Lotje wat fijn dat de echo goed was!! Nu 5 weken wachten is idd lang... En wat betreft nekplooimeting, daarin moet iedereen een eigen keuze in maken. Begrijp goed als je dit niet laat doen. Knuffie, denk idd dat het wel goed is eerst een keer een menstruatie af te wachten. Ik bloed al vijf dagen flink, dus blijkbaar grote schoonmaak... Normaal na 2 a 3 dagen wat bloedverlies weer klaar... Volgende week naar de gyn, benieuwd hoe t allemaal gaat lopen... Hoop wel dat bloeden over is zodra follikelmeting zou moeten starten!
Blosje, is het gestopt? Wanneer moet je naar de gyn? Wij hebben het aan onze familie en vrienden verteld. Het was onverwacht bijzonder. Veel vrouwen begonnen te huilen (ze staken elkaar aan ofzo). En de mannen begonnen even later sfeervol te zingen. Onvoorstelbaar mooi. Ouders en schoonouders slepen elke keer cadeautjes mee. Van zeer bruikbaar tot 'niet echt onze keuze'. Maar uiteraard heel lief. Vandaag 12 weken. De eerste hobbel van deze zwangerschap is genomen. Op naar de 18.
@blosje. Ja grote schoonmaak is ook goed denk ik. Hoop dat het bloedden kndetussen is gestopt bij je. @lotje. Oh super leuk zeg. Ja sommige cadeuas zijn niet echt geweldig haha. Maar ach ze bedoelen het goed. @all. Hier gaat alles redelijk. Neva huilt echt veel. Wat ben ik blij als het dinsdag is. Echt waar. Pff. Heb wel 1 ding gevonden wat helpt en dat is dat ik haar vortaan op haar buik laat slapen. Gaat echt goed. Sinds vandaag ligt ze ook vort in een slaapzak ipv dekens. Ze gaat haar hele bed al rond en draait zelfs om (niet van buik naar rug maar van hoofd bij hoofdeind naar voeteind. Snappen jullie het?) haha.
Lotje, wat fijn dat iedereen zo lief en enthousiast reageerde!! Kan ook niet anders dat ze het jullie heel erg gunnen! Fijn ook om de 12weken mijlpaal bereikt te hebben... Voel je je wel goed? Knuffie, jullie krijgen de 12de onderzoek/uitslagen?! Spannend, zal duimen 🍀 Wel fijn dat ze zo actief is! En wat gaat het snel he... Wat betreft mij... Het bloeden is al 11dagen en werd alleen maar erger. Verloor grote stolsels van paar cm, en dat zon 7x of meer per dag... Dan nog flink bloedverlies... Het is niet te houden met maandverband en tampons. Erger dan met miskraam sinds drie/vier dagen... Vandaag naar de gyn. Alles zag er wel goed uit, zelfs al een eicel bijna rijp (en dat terwijl dat bij mij vaak pas rond dag 20is). Nu medicijnen tegen het bloeden, zodat dit hopelijk op tijd is gestopt zodat we door kunnen deze maand met iui...
@blosje. Ojee dat klinkt niet echt goed. Hopelijk helpen de medicijnen en stopt het gauw. Ja de 12de moeten we weer naar het radboud voor onderzoeken en krijgen smiddags meteen de uitslagen. Weten we hopelijk eindelijk meer. Eergisteren hebben we een midweek landal geboekt. Eind augustus gaan we ff weg. Alleen met ons gezinnetje. Gewoon ff er tussen uit en niets moet alles mag Gaan jullie nog op vakantie?
Lekker om er even tussenuit te gaan!! Hopelijk valt de uitslag dinsdag ook mee... Je krijgt die dag ook het röntgenonderzoek? Ik heb al vakantie gehad, maar ook nog een paar vakanties in het verschiet! Wel pas na de piek, die werk ik gewoon volledig. Het bloeden is gelukkig met de medicijnen snel gestopt. Medicatie had invloed op bloedstolling en blijkbaar had ik dat even nodig. Sinds vandaag gestopt, even spannend of het nu dan weg blijft...
Blosje wat fijn dat het bloeden eindelijk is gestopt. En nu? Meteen week het zh gebeuren? Knuffie succes dinsdag. Hoop dat er dan duidelijkheid komt! Huilt ze nog veel? Ooo lekker een midweek! Fijn vooruitzicht. Lotje wat fijn dat jullie het nu hebben kunnen vertellen! En ja.... schoonouders en ouders met hun cadeautjes ach zo kan r af en toe nig eens wat sneuvelen. Mayaatje hoe is het bij jou? Hier ging even niet zo goed. Zat er even flink doorheen. Huilen, zelfs op mijn werk en in de wachtkamer! Druk op mijn werk met oudergesprekken en vergaderingen, en dan 4 keer naar het ziekenhuis. Ook in het weekend nog weer. Laatste keer iui (afgel zaterdag) voor de volgende stap icsi, en dat werd allemaal een beetje veel. Dit weekend helemaal niks gedaan. Verplicht vervelen en nu gaat het wel weer.
@blosje. Fijn dat het bloedden gestopt is. Nu door naar de volgende iui. Hopelijk gaat de peik periode gauw voorbij en heb je daarna weer lekker ff vakantie. @lotje. He meis toch. Zo niet fijn als het ff niet gaat. Het is ook allemaal niet niks wat we moeten ondergaan om onze droom werkelijkheid te laten worden. Maar wel goed dat je je emoties toont en ze niet binnen houdt. Knuffel vanuit hier. @all. Thnx vind het nu wel spannend worden voor morgen. Onze oudste dochter net weg gebracht naar mijn moeder. Krijgen morgen die nierecho en een blaasfoto. Om 15.40 gesprek uroloog over de uitslag. Ze huilt nog steeds wel veel vind ik. Vanacht heeft ze voor de eerste keer door geslapen. Hoop dat dat vanacht weer zo is. Was wel ff lekker na 8,5 week om een hele nacht door te slapen. Ja midweek weg is ff heerlijk. Laatste week vakantie en die maandag moet ik dan weer werken voor de eerste keer.
Dag dames, We hebben een drukke dag achter de rug int ziekenhuis. Ons meisje is flink op de proef gesteld 😢😢 Infuus prikken lukte niet werd ze 3x geprikt voor het eindelijk goed zat. Katheter lukte niet. Uiteindelijk na 4x proberen was het gelukt. Heb haar nog nooit zo hard en zielig horen krijsen. Echt me hart werd finaal door midden gebroken. Het inderzoek met radioactieve vloeistof ging goed. Je zag precies hoe de vloeistof in de nier kwam, daarna in de blaas en tenslotte in haar luier. De blaasfoto ging wat minder. Hier was mw niet meer te troosten en heeft ze alles bij elkaar gekrijst. Wat ik ook deed niets hielp meer. Wat we nu weten is dat haar linkernier geen activiteit heeft. Die doet dus helemaal niets. Haar rechternier is daarom wat vergroot, maar dat wisten we al. Ze blijft voorlopig preventief aan de antibiotica voor het geval de linkernier toch nog wat urine mocht opvangen dan kan dit niet gaan ontsteken. Over 3 maanden terug voor een nieuwe echo van nieren en blaas. Ze kijken dan of de linkernier misschien kleiner is geworden of juist niet. Aan de hand daarvan gaan we kijken wat we verder gaan doen. Halen ze hem eruit of laten ze hem toch nig ff zitten.
Lotje wat vervelend dat t even wat minder gaat, maar gezien de situatie heel normaal! Je wordt er constant mee geconfronteerd... En dan de schrik misschien om icsi op te starten?... Ik duim heel hard dat deze iui toch succesvol zal zijn voor jullie 🍀 en geef jezelf ook de ruimte voor je emoties... Anders komen ze lager nog n keer hard terug... Knuffie, fijn om nu iets meer te weten over de gezondheid van je meisje. Maar wel verdrietig dat de uitslag dus niet goed is.... Hopelijk de komende maanden meer duidelijkheid over plan van aanpak en wat ze er mee kunnen/willen. Lijkt me heel naar om haar zo te zien huilen! Machteloos... En je kunt ook niet uitleggen dat die onderzoeken belangrijk zijn... Zij ervaart alleen maar de pijn en irritatie... Hopelijk nu weer tot rust gekomen? Even alles laten bezinken? Bij ons gaat het goed. Bloeden is met medicatie gelijk gestopt. Qua follikelgrootte hadden we eigenlijk verwacht afgelopen weekend positief te testen, maar waarschijnlijk heeft de groei even stil gestaan. Vandaag mogen we voor iui... Spannend weer!
Ja het is wel fijn omhet zeker te weten. Nu alleen nog afwachten wat die linkernier gaat doen. Je staat dan echt machteloos ja. Je wilt haar helpen tijdens de onderzoeken. Maar de enigste troost die ze had was dicht tegen mij aan kruipen of haar voeding. Je kunt het haar idd niet uitleggen. Ik zei het wel steeds maar dat was meer vanuit mijn gevoel dat ik dat moest doen. Merk dat ze vandaag nog wel wat van slag is. Huilt nog meer en is ook vroeger wakker en langer wakker. Sliep alleen bij mij, nu ligt ze net in haar bed. Spannend bij jou weer zwg, succes met de wachtweken. Ik ga weer duimend
Hallo!! Hoe gaat het met jullie? Rustig hier! Allemaal op vakantie? Vandaag mijn eerste vakantiedag, heerlijk begin met het mooie weer. Zaterdag is DE dag. Ik vrees het ergste. Heb nergens last van. Ben moe maar ja na twee hele pittige Blosje wat fijn dat het bloeden eindelijk is gestopt. En nu? Meteen week het zh gebeuren? Knuffie succes dinsdag. Hoop dat er dan duidelijkheid komt! Huilt ze nog veel? Ooo lekker een midweek! Fijn vooruitzicht. Lotje wat fijn dat jullie het nu hebben kunnen vertellen! En ja.... schoonouders en ouders met hun cadeautjes ach zo kan r af en toe nig eens wat sneuvelen. Mayaatje hoe is het bij jou? Hier ging even niet zo goed. Zat er even flink doorheen. Huilen, zelfs op mijn werk en in de wachtkamer! Druk op mijn werk met oudergesprekken en vergaderingen, en dan 4 keer naar het ziekenhuis. Ook in het weekend nog weer. Laatste keer iui (afgel zaterdag) voor de volgende stap icsi, en dat werd allemaal een beetje veel. Dit weekend helemaal niks gedaan. Verplicht vervelen en nu gaat het wel weer weken geen wonder!! Ga maar alvast van het ergste uit.....
Het is inderdaad erg rustig hier! Fijn dat je nu vakantie hebt! Ondanks dat je van t ergste uitgaat, hoop ik toch dat je zaterdag positief test!! 🍀 Ik was de vorige x ook overtuigd dat ik ongesteld zou worden... Lastig soms van elkaar te onderscheiden! Knuffie, hoe gaat het nu met je meisje? Inmiddels weer wat tot rust gekomen? Wij zijn ook in afwachting... Heb mezelf voorgenomen maandag pas te testen. Dat is dan 12dpo. Hoe snel gingen jullie testen?
Nic, wat ongelooflijk spannend. Ik hoop het zo hard voor je! Blosje, ook voor jou weer heel spannend. Ik heb eens op 9dpo positief getest. En dit keer werd ik op 8 dpo met een kater wakker, toen wist ik het wel. 3 dagen later pas voor de vorm getest. De eerste keer testte ik op 9dpo ivm vakantie, had nergens last van behalve dat mijn buik wat opgezet was. Knuffie, lijkt me heel verdrietig om je meisje zo te zien. Langzaamaan komt er meer duidelijkheid, dat lijkt me erg fijn. Hier een paar hectische weken gehad. Veel gewerkt en heel veel andere dingen ernaast en ook veel regelen voor de zwangerschap. Nog één drukke week en dan wordt het rustiger. Gisteren uitgebreide echo gehad, was heel fijn. Alles lijkt er goed uit te zien tot nu toe. Over 2 weken weer een echo, dan zullen we mogelijk weten of we een dochter of een zoon krijgen. Wel spannend.
Hej meiden Ik ben hier al tijd niet geweest. Update Na 6 keer iui overgestapt op icsi Icsi 1 10 eicellen 2 bevrucht Helaas geen terugplaatsing Icsi 2 19 eicellen 6 bevruchtingen 1 terugplaatsing Blasto liep paar uur achter ,helaas Nu in sept gesprek Ik ga denk ik weer iui met clomid doen Vond icsi niet zo erg.spuiten went maar vind t echt tijdrovend en heb t idee dat t niks uithaalt. Xx
@nic. ik dacht al jou berichtje komt me bekend voor. Maar denk dat er iets mis is gegaan want hetzelfde staat ook bij de 10de Geniet van je vakantie. Ga je nig weg? hier nog geen vakantie. 8 augustus krijgt mijn vriend vakantie. @blosje. Ze is idd wel wat tot rust gekomen. Afgelopen vrijdag bij cb geweest. Prikjes gehad. Ze weegt inmiddels alweer 4,8 kilo. Mijn kleine dikkertje. Haha. Spannend zeg. Ik teste op 8dpo, maar dat kwam omdat mijn hond vort achter me aan bleef lopen en ik de spanning niet kon houden. @lotje. Ja dat is het ook. De tranen rolde ook over mijn wangen. Fijndat bij de echo weer alles goed was. Geeft je toch een fijn gevoel. @annaatje. Fijn om weer wat van je te horen. Wat ongelooflijk balen dat het niet gelukt is meis. Verdorie zeg. Hopelijk kunnen ze in september bij het gesprek wat meer duidelijkheid geven hoe nu verder. Heel veel sterkte meis. Knuffel vanuit hier. Xxx
@knuffie hoe is het met je meisje.. ik lees in okt terug.... Wij hebben toen zelf besloten na 6 keer iui icsi te doen Ik dacht nou met icsi meer kans maar wist niet dat er zoveel bij komt kijken. Follikels punctie wel of niet bevruchtingen wel of geen terugplaatsing. Spuiten valt reuze mee maar al dat andere is slopend.. Vandaar dat ik toch weer terug wil naar iui clomid pregnyl als t mag omdat mn amh waarde 1 is. Dat is eicelvoorraad. Wil zo graag! Maar besef me wel heel goed hoelang houd ik dit nog vol. Heb 1 kind maar wens altijd 2 geweest en dat is best moeilijk om je daar bij neer te leggen. We zullen t zien Xx
@annaatje. Dat geloof ik meteen. Is toch een stuk meer aangrijpender om sllemaal te doen dan iui. Hoop echt dat julliie wens voor een tweede gauw uitkomt. Je hebt er idd al 1 maar een wens is er en als die niet vervult kan worden is echt niet iets waar je aan wil denken. Mijn dochter doet het eigenlijk best goed. Ondanks dat haar linkernier geen werkende functie heeft. Haar rechternier heeft alles over genomen. Afgelopen 12de juli heeft ze onderzoeken gehad. Daar kwam dat uit, In oktober weer terug im te kijkenof de nier gekrompen is. Zo niet dan kijken wat te doen.
Nic, hoe is het? Morgen testen? Blosje, jij al getest? Annaatje, inderdaad erg tijdrovend en weinig resultaat. Hebben jullie nog veel reserve van jullie donor? Moeilijk als het zo lang duurt. Het vergt zo veel van je. Knuffie, wat fijn dat haar rechter nier het zo goed doet. Mayaatje, hoe is het met jou? Dames, nog vakantieplannen? Wij gaan over een maand 3 weekjes weg. Fijn vooruitzicht, maar we hebben al te lang geen vrij meer gehad. Het wordt tijd. Komende week weer op bezoek bij de vk, gezellig! Waarschijnlijk ook even het hartje luisteren. En de week erna een lange echo, voorproef op de 20wk-echo en dan horen we wat het is.
@lotje. Ja dat zeker. Onze vakantie plannen zijn eind augustus midweekje naar landal het vennenbos. Ff lekker met ons eigen gezinnetje er tussen uit. Jullie ook lekker genieten van jullie vakantieplannen. Lekker er ff tussenuit dat heb je nodig ooit.