IUI, ivf, icsi en cryo terugplaatsing in september/oktober

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Bloem4, 6 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weer

weer Bekend lid

1 mrt 2014
    512
    0
    0
    Heey bloem hoe kon ik jou nou vergeten.
    Ik voel me goed, op wat kwaaltjes na :)

Jij nog voor de kerst weer gestart? Middenin? Sterkte!

2. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Haha, maakt toch niks uit. Kunnen ook niet iedereen onthouden ;)

Fijn dat je je goed voelt. Hopelijk blijft het de komende 20 weken ook nog zo! Bij je dochter veel last gehad?

Ja toch nog vrij snel kunnen starten alhoewel ze bij ons een lang protocol hebben. Dit houdt dus in 10 januari eerst fm dus het duurt allemaal nog wel even.. Zit nu ook pas op dag 3 met spuiten. Toch wel weer gek allemaal.

3. guppymaaike

guppymaaike Actief lid

19 aug 2014
    499
    0
    16
    Vrouw
    militair
    Alblasserdam
    Hoi dames,

ik ben lang stil geweest hier, ik was er iets minder mee bezig op internet...
    Deze cyclus heb ik een hogere dosis Menopur 'mogen' spuiten (225 IE). Ze waren bang voor overstimulatie, laatste meting voor de punctie kwam ze op 16 follikels van 11mm of meer en nog een stuk of 30 kleinere. Maar tijdens de punctie afgelopen zaterdag (andere arts) kwamen ze tot 12 waarschijnlijk rijpe follikels die dan ook zijn aangeprikt.
    De punctie was deze keer erg pijnlijk en heftig (best wat bloedverlies, weefsel stug). Ik moet 2 weken rustig aan doen en mag niet sporten. Maar het resultaat: 8 eicellen.
    En gisteren bleek dat er van de 8 eicellen er 7 rijp waren en daarvan zijn er 4 bevrucht! De beste is gisteren teruggeplaatst. Hopen dat de rest vandaag de vriezer in kan...
    Gisteren ook weer begonnen met die vieze bolletjes (10 dagen...).
    Met m'n buik ging het gisteren voor het eerst weer redelijk, maar vandaag werd ik weer wakker met buikpijn (en misselijk). Ik ga een halve dag werken en dan lekker rustig aan. Denk dat het een combinatie is van de naweeën van de punctie en de Utro.
    Nu duimen op goed resultaat! 3 januari mag ik testen...

4. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Jeetje weer, wat gaat dat hard zeg! Gefeliciteerd met je Koningskoppel!

Bloem, hoofdpijn van de decapeptyl? Met alle feestdagen ertussen is het zo 10 januari voor je hoop ik.

Guppymaaike, wat fijn dat de punctie er weer op zit. Wel ontzettend balen dat het tegenviel qua pijn. Enig idee waarom je nu stug weefsel had? Ik duim met je mee voor goed resultaat!

5. Nala1987

Nala1987 Actief lid

7 aug 2014
    137
    3
    18
    @Cindy: Vervelend dat je je niet optimaal voelt. Dat Utrogestan is rot spul he... Dus kan idd best daar van komen. Ik lees vaker over het gebruik van aspirine. Waar is dat eigenlijk goed voor? En is dat in overleg met de arts of op eigen initiatief?
    Ja het idee dat er nog 13 cryo's liggen, maakt de situatie wel een stuk dragelijker. Nu ben ik wel blij dat de feestdagen ertussen zitten.. beetje afleiding!

@Bloem: Is idd even echt rot! Maar het is zoals het is en gun het iedereen wel. Lees dat het bij jou even allemaal ellende is.. Bleh, tis ook allemaal wel weer heftig he! Sterkte!

@Guppymaaike: Wat rot om te lezen dat je zo'n heftige punctie hebt gehad. Nu dus rustig aan doen en hopen op goed resultaat! Duim met je mee :)

6. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Aspirine (100mg met acyletylezuur) werkt bloedverdunnend en zou daardoor de doorbloeding in de baarmoeder kunnen verbeteren. Volgens mij kan het in deze hoeveelheden geen kwaad om door te blijven slikken als je zwanger bent (zou ook miskramen kunnen voorkomen), maar je moet het in ieder geval niet meer gebruiken in het derde trimester. Is bij mij op eigen initiatief. Net als de granaatappelsap, de tarwekiemolie en de utrogestan :p. En de ubiquinol (Q10) in aanloop naar de punctie. Ik ben nogal eigenwijs...

7. Nala1987

Nala1987 Actief lid

7 aug 2014
    137
    3
    18
    Oh wauw, haha een hele apotheek bij je thuis? :p Je hebt iig positief resultaat! Ik vind het een beetje eng om dat soort dingen te gaan proberen, maar lees er veel positieve verhalen over. Dus wil het misschien ook wel gaan proberen.

8. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Echt een heel pillenkabinet gaat hier dagelijks naar binnen inderdaad. Ook nog B12 (inclusief foliumzuur), visolie en/of algemene vitaminepil. We vertrekken morgen voor drie dagen naar Texel, dus ik moet vooral m'n voorraad niet vergeten :D.

9. Nala1987

Nala1987 Actief lid

7 aug 2014
    137
    3
    18
    Haha wauw! Mag je wel een extra koffer meenemen :p Lekker hoor er even tussenuit? Fijne dagen gewenst!

10. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Oeh lekker er op uit cindy! Enjoy! Ik moet helaas werken met de kerst :(

Fijne dagen voor jullie meiden!

11. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ja, ik vind het heel relaxed om met kerst ff weg te zijn, geen gedoe met familie etc.

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Weer wat ga je hard super fijn! Voelt het voor jou ook zo?

Nala wow 13 cryo's dat is wel erg fijn!

Bloem hoe gaat het prikken?

Guppymaaike jij lekker broeden, rustig aan hoor. En hopen op 3 cryo's dus!

Cindy lekker zeg een paar dagen weg!

Ik morgen naar mijn ouders en tweede en "derde" kerstdag werken. Gaan de wachtdagen wel lekker snel!

13. Nala1987

Nala1987 Actief lid

7 aug 2014
    137
    3
    18
    @Kaat: Ja 13 cryo's is idd wel fijn! Wil er dan ook snel gebruik van kunnen maken :p Hoe voel jij je verder nu dan?

Fijne feestdagen allemaal!

14. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Hallo meiden, lang niks van me laten horen. Helaas ook geen goed nieuws... de 3e cryo terugplaatsing die we hebben gehad is ook mislukt. Ik mocht op 15-12 testen maar helaas werd ik exact een week na terugplaatsing alweer ongesteld. Ik heb vrijdags gelijk het ziekenhuis gebeld en aangegeven dat onze 3e en laatste cryo tp ook mislukt was. We hebben toen gelijk een afspraak gepland met de fertiliteitsarts over hoe nu verder. We konden 's maandags de 14e gelijk al terecht dus dat was echt heel snel!

We hebben een heel fijn gesprek gehad met onze fertiliteitsarts en besproken wat we nu wilden. Door met IVF natuurlijk, we hebben nog recht op 3 verse pogingen voor een 2e kindje dus het zou moeten kunnen lukken! Ze ging gelijk kijken of er nog plek was voor ons en we hadden geluk. Dit hield wel in dat we diezelfde maandag nog bloed moesten laten prikken en dat ik ook die dag nog met de pil moest beginnen. En vl heeft direct die vrijdags nog een semen onderzoek laten doen. Overigens waren die uitslagen helemaal goed, nog steeds iets van 37milj zaadcellen waarvan 60% zwemmers. Best maf om de dag voordat je eigenlijk had mogen testen alweer met de volgende stap te beginnen. Maar het voelde goed en niet te snel doordat we door de pil toch een tijdelijke rust kregen.

Ik zit nu dus in de pil periode, heb ontzettend last van m'n borsten erdoor. Je zou haast denken dat ik hartstikke zwanger ben zo'n pijn doen ze. (maar dat is echt niet zo hoor!) Ik moet hem slikken tot 8 januari, 9 januari naar het zkhs om mijn medicatie op te halen en krijg nog een korte prik instructie dan. Het is inmiddels natuurlijk 3jr geleden dat ik hormonen heb moeten spuiten. (op de Pregnyl na dan) De GonalF gaat opgehoogd worden naar 225IE omdat ik inmiddels 3jr ouder ben. (ik word op de dag dat ik weer moet beginnen met prikken 39) Uiteraard ga ik met de verse tp ook Utrogestan krijgen dus dat is alvast een fijn vooruitzicht dat ik die hulp nu wel ga krijgen. De planning is om eind januari de punctie te kunnen doen.

Ik hoop dat een verse tp het ook dit keer gaat zijn bij ons. Onze Bram is ook van een verse tp dus ik heb er een goed gevoel over.

We gaan er weer voor!

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Fijn Liesjuh weer verder met goede moed. Zonde van de cryo's. Maar zijn dat je zo snel weer door kan.

16. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Kaaat, ik zie mooie testen van jou voorbij komen in je andere topic! Ziet er goed uit!

17. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.054
    941
    113
    Vrouw
    Jaaaa super fijn! Ongelofelijk en ontzettend eng! Hoe voel jij je? Wanneer heb je je eerste echo?

18. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

26 sep 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Gefeliciteerd kaaat super mooie testen zeg.

@ liesjuh wij lopen dan exact gelijk ik mag 8 januari starten met de deca en 19e startecho en dan starten met 187,5 puregon

19. Cindy2015

Cindy2015 Fanatiek lid

18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Ik voel me inmiddels wel weer prima eigenlijk. Alleen wat gevoelige borsten. Ik was de eerste twee weken na de eisprong wel misselijk/hoofdpijn, maar dat was van de utrogestan denk ik. Ik gebruik overigens nog steeds utro (is sowieso op eigen initiatief), ga denk ik door tot 12 weken.

Ik had maandag bloed moeten laten prikken, maar ben niet geweest. Kreeg niemand te pakken in het ziekenhuis, ze waren kennelijk tot 10u te bereiken, en ik belde om 5 over 10 of zo. Vanochtend wel op tijd gebeld, 5 minuten aan de lijn gehangen, er werd niet opgenomen, en daarna moest ik weer weg. Dus morgen poging 3 om iemand daar te spreken en te vragen hoe nu verder (bij voorkeur zonder bloedtest dus :p).

20. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Cindy, fijne paar daagjes weg gehad? Kan je het al helemaal geloven dat je zwanger bent ;)

Kaaat, jou testjes lopen zo ontzettend mooi op. Gefeliciteerd meid!!

Nala, hoe gaat het met jou?

Liesjuh, ik had inderdaad in een ander topic gelezen dat het mislukt was. Echt super rot! Weet hoe grote aanslag het is als het niet lukt met de cryo's van het vorige kindje en dan weer opnieuw ivf/icsi te moeten ondergaan... Moet je een lang of kort protocol volgen?

Hier gaat vanavond de 10e spuit er alweer in. Gaat vlot, maar van mij mag het vlotter gaan! As zaterdag de gonal-f erbij en dan nog een week wachten tot de uitgangsecho. Wachten duurt laaaaang! Verder nog steeds hoofdpijn helaas..

Deel Deze Pagina