Iui (kid) september 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Knuffie85, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Blosje, zodra je zw-test negatief is, kun je weer ovu-testen doen. Die reageren nl ook op hcg.

Ik hoop echt dat het snel over is en jullie weer voor een nieuwe poging kunnen gaan... nog een pluspunt: het restje hcg van de miskraam zorgt de komende 3 á 4 maanden voor een beter klimaat in je baarmoeder. Dus je bent iets vruchtbaarder dan voorheen. :)

2. Nic82

Nic82 Actief lid

13 sep 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Alle berichten van de afgelopen tijd even bijgelezen.

Knuffie wat goed dat je zo assertief bent en het Z-H belt. Hopelijk eind vd maand dus duidelijkheid!
    Mayaatje niet eerst een hcg gehad? Je zegt in mijn koppie hen er moeite mee. Is dat het prikken of dat er iets onnatuurlijks gebeurd?
    Blosje eerst nu even aan jullie zelf denken hoor!! Hoop dat je cyclus snel weer normaal verloopt.
    Lotje fijn dat het goed met je gaat.

Ik ben deze week 4 keer in het Z-H geweest voor echo's morgen nummer 5 en dat is dan de iui. We lopen weer ongeveer gelijk mayaatje? Ik was er zo niet mee bezig dat ik gewoon 3 dagen vergeten ben hormonen te spuiten!!! Schaamde me diep. Deze 4 x Z-H bezoekjes sloopt me wel een beetje merk ik. Zie er uit als een zombie.

Fijn weekend allemaal!!

3. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nic ja geestelijk vind ik dit moeilijker... Zal ook wel de eerste keer prikken zijn. Ja we gaan weer gelijk op. Ik heb maandag om 15 uur de iui en morgen de pregnyl spuiten.
    Kunnen we weer samen op het wachtbankje. Hierna neem ik even een maand rust. Ga de Mont Ventoux beklimmen voor het goeie doel.
    Ik hoefde geen HSG. Ben al 4 x geopereerd en de gyn had bij de laatste operatie gezegd dat het goed doorliep dus ze wilden het me besparen.

4. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

@blosje. Je staat er nu wel positief tegen over. Dat is wel fijn voor de volgende poging.
    Een miskraam krijgen is nooit fijn. Maar nu weet je wel dat je zwanger kunt worden idd.

@lotje. Leuk zeg een schommelstoel. En juist nu je hem zelf gaat opknappen. Benieuwd naar het eindresultaat.

@nic. Sow dahs ook wel erg veel. Snap dat je dat opbreekt. Is ook erg zwaar.

@mayaatje. Wat goed dat je voor het goede doel gaat beklimmen.

@all. Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ik vloei nog steeds wat. Niet veel gelukkig. Gister was Neva niet in haar hum. Ze had een regendag. Alleen bij mij of mijn vriend was goed. Gelukkig snachts wel goed geslapen.
    Dinsdag moeten we om 09.30 in het ziekenhuis zijn.
    Zie nu al op tegen die dag. Vooral tegen de narcose. Maja zo komen we er wel pas achter wat er nu precies is daarbinnen.

5. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ all ga zo alles teruglezen. Maar wil even Blosje dikke knuffel geven.

Ik heb zelf 2 keer miskraam gehad.
    Eerste keer curretage gehad en 2de keer zat ik thuis op bank en kreeg opeens zon buik rugpijn en verloor bloed.
    Het is toen ook op t toilet druitgekomen. Was raar om te zien. Ik heb toen 1 cyclus gewacht en drna meteen doorgegaan maar iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Maar nu pas komt t dr weleens uit dat ik dr aan denk.

Verder alles zn gangetje. Morgen weer afspraak na mislukte icsi hoe verder. Wil nog 1 poginf icsi voor de zomervakantie gaan doen. Zal wel dubbele dosis menopur krijgen. Maar merk nu wel na icsi dat je lichaam t echt wel f nodig heeft 1 maand rust. Heb 7 dagen lang mn menstruatie gehad, hele dikke handen van vocht vasthouden en veel puistjes en opgezette buik en volgens mijn man was ik niet te genieten.
    Nu gaat het weer maar zat dr vorige week echt f doorheen. Lekker gisteravond liggen huilen in bed lucht zo op.
    Ik ga alles f teruglezen nu

Xx

6. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Even kort.

Mayaatje en Nic, succes met deze nieuwe poging vandaag/morgen!

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #1727 Lotje84, 23 mei 2016
    Laatst bewerkt: 23 mei 2016
    Dames, hoe is het gegaan vandaag?

Annaatje, hoe ging het gesprek?
    Icsi lijkt me ook wel totaal anders dan iui. Zeker met zo'n lading hormonen. Kan me wel indenken dat een maand pauze noodzakelijk is. Ik hoop echt dat het traject snel succes heeft!

Knuffie, sterkte morgen. Ik hoop dat de onderzoeken meevallen.

Vandaag een zware werkdag gehad. Lig uitgeteld op de bank, manlief is aan het koken. ;) Erg fijn. Ook wat steekjes hier en daar. Dus maar even rustig houden.
    Heb vanochtend een 'voor'-foto gemaakt. Had iets leuks op Pinterest gezien wat ik qua sfeer erg mooi vind en het is goed gelukt om dat na te maken. Ik probeer nu elke 4-6 weken een foto te maken. Misschien pak ik voor onze ouders over 6 weken een lijstje met 9 fotovakjes in en dan met alvast 2 foto's erin en dan krijgen ze elke maand een nieuwe foto voor erbij. Lijkt me best leuk. Zeker voor mijn eigen ouders. En belangrijk, het is op de toekomst gericht zonder 'maar'.

Wel nog een dingetje. Mijn ouders gaan rond mijn UD een lange reis maken. Ik vermoed dat ze die wel zullen willen verschuiven als wij dan een kindje krijgen, vooral gezien de emotionele lading. Ik zou het toch wel erg vinden als mijn moeder tijdens de geboorte en de weken erna aan de andere kant van de wereld zit. Dus wat dat betreft gaan we het misschien toch al na de 2e echo vertellen...

8. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Knuffie succes morgen in het ziekenhuis!

Nic jij ook weer een geslaagde iui gehad?

Annaatje hoe nu verder na je mislukte ICSI ?

Lotje wat een leuk idee!! Ja kan me wel voorstellen dat je je moeder in de buurt wil hebben.

Hier vanmiddag weer de inseminatie gehad. Sinds zondagavond cervixslijm. En gister wat buikpijn. Eisprong was nog niet geweest, vorige twee keren al wel. Hopelijk heeft het een goed effect. Vroeg weer naar een echo na de inseminatie, zo grappig om de zaadjes te zien voortbewegen.
    Spannende weken zijn weer begonnen.

9. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Mayaatje, wat fijn!
    Ik heb ook altijd buikpijn op het moment van de eisprong. Toch wel een indicator. Ik hoop dat het goed effect heeft! :)
    Is die echo zo ingezoomd dat je ze ziet zwemmen?
    Spannende wacht weken weer.

10. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Haha nou de kikkervisjes 😉 Zie je niet zwemmen . Maar wel als een zwerm zie je ze voortbewegen 😃

Ja maar ik dacht altijd als ik dat voelde dat dat mijn eisprong was.. Maar dat is de laatste groei van de follikels. Grappig weer wat geleerd. En als ik dat cervixslijm dus heb is 1 a 2 dagen later pas eisprong.

11. Knuffie85

@mayaatje. Misschien nu je nog geen eisprong hebt gehad dat het nu meer geluk brengt, grappig dat je ze ziet zwemmen.

@annaatje. Fijn om wat van je te horen helaas zonder goed nieuws. Snap dat het je allemaal opbreekt. Gewoon die tranen laten rollen meis. Tia niet niks allemaal. Hoe ging het gesprek vandaag?

@lotje. Snap dat je je moeder rond die periode erbij wilt hebben.
    Wel mooi zo dat idee van je. Wanneer heb je de 2de echo?

@all. Thnx dames. Heb ik nodig. Had het vandaag al moeilijk om mijn andere dochter alweer weg te brengen. Pff
    Hoop dat morgen zo voorbij is en ze het goed doet tijdens de onderzoeken.

12. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Mayaatje,
    Cool! Lijkt me heel interessant om te zien. (Ik wil ook :D)
    Dat klinkt op zich logisch. Ik had het nu pas zo'n 12-16 uir na de iui. Blijkbaar was het niet te laat.

Ik heb volgende week de 1e echo en daarna denk ik pas eind juni met 10/11 weken. Maar er kan nog zoveel mis gaan voor de 10e week... en de rest willen we het pas weer met 14/16 weken vertellen, anders moeten mijn ouders zich te lang stil houden. Dat kan nooit als ze die reis zouden gaan verplaatsen... (ze gaan ook op familiebezoek)

13. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #1733 Lotje84, 23 mei 2016
    Laatst bewerkt: 23 mei 2016
    Knuffie, het lijkt me heel verdrietig om je oudste zo weg te moeten brengen. Heel veel sterkte morgen.

Ik ben overigens op dit moment een beetje in dubio over het meedoen met MvM. Heb het de vorige keer gedaan omdat ik vond dat ik wat terug moest doen voor alle vrouwen die het verdriet van kinderloosheid met zich meedragen. Maar ik vind het nu vooral confronterend (onze zoon is gecremeerd in de mvm-wikkeldoek) en ik kan het niet erbij hebben in mijn hoofd. Om telkens eraan te denken en in te plannen om die flessen weg te brengen. Er zijn nog steeds dagen dat ik maar 1 of 2 dingen kan doen. Misschien moet ik dit keer voor mezelf zorgen i.p.v. voor anderen. Ik weet het nog niet.:(

14. Knuffie85

@lotje. Idd nu eerst even aan jezelf denken. Dat is juist nu erg belangrijk. Begrijp je wel dat je twijfelt maar als je er niet 100% achter staat moet je het niet doen.
    Er zijn genoeg moeders die er wel aan mee doen. Zet jezelf even op de eerste plaats nu.
    Ik persoonlijk heb ook niet meegedaan aan MvM.

Vind het al knap dat je het zolang stil kan houden. Dat is bij mij niet gelukt.

Het is ook erg verdrietig al heeft ze er misschien minder last van dan ik. Ze is bij de ouders van mijn vriend en word daar flink verwend. Heb haarwel verteld waarom ze gaat logeren. Maar of ze het begrijpt weet ik niet. Ze zei wel steeds: mama neva ziekenhuis. Dusja ;)

15. Knuffie85

Pff wat is het verschrikkelijk om je eigen dochter onder narcose te zien gaan. Moest wel ff huilen hoor.
    Maar ze heeft het erg goed gedaan. De mri duurde wel langer dan gepland. Ze zeiden 45minuten tot 1uur maar uiteindelijk duurde het wel 2uur.
    Daardoor kon de blaasfoto met contrast niet doorgaan
    Lekker gepland dus. NOT

Nu afgesproken om dinsdag telefonische afspraak te doen over uitslag mri ipv langskomen. En over 1 maand krijgt ze de blaasfoto en ern echo vd nieren.

Wat ze nu al wel konden zien is dat ze ook een verwijde urineleider links heeft. Daar gaan ze dus ook verder naar kijken hoe of wat.

16. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat Neva het goed heeft doorstaan. Jammer dat ze met zo'n kleine niet wat efficiënter te werk gaan.
    Is een verwijde urineleider wel goed te verhelpen ? Ze plast wel goed nu? Merk je iets anders aan je tweede meisje?

17. Knuffie85

Je merkt niets aan haar. Drinkt goed, plast en poept goed. Huilt alleen als ze honger heeft of ala het haar echt niet lekker zit. Ze is erg rustig eigenlijk.
    Ik merk dus eigenlijk niet dat er echt iets aan de hand is. Dus wat er ook zit ze heeft er duidelijk geen last van.

Een verwijde urineleider kan komen doordat er een vernauwing zit naar de blaas. Dit kunnen ze goed verhelpen met een operatie.
    Behalve als het uiteinde niet uit komt in de blaas. Maar bijv in de plasbuis of gewoon helemaal nergens. Dan moeten ze wel gaan kijken hoe of wat. Maar dat is nu afwachten tot volgende maand de controles weer zijn geweest.

18. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Knuffie, dat lijkt me ook vreselijk om te zien. Zeker zo'n klein en kwetsbaar hummeltje.
    Zo fijn dat ze er zelf geen last van heeft. Al draaien mijn duimen overuren dat jullie snel duidelijkheid hebben en er een oplossing voor de toekomst komt.

Hoe gaat het met de andere dames?

Wij hebben een heftige week met allerlei trieste gebeurtenissen.
    Lichamelijk en emotioneel bij lange na niet de fitste, maar dat voelt als bijzaak. Als het met het kleintje maar goed is. A.s. maandag hebben we de eerste echo. :)

De schommelstoel vordert gestaag. ;)

19. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Annaatje; icsi lijkt me erg heftig!
    En n miskraam draag je met je mee... Soms gaan we hier misschien tr snel aan voorbij en dan komt t later terug...

Nic en mayaAtje; weer spannend voor jullie! Wel grappig wel dat jullie zo gelijk lopen... Duimen voor goed resultaat 🍀🍀

@knuffie, spannend met al die onderzoeken. Hopelijk iets onschuldigs dat goed te behandelen is... Maar al wel n goed teken dat ze t verder goed doet?

Ik heb ff paar dagen rust gehouden. Ovutesten/hcg test idd nog knal positief... Benieuwd wanneer dat gaat wegtrekken. Merk lichamelijk dat ik veel bloed heb verloren. Gelukkig neemt bloedverlies nu wel af...
    Zkh wilde geen hb of Hcg prikken/volgen...

20. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Lotje vervelend dat er prive allerlei zaken spelen...
    En extra spannend maandag de eerste echo! Hoe ver ben je dan precies?

Deel Deze Pagina