goedendag dames, of beter gezegt een klote dag voor ons. na al een anderhalf jaar geen pil meer hebben geslikt en nog niet zwanger te zijn, zijn we bij de gyn geweest. in dec kregen we te horen dat er met mij zoverre niks mis was. maar dat vriendlief maar 11 miljoen zaadcellen had waarvan maar 11% redelijk was. na een nieuwe zaadtest te hebben gedaan hebben we vandaag te horen gekregen dat vriendlief maar 4 miljoen zaadcellen heeft en daarvan was 15% redelijk. aangezien de gyn de vorige keer nog vrolijk zei dat we nog natuurlijk zwanger konden worden. maar vandaag zat er ineens een verpleegkundige bij en was het gezicht van de gyn stond niet meer zo vrolijk. hij begon over iui maar zei er wel bij dat er daar al te weinig zwemmers voor waren. toen begon hij over ivf. we moeten nou een nieuwe zaadtest laten doen dan gaan ze kijken naar de zaadcellen die leven hoelang ze leven. daarna gaan ze verder kijken hoe en wat. de gedachte die ik kreeg omtrent ons meisje beaamde de gyn ze is dus echt een wondertje. ik ben op dit moment zwaar emotioneel en we vragen ons echt af waarom we dit er ook weer bij kregen. willen jullie je ervaringen met ons delen met hoe het in ze werk gaat en wat jullie en jullie man/vriend ervaren hebben.
@ toetie, ik herken je gevoel van verslagenheid, boosheid en vooral verdriet! Wij kregen ongeveer 3 weken geleden te horen dan manlief maar 600.000 zaadcellen had en dat onze enige hoop icsi is. We zijn ons beide uiteraard rot geschrokken en veel gepraat en gehuild samen. Maar we hebben wel samen besloten dit traject in te gaan omdat we dolgraag een kindje van ons samen willen... we zijn bang later misschien achteraf spijt te krijgen als we het niet doen. Dus nu zitten wij ook in de moken met alle onderzoeken etc.... en dat is dit nog het makkelijkste gedeelte... je moet proberen positief te blijven.... hoe moeilijk ook!
Heel herkenbaar helaas!!! Mijn man heeft ook slechte zwemmers en ik heb PCO...we zijn al heeeel veel rondes verder en ook al 9 IUI pogingen. Mijn man heeft ook wisselende waardes maar zijn meestal tussen de 4 en 10 miljoen met een beweeglijkheid tussen de 15 en 35%...maar mijn gyn vind dit zeker genoeg voor IUI! de kans is natuurlijk niet groot maar zij vind dat we alle kansen moeten benutten voor we naar IVF gaan... Heb je ook een samenlevingstest gehad? en een HSG foto??? Succes met alles...I know the feeling... xxx
dankjewel dames ja wij zoeken ook echt ervaringen hoe dat het ervaren is. en wat er nu eigenlijk op ons pad gaat komen want aangezien we onverhoopt alsnog de kleine tijdens dat gesprek hadden konden we ook niet echt vragen stellen gezien onze uk der peuter gedrag. we vinden het wel heel erg maar we hopen dat er voor ons nog een wondertje.
ik hoop voor jullie dat jullie ook heel snel een wondertje in jullie armen mogen sluiten. en wondertjes kunnen want ons meisje is ook een wondertje volgens de gyn.