IUI/IVF in Drachten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Diientjuh, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diientjuh

Diientjuh Lid

18 feb 2016
    18
    0
    0
    ik sta onder behandeling in Drachten. Ik heb PCOS en met hormonen heb ik een cyclus. Mijn vriend heeft traag zaad. Gisteren hebben we een SOT-test in Zwolle gehad. Daar werd verteld dat de IUI/IVF wordt uitgevoerd in Drachten. Dit was ons niet bekend. Dus bij deze de vraag: wie is hiermee bekend en hoe is jullie ervaring daarbij?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij kun je IUI wel in Drachten doen, maar IVF/ICSI niet. Tenminste niet toen wij bezig waren. Dan werd je naar het MCL doorverwezen.

Het MCL doet voor IVF/ICSI alleen de onderzoeken, echo's en punctie. Vervolgens moet je meteen na de punctie met de eicellen naar het UMCG rijden. Daar wordt het laboratoriumwerk gedaan en heb je de terugplaatsing.

Misschien dat het inmiddels veranderd is en dat Drachten nu ook de punctie en dergelijke doet, maar ik denk het bijna niet. Ik zou het even navragen. Isala in Zwolle doet wel IVF/ICSI, bij mijn weten.

3. Diientjuh

Diientjuh Lid

18 feb 2016
    18
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Jippie. Er wordt in Drachten gezegd dat ze een samenwerkingsverband hebben met Zwolle. Dus verwachte dat daar dan ook alle onderzoeken gedaan werden. 19 mei hebben we een afspraak om een plan van hoe we verder gaan te bespreken, dan zullen we het wel horen.

4. Helinda

Helinda Lid

2 feb 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dientjuh, Ik ben bezig met mijn tweede ronde IVF in Drachten. De echo's worden gewoon in Drachten gedaan. De punctie en de terugplaatsing zijn in Zwolle. Dit regelt Drachten dan.Ook eventuele cryo's worden in Zwolle ingevroren. Is verder wel goed geregeld.

5. Ennovy

Ennovy Bekend lid

7 jan 2011
    591
    0
    16
    Thuiszorg en fotografie
    Friesland
    Hier sinds kort in hetzelfde schuitje! Echo 's en controles in Drachten, zo ook de eerste gesprekken. Gisteren voor de eerste keer uitgangsecho gehad ik Drachten. Volgende week de tweede en straks ( hopelijk! ) punctie en tp in Zwolle. Ben daar verder nog nooit geweest maar hoor hele goede berichten!

Voldoet het goed in Zwolle/Drachten Helinda?

Groetjes,
    Yvonne

6. Helinda

Helinda Lid

2 feb 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, het voldoet wel goed in Drachten. Ik kom zelf uit Drachten, voor mij is dit het handigst. Helaas is het nog niet gelukt. Van de eerste ronde ben ik wel zwanger geworden, maar ik heb helaas met ca 8 weken een miskraam gehad. Dat werd een curretage. Er is toen niks ingevroren. Deze ronde heb ik twee goede terug laten plaatsen, maar deze zijn niet blijven plakken. Ik heb nog twee redelijke ingevroren en daar heb ik eerst nog een gesprek over hoe dat verder gaat. Hopelijk straks wat meer geluk. Hoe gaat het verder bij jou / jullie?

Deel Deze Pagina