@ hoeveel iui 5de iui-d miskraam toen weer 6 iui-d gehad ook miskraam overgestapt op ander donorzaad en toen na 2 iui-d raak Eerste keren zonder hormonen drna met clomid pregnyl en utrogestan bollen Voor tweede kindje ga ik eerst 3 keer weer zonder hormonen proberen alleen cb ovu testen. Na mn zwangerschap heb ik geen pil meer gebruikt zodat ik precies mn cyclus voor evt. Tweede kindje goed kon bijhouden. ik heb cyclus van 30 a 32 dagen dus vaak eisprong rond dag 16 17 of 18 Ik voel elke maand ook mn eitje Succes!
Annaatje, dat is ook niet niks he. Heb je tijdens je 3e zwangerschap veel last gehad van de miskramen (angst)? Fijn dat je cyclus weer netjes is! Ik heb altijd 27 dagen en op dag 16 mijn eisprong. Heb nu een paar maanden mijn temperatuur bijgehouden en nog wat ovu-sticks gebruikt die ik nog had liggen. Wel prettig om te weten hoe het zit met mijn cyclus. Heb je ook echo's gehad voor de iui? Bij mij willen ze dat waarschijnlijk 1 of 2 keer doen. Vind ik op zich wel fijn, maar baal er wel van om twee keer in een week die lange rit te maken... Jullie willen in de zomer weer starten, of niet? Is er nog wat over van het 'geen zaadcel topic'? Van de meiden die toen schreven? Volgens mij is het zo'n 1,5 jaar geleden dat ik daar mee schreef.
Lotje: Na 6 weken had ik miskraam. Ik had beter kunnen wachten en 1 x na de miskraam goed ingesteld worden en dan doorgaan maar ik ben meteen door gegaan. Ik heb idd zonder hormonen of iets dergelijks gehad. Ik wil dalijk ook 3 rietjes en dan met cb stick ovulatie meten en dan sms sturen en volgende dag kunnen we dan komen. Zo heb ik het eerst ook gehad. Moet alleen weer ff naar gent bellen. Zou het eigenlijk vorige week doen. Maar ivm sterfgeval opa niet aan toe gekomen. Nu wil ik binnenkort even bellen. Ik heb geen echos gehad. Wij willen in september beginnen. Dan is ons eerste kindje ook weer wat ouder. Ik heb nooit in dat topic iets geschreven. Maar je kunt altijd kijken.
@ lotje ik schrijf daar niet veel meer. ik heb 9 maanden in stress gezeten kon dr ook niet van genieten. Rond 9 weken had ik toen weer bruinverlies maar gelukkig was t toen goed. Heb je weleens cb ovu testen gebruikt, want ik houd t al aantal jaren bij en t klopt echt, bv dag 30 ongesteld dan is 14 dagen eerder mn ei gesprongen. jij bent dag 27 ongesteld,zou je dan misschien dag 13 je eisprong hebben.... ik ga rond juli weer beginnen. eerst lekker weekje in juni naar center parcs genieten van mn 2 mannen. en dan ga ik wel al in mei f cb ovu testen mee beginnen zodat ik f maand kan testen of ik zo mn eisprong weer vind. Kost wel weer hoop geld die testen maar is voor goed doel he Iui zonder hormonen heb ik geen echos gehad maar begin ik weer met hormonen dan dag 3 uitgangsecho en meestal rond dag 13 terug follikelmeting en bloedprikken.Voor ons 1,5 uur heen en weer 1,5 uur terug. Ik zorgde altijd voor lekkere broodjes jn auto en nam veel tijdschriften mee ivm files. Maar wel altijd gezellig gekletst met mn man.iedere keer weer hoop! fijne week allemaal x
@annaatje Hier ook 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Ook altijd wat lekkers en drinken mee en gezellig gek doen in de auto. Onze aankomende pogingen gaat onze dochter mee. Want we houden het deze keer strikt geheim.
@knuffie hihi secret mission. Tijdens intake gesprek weer is ons zoontje meegegaan.ik wil het ook heel graag geheim doen maar ben bang dat dit niet gaat lukken. mn ma past op bij ons en die zag pas al mn foliumzuur tabletten weer te liggen hahaha. wat fijn is in gent vind ik dat je er ook op zatd zondag twrecht kan.ik heb toen paar keer iui gehad in t weekend. hoe ga jij t regelen op je werk? mijn leidinggevende weet het en die hoef ik alleen te bellen als ik dr heen moet.ik ben van 32 uur naar 24 uur gegaan dus ik hoop zo dat het net mn 2 dagen zn dat ik vrij ben en als dat niet zo is dan wil ik graag die dagen werken. Fijne dag allemaal, ik mag zo werken en ik heb geen zin vandaag omdat zon gaat schijnen xx
@annaatje Ik heb bijna geen oppas nodig. Mijn vriend werkt in ploegen en ik werk ook onregelmatig. Werk in de zorg. Ik denk dat ik tzt het wel tegen mijn afdelingshoofd en de planner moet zeggen. Maar dat zie ik dan wel. Het is idd wel erg fijn dat je daar ook in het weekend terecht kunt. Zou eigenlijk overal moeten zijn. Werk ze vandaag. Ik ben vandaag vrij. Straks maar wat in de zon proberen te gaan liggen
Annaatje, dat geloof ik. Lijkt me (zeker de eerste weken) behoorlijk veel spanning opleveren om het weer te verliezen. Ik gebruikte de laatste 3 maanden nog een restje sensi ovu-sticks (van toen) en dat werkt. Ik heb destijds ook 2 of 3 keer zo'n CB smiley gebruikt. klopte ook. Mijn cyclus is 27 dagen, heb altijd op de 16e dag ovulatie. Mijn lf is wat korter. Meestal op dag 15 's ochtends een positieve test. Maar ben ook een keer vergeten te testen op dag 15 en had toen op 16 toch (ook?) nog een positief test (sensi). Temp.curve gaf toen aan dat de ovulatie wel op dag 16 was geweest. Moet je overigens de dag voor de ovulatie (de dag van de posi test) voor de inseminatie gaan? De gynaecoloog zei vrijdag dat we de eerste ronde met een echo gaan doen om te kijken of alles prima verloopt. Als dat blijkt, hoef ik daarna enkel nog maar voor de inseminaties te komen. Vooral fijn ivm de reistijd. En eenmalig nog eens de echo vind ik ook wel een mooi kijkje inside. Zien op scherm dat de temp.curve en ovu-stciks hun werk doen, is toch een extra bevestiging. Wat betreft het rijden, vind ik het ook wel een afstandje (1 uur, 20 minuten was het vrijdag zonder files en drukte). Als je dat meermaals per week moet, is dat wel een dingetje. Maar wat je zegt Annaatje, zonnetje, kletsen, muziekje, wat te eten/drinken en inderdaad niet te vergeten: kans/hoop! Ik denk wel dat de eerste keer erg spannend gaat zijn (ivm de gedachte 'vreemd zaad'). Maar manlief en ik hebben in elk geval afgesproken er maar niet te veel over na te denken. Hij is gelukkig inmiddels overtuigd dat hij de vader is. Ook bij ons weet niemand ervan. Eigenlijk weet iedereen niet meer dan dat we ongewenst kinderloos zijn en zullen blijven. Dat wordt dus een major surprise. Zeker voor onze ouders! Wat fijn dat jullie zoveel zonder oppas kunnen. Dat gaat bi ons mogelijk ook wel lukken. Mijn man werkt hier parttime en ik kan wel 1 a 21,5 dagen per week thuis werken in beginsel. Bovendien wil ik bv gaan geven en daar krijg ik t/m 9e/10e maand dan 20-25% van mijn werkuren voor vergoed. Dus mijn moeder zal hooguit een (half) dagje komen oppassen, maar dan heb je het ook gehad. Een heel fijne gedachte dat we het zelf kunnen doen zo.
Lotje Oeh dahs dan idd een grote surprise. Gelukkig vind je vriend nu al dat hij gewoon de vader is. Wij moesten de dag van posotieve test een sms sturen en dan kregrn wij voor 16.00u een sms terug hoelaat we er de volgende dag moesten zijn. Wij reden uiteindelijk voor een iui behandeling 1x op en neer. Hoefde verder niet terug voor echo of iets. Pas toen ik zwanger was kreeg ik bij ongeveer 6 weken daar eerst een echo en bij een kloppend hartje konden we hier bij de verloskundige verder. Moesten na de geboorte nog wel een formulier invullen dat we bevallen waren, datum, geslacht enz enz. Was ik toen vergeten en na een maand of 5 dacht ik eraan. Ff vlug gebeld en toen was het zo geregeld. Allereerst iui vond ik ook erg spannend. Maar ik vind de behandeling erg meevallen. Had een aardige man die tussendoor ook wat zat de geinen om je wat minder nerveus te maken. Hielp goed. Heb hem bij alle 3 mijn pogingen gehad. Laatste poging was door een staigere. En ze is voor mij al geslaagd.
Dankjewel! Goed om te weten dat het de dag na de positieve ovu-test is. Is daar überhaupt discussie over tussen verschillende klinieken? De behandeling op zich vind ik niet zo spannend. Als ze zo'n staaf voor de inwendige echo naar binnen schuiven, moet zo'n slangetje ook wel lukken denk ik. Verder heb ik niet zoveel gêne, dus ik verwacht dat dat wel meevalt. (ligt misschien een beetje aan de arts) Maar hetgeen ik spannend vind is de gedachte aan dat zaad (ook al voel je daar waarschijnlijk niets van?) en natuurlijk de nieuwigheid. (plus het feit dat er een eerste echte kans gaat zijn) Voelden jullie dat slangetje? Hebben jullie na de behandeling ergens last van gehad? Wat fijn om van een paar ervaren dames wat ervaringsdeskundigheid te krijgen.
Lotje Ik weet niet of daar discussie over is. Ben in geen andere kliniek geweest als uz gent. Oh mijn gene is ook verdwenen na heel die mmm. En tijdens de zwangerschap en bevalling hihi. Laatst ook operatie gehad van onderen stonden er 5 mensen naar te gluren. Nou ja 5 jaar geleden zou ik me kapot schamen nu denk ik. Ach ja iedere vrouw heeft dezelfde en ik ben niet de eerste die ze zien haha. Het is ook spannend allemaal. Ik voelde alleen de eendenbek. Het slangetje volgens mij niet echt. Kan ik me ten,inste niet meer echt herinneren. Ik heb na behandeling nergens last van gehad. Vond het de eerste keer best eng omdat ik dacht dat het zaad eruit zou druppen, dus had ik inlegkruisjes meegrnomen. Maar er is alle drie de keren niets uitgekomen. Gewoon vrsgen lotje, vind ik niet erg. Als ik jou ermee kan helpen doe ik dat graag.
Dankje! Moet je ook het buisje checken op nummer? Of niet? Zie je de substantie die wordt ingespoten?
Die man liet mij het buisje zien waar onze naam opstond. Dan zie je de substantie ook zitten. Ik heb het buisje ook mee naar huis genomen.
Haha, ja wat verwacht je ook anders... Ik vraag me af wat mijn man daarvan vindt. Wat zeiden jullie mannen?
Hallo dames! Wij zijn vanmorgen op gesprek geweest in rijnstate Arnhem. Super aardige vrouw hadden we. En we moesten wel wat vragen beantwoorden maar eigenlijk was het gelijk duidelijk. Als de tese geen resultaat heeft dan gaan we door voor kid. Dan mogen we even bellen met Arnhem. De wachtlijst is 10 maand maar we krijgen dan voorrang omdat we al zo lang bezig zijn. Dus dar vonden we wel netjes. Weet natuurlijk niet hoeveel het scheelt maar wij vonden het een fijn gesprek. Ik had wel een duwtje in de rug nodig zoals de gyn. Zei. Vanwege de vele eiblaasjes dat ik heb. Ze zegt maar met clomid moet het zeker lukken en heb je evenveel kans als alle anderen. Wel heb k meer kans op een meerling door de clomid ma goed dat wisten we al. Nu dus eind mei afwachten en dan wordt het super spannend allemaal voor ons. Hoe gaat het bij jullie?!
Lotje: mijn vriend vond het niet gek. Het hoort er nu eenmaal bij zei hij. Meisje: oeh spannend nu dan zeg. Hopelijk heeft de tese een positieve uitslag. Zo 10 maanden wachttijd is erg lang. Gelukkig mogen jullie wat eerder mocht dat nodig zijn. Hier gaat alles rustig. Heb bedacht dat ik eind deze maand ga bellen naar uz gent. Evrn informatie opdoen over hoe en wat.
heb f snel bijgelezen. Had 3 drukke dagen werk Wat spannend allemaal voor iedereen! ik voelde alleen de eendebek soms. Ik zou zo elke dag iui willen.nergens last van pregnyl spuit zetten ik zelf niet.deed mn man.ik ben bang om mezelf te prikken.ik hield mn vetrol wel goed vast hahahaha Ik had in gent altijd een man. superaardig en hij had altijd leuk hoedje op. De zaadjes staan daar in rekjes met naam dr op. Wij moesten eerst paspoort laten zien dan naam controleren.ik kreeg ook alle buisjes altijd mee naar huis. Soms na iui zat ik zon buisje te bestuderen en dan zag ik nog wat druppels. Dan dacht ik altijd niet alles zit drin hihi wordt met naald opgezogen en dan eendebek en dan hup zaadjes drin. Ik voelde altijd kriebels in buik.soort vlinders. ik zat soms in auto met benen op dashbord ja je doet soms gekke dingen om zwanger te raken. Over schaamte hihi in het begin altijd oh jah morgen iui f snel benen nog scheren. Maar na paar keer heb ik dr ook weleens gezeten met gat in mn sok Weten jullie allemaal al of jullie zorgverzekeraar iui weer vergoed. Wij horen binnen 10 werkdagen het. echt mutsen daar dus ga maar weer dr vanuit dat we wel weer iets moeten betalen. Fijne hemelvaart x