@mayaatje, super dat je weer terug bent en genoten hebt. Spannend morgen weer. Hopelijk heeft new york je goed gedaan. Hier is alles rustig. Paassagen goed door gekomen. Woensdag en vrijdag nig 2 uurtjes werken en dan heb ik verlof.
Mayaatje, super dat jullie het zo geweldig hebben gehad! En weer een eisprong in zicht. Ik duim voor je!
Thanks meiden, vanmiddag eerst een echo en als het er goed uitziet dan de inseminatie...had gister om twaalf en acht uur een positieve ovutest. Nu ben ik bang dat het laat vanmiddag te laat is. Stel dat ie vroeg springt. Dan is de eisprong al geweest.
Eisprong is al geweest zoals ik verwachtte... Maar volgens verpleegkundige kon het geen kwaad. Dussss zit weer op het wachtbankje. Uiterlijkste testdatum is 13 april .
Mayaatje, net na de eisprong ben je het vruchtbaarst en het eitje leeft nog minstens 12 uur. Dus je bent precies op tijd!
Oh echt Lotje dat wist ik niet. Dacht dat je altijd voor de eisprong geïnsemineerd moest worden. Gister om 12 uur had ik mijn piek misschien eerder maar was pas twaalf uur thuis. Gelukkig deed ze nog een echo maar ze zag het eitje niet meer zitten. Baarmoederslijmvlies was 7mm. Weer spannende twee weken tegemoet....
Hope so!! Het voelt toch anders dan de eerste keer..we zullen het zien probeer er zo min mogelijk aan te denken haha kijken hoe lang ik dat volhou... Hebben jullie nog dingen speciaal gedaan en bleek dat je zwanger was of ms juist gelaten?
@mayaatje. Oh ik hoop het zo voor jullie. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de dag van inseminatie niets gedaan en de volgende dag had ik een hele drukke teambuilding dag. Dus nergens aan gedacht en was raak. Nu bij deze ook dezelfde dag niets gedaan en de dag ern gewoon weer volop mijn ding gedaan. Heb verder eigenlijk niet echt iets niet gedaan of juist wel gedaan. Hmm beetje wazig zo hoe ik het zeg. Haha,
Alles wat je niet mag tijdens de zwangerschap. Maar vooral rood vlees, gerookte zalm, en leverkaas niet. Verder drink ik,nooit alcohol dus voor mij is dat geen probleem. Maar dat zou ik ook laten staan als ik het dronk. Ik ga nu weer even zwemmen met mijn dochter. Is wel een beetje zwaar aan het worden maar probeer het zolang mogelijk vol te houden.
Mayaatje, weet je hoeveel zaadjes ze hebben ingebracht? Je kan gewoon alles eten en drinken totdat je positief test. Het eventuele vruchtje heeft pas vanaf 4 of 5 weken een bloedband, dus van tevoren kan het geen kwaad om rood vlees te eten etc. Ik eet wel uit voorzorg geen bespoten groenten en fruit en geen hormoonvlees. Gewoon omdat dat beter is voor mijn lijf en ook omdat inmiddels uit diverse buitenlandse onderzoeken blijkt dat opgebouwde 'gifstoffen' in het lichaam van de zwangere negatieve effecten kunnen hebben op gedrag van het kind. Dus ik eet bijna alleen nog biologische voeding en mijd dus producten met veel pesticiden (die je er niet vanaf kan wassen), hormonen en lood/kwik/etc. Sinds ik biologisch (en volgens de seizoenen) eet, merk ik overduidelijk dat mijn lichaam gezonder werkt (huid, haar, nagels, cyclus, weerstand, stoelgang, noem maar op), dus ik ben helemaal klaar met de supermarkt.
Ik heb er niks voor gelaten totdat ik pas positief testte. Heb gewoon kattenbak verzorgd, filet american en gerookte zalm gegeten, alcohol gedronken (wel maar minimaal hoor) zwaar getild enzo. De 3 x daarvoor dit alles wel gelaten en toen was het niet raak, en die keer dat ik niks gelaten heb was het raak. Ik bleef trouwens de dag van inseminatie netjes op de bank liggen elke keer maar de laatste keer ging dat niet want hadden een feestje, dus toen eigenlijk constant gestaan.
Gewoon lekker je ding doen. Stel het duurt nog 6 pogingen... Bij ons is het alle keren raak geweest dat mijn man de iui deed. Die ene keer dat hij het spuitje niet leegde, was het ook niet raak. En trots dat hij is! Ik vind het wel een heel mooie gedachte. Zo is zijn bijdrage toch nog nodig.
Haha we hebben op de dag van inseminatie meteen lekker sushi gegeten.. Dus kon het niet laten. Zal geen alcohol drinken. Eet wel zon zwanger worden pil. En lekker gezond eten. Nou ja we zien wel of het allemaal gaat helpen ☺️ Kunnen niks anders doen dan weer wachten Hihi