IUI, ivf, icsi en cryo terugplaatsing in september/oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bloem4, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'minder onbevangen'? Meer hoop/verwachting omdat het al eens is gelukt? Of meer 'stress' omdat je weet dat het een zwaar traject is? Of iets anders natuurlijk :).

Wow, dat zijn er veel weer! Hoe voel je je verder? Ik duim zeker voor goede groei :).

2. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    In mijn geval lees ik veel te veel op internet. In tegenstelling tot de vorige keer want toen heb ik daar juist afstand van genomen. Dan denk je oh jee. Er kan veel gebeuren in zo'n traject waar je geen rekening mee hebt gehouden. En ik weet nu hoe een punctie voelt (ik weet nog dat ik het vond meevallen, maar toch ga ik liever voor een massage ofzo ;))
    En de hoop dat het snel lukt maar dat ik ook weet dat het de vorige keer niet in 1 keer raak was en ik niet in de illusie moet zijn dat dat nu wel zo is.. Etc.

Dit is natuurlijk heel persoonlijk hè.

En hoe is het bij jou nu? Je eisprong al gevonden? Zat nog ff terug te lezen en las dat je extra kruisjes op een bloedafname formulier had gezet haha goede oplossing!!

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Slim Cindy dat je van te voren checkt hoe je reageert op de medicijnen, al weet je nooit wat de pijn zal zijn bij een punctie. Bij mij was het beide keren wel pijnlijk maar wel te doen. Tweede punctie hadden ze wel iets anders dan een follikel geraakt, waardoor ik inwendig wat bloedde wat er voor zorgde dat ik wat langer wiebelig op de benen was, maar geen extra pijn.
    Met minder onbevangen bedoel ik beide van wat je zegt, je weet hoe het voelt en hoe alles werkt waardoor je er meer tegenop kan zien, maar ook doordat het al eens gelukt is zijn de verwachtingen hoger en misschien hierdoor ook de teleurstellingen.

Weer wat een super score en fijn dat de punctie in zicht is, moet je ook utro bollen gebruiken na die tijd?

Ik zal gaan gebruiken Decapeptiel, waarschijnlijk na 2 weken (pilgebruik) en dan na 3 weken Gonal F erbij. Dus in totaal 5 weken aan de medicijnen, eerste 2 weken alleen de pil.
    Na de terugplaatsing zal ik utro bollen moeten gebruiken.

4. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Weer, knap dat je de eerste keer afstand van internet hebt kunnen houden. Ik ben een beetje een controlfreak, dus ik wil graag van iedere stap alles weten :p. Daardoor ben ik er soms wel te veel mee bezig denk ik.

Nog geen eisprong gevonden, maar vandaag is cd15 en ik verwacht ook niets vóór cd18 (cyclus tussen 32 en 39 dagen).

Die extra kruisjes ja, dat vond ik ook wel ff baldadig van mezelf :). Maar de fertiliteitsverpleegkundigen wilden niet verder meedenken. Ik had het nog wel voor elkaar dat ik niet apart voor chlamydia en progesteron moest laten testen, want dat wilden ze eerst. Aanvullende testen wilden ze niet doen. Toen had ik gevonden dat je dezelfde testformulieren zelf kon downloaden op internet en dat je voor een paar tientjes een 'verwijzing' kan bestellen op internet en je laten testen op bijna alles wat je maar wilt. Waaronder B12, hepatitis en HIV (en die laatste twee waren nodig voor ICSI). En toen dacht ik, ik kan moeilijk doen en aparte formulieren en verwijzingen bestellen, of gewoon extra aanvinken op het formulier dat ik al had..

Hoe lang heeft jullie vorige traject zo'n beetje geduurd Kaaat?

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.052
    941
    113
    Vrouw
    Heel goed die baldadigheid! Nog even doorzoeken naar je ei dus. Hier altijd cyclussen tussen de 25-28 dagen, kort dus.

Bij ons heeft het voortraject bij het eerste kindje ongeveer 3 a 4 maanden geduurd. Het was wel snel duidelijk dat het bij mijn man lag en ik heb zelf niet heel veel onderzoeken ondergaan, wel echofoto van baarmoeder en eierstokken, om te zien of alles doorgaanbaar is, met dat water, weet de naam even niet meer. Bloed onderzoek heel uitgebreid bij beide.

Daarna 3 maanden op de wachtlijst om te starten. En daarna nog een jaar bezig geweest om zwanger te raken van ons eerste wonder. Daarna dachten we snel beginnen met de cryo's die blijven bij ons toch nooit zitten, maar toen besloot de tweede uit te groeien tot een prachtig kereltje, dus zit nu maar 17 maanden tussen. En nu dus weer een volle nieuwe poging, hier was geen wachtlijst voor.

6. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Korte cyclussen zijn wel fijner denk ik, hoef je minder lang te wachten :).

Die echofoto (hysteroscopie of zoiets?) heb ik niet gehad, omdat het probleem ook bij ons al duidelijk was (daar zitten geen naalden bij, had ik dan weer minder erg gevonden :)). Uitgebreid bloedonderzoek ja? Hier wilden ze niks extra's doen dus. Ik heb zelf B12 dus aangevinkt. Toen ik naar de uitslag vroeg, tijdens telefonisch consult met de gynaecoloog over eventueel ICSI traject, was er ook wel enige verbazing te horen. Uitslag was 167, volgens de gyn was dat goed. Dat is inderdaad in normale situaties voldoende, maar wel een laag-normaal waarde. En als je dan verder leest, dan staat overal dat je een minimale waarde van 185 nodig hebt om de kans op een open ruggetje te verkleinen! Dus nu slik ik extra B12 tabletten (alternatief is injecties, maar ja :)). En de eventuele volgende bloedtest vink ik het weer aan.

Hier geen wachtlijst overigens, gelukkig!

7. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloem4: klopt, daarom is het niet helemaal te vergelijken met een IVF punctie maar wel deels.
    @Kaat: ik vrees dat IVF steeds dichter bij komt:(. Fijn dat je weet hoe je behandeltraject er uit ziet. Mooi, al 2 kleintjes uit een eerdere behandeling:D.
    @Cindy2015: ik hou niet zo van medicijnen en morfine heb je vaak meer last van dan dat het echt helpt. Bovendien hoefde ze er bij mij maar 2 aan te prikken dus ik d8 ik probeer het eerst wel zonder. Dat was een prima keus want voelde er nauwelijks iets van.
    @Weer: mooi zeg die eitjes!! Ik zal duimen voor een goede groei verder!!

Hier vanochtend derde echo gehad. Eitje was gekrompen dus nu dosis Gonal F ophogen. Had dit van te voren al voorspeld want afgelopen rondes elke keer 62,5 of 75 nodig gehad en nu moest ik met 50 starten i.v.m. de follikelreductie van afgelopen ronde. Er is aangegeven dat de kans groot is dat dit de laatste IUI is omdat ik moeilijk te stimuleren ben. Of te veel eitjes of geen eitjes. Aangezien dit al de 5de IUI poging is zit er dan niets anders op dan IVF. Maar ook daar wordt van gezegd dat dat bij mij lastig is omdat ook hier je eerst met hormonen gestimuleerd moet worden waardoor ik een grotere kans heb op overstimulatie. Echter een LEO operatie, waarbij ze wat eiblaasjes wegbranden, doen ze in mijn ziekenhuis niet. Dus ja wat moet ik nu:(. Erg lastig. Heb 9 rondes gehad met goede eisprongen dankzij Gonal F maar nog steeds niet zwanger. Probleem ligt echt niet bij mijn man (zaad wordt met IUI elke ronde getest). Jullie nog tips??

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    En een ander stimuleringshormoon? Menopur geeft minder eitjes, maar kwalitatief beter, wordt gezegd?

Zijn er andere dingen getest bij jou? Schildklier en zo?

9. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cindy2015: hormonen en schildklier zijn getest. Dat was allemaal goed. Ook mijn suiker e.d. zijn prima. Ik heb geen overgewicht (BMI van rond de 20). Eet gezond, slik al extra vitamines zoals D3 en Visolie. Ik heb 9 eisprongen gehad d.m.v. Gonal F. Maar ook dat ging met vallen en opstaan. (annuleringen, cystes en eicelreductie en nog steeds lange cyclussen van rond de 40 dagen). Menopur heb ik nog nooit gebruikt. Ik zat zelf te denken aan misschien een ander ziekenhuis. Ondanks de eisprongen namelijk toch nog steeds niet zwanger.

Lees goede ervaringen over het VU in Amsterdam. Iemand ervaring mee?

10. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Cindy, het is alweer even geleden bij mij hoor ;) Ik mocht volgens mij 1 tabletje oxazepam voor de nacht innemen en 1 tabletje 1 uur voor de punctie. Op het moment dat ik daadwerkelijk in de stoel lag kreeg ik het kortwerkende infuus. Dat voel je echt binnen een seconde of 10 al maar is ook weer erg snel uitgewerkt. Ik denk dat je aan 1 tabletje wel genoeg hebt hoor.

Weer, nee heb je denk ik verkeerd begrepen haha. Ze hebben mij meerdere keren moeten aanprikken omdat ze niet overal bij konden omdat het zoveel eitjes waren aangezien het tegen overstimulatie aan zat ;) Ze hebben wel gewoon alles weg gehaald.

En zo, wat zijn er al veel eitjes gegroeid bij jou! Op naar een goede oogst over een paar dagen :D

Hier heeft het traject van februari (intake) tot augustus (de terugplaatsing) geduurd. Gaat dus echt wel een tijdje overheen helaas.. :(

MZ25, poeh moeilijk.. ik heb zelf niet zoveel ervaring met de verschillende soorten hormonen en spuiten. Wat Cindy inderdaad zegt, misschien toch vragen naar een ander hormoon om te stimuleren? Geen ervaring met Amsterdam, dat is een flink stukje weg voor ons haha.

Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie. Verwacht hem zaterdag, heb over het algemeen een cyclus van 30 dagen. Ga dan starten met tarwekiemolie. Dan een maandje wachten en dan starten :D

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    MZ25, hebben ze op de één of andere manier iets gezegd of kunnen zien van de kwaliteit van je eicellen? Want als het zaad goed is, dan denk je toch aan de eicellen of het innestelen. Maar als je baarmoederslijmvlies voldoende dik is, schildklier etc in orde, dan denk je daar ook niet direct aan. Hoe lang is je luteale fase? Ik weet niet precies hoe het werkt met IUI, krijg je dan ook utrogestan?

Bloem4, volgens mij heb ik ergens gelezen dat je tarwekiemolie vooral vanaf je eisprong gebruikt, kan anders je cyclus in de war brengen? Ben je daar niet bang voor?

Ik krijg geen infuus. Dus als het niet werkt, heb ik vrees ik gewoon pech...

12. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloem4: ik woon in het oosten dus Amsterdam is voor ons ook ver weg;). Maar we hebben er alles voor over. Waarom start je eerst met Tarwekiemolie? Spannend:).
    @Cindy2015: ze hebben niets gezegd over de kwaliteit van de eicellen. Ze zeggen dat dat bij IVF pas komt. Ik gebruik al zeker 6 rondes Utrogestan dus aan de dikte van het baarmoederslijmvlies kan het ook niet liggen. Had eerst n korte luteale fase van zo'n 9 a 10 dagen dus daarom al vrij snel Utrogestan er bij gaan gebruiken. Ik denk zelf dat er geen bevruchting plaatsvindt... Dus dat er iets mis is met de eicellen. Maar het kan natuurlijk ook gewoon stomme pech zijn.

13. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    MZ25, dan zou Menopur misschien nog wel een goede optie zijn om te proberen?

Ik heb trouwens papieren gekregen om met dit onderzoek mee te doen: Erasmus MC : Test voorspelt kans op zwangerschap na ivf
    Het stomme is dat ik de gyn na afloop van het OFO hiernaar had gevraagd, en dat die bij hoog en laag bleef beweren dat er geen test was. En de gyn van de ICSI kwam hier dus zelf mee :). Ik krijg dus volgens mij niet al de uitslag van de test, maar mijn resultaten worden dan wel meegenomen voor onderzoek hiernaar.

14. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Cindy en MZ, voordat ik met icsi begon bij mijn dochter ben ik ook gestart met tarwekiemolie. 1e terugplaatsing was ik zwanger. Dus ik denk dat ik er nu weer mee start als een 'soort bijgeloof? Baat het niet dan schaadt het niet'?

Ben overigens net ongesteld geworden. 3 dagen eerder dan gepland. Ik ben ook bezig met een vacature.. dus mocht ik daar uitgenodigd worden op gesprek twijfel ik wat wijsheid is? Toch weer even wachten met een terugplaatsing? Moeilijk....

Cindy ik zie trouwens dat onderzoekje. Begrijp ik daaruit dat bepaalde bacteriën dus invloed hebben op het slagen van een terug plaatsing? Ik heb namelijk het gevoel een blaasontsteking te hebben.. Mocht dat echt een belemmering zijn vraag ik liever nog even om een korte kuur voor de terugplaatsing.

15. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Bloem4, zolang de tarwekiemolie niets in de war schopt/kan schoppen, is het inderdaad een gevalletje 'baat het niet dan schaadt het niet'. Ik heb het staan maar ik wacht iig tot de eisprong. Mijn cyclus is al lang genoeg van zichzelf :D.

Heb je nu al werk?

Voor wat ik begrijp van het onderzoek, gaat het er niet om dat er bacteriën zijn die invloed hebben op het slagen van een terugplaatsing. Voor zover ik begrijp kunnen ze aan de aanwezigheid van bepaalde bacteriën inschatten of IVF/ICSI wel of niet zal slagen (binnen een jaar). Ze zijn nog niet zover dat ze daar verder conclusies aan kunnen verbinden, als in; oorzaken waarom het wel of niet lukt, en of daar dan wat aan gedaan kan worden. Van de informatie die ik heb ontvangen word ik overigens ook niets wijzer. Is voornamelijk een hoop geneuzel om het ziekenhuis te vrijwaren van claims mocht misgaan. Nu hoef ik alleen wat urine in te leveren en een vaginale swab te verzamelen, dus ik denk dat ik daar wel heelhuids uit ga komen :cool:.

16. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cindy2015: menopur zou idd kunnen. Ik zal het morgen eens vragen. Interessant dat onderzoek zeg. Hoor jij de uitslag ook? Zit jij bij het Erasmus? Ik twijfel namelijk om daar naar over te stappen. Zit nu bij het Radboud in Nijmegen. Ik heb gehoord dat Rotterdam vooroploopt als het gaat om PCO. Ervaring hiermee in Rotterdam?
    @Bloem4: idd baat het niet dan schaadt het niet:D. Wel fijn ongi. Ik snap je onzekerheid wat betreft solliciteren. Ik zou zeggen ga voor een terugplaatsing en voor het gesprek. Tegen mij is laatst gezegd dat ik zwanger worden op plek 1 moet zetten. Pas als je zwanger bent kun je daar wat mee doen. Bovendien weet je natuurlijk nog niet of je uitgenodigd wordt. Straks wordt je niet uitgenodigd en dan heb je voor niets een maand de terugplaatsing uitgesteld. Maar doe vooral wat goed voelt:).

Ik weet het allemaal even niet meer. Moet ik nu in mijn eigen ziekenhuis voor IVF gaan. Even een tijd niets doen (ben pas net 27) of in een ander ziekenhuis proberen of dat beter aanslaat? Wat is jullie advies?

17. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ja heb je gelijk in MZ. Ik heb nu een vast contract maar dit is wel echt mijn droombaan waar de vacature nu voor is. Denk zolang ik niks hoor we inderdaad gewoon gaan starten. Mag ik op gesprek komen wacht ik nog een maandje. Duimen jullie met me mee?

Ik zit trouwens in hetzelfde ziekenhuis als jij ;) ik heb wel goede ervaringen met het ziekenhuis en icsi. Maar moet wel zeggen dat het bij mij ook allemaal aansloeg zoals gehoopt.. je zou de eerste ivf daar nog even kunnen afwachten en dan altijd nog kunnen overstappen?

18. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    MZ25, ik weet niet of ik de uitslag hoor. Ik denk het niet. Stel dat die negatief is, zou ik ervoor kunnen kiezen om niet door te gaan (in Nederland), en dan hebben ze niets aan mijn resultaten (want het gaat om zwanger worden binnen een jaar). Ik zit niet bij het Erasmus, ik zit in Tilburg. Maar die werken nu kennelijk samen met het Erasmus op dit onderzoek. Als ik ooit zou switchen van ziekenhuis, zou ik naar Düsseldorf gaan. Maar dat is ook omdat ze daar volgens mij beter zijn in gevallen waarbij de problemen bij de man liggen. Misschien goed om eerst te bespreken met Nijmegen waar ze aan denken qua IVF traject voor jou? Stimuleren met dezelfde medicijnen als je nu hebt zal waarschijnlijk alleen maar voor ellende zorgen? Als ze geen betere opties weten, kan je misschien alsnog overstappen.

Bloem4, als het je droombaan is zou ik daar zeker voor gaan. Maar wachten met beginnen heeft verder ook niet zoveel nut toch? Of je nu deze maand of volgende maand begint, maakt niet zoveel uit?

Wanneer is de IUI MZ25?

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloem4: wat voor een soort baan is het? Ik duim mee:D. Dus jij zit ook in het Radboud? Was er vanochtend nog en mag morgen weer. Ik denk dat ik gewoon de eerste poging daar doe. Heb in oktober nog wel een gesprek in Gent staan. Daar zijn ze ook wat verder op PCO gebied.
    @Cindy2015: nee zou goed kunnen dat je de uitslag niet hoort. Ik heb vanochtend gevraagd of Menopur een optie is maar er werd gezegd dat dit juist moeilijker is bij mij omdat de dosering niet makkelijk aan te passen is zoals dat bij Gonal F wel het geval is. Ik doe nu IUI omdat we na een jaar alleen hormonen nog steeds niet zwanger zijn. Dan is de volgende stap dus IUI en na 6x IUI IVF. Ook al is dit in principe niet nodig omdat het zaad van ml zeer goed is.

Doen jullie ICSI i.v.m. de zaadkwaliteit van ml?

20. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wij doen inderdaad ICSI vanwege slechte zaadkwaliteit. Androloog vond het dan weer wel meevallen met die kwaliteit, maar volgens de gyn was ICSI de enige optie....
    Ik denk dat Gent dan voor jullie ook wel een goede optie zou zijn, mocht het in Nijmegen niet lukken. Wel apart dat ze Menopur geen kans willen geven.

Deel Deze Pagina