progesteron waarde 33, vroege miskraam

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sita90, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sita90

sita90 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik vraag me af wat voor een progesteron waarde jullie hadden zo'n 6/7 dagen na de eisprong? De mijne was 33. Ik ben die maand ook heel even zwanger geweest maar dat is mis gegaan. Zouden mijn progesteron waarde met een beginnende zwangerschap al niet hoger moeten zijn?

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Mijn progesteronwaardes zaten (met Clomid) steeds tussen de 90 en de 170. Toch nooit zwanger geweest. Volgens mij kun je er geen zwangerschap aan aflezen. Daar heb je immers vooral hcG voor nodig.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je progesteron-waarde zegt op dat moment nog helemaal niks over een zwangerschap. Een hoge waarde wil niet zeggen dat er iets gaande is. Het duidt alleen op een goede of slechte eisprong.

4. sita90

sita90 Niet meer actief

Wauw, zo'n hoge waarde heb ik dus niet. Maar volgens de arts assistent wel een goede waarde. Is mijn waarde dan niet wat aan de lage kant?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je waarde moet minimaal 20-30 zijn, dan spreek je van een goede eisprong. Daar zit je boven, dus in principe is alles goed wat je eisprong betreft. De volgende keer kan je waarde ineens veel hoger zijn, dat kan per keer verschillen. Geen idee waar dat allemaal van afhankelijk is. Hier ook verschillende waarden gehad, zowel lagere als hele hoge. En toch bleek ik beide keren niet zwanger te zijn, dus het zegt helaas niks.

Deel Deze Pagina