Ennetje, klopt wij hebben inderdaad al eerder contact gehad. Met chimpie heb ik nu nog steeds contact. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat jullie nog steeds met lege handen zitten Kan me inderdaad herinneren dat jij het in eigen cyclus deed. Hoe gaat het nu in zijn werk? Heb je nu wel meer kans op meerdere eitjes? Kaaat, ik heb nu nog 6 cryo's. Hopelijk gaat het daarmee lukken. Maar gyn gaf ook al aan dat als je pech hebt dat ze ze alle 6 moeten ontdooien en dat je uiteindelijk nog geen goede embryo hebt. Wel even spannend! Oei wel vervelend die heftige bijwerkingen van de pil. Nog een paar daagjes bikkelen en dan starten met spuiten. Blijf het toch knap vinden van alle vrouwen hier die dat maar 'eventjes' doen. Het is toch niet niks om die spuiten bij jezelf te zetten. MZ, ik hoef gelukkig niet te spuiten nu. Moet alleen progynova slikken dus valt mee. Maar spannend hoor! Meerdere eitjes klaar om te knappen. Hopelijk is IVF niet meer nodig en gaat het gewoon met deze IUI lukken Weer, wat een super nieuws! Echt een hartstikke goede score. Op naar een mooie terugplaatsing as maandag.
Bloem: 6 cryos is ook niet niets. Moet goed komen. Had je nou al eens eerder een cryo laten ontdooien? Weet niet of eerdere resultaten qua ontdooien iets zeggen over toekomstige ontdooingen hoor maar weet wel dat het bij ons 2 van de 2 keer goed is gegaan. Dat hoop ik ook voor jou!
Ennetje wat verdrietig dat jullie nog steeds met lege handen staan! MZ 25, veel succes vandaag! Mijn duimen staan aan! Weer zal je er zo bij op zetten. Wat heftig van de pijn zeg, ik had het ook bij mijn tweede behandeling! Maar wat super zeg, 10 bevruchtingen. Heb je dingen anders gedaan dan bij je vorige behandeling.
Bloem, ja hoeveel cryo's geven geen garanties, maar het is wel fijn als ze er zijn. Zijn toch allemaal kansjes! Weer ja ik had bij mijn eerste behandeling 6 cryo's, 3 maar goed ontdooit en geen zwangerschap. Tweede behandeling 3 cryo's waarvan 1 mijn zoontje is geworden en laatste keer wel positieve testen, maar liep niet goed op. Dus helaas zegt het niets denk ik. Een goede innesteling en daarna een goede zwangerschap heeft met zoveel factoren te maken.
WIE, WAT, WAAR? Kaaat: opnieuw ICSI, voor derde kindje Bloem4: Cryo terugplaatsing, voor tweede kindje Mariah 21: MZ25: 5de IUI, voor eerste kindje Weer: ICSI, voor een tweede kindje Cindy2015: Eerste ICSI, eerste kindje WANNEER STARTEN Kaaat: 21-8 starten deca Bloem4: Aanmelden bij volgende menstruatie (ongeveer 11 sept) Cindy2015: Synarel 7dpo, laatste week augustus ergens ECHO/ FM AFSPRAKEN Kaaat: 27-8 uitgangsecho MZ25: 2-10 intake IVF PUNCTIE Weer: 14-8 terugplaatsing / IUI MZ25: 16-08 IUI Weer: 17-8 TESTEN MZ25: 30-08 Weer: 31-8 ZWANGER NIET ZWANGER Weer je staat erop. Heb alleen je testdatum gegokt, maar dat verschilt nog weleens per ziekenhuis.
Top, dank je. Ik weet ook nog niet de testdag maar de 31 klinkt prima hoor Jeetje kaaat veel cryos had jij ook. Jouw verhaal doet me beseffen dat het toch bijzonder is dat onze 2e cryo raak was
@Cindy2015: hier gisteren ook maar vit B12 gekocht. Hopelijk helpt het @Weer: 10 bevruchtingen is super goed! Wanneer is de terugplaatsing? We hopen dat IVF niet nodig is maar je denkt toch al vooruit. @Kaaat: thanx. Een goede zwangerschap heeft echt met veel factoren te maken. Daar ben ik mij steeds meer van bewust sinds we in de MMM zitten. @Bloem4: waar gebuik je Progynova voor? Hier vanochtend de IUI gehad. 6,6 mln zwemmers. Hopelijk is het voldoende. We hebben 2x meer zaadjes gehad. Vorige ronde 22 mln. Helaas dus geen zwangerschap daaruit voortgekomen. Ik mag 31 augustus officieel testen maar ik laat de 30ste staan aangezien dat op een zondag is.
Hoi, Ik ben net 3 dagen geleden gestart met de eerste icsi poging. Vind het heel spannend. Mag ik hier ook meekletsen??
Hoi heb meegelezen en hoop ook mee te mogen kletsen. Wij gaan voor ons tweede kindje. Wij zijn dmv IVF zwnager geraak. En bevallen van een zoon. Het is niet duidelijk waarom het ons samen niet lukt.. Wij hebben nog 5 cryo's. Het zal terugplaatsing worden in natuurlijke cyclus. Afgelopen vrijdag is mijn menstruatie begonnen dus morgen doorbellen en dan hoor ik meer. Er moet eerst nog een uitgangsecho gemaakt worden maar hopelijk ook deze ronde de terugplaatsing. Spannend allemaal!
Welkom Hoffje88 en Maartje1! @Hoffje88: spannend zeg eerste ICSI! I ga zelf in oktober starten met een eerste IVF poging. Zie je er tegen op? Waarom starten jullie met IVF? @Maartje1: nog behoorlijk wat cryos! Hopelijk heb je er daarvan maar 1 nodig. Wel weer erg spannend. Zijn jullie bij de eerste meteen met IVF begonnen of net zoals mij eerst alles doorlopen (IUI e.d.)? Ik heb gisteren de IUI gehad maar heb er een beetje een hard hoofd in. Heb zaterdag namelijk al steekjes gevoeld in mijn liezen, zo'n 18 uur na de Pregnyl. Dat zou veels te vroeg zijn aangezien ik gisteren pas de IUI gehad heb. Zou het kunnen dat de eitjes te vroeg zijn gesprongen? De eitjes waren nog niet groot, grootste was 17 mm op de dag van de Pregnyl. Of zou het meer groeipijn geweest kunnen zijn van de eitjes net zoals je bij Gonal F enzo ook wel eens hebt?
Weer, wat vervelend dat de punctie zo pijnlijk was. De morfine en lorazepam hielpen dus niet? Had je vooraf ook al een paracetamolspiegel opgebouwd? Wel ontzettend mooie score zeg, gefeliciteerd daarmee!! MZ25, fijn dat de IUI geweest is, nu hopen dat het is gelukt! Ik denk overigens eerder dat het een groeipijn is geweest, kan me niet voorstellen dat er binnen 18 uur al een eisprong is. Hoffje88, welkom. Je bent al gestart dus? Je gebruikt nu decapeptyl? Maartje 1, welkom. Hoe is jullie vorige/IVF traject gegaan? Hier nog geen eisprong gespot, zit nu op cd22. Ik had ergens nog de hoop de uitgangsecho op dezelfde dag als de prikinstructie te kunnen plannen, maar dat gaan we dus niet meer redden.
Hoffje welkom. Ben je met de pil begonnen of gelijk met prikken? Maartje wat fijn 5 cryo's en natuurlijke cyclus! Cindy wat irritant je lijf niet doet wat je wilt, nu moet je dus 2 keer in een week of niet? MZ25 ja ik vind het ook altijd eng want je weet nooit precies wanneer hij springt, eitjes kunnen sprintjes maken qua groei. Probeer te vertrouwen op de kunde van het ziekenhuis, al is dat soms lastig. Hier aan de ene kant heel rustig want er gebeurt nog niets aan de andere kant heel ongeduldig de dagen aan her weg kijken! Wil dat de terugplaatsing al geweest was. Ach ja geduld is een schone zaak!
Nou ja, eisprong na dag 22 was wel te verwachten, maar ik moest de prikinstructie 6 augustus al plannen, en om zeker te weten dat die niet te laat zou zijn (moest liefst zo dicht mogelijk bij verwachte prikdatum, maar kon natuurlijk ook echt niet te laat), is het nu zo gepland. Dus inderdaad, 2x in de week, of net de week erop weer. Misschien dat ik de prikinstructie nog kan verzetten, dat kan ik wel proberen zodra ik mn eisprong heb gevonden! Idd, geduld is een schone zaak, maar absoluut niet mijn sterkste kant .
Hoffje en maartje welkom!beide een ander beginpunt maar natuurlijk erg spannend. Ik duim voor jullie allebei. Mz we hebben beide ongeveer dezelfde testdag! Wij gaan me toch een portie broeden joh Cindy irritant hè als je lijf in een keer uit zijn normale doen is. Ik heb ook wel eens bijna naar ' down under' geschreeuwd: toe dan! Helpt niks hihi. De pijnstilling bij de punctie was zeker niet voldoende trouwens. De vorige keer wel maar was echt andere koek. Arts zei nog dat het per keer echt jan verschillen. Ik heb vandaag de terugplaatsing gehad. Een 6 cellige. Er was nog een 6 cellige en de rest 4 en 2. Was nogal teleurstellend na zo veel goed nieuws. Van de vorige icsi waren ze alle 3 top. Nu meteen weer met beide voeten op de grond.... Hou er dus serieus rekening mee dat er geen cryos komen en dat dit m moet worden. En dus broed ik maar heel hard
@Cindy2015: ik kan mij ook niet voorstellen dat de eisprong zo vroeg was. Balen zeg nog steeds geen eisprong. Geduld is ook niet mijn sterkste kant @Kaaat: vetrouwen op het ziekenhuis is inderdaad lastig. Had het gisteren echt even niet meer. Was zo verdrietig en was er van overtuigd dat de IUI te laat was. Rot hormonen ook. @Weer: nou allebei goed broeden. Jij weet zeker dat er een bevruchting geweest is. Bij mij is dat nog maar de vraag. Denk elke maand dat ik aan het broeden ben maar tot nu toch nooit positief getest dus ik denk nooit een bevruchting geweest. Ik heb nog niet zo veel verstand van embryo's. Wanneer spreken ze van een topembryo? Is de kans op een zwangerschap ook kleiner als het embryo van mindere kwaliteit is?
Mz: dat is waar van de bevruchting ja. Maar alsnog gaan wij gewoon heel hard broeden en zorgen dat die behandelingen van ons aanslaan. Qua embryo is het dat het per dag steeds verder deelt. Dit gaat over het algemeen volgens een vast patroon per dag verdubbelt het Aantal cellen. Ik zit op dag 3 na punctie en dan zou het bij' normale ' snelheid op 8 cellen moeten zitten. Die van 6 die ik terug heb gekregen was volgens de laborante met 2 grotere cellen op weg om 8 te worden. De andere was 'gewoon' 6 en de anderen 2 en 4 cellig. Ze wachten nog tot morgen om te kijken of ze nog verder gaan/ inhaalslag maken en dan kijken ze of er nog wat tussen zit in om te vriezen. De vorige icsi zaten op dag 4 alle embryos op al ontelbaar veel cellen. Ik doe wel heel heldhaftig over broeden maar ben zoooo bang dat het niet lukt. Dus duim maar hard
@Weer: ik ben ook bang dat het bij ons niet lukt. Ik duim heel hard voor je! Duim je ook hard voor mij. Zit er nog per ziekenhuis verschil in op welke dag ze een terugplaatsing doen en dus een grotere embryo kunnen terug plaatsen?
MZ, progynova is om het baarmoederslijmvlies te laten groeien zodat de cryo in een mooi bedje belandt En dan broeden maar.. (en uiteraard de vaginale capsules erna nog) Mijn duimen draaien voor jou meid! Hoeveelheid hoeft inderdaad niet zoveel te zeggen. Op naar een zwangerschap! Hoffje88, welkom! Spannend eerste icsi. Hoe gaat het spuiten bij je? Maartje1, ook welkom! Wat leuk dat jullie ook voor een broertje of zusje gaan. Heb je je vandaag aangemeld? Wat wordt het plan? Cindy, wat vreselijk rot.. Hopelijk komt de eisprong snel. Wanneer moet je nu terug komen? Kaaat, hoe voel jij je nu? Heb je last van bijwerkingen? Weer, broeden maar!! Wel een domper dat er niet meerdere cryo's uitgekomen zijn. Morgen hoor je dus of er meerdere ingevroren kunnen worden? Jullie zijn al heel actief in de behandeling of al aan het broeden. Wij wachten nog even rustig af haha
Wij hebben eerst iui pogingen gedaan. Dit was in het ziekenhuis om de maand. Iedere maand wilde ze niet doen helaas. Kreeg clomid waar ik best ziek van werd en een beetje geïrriteerd. Een kijkoperatie buik en alles nagelopen of er geen verkleving was. Door de hormonen kreeg ik cystes die zijn verwijderd maar er is nooit een oorzaak gevonden. In het ziekenhuis voelde ik me niet prettig. Iedere keer een andere arts en m'n vragen kon ik vaak niet kwijt. Ik ben toen overgestapt naar medisch centrum kinderwens en wat een groot verschil! Daar iedere mnd iui en uit eindelijk ivf. Eerste poging daarvan was raak. Nu spannend hoe het zal gaan met de cryo's of zoals ik ze noem, m'n eskimo's 😄. Gaan ze het overleven? Vandaag gebeld en ik heb dag 11 een echo. Pregnyl al in huis. Spannend!!
Jij moet dus pregnyl spuiten voor de terugplaatsing Maartje? Ik heb dat nog specifiek aan mijn arts gevraagd maar ik hoef dat niet?