Hoi meiden, Wij starten waarschijnlijk begin mei met onze eerste IUI-D poging bij het MCK in Leiden. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten, hebben jullie ervaringen? Ik heb een regelmatige cyclus en daardoor hoef ik geen hormonen of medicijnen te gebruiken. Zijn jullie erna gewoon gaan werken? Claudia
Ik ken iui, maar wat is iui-d als ik vragen mag? Sorry, ken het niet en dan kan ik natuurlijk ook niet antwoorden Veel succes gewenst in ieder geval!
IUI-D is IUI met Donorzaad Na een IUI kun je gewoon werken hoor, lichamelijk stelt het heel weinig voor. Toch zou ik, de eerste keer, lekker een dag vrij nemen samen. Zeker gezien het om IUI-D gaat, kan het mentaal best wat met je doen (dat was bij ons wel zo, in ieder geval). Ik vond de eerste keer echt ontzettend raar, gewoon het idee.
Oh, dankjewel, had ik geen idee van Wat de iui betreft... Ik denk dat je ook niet moet thuis blijven voor het lichamelijke aspect, want dat loopt normaal meestal heel vlotjes... Meestal is het psychische gedeelte net iets zwaarder (of zo was dat bij mij toch). Moet je trouwens ook geen pregnyl zetten om je eisprong te timen? De eerste poging die ik net achter de rug had was er ook eentje in eigen cyclus, maar pregnyl voor de eisprong hadden ze toch graag dat ik zette. Edit: Wij zijn een halve dag in het ziekenhuis geweest voor de iui, maar dan zat er ook nog bij in de tijd dat ze het staal van mijn vriend moesten bewerken en dat zal bij jullie dan misschien iets minder tijd in beslag nemen omdat het van een donor komt... Hebben ze je niet uitgelegd hoe het ongeveer zal verlopen?
Hoi meis, Ja de eerste keer voelde bij ons ook heel vreemd. Het is fijn om een dag vrij te hebben daarna. Om gewoon iets leuks samen te doen of samen te zijn. Lichamelijk doet het geen pijn. Maar in het koppie gaat een hoop om. Ga je af op testen? Of krijg je regelmatig een echo? Wij doen ook de eerste drie pogingen zonder hormonen. Nu voor de derde ronde. Hebben jullie een donor via het ziekenhuis? Ik had voor ik begon een regelmatige cyclus van 31 dagen. Sindsdien we met iui bezig zijn is het een groot zooitje met mijn cyclus. meedtal doet het zkh na drie pogingen in eigen cyclus met hormonen. Hopelijk is dat voor jou niet nodig.
Ik heb de eerste iui een vrije dag genomen. Hier wel gewoon eigen zaad gebruikt maar het was voor ons toch weer even stapje verder, dus die dag hebben we wat leuks gedaan en zijn we lekker gaan eten. De tweede iui heb ik uit mijn werk gedaan, dat was ook expres aan het eind van de middag gepland zodat ik geen vrij hoefde. Lichamelijk stelt het echt niks voor, wat ik mooi vond was de echo naderhand. Dan zie je het sperma in de baarmoeder liggen succes! Hopelijk heb je snel een mooie test in handen.
Uh een echo achteraf? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord en doen ze bij ons ook niet! Is dat om te controleren of het goed gespoten is?
IUI valt mij lichamelijk gezien reuze mee, ik heb weinig last vd hormonen (maar die krijg jij niet), de echo's vallen mee en de inseminatie zelf voel ik niets van (behalve de eendenbek even) Tip:zorg dat je blaas vol is, dan ligt je baarmoedermond gunstiger en is het (bij mij) vrijwel pijnloos! Ik ga na de IUI ook gewoon werken en heb nergens last van! Psychisch begint het nu zwaar te worden, na 5 mislukte IUI's heb ik er geen vertrouwen meer in! Maar he jij staat nog aan het begin! Succes meis!
We hebben a.s. 22 april een telefonische afspraak om de donor door te spreken en de behandelingen. Omdat het voor ons een uur rijden is naar Leidendorp doen we veel telefonische. Dat is wel fijn. Ik ga er vanuit dat ik op m'n natuurlijke cyclus mag beginnen. Ik kan namelijk met de dag voorspellen wanneer in m'n eisprong heb en dit al jaren. Maar het kan natuurlijk altijd anders gaan. Ik heb nog geen idee wat ik kan verwachten. We hebben afgelopen week te horen gekregen dat er een geschikte donor is voor ons. Dus het was hier feest aangezien we al meer dan een jaar op de wachtlijst staan!
Ik zou het ook wel fijn vinden om in contact te komen met iemand die in hetzelfde schuitje zit momenteel. Onze familie en vrienden weten dat we in het traject zitten, maar gaan er vanuit dat de TESE gelukt is en het met het zaad van mijn vriend gebeurd, ipv met donorzaad. Dus eigenlijk kan ik er met niemand echt over praten, behalve mijn vriend dan!
Oh, doen ze dat niet altijd? Onze arts deed dat beide keren wel, inderdaad om te kijken of alles er goed in zit.
Volgens mij doen ze dat bij MCK ook, een echo na het inbrengen van het zaad. Maar misschien is dit bij grotere ziekenhuizen anders?
Wij hebben iui-d gedaan in gent. Op dag 13 van de cyclus een echo, enkel pregnyl ter ondersteuning. De inseminatie zelf vond ik persoonlijk niks voorstellen, ook het feit dat het een z.aaddonor was gaf voor mij niet extra reden om thuis te blijven, maar mocht je dat zelf nog wel een dingetje vinden, neem dan je gewoon je tijd! Wij kregen ook geen echo naderhand trouwens. Wat zou het doel daarvan zijn dan?
Ik lees dat je Tese is mislukt maar dat je dit niet aan jouw familie wilt vertellen. Op jouw blog meld je dat er anderhalf buisje gevonden is en dat er een terugplaatsing zal plaatsvinden rond 5 mei? Dit klopt dus ook niet? Wat maakt dat je hier niet eerlijk over kan of wilt zijn? Je maakt het jezelf zeer moeilijk op deze manier. Ik ben nu net zwanger ook via iui-D. De tese bij mijn vriend is ook mislukt. Je mag me ook een PB sturen als je dat prettiger vindt want ik denk dat het zeer belangrijk is om hier met iemand over te praten.
Hmm weer iets geleerd hier vandaag Ik loop in diakonesse, dat is geen groter ziekenhuis, daar ligt het dus niet aan! Geen idee waarom ze het niet doen, maar het klinkt wel logisch eigenlijk! Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord en op het forum nog nooit gelezen...eye opener dus! Ga er de volgende iui eens naar vragen...al heb ik er nog maar 1 te gaan, ivf ligt op de loer!
Hey meis ik zit op dit moment in hetzelfde schuitje. Loop alleen klein beetje verder. Als het goed over paar dagen derde poging IUI-D. Wij hadden ook een mislukte TESE behandeling. Zijn er wel open over in onze directe omgeving. Omdat het voor ons niet uitmaakt wie de verwekker is. Mijn vriend wordt op en top papa. Alleen biologisch niet maar verder met heel zijn hart.
Doen jullie het via hormonen of je normale cyclus? Ik kreeg gisteren te horen dat wij 4 pogingen gaan doen op mijn normale cyclus en zonder hormoontoevoegingen!