IUI / IVF en cyste?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by indy1972, Feb 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. indy1972

indy1972 Lid

Feb 7, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik en mijn vriend zijn net ingestapt in MMM. Op zich zijn er geen redenen voor het uitblijven van een zwangerschap (behalve leeftijd misschien. ik ben 37)... zaad is redelijk oke, baarmoederslijmvlies, progestoron, bloed etcetc allemaal goed.

Nu is tijdens een inwendige echo wel een cyste gezien van 3x3 cm... endometriose dus misschien. Moet na mijn volgende menstruatie terugkomen om te checken of het er nog zit...
    Dan hebben we ook een gesprek met de dokter over wat de vervolgstap zal zijn....

Het is voor ons allemaal nieuw en al die afkortingen, IUI, IVF met en zonder hormonen. Ik ben niet zo'n fan van hormonen spuiten (brrr) maar gezien mijn leeftijd heb ik geen jaren meer om aan te rommelen...
    Ik vraag me af of het niet kwaad kan als je een cyste hebt.
    Wie heeft er ervaring met vruchtbaarheidsbehandelingen en cystes en kan tips geven over wat nu???

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    hee meis, als eerste balen van de cyste.
    Ikzelf heb er 2 op mijn linker eierstok 1 van 6cm en 1 van 3cm, ze liggen tegen elkaar aan. Bij mij gaan ze niet weg .
    Ook is dit een van de redenen dat ik niet zwanger wordt, de endo en de cystes en ik heb daarbij ook vijandig slijm.

Wat vruchtbaarheids behandelingen betrefd tja daar kan ik je helaas niet bij helpen. Ikzelf heb wel 1 mislukte IUI achter de rug met 1 malig Pregnyl spuit in het vorige ziekenhuis.

Tot nu toe weten ze niet zo goed wat ze ermee moeten, de cystes en de endo ook niet in het nieuwe ziekenhuis.

Ik heb 25 februari een afspraak bij de gyn om te bespreken wanneer we een HSG ( baarmoederfoto) gaan doen en daarna of ik geopereerd moet worden voor de cystes en endo en of het IUI of IVF gaat worden. Dit hangt af van de uitslag van de HSG, of mijn eileiders open zijn ja of nee.

Ik ben benieuwd hoe ze jullie verder gaan behandelen, hou je me op de hoogte meid?

3. indy1972

indy1972 Lid

Feb 7, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    He vlinder.. dank voor je reactie. Ik had niet het idee dat er iets aan de cyste gedaan hoefde te worden... ze vonden em op zich (nog) vrij klein. 't is even afwachten of ie volgende keer kleiner is of niet. Had vandaag ineens bloedverlies, totaal onverwacht, want dat zou ineens een hele korte cyclus zijn van 22 terwijl ik normaal tussen de 24 en meestal 27 zit.
    Moet dus een dezer dagen weer een echo laten maken om te kijken hoe de cyste dan is en hoe we verder gaan. Ze hadden het inderdaad nog wel over zo'n 'foto' met contrastvloeistof in je eileiders enzo. Dat kon soms ook nog wel eens helpen.
    Hoe weet je trouwens of je vijandig slijm hebt? doen ze dat met zo'n samenlevingstest?

Spannend allemaal of niet?

Share This Page