Hallo allemaal, Ik vroeg me af er meiden zijn die ervaringen hebben met alternatieve geneeswijzen bij een zwangerschapswens? Helaas blijft bij mij een zwangerschap nog steeds uit. Ik denk erover om eens te gaan kijken in het alternatieve circuit, naast het traject in het ziekenhuis. Maar ik weet niet zo goed welke alternatieve geneeswijze passend zou zijn in onze situatie en welke effectief zijn gebleken? Hopelijk kunnen jullie wat ervaringen met mij delen. Of misschien zijn er meiden die hetzelfde dilemma als ik hebben? Groetjes!
Ik doe acupunctuur. Hoewel het mij nog niet heeft geholpen met zwanger worden, heb ik wel het idee dat mijn lichaam veel meer in balans komt. Voel me beter, energieker. Ik doe ook af en toe meditatie en yoga. Hoewel ik er dus niet zwanger van word, geeft het me wel de rust die ik nodig heb om een beetje door de gekte van de MMM heen te komen
Ik ben naar een osteopaat geweest en een natuurgeneeskundige (soort homeopaat). En inderdaad mediteren, het geeft mij rust en dat is altijd goed in de mm.
Hoi Ik doe ook acupunctuur. Heb mijn 4e sessie achter de rug. Ben dit gestart na een pauze van 2 maanden, en voor de pauze 2 behandelingen clomid die niet meer aansloegen. Ook hier moeilijk te zeggen of het helpt of niet, gezien de dosis nu ook verhoogd werd maar mijn eerste follikemeting was alvast positief, er begon eindelijk weer wat te groeien in mijn eierstokken. Straks tweede meting. Mijn acupuncturist raadt me aan de dag van de inseminatie of erna zeker nog een behandeling te doen... Verder heb ik DCI geslikt (zie hormoonfactor), maar zonder veel resultaat, eventueel wel vermindering acne, maar (nog) niet aan mijn cyclus ofzo. Succes meiden!
Wat ik allemaal gedaan heb (meer of minder alternatief): Acupunctuur in combinatie met Chinese kruiden. Het endometriosedieet. Tal van voedingssupplementen (overigens op advies van de behandelaars in Düsseldorf).
Dankjewel voor jullie reacties meiden! Ik ben zelf twee jaar geleden naar een orthomoleculaire praktijk geweest. Ben er allemaal niet zo van, maar op aanraden van een aantal bekenden toch gegaan wegens aanhoudende maagklachten. Al veel onderzoeken en medicatie gehad vanuit de huisarts en ziekenhuis, maar niks hielp. Deze vrouw werkt met NES, een apparaatje wat klachten opspoort en energieblokkades opheft. Ook werkt ze met voedingssuplementen en andere natuurlijke producten. Na bij haar geweest te zijn een een aantal maanden, zelden meer maagklachten gehad en als ik het heb, is het veel minder heftig dan eerst. Dus ja.. nu toch maar proberen met een zwangerschapswens. Je gaat vanalles proberen hè.. maar je hoort ook veel over andere alternatieve geneeswijzen, dus was heel benieuwd naar andere ervaringen. Het rustig worden door osteopathie en acupunctuur daar had ik nog niet over nagedacht, maar is ook het overwegen waard.
Katje: het overgeleverd zijn aan de medische molen om zwanger te worden gaf mij een heel machteloos gevoel. De dingen die ik zelf kon doen gaven mij weer een klein beetje controle terug. Het is natuurlijk moeilijk te bewijzen wat nu de succesfactor is geweest, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het was prettig om op alle fronten iets te kunnen doen: dieetaanpassing, supplementen en acupunctuur/kruiden. Ik zou het zo weer doen (maar wij gaan de MMM niet meer in, ik ben 43, zou een dure bedoening worden en wij zijn al enorm gezegend met 2 prachtige meisjes).
Acupunctuur heeft mij geholpen, in combinatie met kruiden. Het gaf me rust en het gevoel dat je iets kunt doen want net zoals Stiertje zegt, je staat machteloos in de mmm. Ik heb 1 ivf poging zonder iets gedaan en de tweede met acupunctuur en kruiden. En die is gelukt!!
Ik ben met voeding aan de slag geweest (op advies van een natuurgeneeskundige). Dat heeft mij heel erg geholpen. Onbespoten fruit en groenten. Bepaalde groenten en fruit juist wel, anderen juist niet. Weinig e-nummers en aspartaam, veel water. Ook hennepolie en hennepzaad (ook voor manlief). Een deel kwam overeen met wat in het boek 'innesteling' staat beschreven.
Bij de laatste icsi poging acupunctuur gedaan, specifiek gericht op ivf/icsi behandelingen. Ben van deze poging zwanger geraakt!
Ik heb van dag 1 van ongi gestart met asperine 1x per dag tot nu toe en voor 3L water per dag nu nog afwachten zou ik resultaat aankomende week zeggen ))
Asprine is juist iets wat je niet mag hebben! Paracetamol kan geen kwaad bij een (eventuele) zwangerschap... (tenminste is niet bewezen dat het kwaad kan). Er zijn diverse onderzoeken geweest met groepen met en zonder paracetamol. De aantallen lagen lijken. Dus of het helpt. Wij hebben het deze ronde gedaan met acupunctuur. Ik vond het met name ontspannend. Maar heeft ons niet geholpen aan een zwangerschap. Ik krijg het nu niet meer vergoed, en weet ook even niet of ik het dan nog ga doen komende tp / poging.
Ik weet wel dat door sommige artsen (Düsseldorf? Gent?) (kinder)aspirine wordt voorgeschreven in bepaalde situaties. Maar mij lijkt dat je dan wel heel goed moet weten wat je doet. Dus niet iets om zomaar even zelf te proberen.