Sharon, ik krijg nooit echo's bij mijn menstruatie. Enkel de follikelmetingen, bij mij is het echo om de dag en elke dag bloed prikken. Vanaf dag 10 tot iui. Je eitje gaat nog groeien, dus bms ook wel. De inseminatie doet geen pijn, het wachten erna is, moeilijker Goldfishie, ja maar het wachten is toch nooit leuk. Je wordt het helaas inderdaad gewoon... Danku, ben benieuwd. Was vorige maand goed, dus nu ook hopelijk.
Hallo Dames Zou ik mogen meepraten ? Vandaag te horen gekregen dat het toch iui word, moet nu eerst nog hsg doen. Even kort verhaal. Afgelopen augustus naar de gyn toe, alle onderzoeken gehad, 2xzaad onderzoek, was redelijk maar niet goed, toen zei de gyn half jaar zelf proberen dan ivf. ik zo oke, dat is schrikken, moeten we dan nog verdere onderzoeken zoals hsg etc. Nee hoefde absoluut niet omdat het toch ivf zou worden, nouja prima. Dinsdag heen geweest, kwam de gyn ( een andere als half jaar terug) er mee aanzetten ze willen nog echo en bloedprikken bij vl, echo van de ballen. maar zou ze voorleggen aan ivf team. Vandaag terug gebeld, ze wilen toch nog vervolg onderzoek doen bij vl. nouja goed, Maar ook iui ipv ivf, dus ik vroeg hoe zit dat dan met hsg, want dat hoefde toen absoluut niet omdat we ivf zouden doen. Ja hoor nu moet dat ook nog. dus haar ook gezegd dat ik het niet leuk vond gezein we daar in september naar hebben gevraagd en we alle onderzoeken hebben gehad etc, dus in april gelijk konden starten met ivf. Maar hun vonden dat we eerst iui moeste doen omdat zaad redelijk is, en ze willen weten hoe dat naar bewerking is, dus 3x iui en dan ivf. mocht zaad toch te slecht zijn, dan wel gelijk ivf en niet iui. mijn ei komt eraan eerdaags, dus over 3 a 4 week hsg en dan afwachten. Mijn cyclus is mooi tussen de 24 en 27 dagen, dus ze willen het in eigen cyclus doen, dat gaan ze ook doen met de ivf indien dat nodig is.
Ik vind het wel spannend die iui. Ik heb de hekel aan die eendenbek. Rot ding haha. Ben al zo gespannen en dan dat ding erin.. Maar vorige keer gaf een stagiaire bij m'n gyn de tip: wegzuchten. Leek wel een vrouw die aan het bevallen was maar het hielp wel! Hebben jullie ook dat een eierstok makkelijker te vinden is als de ander? De rechter ziet ze erg makkelijk, maar de linker moet ze toch voor porren in m'n bm.. Uuf.. Had Di na de echo een beurs / ongesteldheidsgevoel. Goldfishie: wel spannend maar snap dat je weinig vertrouwen hebt dat het nu ineens wel zou lukken. Hopelijk kun je in ieder geval eerst iui doen! Verpleegkundige bij onze kliniek zei dat ze zelfs stel met 200.000 zaadjes met iui hadden zwanger gekregen. Misschien heeft dat je goede hoop? Komt echt goed! Wel balen dat jullie zo lang nog moeten wachten, maar daarna komt het hopelijk heeelllll snel! Moess: ja idd denk wel dat het goed komt. Ze zullen ook met de inseminatie wel m'n bms meten toch? Ben echt benieuwd naar morgen. Heb sinds vandaag erg veel vruchtbaar slijm, dus hij komt er wel aan! Niny: toch wel apart he hoe verschillend dat is. Volgens mij moet ik elke keer met menstruatie op de tweede of derde dag komen. Dan kijken ze of het bms mooi dunner word en of er niks zit. Of misschien doen ze dat alleen bij mij vanwege m'n poliepervaring.. Bij mij schatten ze volgens mij wanneer m'n eitje groot genoeg zou zijn. Hoop niet dat ik weer moet komen voor fm, want de kliniek is wel 20 min tot half uur rijden. Waarom doen ze bloedAFname dan? Om te kijken of je ei eraan komt? Kunnen ze dat zien aan hormonen in je bloed ofzo? Welkom lorreke! Tuurlijk mag je meepraten, gezellig. Vervelend dat ze je zo aan het lijntje hebben gehouden. Mag ik vragen hoeveel het zaad van je vriend was? Bij ons was boven de 800.000 voldoende voor iui (na opwekken hoor), maar hoor daar verschillende richtlijnen voor. Is het niet beste die hsg vlak voor je ei te doen? Dan worden ze toch doorspoeld en heb je meer kans op zwangerschap toch? Heb vaker gehoord dat vrouwen vlak na hsg toch nog natuurlijk zwanger worden. Al wil ik je niet teveel hoop geven hoor, maar wie weet Ben benieuwd wie van ons als eerste zwanger is! Hopelijk volgen we elkaar mooi op we gaan ervoor dames! Dit word ons jaar.
Sharon : bedankt voor je reactie!! hsg moet tussen ongi en eisprong in idd hoor dus rond cyclusdag 10 maar ik heb altijd tussen cd 10 en 14 eisprong, dus bij mij moet het rond cd 7 a 8 dan Volume van vl was 2,2 en concentratie was 3.3 x 106/mL en VCM was 3.6 bewegelijk 50 % dus de concentratie is veel te laag die hoort boven de 15 te zijn en 2e onderzoek waren er meer zaadjes alleen was het 25% bewegelijk 2e onderzoek is 3 maand na het 1e onderzoek gedaan. Maar was gewoon een domper gezien ze eerst zeiden van nu half jaar proberen gelijk ivf indien het niet is gelukt, toen zei ik nog moet ik nog hsg etc, nee hoeft niet want dat hoeft alleen met iui en dat is voor jullie niet relevant. dus was goed boos dat het nu allemaal alsnog moet, anders kon dat een half jaar terug gelijk dan was dat ook klaar.
Sharon, ja zit inderdaad gek veel verschil op. Ja met de bloed afnames willen ze kijken of je lichaam zelf al de eisprong aan het opwekken is of niet. Is hier ook telkens een halfuurtje ongeveer, gelukkig kan ik meestal zeer vroeg waardoor het verkeer wel meevalt. Lorreke, welkom hier. Best vervelend dat ze het toen nog niet hebben gedaan, nu moet je eerst terug een maand wachten dan? Ze laten ons nu eenmaal graag wachten. Hopelijk zijn we gewoon allemaal snel zwanger
Niny : klopt, vandaag posi ovulatietest, dus over 3 week kan dan hsg, dan uitslag en eerst nog weer een eisprng dus dat zijn weer 2 cyclussen weg
Lorreke: Kun je niet vragen of ze volgende maand samen met HSG een IUI willen doen? Zoveel werk is dat toch niet. Ze moeten alleen je ei opsporen en dan op juiste moment insemineren? Ze hebben je cyclus al een keer gevolgd toch? Dan weten ze dus dat je een eisprong hebt.. Alleen zaad is slecht toch.. Dan kunnen ze toch wel helpen? Snap dat je anders weer twee rondes verder bent. En alles duurt dan te lang. Ik vind nu al dat het niet opschiet Niny: Ja idd heel apart dat dat overal zo anders is. Maar met bloeduitslagen zien ze dus iets anders dan op de echo. Wel vaak dat je erna toe moet dan. Ik heb gemiddeld voor m'n 12e dag geen eisprong, kan ik dan vragen of ze voor de volgende ronde de 12e dag pas gaan kijken ipv de 10e al? Of zou het dan te laat zijn als ik dan m'n kortste cyclus van 24 dagen heb? Ik ben vandaag weer geweest en m'n ei was nu 14 mm. Dus nog te klein. Moet maandag wéér terug komen. Zit dan al op dag 16. Zou het dan nu een lange cyclus zijn. Erg vermoeiend hoor haha. Zou het kunnen komen dat je cyclus langer wordt vanwege spanningen/stress? Hopelijk is die maandag EINDELIJk groot genoeg om te gaan spuiten en snel te insemineren. Hopelijk zijn we idd snel zwanger allemaal. Dan beginnen we een ander clubje haha.
Lorreke, fijn dat de ovu testen werken bij jou. Hier werd hij gewoon nooit positief. Ja 2 maanden verder zonder iets, zeer frustrerend. En je hebt ondertussen al gewoon zitten wachten. Sharon, bij mij was op dag 12 ei 20mm dacht ik dus heb toen mogen spuiten. Dus deze maand terug vanaf dag 10. Misschien dat ze jou volgende maand inderdaad iets later laten komen? Is ook moeilijk natuurlijk, als ze te laat zijn zouden we ook niet echt blij zijn...
Sharon : klopt idd hoor,, is ook flink balen, hsg word nu volgende cyclus gister posi ovutest temp vandaag zelfde dus nog niet gestegen, dus denk over 3 week hsg en dan hopelijk de cyclus daarna beginne. vl kan 24 april al terecht voor echo en bloedprikken en de week daaarna heb ik waarschijnlijk hsg onderzoek. Dan krijgen we geloof ik weer een oproep om alles te bespreken en te starten denk ik. Maar gezien hsg tussen eisprong en ongi moet, heb nu ongeveer eisprong dus deze ronde verloren, en volgende ronde moet het er ook ussenin, dus ga ervanuit dat die ronde ook niets doen. Mijn ei was dinsdag 12 mm had er 2 in beide kanten 1 van 12 mm. dus dei is nu mooi gegroeid. en hopelijk gesprongen.
Hey dames, Moet morgen weer terug komen voor meting en zit dan al op dag 16, duurt lang haha. Lorreke. Idd erg balen. En ze hadden je dus ook wel eerder kunnen helpen ipv 6 maand later.. Pff soms.. Wie weet lukt het toch natuurlijk nog. Niny: jij moet binnenkort toch weer voor fm? Spannend hoor. Sta je er nog wel positief in? Hopelijk is het dan bij de tweede poging raak! Hihi Moess, goldfishie hoe is het bij jullie dames..?
Sharon: succes met de fm vandaag! Lorreke: volgens mij hebben wij wel eens in hetzelfde nod topic gezeten. Je naam komt me wel bekend voor. Maar wel balen voor jullie. Wij zitten ook in een baalsituatie/wachtstand. En soms is dat gewoon k*t... Hier zit de eerste wachtweek er alweer op. Deze week is een drukke en chaotische week op werk, dus genoeg afleiding in de tweede wachtweek.
Goldfishie, blij dat je een beetje afleiding hebt nu! Dat scheelt toch een beetje. Sharon, en hoe was de meting? Hopelijk kan je eindelijk prikken! Vandaag fm gehad en was goed, ei 17mm. Enkel bms nog wat dun, dus hopelijk wordt dat nog beter. Morgen terug echo en dan normaal prikken.
Sharon : hoe was de meting?? Goldfish : Ik heb nog nooit actief in een NOD topic gezeten gelukkig is het nu wat druk dan heb je in elk geval afleiding, scheelt toch een beetje Niny : Mooi 17 mm,, hopelijk groeit je bms nog wat door! succes morgen!
@sharon: ben ook benieuwd naar je meting. Hier verder alles rustig. Ongi is weer afgelopen. Woensdag moet ik terug naar het zkh. Dan zullen we verder afspraken maken. Ik verwacht volgende week maandag of dinsdag mn ei dus ik denk dat ik de iui ook niet zal redden voir die tijd. Plus ik heb het er even met vl over gehad en die wil het (nu ik inerns ern eileider heb die werkt) nog 1 keer zo proberen, in de hoop dat het lukt, en anders in mei met iui verder.. ik vind het allemaal prima
Hoi Sharon. Hier een positief bericht. Ik ben In eigen cyclus met alleen pregnyl spuiten in de eerste ronde zwanger geworden van onze dochter van net 3.(maand na hsg) Het kan dus echt wel. Wij zijn nu in ronde 4 voor een tweede kindje, maar ik twijfel of we niet beter weer mmm in willen / kunnen voor opnieuw iui... Succes met je eerste poging. Liefs Chelleke
Hey dames. Net terug van fm en ei was 18.5 mm bij 21.0 mm dus mag vanavond prikken en woensdag om 08.15 uur zaad inleveren en om 10.15 waarschijnlijk inseminatie. Vind er wel lange tijd tussen zitten. Niet echt goed voor m'n zenuwen haha. Hebben jullie dat ook gehad? Goldfishie: fijn dat je afleiding hebt op je werk. Hopelijk gaan de dagen snel voorbij. Niny: wat grappig! Jij zal dus deze week ook inseminatie hebben toch? Spannend! Welke cyclusdag zit je? Moess: misschien heeft je vriend ook wel een punt. Misschien voelt hij het aan z'n water dat het jullie maand is! Haha succes!
Sharon : wauw wat goed nieuws!!! zit er altijd 2 dagen tussen ? zou ik voor het gevoel ook lang vinden. ik zou dan gelijk stressen van goh is dat niet te lang, missen we hem dan niet. Maar goed ziekenhuizen weten vast wat ze doen Maar heel mooi! ik duim voor je woensdag! Moeten jullie dan woensdag van 8.15 tot 10.15 in het zh blijven wachten of ??
Sharon en lorreke: ik heb tussen mijn eisprong en de daadwerkelijke Inseminatie 17 u inzitten. Had ook paniek dat t te laat was, maar na echo bij feit. Arts zag t er keurig uit en zit het resultaat nu naast me. Ik herken jullie gevoel volledig, maar soms moet je vertrouwen op de arts want als het aan mij had gelegen was de poging afgebroken geweest. ...
Lorreke: jaa echt wel. Zit nu 36 uur tussen. Volgens mij doen ze dat hier altijd.. Dan lijkt 17 uur me veel beter haha.. En idd die tijd van 08.15 tot 10.15 kunnen we doen wat we willen. Denk even ma de ikea ofzo. Die zit er tegenover. Misschien wat proberen te eten, maar dat Kan ik meestal toch niet vanwege de zenuwen (misselijk enz enz) Chelleke84: lief dat je me even goede moed in praat! Ze zullen het idd wel weten. Is ook nog maar 18.5 mm bij 21 mm. Weet even niet meer wanneer ze gemiddeld springen, maar moet ook njet teveel googlen haha. Idd gewoon vertrouwen op de artsen. Was het bij jou de eerste keer raak dan? Das wel hoopgevend!