IUI/KID vanaf februari 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Trassi, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Nee... Haha Clomid sloeg helemaal niet goed aan Na de eerste 5 dagen 100 Mg deze ronde groeide er nog helemaal niets. Toen nog 3 dagen en opeens was er wel een ei, maar eigenlijk was al besproken volgende ronde op injecties over te stappen...

Pregnyl vind ik een fijn idee. Gewoon omdat dat alle twijfel weghaalt dat er misschien is mis is aan de twijfel. Morgen zelfs nog een extra echo om te kijken of mijn eisprong ook echt geweest is.

En de 11e bloedprikken idd. Maar ik denk dat ik wel vooraf ga testen. Omdat ik liever zelf wel of geen streepje zie, in plaats van tot de middag wachten om het hen me te laten vertellen...

Follikelmetingen zijn ook standaard in Genk trouwens...

2. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    3 grote follikels is de max. Dus zouden er 3 van 16 zitten en 2 van maximaal 13 dan gaat het door. 4 of 5 grote doen ze niet maar dat heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt.

Wij hebben een donor uit Denemarken en al mijn kinderen zijn van hem.

Het is zeker pittig om dat te spuiten maar toen we nog bezig waren met een kindje van ons samen (via icsi) moest ik meerdere spuiten op een dag zetten 1 links en 1 rechts in mijn buik. Ik denk dan altijd terug aan toen en dan valt het wel mee nu allemaal :roflmao:

3. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Goed om dan idd over te stappen op injecties, maar hopelijk niet nodig!
    Hoeveel dpo wil je gaan testen?

4. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Als ik het goed begrijp is jouw man verminderd vruchtbaar? Hoe was dit voor jullie?
    Zie dat jullie kindjes niet zoveel schelen, dat is leuk! Na hoeveel maanden waren jullie weer gestart?

Heb je nog veel kansen/voorraad?
    Dat vind ik zelf erg spannend aan dit traject, dat het ook een einde kent als de “voorraad” op zou zijn.

5. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik twijfel... 11 mei is de bloedtest, dat is vrijdag... ik zit er aan te denken de dinsdag of woensdag ervoor te testen... 12/13 dpo zo...

6. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Mijn man is volledig onvruchtbaar vanwegen een bouwfoutje in zijn dna.
    Bij mijn 1e ben ik na 6 maanden weer gestart en was bij de 3e poging zwanger dus ze schelen nog geen 1.5 jaar. Nu ben ik begonnen toen de jongste 8 maanden was en dit is ook weer poging 3 die hopelijk blijft plakken..
    We hebben in totaal 8 kansen van onze donor waar ik er nu dus 3 van heb gebruikt

7. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Al mijn positieve testen zijn altijd pas op 14 dpo geweest. Houd er ook rekening mee dat de pregnyl een vals positieve test kan geven

8. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Net de 2e echo gehad en nu zitten er 3 follikels. Ze verwacht dat er maar 1 doorgroeit want die is groter (zagen dr allemaal net zo groot uit vond ik..) ze zitten wel weer allemaal rechts dus ik verwacht weer dat het niets wordt deze poging.. woensdag weer terug dus dan zien we wel wat er doorgegroeid is..

9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik weet dat pregnyl vals positief kan testen Maar t halveert iedere dag ongeveer, dus na 10 dagen na de 5000 injectie ben je testbaar... En dan neem ik nog wat marge met 12 dpo
    Ook snap ik supergoed dat je alsnog negatief kunt testen, maar ik ken mezelf en ik ga dat toch niet volhouden. Ga t wel proberen hoor... Maar....

Trassi vindt dit leuk.
  10. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Haha ik roep ook altijd heel hard dat ik pas op 14 dpo ga testten maar houd het zelf ook nooit vol hoor :roflmao:

11. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Duim trouwens mee voor je woensdag! Hoop dat t iets wordt!

Trassi vindt dit leuk.
  12. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    @Lalalaura waarom doen ze pas zo laat na iui de bloedtest? Gebruik je progesteron?

@Ritoy hebben jullie destijds gelijk veel rietjes besteld dat je nog zoveel beschikbaar hebt?
    Hebben jullie een tese laten doen destijds?

Wij zijn nu na 7 maanden gestart. Wilde na 6 maanden starten, maar arts wilde die cyclus nog onbenut laten.
    Vond je het zwaar dat de kindjes vrij kort op elkaar zitten?

Mijn man is ook onvruchtbaar en ook een tese leverde helaas niets op.
    We hebben aan het begin 6 rietjes gekocht en later nog 2x3 bijgekocht.
    Iui 1 en 2 waren toen raak, werden beide een miskraam. Poging 7 is onze dochter van.
    Bij de start nu dus nog 5 rietjes, nu na poging 1 dus nog 4 rietjes beschikbaar... vind dat toch best spannend, of dat voldoende zal zijn...

En dat vroege testen herken ik wel, Hihi! Ik wil nu echt proberen te wachten tot zeker 11 dpo en hopelijk houd ik het langer vol...

13. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Weet je hoe groot de follikels nu waren? Jammer dat er nu maar 1 door lijkt te groeien...
    je hebt altijd zwangerschappen van links gehad?

14. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113

15 dpo is toch niet bijzonder laat voor die test? Vind het juist wel logisch, is de kans op valse hoop toch iets minder...

En zijn de rietjes die je hebt niet meer “bij te bestellen”...
    Wij hebben er nu nog 6, maar we weten dat er nog een flinke voorraad is. Stelt me wel gerust, dan is die druk er in iedergeval niet!

15. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Wij hebben gelijk 12 rietjes besteld omdat we meerdere kinderen wilde en we hebben het geluk gehad dat er een paar maanden geleden nog 6 rietjes beschikbaar kwamen van onze donor dus die hebben we gelijk gekocht. Dus 18 pogingen voor 3 (of 4..) kindjes.

Ik vond het in begin heel zwaar omdat mijn oudste heel gevoelig is voor harde geluiden en dus alles bij elkaar krijste als de jongste ook maar 1 piepje gaf. Gelukkig ging dat na een paar maanden beter en nu zijn het de beste vriendjes en spelen heel de dag met elkaar. Ik heb er zeker geen spijt van dat er zo weinig tijd tussen zit.

Mijn man heeft 2x een tese laten doen, 1x in het erasmus en 1x in gent en beide uitslagen waren negatief.

Komen je rietjes bij cryos vandaan? Want je kunt jezelf op een wachtlijst zetten voor als andere rietjes terugverkopen. Dat hebben wij gedaan en tot nu toe 2x geluk gehad dat mensen ze terug verkochten

16. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    15 dpo is zelfs nog vroeg hoor. In mijn ziekenhuis is het pas op 18 dpo.

Hoe weet je dat er nog een flinke voorraad is? En is jullie oudste ook van dezelfde donor als dit kindje is?

17. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    De grootste was bijna 14 nu dus woensdag zou hij 18 moeten zijn

18. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ja, is dezelfde donor... En het ziekenhuis heeft het voor ons opgevraagd.

Bij mijn vrouw hebben we eerst 3 pogingen gehad met een andere donor. Daarna is ze gewisseld om uit te sluiten dat het een toevallige mismatch was. Toen nog 6 iui’s met die en 2 ICSI’s. In totaal hadden we toen dus 8 staaltjes gebruikt en 1 over.

Trassi vindt dit leuk.
  19. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Wij hebben bij esb besteld. Daar hebben ze nog maar 15 rietjes beschikbaar en onze donor is niet meer actief.
    Ik vind het behoorlijk prijzig. Persoonlijk zou ik graag nog wat rietjes daar laten reserveren. Deze kopen ze dan evt tegen 75% terug als je ze niet nodig hebt. Heb het hier alleen nog nooit met mijn man over gehad.

@Ritoy jullie willen dus ook graag een groter gezin.
    Wij wilden dit ook altijd graag, maar heb dit losgelaten door de weg die we moeten bewandelen... maar wie weet...
    Hoe gaat je man er mee om?

Wat fijn dat de kindjes nu zo goed samen spelen!
    En follikelgroei schiet nu dus hopelijk wel op, spannend weer!
    Waar zijn jullie nu onder behandeling?

@Lalalaura ja 15 dpo is idd niet zo gek, zo had ik het nog niet bekeken. Bezwijk zelf vaak wel eerder al met testen Hihi!

20. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Mijn man heeft het er soms nog wel moeilijk mee als hij naar ze kijkt en zichzelf niet ziet. Maar daarna is hij dankbaar dat het allemaal wel mogelijk is in deze tijd.

Bij cryos is het ook belachelijk duur (€1500,- per poging) en ze kopen ze daar inderdaad ook terug voor 75% als je ze terug wilt verkopen dus dat lijkt wel een beetje op de jouwe.

Ik loop in het maasstad ziekenhuis in rotterdam

Deel Deze Pagina