er zou er maar 1 worden geplaatst ( al zou ik 2 echt niet erg vinden). helaas ging het bij de eerste niet goed. hopelijk is dit een blijvertje .
Goedemorgen! Ik duim mee Maartje . Blossom, succes vandaag!! Hier weinig nieuws. Morgen uitgangsecho. Vandaag is dag 13dpo, dus ik zou ongeveer morgen ongesteld moeten worden, maar nog geen enkel teken daarvan. Misschien dat de Synarel ervoor zorgt dat mijn menstruatie iets later komt?
Heey meiden, Ik heb hier helemaal in het begin ook op gereageerd daarna eigenlijk niet meer omdat het hier even vrij stil is omdat we moesten wachten op onze intake. Ik zie dat jullie al onwijs veel hebben geschreven ik ga zo alles even bij lezen Hopelijk mag ik nog met jullie mee kletsen. Eindelijk weet ik ook iets meer namelijk heb ik gister mijn intake gehad voor ivf bij een andere kliniek. Wat was mijn nieuwe gyno een ontzettend lieve vrouw. Ze vond dat het nodig tijd was om te starten met ivf. Helaas moeten we nog wel een maandje wachten namelijk 1 oktober hebben wij ons startgesprek en 6 oktober een voorlichting avond en daarna mogen wij starten. Helaas is dan net mijn menstruatie geweest dus word het pas met november. Het duurt dus nog wel even maar toch ben ik blij dat er nu vooruitgang is. Kan echt niet wachten tot het zover is
Welkom Mariah! Wat is het verschil tussen intake en startgesprek? Oftewel, waarop moet je nu nog wachten dan? En is die voorlichtingsavond verplicht bij jullie? Ik ben blij dat ze dat niet doen bij ons, ik geloof ook niet dat ik zou zijn gegaan...Weet je waar het aan ligt bij jullie?
Hoi Cindy, Intake is volgens mij alles doornemen en beetje uitleg en wat onderzoeken zoals bloedonderzoeken en een echo. En bij de startgesprek krijgen we alle uitslagen en krijgen we denk ik de medicatie mee. Volgens mij is de voorlichtings avond verplicht bij ons maar dit weet ik niet zeker. We krijgen dan info over hoe je moet prikken en wat je allemaal moet gebruiken. Wij weten niet wat er met ons aan de hand is wij zijn onverklaarbaar onvruchtbaar. En is er bij jou wel een rede Cindy waarom het niet lukt?
Ja, het zaad van mijn man is niet goed genoeg. Bij mij is verder weinig gecheckt, dus we moeten maar hopen dat het bij mij verder wel goed zit. Ik heb wel een redelijk regelmatige cyclus en verder geen klachten. Krijg je prikinstructie tijdens de voorlichtingsavond? Is die niet met een groep dan? Bij ons moest de prikinstructie zo dicht mogelijk op het daadwerkelijke prikken, zodat je het allemaal nog wist .
Welkom terug Mariah! Fijn dat alles nu langzaam aan het rollen is. Ik kan misschien wel wat duidelijkheid geven over hoe het bij ons ging? Wij hadden een intake waarbij er werd bloed geprikt, echo en informatie werd gegeven door de gyn. Vervolgens hadden we een terug kom afspraak bij de gyn voor de uitslagen van de onderzoeken. Daarna moesten we verplicht de prikinstructie bijeenkomst volgen. Daar kreeg je dan ook meteen de prikspullen en medicatie. Pas als je de prikinstructie had gehad mocht je je gaan aanmelden bij een eerste menstruatie. Wij hebben toen in februari de intake gehad en in augustus pas de eerste terug plaatsing. Gaat dus best wat tijd overheen helaas.
Bij ons: Ik had intakegesprek + overleg planning + meegeven medicatie ineens. Die dag is ook de prikinstructie gepland, aan de hand van waar ik toen in mijn cyclus was. Dus eigenlijk direct beginnen, want ik moest vanaf de lopende cyclus meteen beginnen op 7dpo. De enige wachttijd die er dan eigenlijk was, was voor de afspraak voor het intake-gesprek. En ok, die was over de vakantie heen getild, dus ik had 22 juni gebeld dat we ICSI wilden, en kon dan pas 6 augustus terecht voor intake-gesprek. Ik had overigens telefonisch al besproken welk protocol en welke medicijnen ik zou willen, dat was begin juni. Dat was voor mij een voorwaarde om door te gaan met het traject. Echo en bloedprikken was in het oriënterend onderzoek rond mei al gedaan.
Zo ik ben vanmorgen geweest voor de eerste iui. Het viel me reuze mee alleen de eendenbek is even rottig maar het inbrengen verders niets van gemerkt. Het zaad was heel goed en heel veel daar kreeg ik complimenten over die ik dus aan mijn trotse vriend heb doorgegeven (hij kon er helaas niet bij zijn) haha wat zijn de mannen dan trots! Nu afwachten dus ..... zucht.... Ben echt ontzettend benieuwd!
Spannend Blossom! Fijn dat het zaad goed was . Moest je man dat niet ook vandaag inleveren dan (ik heb geen ervaring met IUI)?
Bloem zo is het ook bij mij gegaan en zal het ook nog verder gaan denk ik. Maar jeetje wat kon je pas laat beginnen zeg hoe kwam dat zo ? was er zo een lange wachtlijst? Cindy ben jij nu al bezig voor icsi of heb je al een poging gehad? Blossom wat fijn dat je eerste iui goed gegaan is. Spannend nu hopelijk heb je over 2 weken een positieve test!
WIE, WAT, WAAR? Kaaat: opnieuw ICSI, voor derde kindje Bloem4: Cryo terugplaatsing, voor tweede kindje MZ25: 5de IUI, voor eerste kindje Weer: ICSI, voor een tweede kindje Cindy2015: Eerste ICSI, eerste kindje Hoffje88: Eerste ICSI, eerste kindje Maartje1: Cryo terugplaatsing, tweede kindje Kleinmuis: ICSI, tweede kindje Jane: Cryo terugplaatsing, tweede kindje Klaproos: IVF, eerste kindje Mariah: IVF, eerste kindje WANNEER STARTEN Kaaat: 21-8 starten deca, 27-8 start gonal F Bloem4: Aanmelden bij volgende menstruatie (ongeveer 11 sept) Cindy2015: Synarel starten 27 augustus Kleinemuis: 3-9 start deca, 16-9 start gonal F Klaproos: 21-9 eerste afspraak Mariah: Eind oktober starten ivf ECHO/ FM AFSPRAKEN Kaaat: 4-9 1e FM MZ25: 2-10 intake IVF Maartje: 28-8 echo Kleinemuis: 16-9 echo Cindy2015: 3-9 uitgangsecho PUNCTIE Weer: 14-8 Hoffje: 25-8 terugplaatsing / IUI MZ25: 16-08 IUI Weer: 17-8 Jane: 21-8 Hoffje: 30-8 Maartje: 1-9 Blossem: 2-9 IUI TESTEN MZ25: 30-08 Weer: 31-8 Jane: 2-9 Hoffje: 10-9 Maartje: 15-9 Blossem: 16-9 ZWANGER Weer Jane NIET ZWANGER MZ25 Weet niet of ik zelf het lijstje mocht invullen maar heb het toch maar gedaan
Ja lange wachtlijst inderdaad. Eerst moet je die voorlichting hebben gehad, ben je weer een maand verder. Dan weer een maand aan de pil. Dat tikt allemaal wel aan helaas
Heel erg fijn alleen vreemd dat het ons dan zonder hulp niet eerder is gelukt aangezien er bij mij ook niets gevonden is. Ik heb vanmorgen het zaad ingeleverd en moest het na het opwerken ook zelf weer ophalen en daarna gelijk door om te insemineren. Mijn vriend kon vandaag echt niet weg van zijn werk
@Blossom82: fijn dat je IUI mee viel. Ik vind het ook niets voorstellen. Mijn man is denk ik ook maar 3x van de 5x meegegaan. Doordeweeks kon hij ook nooit mee. Alleen toen ik een eicelreductie kreeg voor de IUI en toen de IUI 2x in het weekend was kon hij wel mee. Hoeveel mln zaadjes had ml na opwerking? @Mariah21: fijn dat je nu ook mag starten. Ik wacht ook op intake IVF en kan hoogstwaarschijnlijk ook pas november starten. Hier inmiddels al weer 3de dag van menstruatie. Deze maand dus even niks. We gaan wel gewoon ons best doen, wie weet. 2 oktober dus intake IVF. Ik weet dat er bij ons daarna ook nog een infoavond is waarvoor 1 maand wachttijd is. Hopelijk mag ik deze overslaan. Ik weet al hoe ik moet spuiten en alle medicijnen behalve de decapeptyl heb ik al gebruikt. Anders moet ik ook minimaal tot november wachten.
Een club! Leuk. Wij starten deze maand met onze eerste IUI poging. Vanmorgen gehoord! Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor prikinstructies. Fijn om met andere meiden te kunnen kletsen hierover.
Mariah, ik ben bezig met de eerste ICSI. Vandaag uitgangsecho, mijn menstruatie kan elk moment doorkomen en dan kan ik met Gonal-F beginnen. Blossom, er kunnen natuurlijk nog andere oorzaken zijn waarom het niet lukt, die niet uit het onderzoek komen dat ze standaard doen. MZ25, dat zou wel fijn zijn ja, dat je die mag overslaan. Hier heeft de gyn ook hele stukken van de uitleg overgeslagen omdat ik al goed op de hoogte was. Nog fijner zou het natuurlijk zijn als het deze maand vanzelf lukt . Sugarcoated, welkom. Is er iets uit jullie onderzoeken naar voren gekomen qua oorzaak? Weet je al welke medicijnen je gaat krijgen?
Hoi hoi dames zou ik met jullie mee mogen kletsen? Ik start eind deze maand rond de 21e met het lange protocol. We hebben uit onze 2 Icsi behandeling een prachtige jongen van alweer 20maanden. Bij de 1e behandeling 1 verse tp en 2 cryo's die beide na ontdooiing uit elkaar vielen. Mijn zoon verse tp van matig 6 cellig embryo dus niets meer in de vriezer en moet de behandeling helemaal op nieuw. Het meest kijk ik op tegen de punctie dit om dat er bij de 2e x een man had en die deed voorzichtig waardoor het juist meer pijn deed. Maar we hebben het er zeker weer voor over. Ook al 2 dames zwanger gefeliciteerd mijn duimen draaien voor jullie allemaal. Knuff miepje
Ik dacht dat ik de enige was die alleen voor de iui ging ik baalde er van dat ik dus alleen in de stoel lag.... Gelukkig zat de wachtruimte vol met alleen vrouwen en was ik niet de enige die alleen was. Hoeveel mln zaadjes .. Ehm volgens mij 4,4 maar ik kon er niet veel wijs uit. En ze heeft het me uitgelegd hoe het precies zat maar dat ging zo snel. Ik hoorde alleen maar erg goed resultaat en toen dacht ik ok prima.... beetje zenuwen had ik wel en was achteraf echt nergens voor nodig. @MZ25 ik zie dat jij door gaat voor ivf wat ontzettend balen dat de iui niet heeft gewerkt voor jullie. @sugercoated spannend de eerste iui ik ben ook net begonnen ik vond het prikken uiteindelijk erg meevallen en van de hormonen heb ik gelukkig ook niet veel gemerkt. Gisteren de iui gehad en ook dat viel mee dus nu wachten! Heel veel succes alvast!
Hoi! Bedankt voor je reactie. Nee, helaas geen oorzaak gevonden. Bij de eerste interne echo in april van dit jaar had ik een vrij grote cyste op een van mijn eierstokken, maar volgens de arts was dat geen oorzaak. En de buikfoto zag er heel goed uit, geen verklevingen. Ook voldoende voorraad, 12 tot 13 follikels aan iedere kant. Mijn partner is ook geslaagd voor de test Toch na goed twee jaar proberen geen succes. Ik ben niet 1 maal zwanger geweest. Eerste maand na de buikfoto had ik een langere cyslus dan normaal, maar dat was waarschijnlijk vanwege het eerdere onderzoek. Ik krijg menopur en heb een ampul pregnyl voor straks. Spannend! Prikken ging goed, ik schrok wel van de grote hoeveelheid handelingen die je moet verrichten. Met opzuigen uit een ampul, mixen, naald wisselen... Je zou denken dat dat anders, makkelijker moet kunnen. Maar whatever it takes!