroeg me eigenlijk een btj af wanneer ik die dan kan verwachten met iui. Wanneer ik pregnyl spuit? Erna? Of als die echt gesprongen is.. (Dus misschien op dag van inseminatie?) pfff moet het allemaal maar over me heen laten komen he ;)

Goldfishie? Hoe is het? Wil je nog blijven meekletsen? Ik ben echt nieuwsgierig naar de uitslagen. Hopelijk viel het mee..

8. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Oh, trouwens iedereen fijne Pasen! :) Gaan jullie wat leuks doen? Afleiding zoeken van de behandelingen? Ik ben NU AL weer zenuwachtig voor dinsdag haha.. Idioot ben ik ook he?..

9. Moess

Moess Niet meer actief

@niny: balen van ja ongi zeg! Altijd een grote teleurstelling..

@sharon: ik heb even teruggelezen en begrijp dat bij jullie het zaad niet optimaal is? Waarschijnlijk heb je daarom geen samenlevingstest gehad. Ik geloof dat 'vijandig slijm' goed te omzeilen is met iui. Maar als jullie door minder goed zaad toch al iui gingen doen is de test niet nodig. Ze doen die test trouwens ook niet overal en de meningen zijn nogal verdeeld over de meerwaarde van de test.

Ik voel mijn eisprong ook goed. Lig dan echt krom vd pijn. Ik heb het een tijdje bijgehoudeb met temperaturen en ovulatietesten en de temp schoot de dag na de pijn omhoog en de testen waren voor de pijn postitief. Misschien dat de pijn bij mij met de verlevingen te maken had..

Verder geen plannen met pasen. Normaal gaan wij ieder jaar naar paaspop maar dit jaar ivm de operatie een keer overgeslagen.

10. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Neen geen extra last, valt zelf heel goed mee. Daarop lijkt de pregnyl geen invloed te hebben.

Ik voel mijn eisprong slechts soms, ja normaal zou je hem dan dag van iui moeten voelen. Had hem deze maand nacht voor iui. Ga volgende keer dus iets later spuiten.

Prettig Pasen iedereen, we doen niks speciaals hier.

11. Moess

Moess Niet meer actief

@sharon. Ik begrijp je vraag niet helemaal. Pregnyl spuit je voor de inseminatie om het eitje te laten springen

12. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Oke ik ben benieuwd wanneer ik de eisprong dan voel. Ik zit meestal ook krom vd eipijn. Duurt even 2/3 uurtjes en dan gaat het wel weer. Vraag me wel af waarom hij daar niet naar verder heeft gevraagd, maar heb met de poliep wel een hysteroscopie gehad.. Zouden ze het dan hebben gezien? Wanneer heb je de operatie gehad dan Moess?

Wij gaan nu lkkr naar m'n ouders. Eten samen met m'n broer en schoonzus. Fijne Pasen dames!

13. Moess

Moess Niet meer actief

Ahzo.. ik heb geen idee. Ik hoop dat ik nu de verklevingen weg zijn minder eipijn heb :)

Operatie was vorige week vrijdag. Opzich heb ik nu geen pijn meer maar heb nog best wel last van de narcose en kan nog niet zo lang staan/lopen

14. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Ik hoop dat ze bij mij niets 'geks' vinden. Morgen eerste follikelmeting. Ben benieuwd. Hopelijk heb jij nu idd stukken minder pijn!

Wow. Die operatie is nog maar pas geleden dus. Wel vervelend van de narcose. Gelukkig had ik dat met m'n twee operaties niet zo erg. Hopelijk ben je snel weer helemaal de oude! Beterschap nog. Wanneer heb je weer controle?

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Sharon: dank je wel voor je berichtje. Ik klets zeker nog mee, maar we hadden een vol weekend en door de uitslag ook even bewust niet op het forum geweest.

Vrijdag einde middag de uitslag gehad van het zaadonderzoek. Het was al wel iets beter dan de vorige keer, maar lang niet genoeg. De schatting was dat na bewerking het aantal rond de 700.000 zaadjes zou liggen. Dus nog steeds onder de 1 miljoen. Dus vandaar dat we deze ronde niet gelijk verder mochten. Omdat er dus wel een (kleine) verbetering is te zien wil de gyn dat we nog een maand wachten. Begin mei gaan we dus weer een potje inleveren. En dan een afspraak met de gyn wat het vervolg gaat zijn. Of nog een paar keer iui zonder en met hormonen of gelijk door naar icsi. Maar dat ligt er dus aan of het aantal zaadjes na bewerking boven of onder de 1 miljoen zijn. Dus we staan weer in de wachtstand.

Volgens mij heb ik mijn eisprong ergens afgelopen weekend gehad. Met de paasdagen! Hopelijk een gevuld paasei! ;)
    Ik temp niet meer en gebruik geen ovutesten, dus weet het niet zeker. Maar op gevoel is ie al geweest. Dus zit zo ongeveer op het wachtbankje. Over twee weken weten we of we het paasweekend goed hebben benut!

16. Moess

Moess Niet meer actief

@sharon: de 15e weer naar de fertiliteitsarts. Daar zullen we verder horen hoe/wat en wanneer. Denk dat we dan in mei starten omdat ik mijn ei rond de 20/21e verwacht. Dat is minder dan een week na die afspraak. April halen we dan niet meer.

@goldfishie: ah shit zeg dat het niet doorgegaan is. Dat wachten ook altijd... hopelijk kom je er over 2 weken achter dat het niet neer nodig is ;)

17. Niny

Niny Bekend lid

Jul 21, 2009
    731
    94
    28
    Goldfishie dat is vervelend dat je weer een maandje moet wachten zeg. Hopelijk dan volgende maand alles goed.

Moess hopelijk heb je ondertussen al wat minder last? Ja moeilijk te zeggen of je april nog zal halen, hopelijk wel. Maar hopen op mei is misschien inderdaad wel beter.

Sharon hoe was je follikel meting?
    Ik mag hier 13de gaan voor follikel meting.

18. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Overijssel
    Goldfishie: ik dacht ineens aan je. En was benieuwd hoe het was gegaan. Erg vervelend van de uitslag. Gaan ze dan niet nadenken over ivf/icsi? Of heeft je mannetje er normaal veel meer? . Hopelijk ben je gewoon deze maand zwanger! Ik vind het traject zelf al langzaam gaan voor m'n gevoel.. Elke keer weer terug en zo benieuwd naar de inseminatie. Doet die erg veel pijn?

Moess. Spannend. Misschien word dit groeiende eitje wel benut de 20e! Ik hoop het voor je!

Niny: heb je al weer een echo gehad met je menstruatie dan? Of krijg je die niet elke maand?
    M'n follikelmeting was wel goed. Rechtereierstok lijkt te slapen haha. En de linker gebeurt het waarschijnlijk. De grootste daar was 10.4 mm. M'n bms was 5. Is dat wel genoeg? Moet rond de 8 zijn voor innesteling? Moet morgen weer een nieuwe follikelmeting en dan hopelijk na het weekend de inseminatie. Spannend!

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Sharon: de iui doet zelf geen pijn, het is ook maar een heel smal buisje waar de zaadjes inzitten.

Ik zit soort van op het wachtbankje, maar verwacht er niet veel van. Ik heb op 6 mei een afspraak voor het potje inleveren gemaakt en op 8 mei een afspraak met de gyn om alles te bespreken. Naar aanleiding van die uitslag weten we eindelijk of het iui of icsi gaat worden.

Alvast veel succes met de fm morgen, hopelijk is je eitje mooi gegroeid!

Niny: tja, we zijn toch al lang aan het wachten, het begint ook wel normaal te worden ofzo. Jij volgende week de fm, ik duim voor een mooi eitje!

Moes: Ja, dat hoop ik ook. Maar dat moet er wel een wonder gebeuren!

20. Moess

Moess Niet meer actief

@sharon: spannend he met die metingen. Ik denk dat je bms nog wel dikker wordt toch? Het eitje moet ook nog ongeveer eens zo groot worden dus ik neem aan dat dat wel goed komt!

Share This Page