IUI, ivf, icsi en cryo terugplaatsing in september/oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bloem4, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Geduld wat is dat Nala? Dat wachten is zo vreselijk frustrerend!
    Succes vrijdag met de evaluatie.

2. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanochtend eerste FM gehad. Er zaten 17 eitjes van boven de 12 mm:$ en 6 waren er al groter dan 15 mm. En dat op dag 8. Mijn gevoel klopte dus aardig dat het veel eitjes zouden zijn. Er is bloed geprikt en mijn bloedwaardes waren gelukkig zeer goed, geen overstimulatie. Ik mag dus nog 1 dagje doorspuiten en morgen weer een echo. Dan hopelijk nog wat meer eitjes boven die 15 mm zodat ik dinsdag de punctie krijg. In beide eierstokken zaten ook nog zo'n 15 eitjes van onder de 10 mm;). Een erg grote eicelvoorraad dus.

@Bloem: veel sterkte meid!
    @Miepje: hopelijk doet de Puregon wel zijn werk. Waarom ben je eigenlijk met Menopur gestart als Puregon veel beter werkte?
    @Liesjuh: ik zie dat ook wel zitten:D. Spannend zeg 2 embryo's terug plaatsen. Wij willen er ook graag 2 maar ik ben pas 27 en het is onze eerste poging. Dan mag je er volgens mij maar 1 laten terug plaatsen. Alvast veel succes!
    @Nala: Je geduld wordt zeker op de proef gesteld! Wachten is zo frustrerend. Hopelijk is het de volgende TP wel raak voor je! Veel succes met de evaluatie.

3. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    @ MZ25 ik moest met menopur spuiten omdat dat het nieuwe behandel plan is in het ziekenhuis in 3 jaar is er veel veranderd vind ik. Ze laten je nu met menopur spuiten omdat je dan kwalitatief betere eitjes zou krijgen. Ik en ook dezelfde gyn als bij mijn zoontje vinden dat je een winnende formule niet moet veranderen dus vandaar dat ik weer puregon mag spuiten.

Jij heel veel succes komende week met de punctie op naar een boel mooie rijpe eitjes en goede Emmy's.

4. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Liesjuh, goed bezig! Gaat lekker snel zo.

MZ25, mooie score! Dinsdag al punctie, dat gaat heel snel zeg. Als ik jullie zo lees voel ik mezelf extra traag :p.

5. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miepje: ah zo. Bij ons is Gonal F standaard volgens mij. Ik krijg ook geen standaard protocol. In mijn ziekenhuis kijken ze juist echt wat voor iemand het beste is. Dat is wel erg fijn.
    @Cindy2015: het gaat zeker erg snel. Dat had ik niet verwacht. Wanneer krijg jij de punctie?

Hier morgen dus de punctie. Er zitten 10 eitjes van 15 mm of groter.
    4 van 14 mm en nog een hele berg van tussen de 11 en 13 mm. Bij elkaar zullen ze zo'n 35-50 eiblaasjes moet aanprikken. Dat wordt dus best een zware punctie. Zie er ook wel tegenop. De bloedwaardes zijn nog steeds uitstekend dus nog geen tekenen van overstimulatie gelukkig. Ik moet mijzelf wel goed in de gaten houden. Ze verwachten op zo'n 10-14 bruikbare eicellen uit te komen.

6. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Is 15mm niet nog wat klein om morgen al punctie te hebben? Volgens mij zaten de groten bij mij toen tussen de 15 en 20mm, als ik het me goed herinner. Ik heb nu geen punctie, ik heb vrijdag eerste FM voor cryo terugplaatsing. Na mijn ICSI zijn er twee cryo's overgebleven.

Heel veel succes en sterkte morgen!

7. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cindy: de grootste zitten al boven de 20 mm! Daarom willen ze ook niet langer wachten. Ik kom er alleen net achter dat ik gisteren de Orgalutran heb vergeten te zetten:$. Mij was alleen gezegd dat ik Pregnyl moest spuiten. Op het protocol stond echter dat ik ook nog Orgalutran had moeten spuiten. Net dus ziekenhuis gebeld en wordt nu zo teruggebeld wat te doen. Ik baal echt enorm:(

8. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jeetje MZ, hopelijk heeft dat geen gevolgen voor deze poging. Ben je al terug gebeld?

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    943
    113
    Vrouw
    Ach das balen. Hopelijk was de pregnul voldoende.

10. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    943
    113
    Vrouw
    Hier vanavond voor het eerst gonal spuiten en volgende week
    Maandag de eerste echo

11. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaaat: spannend!!

Hier teruggebeld. Morgen 2 uur eerder de punctie. 08.45 i.p.v. 10.45. Ze willen voorkomen dat er al eitjes zijn gesprongen. Ze verwachten dat het verder geen gevolgen heeft maar definitief weten we dat morgen pas na de punctie. Ik ben zo zenuwachtig:). Ook veel last van mijn darmen door de eierstokken. Hebben jullie dat ook?

12. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Kaaat, spannend! Succes met je 1e spuit (en helaas alle ook voor de spuiten die nog gaan volgen :( )

MZ, succes morgen met de punctie! Hopelijk niet teveel pijn...

Ik heb morgen gesprek bij de gyn voor intake. Ben zo benieuwd wanneer ik mag gaan starten voor icsi :)

13. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Succes Kaat, dat het een mooie ronde mag worden!

MZ, hoe is het gegaan?? Wat balen dat het niet duidelijk was met die Orgalutran. Alsof je die stress erbij wilt hebben...Ik heb nooit last gehad van mijn darmen overigens, maar ik had sowieso weinig last.

Bloem, succes met de intake. Weet je al welk protocol?

14. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de punctie voorbij. Het viel erg mee. Heb maar een kwart morfine nodig gehad terwijl ze er wel 35 ofzo aangeprikt hebben. Wat wel een tegenvaller is, is dat er maar 5 eicellen gevonden zijn:(. Daar balen we wel van. De rest van de eiblaasjes waren alleen gevuld met vocht. Dat verklaarde ook mijn lage hormoonwaardes. Ze zijn nu dus ook minder bang voor overstimulatie en heb waarschijnlijk gewoon een verse TP mits er bevruchtingen zijn en het bloed goed blijft. Ik ben zelf een beetje bang dat er geen cryo's zijn omdat je met 5 eicellen minder kans hebt. Nu lekker thuis met een kruik op de bank. Heb nog behoorlijk wat napijn:(. Donderdag hoor ik of er bevruchtingen zijn en dan vrijdag de TP. De kans is ook groot dat er bij de OI en de IUI een aantal keer gewoon lege eiblaasjes zaten en dat ik daardoor ook nog niet zwanger ben geworden. Mocht een 2de ivf nodig zijn dan gaan ze ook kijken hoe ze er voor kunnen zorgen dat er meer eicellen rijpen.

15. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Wat een tegenvaller MZ, kan me voorstellen dat je op meer rijpe eitjes had gehoopt nadat er zoveel eitjes geoogst waren. Hopen op mooie bevruchtingen (en cryo's!) Dikke knuffel en denk even aan jezelf.

MZ, jij liep ook in het Radboud toch? Of verwar ik je nu met iemand? Hoe lang heb jij moeten wachten op je prikinstructie? Heb gezegd individueel of in een groep maakt me niet uit, zolang het maar zsm is. Moest rekenen op een maand of 2, en dan nog aan de pil en dan pas spuiten. Ik ben er best een beetje verdrietig van. Dan zijn we zowat alweer een jaar verder nadat we ons voor het eerst weer hadden aangemeld voor een broertje of zusje :(

16. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Fijn dat het erop zit MZ25. Jammer van de score inderdaad. Kan dat door PCOS komen? Sterkte met de napijn!

Bloem4, wat stom dat het zo lang moet duren, alleen voor die prikinstructie? Bij ons kon die op ieder moment, maar ze wilden die het liefst zo dicht mogelijk bij mijn startdatum hebben (zodat de informatie nog vers is als je begint). Dus daar is de datum op aangepast, niet op een wachtlijst.

17. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bloem4: We hopen op mooie bevruchtingen en misschien zelfs wel cryo's . Morgen horen we dit. ik loop ook in het Radboud ja. Het duurde 6 weken voor ik terecht kon voor de prikinstructie:(. Ik was 2 oktober aangemeld door de gynaecoloog en kon pas halverwege november terecht. Duurde behoorlijk lang. Wanneer ben je aangemeld voor IVF?
    @Cindy2015: napijn is bijna helemaal weg gelukkig. Nog wel lekker rustig aan vandaag. Ik weet niet waar deze lage score doorkomt. Misschien door de PCOS. Wat ik wel weet is dat het bij OI en IUI ook zo geweest kan zijn dat er niet elke keer een goede eicel gerijpt is en dat er toen ook lege follikels in konden zitten. Ze hebben wel gezegd mocht een 2de poging nodig zijn dat er dan nog wat opties zijn zodat de opbrengst qua eitjes wat hoger is.

18. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jemig 6 weken wachten op zo'n prikinstructie. Ik ben gister aangemeld voor icsi dus gaat nog wel even duren. Hou nu maar rekening met een maand of 4 voordat ik een keer een terug plaatsing heb.

19. MZ25

MZ25 Bekend lid

4 okt 2013
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zit er 2 maanden tussen aanmelden en TP. Hopelijk morgen een TP en dus 2 oktober aangemeld. Ik heb dan wel kort protocol gehad zonder pil dus dat betekent maar 1,5 week stimuleren met hormonen en daarna al punctie. Hopelijk gaat het bij jou sneller dan 4 maanden maar ik weet dat ze ook een winterstop hebben. Weet niet of dat ook geld voor de poli e.d. Anders betekent dit dat je waarschijnlijk pas in januari ergens opgeroepen wordt. Ik kreeg volgens mij 2 a 3 weken voor de afspraak schriftelijk bericht van de afspraak.

20. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Nu ben ik wel heel nieuwsgierig hoe jij het voor elkaar gekregen hebt om niet aan de pil te hoeven? Ik dacht dat het daar verplicht was? En ik krijg ook nog eens het lange protocol met hormonen dus dat duurt allemaal nog wel even helaas.

Deel Deze Pagina