Was het maar. .. maandag controle-echo en dan hopelijk de punctie inplannen. Terugplaatsing zal niet voor het weekend zijn. M'n buik is goed aan het werk zo te voelen. Hopelijk klopt het gevoel!
Fijn liesjuh! Nu broeden maar! Hopelijk kan ik je over een paar dagen volgen Ik ben nu begonnen met de utro. Wat een troep geeft dat toch hé? Dat was ik even vergeten haha
Jah bloem die bollen zijn echt smerig.. Liesjuh wat een goed nieuws!!! Hier verder weinig nieuws... Druk weekend. Zwemmen en gisteren naar de Ikea geweest.. Dochter krijg een nieuwe opgefriste kamer! Helemaal super.. En van de week even kijken voor ons voor een nieuw bed.. En wil nog naar de primark... Jeetje ben blij dat we vakantie hebben.. haha
@guppymaaike Ohw sorry... ik dacht eerder gelezen te hebben dat je woensdag wrs terugplaatsing had. Hopelijk morgen dan goed nieuws! Mijn zoontje is een zondags tp en nu op een zaterdag. Moet gewoon geluk gaan brengen! @Bloem4 Utro... dat hoef ik niet te gebruiken dit keer. Maar weet van 3 jaar geleden dat dat idd een enorme troep geeft. Hopelijk kun je mij idd gaan opvolgen! Enneh... wie kan de klok even 11 dagen vooruit draaien? Ik word nu al gek van onzekerheid en ik mag toch echt pas over 1.5 week testen.
Oooooh ik ben zo dom geweest! Had per ongeluk 3x1 utrogestan ingebracht ipv 3x2. Had de poli gebeld en ze zou het met de arts overleggen. Als ik voor 12 uur niet was terug gebeld had het geen consequenties. Gelukkig niks meer gehoord. Ben zo benieuwd of de embryo's goed ontdooien morgen!
Lieve dames, Ik heb woensdag aanstaande mijn eerste punctie (ICSI; eigen cyclus) De arts gaf aan twee bruikbare follikels te zien. Ik kijk echt enorm op tegen deze punctie. Heb wel dormicum gekregen maar ben zo bang voor de teleurstelling wanneer de punctie niet zal lukken. Iets waar ik volgens de artsen wel rekening mee moet houden. Dames, hoe gaat het bij jullie? Punctie, terugplaatsen, emoties?
Waarom denk je dat de punctie niet zou lukken? Twee follikels is goed voor ICSI in eigen cyclus toch?
Vanmiddag weer een follikel meting gehad. Het resultaat viel me erg tegen! Ik zit nu op dag 12 en vorige keer had ik dag 12 de punctie (stuk of 7 van 18+ mm). Nu zaten er links 2 van 14mm (en nog wat net onder de 10mm) en rechts 1 van 11mm (en aantal net onder de 10mm). Woensdag weer een meting, maar als er niet meer mee gaan doen, wordt deze poging afgebroken... Als het wel beter gaat heb ik vrijdag of zaterdag de punctie.
@Guppymaaike: Doe jij de behandeling in eigen cyclus? Of heb jij de COH, waarbij veel eicellen worden gemaakt/aangeprikt? (sorry, ik zit nog niet helemaal in de juiste termen wellicht)
Guppymaaike, zoiets had ik ook.. Ik zou als ik jou was vragen op een escape IUI (inseminatie) Heb je toch niet voor niks alles gedaan.. Wel balen dit.. Vind het zelf maar weinig aan follikels ophoopvanzegen.. maar ik weet dan ook niet hoe dat gaat zo in eigen cyclus.. Cindy hoe is met jou ? Bloem hoe gaat het met de bollen.. Voelde mij net zo'n smokkelaar Hier gaat alles zijn gangentje.. Vanochtend even lekker geshopt.. en bij de beddenzaak geweest voor ons en geslaagd.. en van de week kamer van dochterlief verbouwen.. Al mag ik niet zoveel doen.. Dus ga het huis wel poetsen ben ik ook bezig.. ooh en ik mag het bed van dochter inelkaar zetten Deed ik toch nog iets zei mijn man hahaha
Geen idee wat COH is? Ik heb een kort schema omdat ik aan beide zijden standaard meer dan 30 blaasjes heb (enige symptoom van pcos dat ik heb) en ze bang zijn voor overstimulatie. Vorige keer leverde dit schema veel meer groei (rond de 10 die meededen en uiteindelijk 3 goede eicellen), dus het kan wel! Met dit schema hopen ze op minimaal 2 bevruchtingen (één voor de vriezer), meer dan 5 eicellen zijn het zelden met dit schema, maar vaak wel van perfecte kwaliteit. Ik gebruik vanaf dag 2 menopur en vanaf dag 5 orgalutran.
Ik doe ICSI in mn eigen cyclus. Heb dus niet eerst nog aan de pil gezeten voordat ik kon beginnen. Heb ook niet al 2 weken hoeven spuiten enzo. Daar tegenover staat dat wel dat er per poging (ik heb er 6) 1 eitje aangeprikt wordt. Ik krijg geen hormonen om meer te laten groeien. Maar dus nu waarschijnlijk 2 misschien 3, omdat die zijn gaan meegroeien)
Ik heb ook geen pil gehad, maar ben nu dus 10 dagen aan het spuiten. Is dat in eigen cyclus? Ik krijg 5 pogingen vergoed, maar volgens mij is jouw schema wel anders...
Wat gek, dat is volgens mij iets anders inderdaad. Ik heb 6 pogingen in eigen cyclus. En daarna nog 2 pogingen met wat ze dan noemden COH. Hyperstimulatie ofzo. Ik hoef maar 3 dagen te spuiten. Van 14mm tot 18mm.
Ik heb een lieve verzekeraar... Ik spuit echt vanaf begin cyclus, dus m'n eigen cyclus wordt overgenomen.
Ophoopvanzegen, ik ben al eens eerder iemand hier tegen gekomen op het forum die dit ook had. Protocol wat jij volgt is inderdaad anders dan de meeste hier hebben. Jij hebt meer kansen, maar minder eitjes die benut kunnen worden. Met gestuurde cyclus heb je minder kansen maar vaak het dubbele, 3 dubbele aan eitjes. Wat beter is durf ik eerder gezegd niet te zeggen.. Maar als ik bekijk dat ik al 6 cryo's over had (dus in totaal 7, daaruit is mijn dochter geboren) uit icsi 1 zou ik zeggen een gestuurde cyclus?
In eigen cyclus is minder belastend en zou daarom ook betere kansen geven (hormonen beter in balans, eierstokken en baarmoeder minder geprikkeld), is de theorie. Maar omdat je inderdaad bijna geen kans op cryo's hebt, krijg je zes kansen in plaats van drie. COH is gewoon het extra stimuleren van follikelgroei (de menopur, puregon of gonal-f) dat de meesten hier hebben. Lang schema: pil (meestal drie weken), daarna onderdrukkend hormoon (decapeptyl/synarel), daarna stimulatiehormoon erbij (gonal-f, menopur, puregon). Kort schema: hetzelfde als hierboven maar zonder pil Ultrakort schema (zelf bedachte term hoor ): Beginnen met stimulatiehormoon en na een paar dagen een ander soort onderdrukkend hormoon (Orgalutran/Cetrotide) erbij. Ik wist niet dat ze bij dat laatste schema echt mikten op zo weinig eicellen, guppymaaike. Wel balen dat het nu anders gaat dan de vorige keer, minder opbrengst. Ik had mijn punctie op cd 17, maar ik heb traag groeiende eicellen volgens mij . Ik heb ook een lange cyclus van mijzelf. Speaking of which, ik zit nu dus in de rustmaand. Iemand met ervaring hiermee, hoe was jullie cyclus in de rustmaand? Hetzelfde als normaal, korter, langer?
Ik heb er geen ervaring mee Cindy. Hoe voelt het nu voor jou? Jij zit nu denk ik weer rond een eventuele eisprong denk ik? Ik ben nerveus! Wordt straks gebeld over de cryo's...