IUI, ivf, icsi en cryo terugplaatsing in september/oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bloem4, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Hi Blossom, goed om te horen dat het prikken en ook de inseminatie je zijn meegevallen. Nu spannend twee weken wachten! Ik duim voor jullie!!

2. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Heftig, Miep! Gelukkig hebben jullie het niet voor niets gedaan, en al een wondertje mogen krijgen. Het is niet niks, maar hopelijk wordt het hele lange wachten en al het 'gedoe' ook nu weer bekroond met een broertje of zusje voor jullie kindje. Succes! Leuk dat je meepraat.

3. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Welkom aan de nieuwe dames!

4. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Goedemorgen iedereen!

Welkom Miep. Wat voor verdoving had jij gekregen bij je puncties?

Sugarcoated, ik begrijp dat Menopur over het algemeen tot minder eitjes, maar betere kwaliteit van de eitjes kan leiden? Is er nog een reden waarom je Menopur krijgt? Hier zit de Gonal-F in een simpele prikpen, dus er hoeft weinig te gebeuren (denk ik dan, want ik heb de prikinstructie niet heel goed meegekregen :cool:).

De uitgangsecho hier was gisteren goed, dus zodra mijn menstruatie doorbreekt (any moment now) kunnen we beginnen met de Gonal-F. Wederom een verpleegkundige die zei van; oh ja, jij bent die met dat andere schema :D. Ze is het ook weer even gaan navragen want ik was nog niet aan het menstrueren (mijn eigen gyn was gelukkig in het gebouw) en alles bleek wel weer te kloppen.

5. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Ik kreeg de avond van te voren lorazepam en een uur voor de punctie diclofinac en tijdens morfine. Maar ik denk dat het lag aan het feit dat de mannelijke arts veel voorzichter was dan de vrouwelijke bij de eerste x. Vorige keer met puregon 150 eenheden dinsdag hoor ik of ik deze keer weer met puregon kan spuiten of met menopur. Volg jij dan het korte protocol Cindy? En wat is precies het verschil tussen het lange en het korte? Ik heb namelijk 2x de lange gevolgd.

6. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Lang protocol is drie weken pil, vanaf dag 18(?) een onderdrukkend hormoon (bijvoorbeeld decapeptyl, synarel, lucrin) en na de onttrekkingsbloeding gaan stimuleren (bijvoorbeeld gonal-f, puregon, menopur).
    Kort protocol is direct op cyclusdag 2 beginnen met onderdrukken en op dag 3 beginnen met stimuleren. In mijn geval ben ik dan 7 dagen vóór de cyclus al begonnen met onderdrukken (ik weet ook niet waarom).
    Het kan nog korter, met een antagonist (bijvoorbeeld cetrotide). Dan begin je met stimuleren en hoef je pas 5 dagen later te beginnen met het onderdrukken (de cetrotide). Bij deze optie krijg je de minste medicijnen binnen, dus de minste kans op bijwerkingen.

Wat ik begrijp is de kans op overstimulatie kleiner bij het korte protocol. Het wordt voornamelijk gebruikt bij vrouwen die lastig te stimuleren zijn. Grootste bezwaar is verder dat de punctiedatum minder goed te sturen is. Ziekenhuizen die geen eigen IVF-lab hebben of niet in het weekend willen werken, zullen dus voornamelijk voor het lange protocol kiezen.

Ik heb ook gevraagd naar de optie met de antagonist. Volgens mijn gyn kon dat wel, maar was haar ervaring dat de kans op zwangerschap iets kleiner is. Ik denk zelf dat er gewoon minder ervaring meer is. Ik heb daar niet naar doorgevraagd/op aangedrongen omdat die cetrotide niet in neusspray vorm is en synarel wel :p.

7. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Okey thx voor de uitleg nu begrijp ik het weer wat beter

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    WIE, WAT, WAAR?
    Kaaat
    : opnieuw ICSI, voor derde kindje
    Bloem4: Cryo terugplaatsing, voor tweede kindje
    MZ25: 5de IUI, voor eerste kindje
    Weer: ICSI, voor een tweede kindje
    Cindy2015: Eerste ICSI, eerste kindje
    Hoffje88: Eerste ICSI, eerste kindje
    Maartje1: Cryo terugplaatsing, tweede kindje
    Kleinmuis: ICSI, tweede kindje
    Jane: Cryo terugplaatsing, tweede kindje
    Klaproos: IVF, eerste kindje
    Mariah: IVF, eerste kindje
    Sugarcoated: IUI, eerste kindje
    Miepje1985: ICSI, tweede kindje

WANNEER STARTEN
    Kaaat: 21-8 starten deca, 27-8 start gonal F
    Bloem4: Aanmelden bij volgende menstruatie (ongeveer 11 sept)
    Cindy2015: Synarel starten 27 augustus
    Kleinemuis: 3-9 start deca, 16-9 start gonal F
    Klaproos: 21-9 eerste afspraak
    Mariah: Eind oktober starten ivf

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    Kaaat: 7-9 2e FM
    Kleinemuis: 16-9 echo
    MZ25: 2-10 intake IVF

PUNCTIE
    Weer: 14-8
    Hoffje: 25-8

terugplaatsing / IUI
    MZ25: 16-08 IUI
    Weer: 17-8
    Jane: 21-8
    Hoffje: 30-8
    Maartje: 1-9
    Blossem: 2-9 IUI

TESTEN
    MZ25: 30-08
    Weer: 31-8
    Jane: 2-9
    Hoffje: 10-9
    Maartje: 15-9
    Blossem: 16-9

ZWANGER
    Weer

NIET ZWANGER
    MZ25
    Jane

Dames op het wachtbankje hoe voelen jullie je?

Nieuwe dames welkom, zal zo even terug lezen.

Ben vandaag voor mijn 1e FM geweest hij zag 8 eitjes, waarvan 6 tussen de 12 en 14 mm. Maandag weer terug om nog even te spieken. Waarschijnlijk donderdag of vrijdag punctie.

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Maartje wat fijn dat je volgende week zondag al kan testen dat is al bijna joh :)

Mariah welkom terug. Hopen dat het zo valt dat je in oktober kan beginnen.

Blossem dat moet goed voelen als het zaad zo goed was, mijn duimen gaan aan!

MZ kuttie die ongesteldheid een selfie zou toch super zijn deze maand. Ik ben voor!

Miepje hier ook een niet zo leuke punctie gehad, maar alles voor nog een kindje toch. Verstand op nul en gaan.

Sugarcoated lijkt mij ergens wel frustrerend dat je niet weet waar het aan ligt. Ja pregnyl is echt gedoe met het ampul idd.

Cindy jeeeeh jij ook aan de prik! :D

Bloem haai en alle andere dames die ik vergeet!

10. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Acht eitjes is netjes toch?

Ik deel jouw enthousiasme voor 'Cindy aan de prik' niet helemaal geloof ik :D.

11. Hoffje88

Hoffje88 Lid

8 mei 2015
    61
    41
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sugarcoated, ik schrok daar ook van. Al die handelingen met de spuiten. Ikzelf heb 150 menopur en cetrodide moeten spuiten. Gelukkig Is alles goed gegaan :).

Hier nu wachtdag 5 en het duurt lang haha. Ik voel van alles en word er gek van. Zit nu midden in de verbouwing van mijn keuken dus gelukkig wel wat afleiding.

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Niet Cindy?! Vreemd zeg! Ja 8 eitjes is netjes, minder dan de vorige keren, maar hij benadrukte hoeveelheid zegt niets over kwaliteit en omdat het vorige keer ineens heel hard ging, hebben ze (we) nu iets lager ingezet. Als er een kindje van komt klaag ik niet :)

Hoffje fijn dat je afleiding hebt, maar wachten duurt altijd te lang!

13. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cindy2015: fijn dat je bijna mag starten! Spannend:D. Ik ben dus zo iemand die lastig te stimuleren is en daarom krijg ik het kort protocol. Er is dan idd minder kans op overstimulatie.
    @Kaaat: hoeveelheid zegt idd niets over kwaliteit, als het maar lukt. Hopelijk komen er nog wat meer bij de komende dagen en groeien ze goed:). Ik hoop ook dat ivf niet nodig is. We hebben denk ik 2 rondes niets dus kans om het op de natuurlijke manier te proberen;)
    @Hoffje88: vervelend he al die kwaaltjes en vooral omdat je niet weet wat de oorzaak is:p. Fijn dat je wat afleiding hebt. Wordt de keuken mooi? Wij hebben toevallig ook net een nieuwe keuken en badkamer uitgezocht voor ons huis dat momenteel gebouwd wordt. Erg leuke afleiding:D

Hier dus lekker met ons nieuwe huis bezig. Over 9 maanden is het klaar:p. Allemaal nieuwe dingen uitzoeken:D

14. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Oeh, leuk en spannend, verbouwingen! En nieuwe huizen al helemaal natuurlijk :). Wij willen gaan verbouwen als ik zwanger ben. Dan wordt de bovenverdieping flink aangepakt (grote dakkapel, nieuwe badkamer, wandjes verplaatsen, alles eigenlijk). We doen het nu niet omdat we nu zelf eigenlijk nooit boven komen (onze slaapkamer en badkamer zijn beneden), en mocht er nooit gezinsuitbreiding komen vind ik het een beetje 'zonde' eigenlijk.

15. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt groot gelijk! Wij wonen nu nog in een huurwoning uit de vrije sector. Enorm duur. Nu we ons appartement verkocht hebben konden we weer iets kopen en gezien de lage rente hebben we dat dus gedaan. Stuk goedkoper dan huren. Aangezien we nog met z'n 2en zijn hebben we gewoon voor n tussenwoning gekozen ipv voor een tweekapper of hoekwoning. Ik vind dat namelijk ook zonde van ons geld. Qua ruimte binnen zijn hoekwoningen en tweekappers niet groter. Alleen de tuin is groter. Nu hebben wij toch al geen groene vingers;). Mochten er meerdere kinderen komen kunnen we altijd nog verhuizen:p.

16. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Leuk om te lezen hoe sommige dingen (gelukkig) gewoon doorgaan als je eenmaal de medische molen bent ingestapt. En hoe jullie ook gewoon nieuwe dingen oppakken. Ik ben aan het solliciteren. Niet heel actief, kwam wat leuks voorbij en ik heb een fijne baan maar na zoveel jaar bij dezelfde werkgever, is iets nieuws ook wel eens leuk. Vroeg me af of het wel handig is nu te solliciteren, en dan ga ik er niet eens van uit dat ik ver kom hoor. Maar ja zo kun je alles wel voor je uit blijven schuiven he. Wanneer is wel het goede moment. Spannend en juist ook wel prettig om zo afleiding en een andere impuls te hebben :) Hier trouwens vandaag ongesteld geworden dus vanaf maandag voor het eerst Menopur spuiten.

17. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Hi,

Ik weet niet zeker waarom ze heeft gekozen voor Menopur. Bij ons is de subfertiliteit onverklaard gebleven.

18. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Fijn dat het spuiten goed ging! Ja, afleiding lijkt me heel welkom. Nemen jullie een hele nieuwe keuken of verbouw je onderdelen zeg maar? Succes met wachten!!

19. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik heb trouwens ook menopur gehad bij mijn dochter. Had toen 15 of 17 eitjes (weet het niet meer zeker) dus was ook niet mis ;) ieder ziekenhuis heeft toch weer zijn eigen beleid.

20. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wat is eigenlijk het verschil tussen menopur en andere dingen? Ik moet geloof ik decapeptyl of zoiets maar heb al zoveel gehad dat ik het niet uit elkaar kan houden, zelfs een of andere neusspray haha.

Deel Deze Pagina