@blosje ja na 2 icsi weer teruggegaan naar iui-d Heb clomid gebruikt utro bollen pregnyl kinderaspirine Hogere dosis foliumzuur en b6 tabletten Het is ook wennen omdat ik altijd heb gezegd ik wil geen 3 kinderen. Voel me daar zo schuldig over.. Ben blij dat ik zwanger ben maar ik moet echt nog even aan t idee wennen van 2. Terwijl andere zo graag een kindje willen. Maar merk ook aan mezelf na zoveel jaren medische molen dat mn lijf gewoon op is en psychisch ook. Het spuiten al die tabletten enz. Xx
Geef jezelf de tijd om er aan te wennen. Het is echt niet zo gek als je niet gelijk staat te springen als je zwanger bent van een tweeling. Je hebt toch een bepaald plaatje in je hoofd over hoe de toekomst er uit gaat zien en dit kost tijd om aan te passen... Hou het even in de gaten hoe dit de komende tijd gaat en schakel anders ook hulp in ter ondersteuning om psychisch weer goed in je vel te komen zitten. Het hele traject in combinatie met al die hormonen en de teleurstellingen tussendoor kan gewoon slopend zijn. Nu zul je daarnaast ook moe zijn, misschien misselijk en/of andere kwaaltjes waardoor het ook extra zwaar valt... Geef jezelf de tijd, wees niet te hard voor jezelf... Ik hoop wel dat beide kindjes goed gaan ontwikkelen, want uiteindelijk ga jij je ook hechten en kan t verdrietig zijn als een van de kindjes toch niet goed door zou ontwikkelen... Wanneer mag je weer op controle?
Het is gisteren allemaal goed gegaan met haar. Buisjes zaten er zo in. Binnen 5 minuten lag ze weer in mijn armen. Maar denk da ze te snel weer uit de narcose kwam. Ze krijste alles bij elkaar. Had haar lekker bij me maar dat hielp niets. Zo zielig. Uiteindelijk is ze in de auto rustig geworden. Thuis nog veel geslapen maar da geeft niks. Sorry voor me late reactie. Hebben gisteravond nog een zomervakantie geboekt. @mayaatje vervelend zo zeg, hoe is het nu? @annaatje. Fijn om weer wat van je te horen. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Snap je gevoel wel van een tweeling. Misschien het even met iemand over hebben die profesioneel is. Hopelijk komt het met beide kindjes goed en kun jij er dalijk toch volop van genieten. Er kletsen hier nig maar 3 meiden. Mayaatje, blosje en ik. Andere dames zijn afgehaakt. Mayaatje en blosje zijn zwanger en ik ben alweer 9 maanden geleden bevallen.
@blosje en knuffie Kreeg tranen in mn ogen toen ik jullie berichtje las Ik denk eerder aan praktische dingen als, hoe ga ik het doen 3 kids met alles? Ik ga idd eerst afwachten op echo as woensdag Dikke knufff xxx
Och jeetje. Sorry annaatje. Dat was niet mijn bedoeling. Ja 3 is ineens wel een hoop meer geregel. Je moet alles dubbel hebben en meer doen. Spannend zeg echo woensdag. Dikke knuffel terug.
Nog maar weer even een update... ik lees altijd gewoon met jullie mee en ben volledig op de hoogte hahha. Wij hebben inmiddels de eerste icsi poging achter de rug. Lichamelijk viel het me allemaal mee. Vooral de punctie waar ik enorm tegen op zag. Maar helaas.... 5 eicellen gevonden niks bevrucht. De meeste eicellen waren niet rijp. 1 verkeerd gedeeld en 1 niet bevrucht dus dan gaat het hard als je er maar 5 hebt. As zaterdag ga ik weer aan de pil en dan start poging 2. Het waarschijnlojk de laatste in het UMCG. Als het nu niet lukt zeggen ze, lukt het gewoon niet. Intussen zijn we in Wolvega geweest bij een vruchtbaarheidskliniek. Het voelde allemaal erg goed maar helaas 1 maar. De bevruchting moet in Zwolle. Dus na de punctie moet iemand met mijn eicellen naar Zwolle. Nu heeft mijn vriend geen rijbewijs dus dat levert organisatirisch weer het een en ander aan gedoe op. Maar.... daar ga ik me nu nog niet druk over maken. Eerst poging twee en dan kijken we wel weer. O ja heb mijn verzekering verhoogd maar 5 pogingen.
@ nic balen meis Ik zelf heb 2 icsi gehad 1 hoorde ik op dag van terugplaatsing dat het niet kon doorgaan. 2de keer wel terugplaatsing maar was slechte blasto. Gebruiken jullie ook donorzaad toch... Maar ik geloof zelf niet als het na 2 keer niet gelukt is icsi nooit zal lukken. Heb je al wel iui geprobeerd met hormonen of was t zonder hormonen. Heftig meis. Houd nog even vol!! Dikke knuffel Ik mag t niet schrijven hier maar heb best wat medic. Over. Gonal f menopur vind zo zonde om weg te doen Al navraag gedaan bij mn apotheek maar die nemen het niet terug... jullie meiden een idee
@nic. He meis toch. Het zit allemaal niet mee. Hopelijk is poging 2 voldoende voor je en hoef je niet verder te denken. En idd gek dat zs zeggen na 2 icsi dat het dan niet lukt. Zijn genieg die er meer nodig hadden. @annaatje. De oudste is 2,5 word in juni 3 De jongste is 9 maanden word in mei 1 De oudste is echt een wijsneus en de jongste is een deugniet.
Sorry dat ik even offline was... even andere dingen aan ons hoofd. Nu ook weinig tijd om op iedereen inhoudelijk te reageren, maar wilde wel even laten weten dat onze termijnecho goed was 💕 @nic veel succes met de volgende icsi! Duim heel hard dat deze ronde jullie wat moois gaat brengen! @annatje, hoe gaat t nu? Was de laatste echo goed en groeien de twee beebjes allebei goed? 😘 @maya, hoe gaat t met jouw zwangerschap?? Al even niets van je gehoord @knuffie, gaat alles nu goed met je kindjes?
@ blosje je bent bijna 12 weken zie ik. Fijn dat termijnecho goed was @ all de 2 babies doen t goed. 1tje js nog steeds wel ietsjes kleiner maar ik ben vandaag tien weken en 3 dagen zwanger. Heb t ook iedereen al verteld. Heb zon huge buik al. Zo onwerkelijk om er 2 te zien. Gisteren hebben we te horen gekregen dat t tweeeig is. Ik denk zelf 2 boys! Xx
Blosje. Even aan jezelf denken dan. Prive gaat voor he. Fijn dat de termijnecho goed is, Annaatje. Fijn dat de 2 babys het goed doen. Hoe reageerde je kmgeving. Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Kinderen doen het goed.
Hey meiden hier ook weer teken van leven van mij.. Helaas na de extreme misselijkheid, duizeligheid met flauwvallen nu zwangerschapsdiabetes gediagnostiseerd. Zelfs zo erg dat ik al aan de insuline zit. Moet er erg aan wennen en heb nog weinig momenten kunnen genieten. We zijn weer overgedragen aan het zkh en dat geeft zo'n domper. Maar goed alles voor de kleine!! Wat fijn Anna dat je zwanger bent van een tweeling!! Heel bijzonder!! Blosje weer een mijlpaal behaald.. goeie termijnecho!! Super meis! Knuffie hoe is het nu met je meiden? Nic heel veel succes met de tweede poging hopelijk heeft deze wel succes!!
@annaatje, inmiddels een beetje aan t idee kunnen wennen dat je zwanger bent van je tweeling? 😘 Twee-eiig is minder risicovol toch? @ knuffie, fijn dat t allemaal goed gaat bij en met jullie nu! @ Maya, wat ontzettend balen dat je zwangerschapssuiker hebt en nu al aan de medicatie zit! Had je een onbezorgde zwangerschap gegund Meis... hopelijk raak je er een beetje aan gewend en vind je tussendoor nog momenten om te genieten 😘 Hier de 12weken grens gisteren bereikt! Ook de nekplooi meting gehad, die was goed... nu nog bloed afwachten voor de totale uitslag... Misselijkheid neemt gelukkig goed af nu! Hopelijk ook snel wat meer energie
@mayaatje och meis toch. Hoop wel dat je ondanks alles wat kunt genieten. Je hoopt toch altijd op een fijne zwamgerschap. @blosje. Oh fijn meis de 12 weken bereikt. Hoop dat je nu kunt gaan genieten. Gelukkig gaat het hier goed. Eindelijk weer 2 vrolijke gezellige dames. Neva gaat ook steeds beter en kan volop lachen, een vrolijke meid.
Blosje weer een mijlpaal voorbij fijn!! En een goeie nekplooimeting ook fijn te weten!! Wat heerlijk Knuffie twee vrolijke dames!! Voel sinds paar dagen de kleine jongen... Eindelijk haha en vriendlief heeft hem ook gevoeld hihi dat maakt het allemaal weer goed!!
Oh mayaatje. Super leuk. Fijn gevoel he. Hier gaat het morgen weer beginnen de oudste weer naar de peuterspeelzaal.
Maya wat fijn dat je de kleine nu ook voelt! Lijkt me zo bijzonder! Knuffie hoe ging t op de peuterspeelzaal? Hier even afwezig geweest. Man grote operatie ondergaan, was/is even heel spannend... nu hopen op goed herstel, maar gaat zeker maanden duren...
Blosje hopelijk knapt je man gauw genoeg op en is het niets ernstigs. Peuterspeelzaal ging weer goed. Ze vind het helemaal geweldig. We maken samen een puzzel en dan zegt ze. Ja mama nu mag je gaan tot straks. Kleine meisjes worden groot. Jongste vandaag ook alweer 10 maanden
Bizar hoe snel de tijd gaat hè! Maar fijn dat ze t leuk vindt! Operatie aan zn hart, dus is wel serieus. Zijn 8,5 uur aan t opereren geweest...