Knuffie, staat er deze week nog iets van onderzoeken op de planning? Met mij alles oké, wel last van vermoeidheid en misselijkheid. Maar ik vang het op met wat extra rusten tussen het werken door. En qua kleding is lastig. Gewone kleding past nog maar moeilijk en ik heb wel wat kleding gekocht voor de zwangere zomer (geen positiemode), maar die accentueren mijn buik en die ziet er nu al als een bolletje uit. Dus dat kan ik ook nog niet aan. Loop erbij als een clown voor mijn gevoel. Maar ach, over een paar weken kan ik showen met mijn buik. Volgende week weer een echo, fijn zo om de week. Eind volgende week dan ook onze ouders het goede nieuws vertellen. En ik denk toch rond de 12 weken al de rest, want ik kan het niet meer verbergen. Ik ben blij dat de 9e week alweer is ingegaan... zal zo fijn zijn als die 20 weken voorbij zijn.
@lotje. Snap dat het lastig is qua kleding. En vooral nu met het warme weer. In de winter kun je het met een trui of vest beter verbergen. Goed dat je tussendoor wat rust neemt. Is ook erg belangrijk. Duurt voor je gevoel nog zo lang voor de 20 weken echo maar eigenlijk ist zo gier. Tenminstendat vond ik dan. Maar voor jou gevoel nu duurt het misschien een eeuwigheid. Kun je toch wel wat genieten of is het lastig? Gister de brieven van het radboud binnen gekregen. 12 juli krijgt ze weer onderzoeken. Dus tot die tijd is het wachten.
Maya en nic, wat ontzettend balen/jammer dat t niet gelukt is!! Gelukkig wel n goed weekend gehad nic... @lotje; wat gaat de tijd dan snel! Al bijna de volgende echo?
@knuffie, voor 12juli wordt je dus niet wijzer? Balen dat dit allemaal zo lang moet duren!! Maar ze doet t nog steeds wel goed?
Knuffie, dat is wel lang zeg. Ik kan zeker wel genieten, in die zin dat de zwarte rand van het verlied van ons zoontje een stuk minder is. Ik voel me gelukkiger, we leven weer vooruit. Maar verder is het vooral nog onwerkelijk, maar dat komt ook doordat de afgelopen weken veel is gebeurd in onze familie. De echo met 20w vind ik nu nog niet zo spannend. Ik wil vooral de termijn voorbij zijn dat ons zoontje is geboren. We hebben die datum gisteren uitgerekend en dat valt precies op mijn man zijn verjaardag in augustus. Blosje, hoe is het met jou? Gaan jullie ook weer verder? Of even time-out? Volgende week tik ik de 9 weken aan. Heb vanmiddag de intake gepland voor volgende week. Fijn om de vk te spreken. Dus echo volgende week, de intake volgende week (mijn vk doet geen echo's) en dan gaan we ook onze ouders inlichten. Wat zal het fijn zijn als zij ook weer vooruit kunnen kijken voor ons en wat moois in het verschiet hebben. Daar kijk ik wel echt naar uit.
Lotje wat fijn in te lezen dat je wel kunt genieten van deze zwangerschap. En het verdriet rondom het overlijden van jullie zoontje mag er natuurlijk ook zijn! Maar wel goed dat je open staat voor de toekomst en al het moois wat nog gaat komen. Ook jullie ouders zullen vast enorm blij zijn straks met dit goede nieuws! Wel mooi symbolisch dat het samenvalt met verjaardag van je partner! Spannend volgende week met de echo en fijn om naar se vk te kunnen gaan! Is zij ook betrokken geweest bij je vorige zwangerschappen? Met mij gaat het best goed eigenlijk. We kijken er naar uit om weer door te gaan, maar moet eerst mijn komende menstruatie afwavhten... En dat wachten en die onzekerheid wanneer dat komt; dat frustreert me wel een beetje. Voorheen kende ik mijn lichaam en wist ik wanneer ik eisprong had of menstruatie verwachtte... Maar ben nu de draad n beetje kwijt... Maar dat komt vast ook weer goed...
Blosje, heel frustrerend dat je er nu geen kijk en vat op hebt. Dat geeft onrust, of niet? Kan me voorstellen dat je weer een nieuwe poging wil doen. Je wil gewoon vooruit, zwanger raken en blijven en mama worden. En niet nog wachten als het niet nodig is. Temperatuur je? Ik ben inderdaad opgelucht dat ik kan genieten en alles naast elkaar kan bestaan. Mijn vk is bij alles zeer betrokken geweest. Ze heeft een eenmanspraktijk en een standaard consult duurt sowieso al minstens 1,5 uur, dus wat dat betreft werkt zij echt vanuit haar passie en niet als de standaard praktijken. Ze is ook nog actief betrokken geweest tussen de bevalling, miskraam en deze zwangerschap door. Echt onvoorstelbaar wat ze voor ons heeft gedaan. Ongekend. Als er ook maar een moment is waarop ik me om wat voor reden dan ook niet oké voel, kan ik haar 24/7 bereiken en weet ze binnen no time ervoor te zorgen dat ik weer het volste vertrouwen heb. Dus die bevalling vertrouw ik alleen haar toe. Lekker thuis in een badje.
@blosje Ja idd voor 12 juli weten we niets. Snap ook niet dat het allemaal zolang moet duren. Zou 4 weken na de mri zijn. Nou maak daar maar 8 van best irritant. Maar kan er helaas weinig aan veranderen. Gelukkig doet ze het erg god ja. Gisteren even naar het weeguurtje geweet. Weegt nu 3540 Antibiotica opgehoogd nu. Maar ze poept ongelooflijk veel daar was ik wel ff ongerust over. Ben al 2 avonden was aan het wassen dat onder de poep zit vanacht ook weer die was moet ik zo ff wassen. Maar dat kan door de voeding komen zei het cb. Snap dat het frusterend is dat je nu je cyclus niet meer weet hoe of wat. Heeft fr tijd nodig maar hopelijk komt je mensturatie gauw genoeg. @lotje. Fijn dat je toch kunt genieten van je zwangerschap. Het verdriet van je zoontje mag je ook niet wegstoppen dat hoort er ook bij. Wel fijn dat je volgende wek alweer een echo hebt. Geeft toch meer geruststelling lijkt me. Wat fijn zeg dat je een goede vand hebt met je vk. Ik had dat ook, had er wel meerdere maar waren allemaal zo lief. Kon ze ook altijd bereiken en kwamen dan ook hierheen.
Wauw lotje wat fijn zon verloskundige! Begrijp helemaal dat je haar de bevalling toevertrouwd en fijn dat je altijd bij haar terecht kunt! Er zijn er maar weinig die vanuit passie voor het vak werken... @knuffie, balen dat het allemaal zo lang moet duren zeg! Mag ik vragen waarom de ze AB verhoogd hebben? Fijn dat ze het verder wel goed doet! Geef je borstvoeding of flesje? Ik heb gisteren even met echo gekeken hoe cyclus ervoor staat. Gelukkig zag ik een dominante follikel die over paar dagen zal springen en baarmoederslijmvlies zag er ook mooi dik uit. Dus zal over paar weken ook m'n menstruatie krijgen... Voelt n opluchting om dat te weten 😊 Temperatuur trouwens niet lotje... Tijdens behandeling krijg ik echo's voor follikelmeting en doe ik zelf ovulatietesten...
Bij elke 500 gram moesten we de antibiotica ophigen met 0,1 Dus nu weegt ze 500 gram meer en hebben we het opgehoogd. Ligt aan haar lichaamsgewicht. Maar echt irritant dat we zolang moeten wachten. Maar helaas kunnen we er weinig aan doen. Fijn dat je dat ff met een echo hebt kunnen kijken. Even wat meer zekerheid voor je wanneer je cyclus komt en of het allemaal loopt zoals het hoort.
Ja op zich logisch met toenemend gewicht de kuur verhogen. Maar tot wanneer moet de AB blijven gebruiken? Waar zijn ze bang voor als je dit zou stoppen? Blaas-/nierbekkenontsteking? Hier gaat t verder goed. Inmiddels met testen ook duidelijk geworden dat ik ovulatie heb. Dus kijk nu erg uit naar mijn komende ongi (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen, haha..) kunnen we vol goede moed weer verder 🍀 Nic, jij alweer bijna zover voor volgende iui?! Benieuwd ook naar Maya, maar die ligt even n maandje stil he... Tis gelijk zo rustig hier...
Hé dames, even wat drukke dagen hier en zo ongelooflijk moe. Fijn Blosje!! Morgenvroeg echo. We zijn benieuwd wat we te zien gaan krijgen.
@blosje. Ja idd op ontstekingen aangezien ze niet zeker weten of de niet iets doet. En als ie niks doet of ie dan misschien toch urine vast blijft houden wat gaat ontsteken. Bij zon kleintjes kan dat ineens erg vlug gaan en dan worden ze doodziek. Oh nice dat je ovulatie hebt. Dat je zoiets zou zeggen ja, daar denk je nooit aan. Maar ni is het erg welkom zodat jullie verder kunnen. @lotje. Spannend morgenvroeg weer zeg. Hier ook drukke dagen. Deze week meer kraamvisite. Mijn vriend werkt in ploegen dus in zijn vroege week komt er meer bezoek. In zijn late week niemand. Aanstaande vrijdag is mijn oudste meisje jarig. Word ze alweer 2. Daar ben ik ook druk mee bezig. Gisteren vlaai en versiering besteld. Ze is helemaal fan van minnie mouse. Dus het word een fototaart van minnie mouse en de versiering ook van minni mouse.
Lotje wat fijn om weer een goede echo te hebben gehad! En de vermoeidheid hoort erbij; op tijd je rust nemen... Nu ook aan de ouders vertellen?! Wat zullen ze blij zijn!! Geniet ervan!
Hoe is het met jullie? Knuffie, gefeliciteerd! Hoe was jullie feestje?! Super fijn die goede echo. Onze ouders zijn blij. Schoonouders waren zo lief.
@lotje. Oh helemaal super zeg. Wat zullen je ouders en schoonouders idd erg blij geweest zijn. Thnx ze is goed verwend. Veel cadeaus gekregen. Ze was oververmoeid het verdere weekend. Vandaag kan eindelijk het rustige leven weer beginnen. Ofja rustig??? Onze neva huilt veel de laatste tijd. Geen idee wat er aan de hand is. Maar het is best lastig en ik word er moedeloos,van. Weet dan niet of ik het allemaal wel goed doe of juist niet. Heeft ze last van haar nier of is het totaal iets anders. Ga dan zo erg twijfelen.