Had om 15.30 nog steeds niets gehoord. Dus ik weer gebeld idd. De uroloog die ik nodig had had weer doorgegeven dat alles was doorgegeven aan mij Ja uhm ik,ben niet dement hoor. Vooral de uitslagen van mijn meisje vergeet ik echt niet. De vrouw die ik aan de lijn had zei zelf al dat ze een andere uroloog ging raadplegen. Dus ze was me voor. Andere uroloog gesproken en ze snapte niet hoe hij het had kunnen zeggen. Ze heeft me goed geholpen. Alles uitgelegd. We zijn nog niets wijzer geworden helaas. Alles wat we al wisten weten we nu nog. De mri heeft daar niets aan kunnen toe voegen. Nu moeten we wachten tot ze de blaasfoto met contrast heeft gehad. Dus we wachten nog maar weer ff. De datums heb ik okk nog niet dus ook dat is afwachten. Al bij al heb ik het idee dat ze maar wat doen. Ik snap best dat ze het druk hebben maar dit vind ik evht niet kunnen. Als ze me vandaag niets hadden kunnen zeggen was ik in staat om een klacht in te dienen.
Dat is helaas wat 'zorg' genoemd wordt in Nederland. Op zich wel positief dat er niet meer verontrustends uit is gekomen. Hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben.
Wat balen knuffie! Krijgt ze een mictiecystogram? Ze kunnen dan oa ook zien of er sprake is van reflux... Als je bij het onderzoek aanwezig was zijn en je kunt zelf meekijken op het scherm kun je dit zelf ook herkennen... Via een blaaskatheter wordt contrastmiddel in de blaas gespoten. Met röntgenstraling kunnen je zien dat de blaas zich vult. Soms komt het voor dat de urine terug de urineleiders inloopt (de verbinding tussen de nieren en blaas). Dat is reflux (vaak veroorzaakt door niet goed werkende klepjes)... Dit verhoogd de kans op urineweginfecties en nierbekkenontsteking. Als je er bij mag zijn en er is een radioloog aanwezig heb je kans dat ze gelijk wat uitleg willen geven over de beelden. Maar dat is per ziekenhuis verschillend en zelfs per dokter kan dit verschillen... Wat een gedoe he als je meisje gelijk zo in het ziekenhuis is voor onderzoek... Hakt er behoorlijk in en ook raar dat ze je dan zo behandelen... Maya en nic; succes komende dagen... Wordt nu extra spannend... Ga duimen 🍀 En wel fijn dat nieuwe job je afleiding geeft!
@blosje. Ja dat krijgt ze. Zou ze de vorige week al krijgen na de mri. Maar omdat de mri zoveel uitliep en we dus daardoor te laat waren was die geannuleerd:x Ze had al een katheter gekregen en was er helemaal klaar voor. Maar nu moet ze dus weer opnieuw een katheter voor dat onderzoek. Ik weet niet of ik erbij mag zijn. Maar als dat mag dan wil ik dat zeker wel zijn ja. We wachten af. Wel fijn zo die uitleg thnx. @lotje. Ja idd. Helaas wel he. Als het goed is hebben we na de onderzoeken over 3 weken meer duidelijkheid. We hebben 1 geluk en dat is dat ons meisje het zo goed doet. En gewoon lekker thuis is.
He wat gaat dat allemaal vervelend knuffie!! Balen, hoop snel op duidelijkheid. Ik moet zondag pas testen maar ik ga het weekend naar Schier met koor. Nu denk ik dat ik morgen ga testen testen. Mocht hij negatief zijn kan ik ook lekker een wijntje drinken!! Of zou het nog kunnen dat het alsnog wel positief is zondag. He wat zou ik doen???
Heb je op een zondag ook de iui gekregen? Als je een gevoelige test heb kun je denk ik morgen al wel testen... En sowieso; als je zwanger zou zijn en je drinkt een wijntje of twee wijntjes... Dat is niet erg omdat er nog geen bloedband is... Er zijn zelfs vrouwen die aspirine nemen voor een betere innesteling/doorbloeding. Dat werkt bloedverdunnend en dat is ook wat alcohol doet... Niet dat ik voorstander ben vh gebruik, maar je mag ook ontspannen zeker zolang je niet zeker weet dat je zwanger bent... Maar als ie morgen positief is, zou ik natuurlijk geen alcohol adviseren 😉
Knuffie ik vind het raar dat het röntgenonderzoek niet door is gegaan omdat de mri uitloopt! Beide onderzoeken vinden plaats op radiologie en het lijkt me niet meer dan normaal dat collega's van de onderzoekskamers communiceren met elkaar en zoeken naar een oplossing! Zeker wanneer het kindje al een katheter heeft gekregen!! Wij doen zo vaak dit soort onderzoeken tussendoor! Terwijl de kamer dan niet eens ingedeeld staat met een programma en laborant... Bah! Nare manier van werken zo en onnodig lang wachten...
@nic. Een test die je eerder kan doen zou het al aangeven. Doen waar jij je goed bij voelt. @blosje. De mri was op de ok. Blaasfoto bij radiologie. Liggen ver uit elkaar in het ziekenhuis. Maar udd stom dat ze niet communiceren terwijl het allang bekend was.
Nic, wanneer de test positief gaat kleuren is bij iedereen anders. Het kan zo zijn dat als je vanochtend nog niks ziet, het overmorgen toch zo kan zijn. Jij zit nu op 11dpo? Ik denk dat als je zwanger bent, er wel al wat te zien kan zijn. Ik testte met 8dpo al licht positief.
Oke, dat kan natuurlijk ook... Maar dan nog... Een mictiecystogram duurt niet lang en kan makkelijk tussendoor. Ik vind het stug vh personeel dat dit niet alsnog later op de dag is gedaan. Niet dat je hier nu nog iets aan kan veranderen...
Nic ik duim voor een positieve test 🍀 Hoe tellen jullie trouwens de dpo? 1dpo dag van iui of pas dag erna 1dpo?
@blosje. Ja vind ik ook. Was er ook etg chagerijnig om die dag. Ze was er ook helemaal klaar voor. Tis al zon klein hummeltje en dan moet je 2x gaan vervelen :x Ik telde dag iui als 1 dpo
Pffff jeetje wat een gedoe voor je kleine meid!! Fijn zulke meedenkende artsen.😞 Nic spannend heb je al getest ? Duim voor een positieve test. Hier weer gevoel dat het over is. Borsten worden minder gevoelig en ongi krampen. Hierna slaan we een ronde over. Woensdag vertrek ik naar Frankrijk om voor het goede doel de Mont Ventoux te beklimmen. Even iets anders en geen geprik. Dan gaan we gewoon maand later weer verder.
Wat spannend dames. Pfff. Mayaatje, super mooi dat je de Ventoux gaat beklimmen! Met een groep (bekenden). Fijn om inderdaad even niet met de mmm bezig te zijn. Al hoop ik echt dat het deze ronde toch gelukt is. Ben daar 15 jaar geleden geweest met een trektocht, onvergetelijk mooi! Alvast veel succes en een mooie tijd!
Helaas ongi doorgebroken... Voelde het al aan mijn borsten die werden minder gevoelig. Na een flinke huilbui weer opstaan en weer doorgaan!! Op naar poging 5
Verdorie dames :x niet leuk voor jullie beide. Hoop echt dat jullie binnenkort echt het geluk mogen ervaren. Ik gun het jullie echt zo erg. Knuffel vanuit hier voor jullie