1e IUI gehad ---> hoe voel je je nu ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 1988 mama, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Hallo ,

wij hebben woensdag onze 1e IUI gehad.
    Op weg naar het ziekenhuis heb ik mijn eisprong duidelijk gevoeld.
    maar nu 5 dagen na de iui , heb ik nog gevoel in men eierstokken , zeurderige steekjes in mijn buik hier en daar ... We hopen zo dat het goed nieuws is , en dat mijn buik gewoon druk is een baby te maken !
    maar ik zou zo graag willen weten wat er in men buik gebeurd..

herkennen jullie dit gevoel na je Iui ??

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hallo 1988mama,

Ja dat herken ik maar al te goed!!! En ik dacht ook positief nieuws. Helaas, niks is minder waar. Ik heb het alle 6 de IUI's gehad, de ene IUI wat meer dan de andere IUI. Ik heb op dag 5 na IUI steken gehad, waardoor ik dacht innesteling....maar helaas ongesteld geworden.

Ik heb de 23e m'n 7e IUI gehad, en weer voel ik nu die steekjes en gerommel in m'n onderbuik....en net als jij hoop ik dan, want hoop doet leven :D. Maar dan denk ik aan m'n afgelopen IUI's en dan kom ik weer met beide benen op de grond.

Maarre, wie weet betekend het bij jou wel een zwangerschap!! Ik hoop het!!!

3. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Oh jij ook de 23e IUI gehad :D. Wat leuk!!! Kunnen we elkaar door die wachtweken heen slepen :p.

4. 1988 mama

haha ja idd , Ik hoop idd dat het bij mij goed nieuws betekend.
    ergens kun je je helemaal gek maken op zoon forum , want elk lichaam is natuurlijk helemaal anders.

ik die dat jij KID doet ?met zaad van een donor ??

5. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja klopt, zaad is dus bevroren geweest....

En sinds de laatste 3 IUI's hormonen. En voor mij gevoel gaat het qua timing nu wel veel beter als de eerste 3 IUI's zonder hormonen.

Jij ook hormonen of in eigen cyclus???

Oh en positief puntje: vaak is het raak tussen IUI 1 t/m 3 ;)

6. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hey meiden,

Ik heb vandaag mijn eerste iui gehad en alles is goed gegaan, zad was super goed 30 miljoen en 88 % beweeglijk. Ik heb alleen helemaal geen echo gehad, jullie wel voor de iui ? Ik heb al 3 dagen veel pijn links en rechts idd alsof het op spanning staat, nu nog steeds hoop wel dat het vandaag gaat zakken, want dat eitje moet nu wel gaan springen zit nu 42 uur na pregnyl. Ik ben benieuwd hoe ik de komende weken door ga komen pfff wachten is echt verschrikkelijk .. Succes meiden!!!

7. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hoi Flower,

Ik had deze ronde maarliefst 3 follikels!! Dus dat voelde ik de laatste 3 dagen ook behoorlijk. Pregnyl zorgt namelijk ook nog 's voor een betere rijping.....nou die rijping heb ik wel gevoeld ;).

Ik krijg voor de IUI ook nooit een echo. Vooral met Pregnyl kun je de IUI zo goed timen dat een echo ook niet nodig is.
    Bij mij voelde ik de eisprong ook na 40 uur na de pregnyl.

Maarre 30 milj zwemmers, 88% goed bewegelijk.....dat klinkt goed!!!! Kan bijna niet missen zou ik zeggen, hihihi :D. Waarom krijgen jullie IUI als ik vragen mag??

8. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Lees nu je onderschrift, oorzaak onbekend....

9. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Jeetje zonnestraal 3 follikels meer kans dus !!! Hoe is je gevoel nu ?? Idd oorzaak onbekend bij ons, alles is in orde.
    Ik heb nu zo,n last in mijn liezen dat ik alleen nog maar wil zitten pfffff hoop dat het straks wel wegtrekt. Kan het eitje ook blijven hangen of springt ie altijd met pregnyl ?

10. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Met pregnyl springt ie altijd. Maar niet elk follikel bevat een eicel helaas. Ik heb deze keer ook wat meer last gehad van m'n lies.
    Qua gevoel durf ik niks meer te zeggen, heb helaas al zoveel teleurstellingen gehad. De 4e iui had ik 2 follikels maar geen zwangerschap.....:(.

Wat zegt jouw gevoel?

11. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    ja ik snap na zoveel terleurstellingen dat je wat voorzichtiger bent en jezelf beschermd. Maar positief denken is wel erg belangrijk, daar geloof ik echt heilig in !! Ik heb een goed gevoel en ga er gewoon vanuit dat het lukt, terleurgesteld ben ik toch wel, dus dat veranderd niks aan mijn gedachten.

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hier hetzelfde hoor, nu al 39 uur na Pregnyl en echt veel last aan de rechter kant, het wordt alleen maar erger en ook ik wil gewoon lekker blijven zitten.
    Ik hoop dat hij nu wel snel springt want het voelt alsof mn heup uit de kom wordt gedrukt....

Ook hier denken we positief! dat is wel belangrijk vind ik en idd wat Flower al zegt..
    Als je dnekt het lukt niet..is de teleurstelling net zo groot als je wanneer je denkt dat het wel lukt

Ik probeer de komende weken alleen niet te veel te letten op alle pijntjes en steekjes die ik voel want daar ben ik wel al vaak de mist mee in gegaan, plus dat het natuurlijk ook allemaal van de pregnyl kan komen

13. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hendrika, mooier kan niet hoor!! Het is namelijk beter dat de zaadjes in de aanslag staan om aan te vallen. Dus eerst de IUI en dan de eisprong. Dus als je eitje nu gaat springen....de zaadjes hebben hun plaatsen ingenomen....hoeven die aleen nog maar aan te vallen :D. Gaat helemaal goed komen.

En jullie hebben gelijk, positief blijven. De afgelopen 3 iui's had ik wel hoop, maar was ik niet zo positief meer :).
    Nu deze IUI ben ik nagenoeg heel positief en sta ik mezelf toe te fantaseren over een lief gezond beebje. Ik heb zoiets van, positief of niet....ik ben evengoed verdrietig als ik ongesteld wordt.
    Maar ik voel wel heel sterk dat je positief moet blijven.....dus ik zwijmel soms een end weg...hihi....:D.

14. 1988 mama

Ikzelf gebruik ook hormonen , puregon + pregnyl , gaat allemaal prima , doe dit nu al 11 maand , waarvan deze ronde eerste keer iui ..

wij hebben echt onze ups en downs , soms denken we , wat is dit een hel waar we door moeten , en zijn we bang dat het ons nooit gaat lukken , ene moment zetten we alle schouders eronder , hebben we veel hoop. heel lastig ..

Op dit moment kan ik niks anders dan hopen dat wij bij de club zitten " zwanger na 1e iui"

mijn klachten op dit moment , zijn vaak heel nodig moeten plassen , geurende urine , en nogsteeds na eisprong pijn rechter Lies/eierstok ??

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Ha dames!
    Onze eerste IUI was donderdag de 24e! Zo spannend nu, konden we maar in ons lichaam naar binnen kijken, hè? Voor ons is het nu drie keer iui in de normale cyclus. Ik heb een regelmatige cyclus met een eisprong (tenminste daar gaan we vanuit). Maar ik heb niet zo'n behulpzaam slijmvlies ;) en mn man heeft niet het al te beste kwaliteit zwemmers en vormen. Maar zijn productie voor de IUI was goed, dus we zijn positief.

Moeten jullie ook over twee weken bloed laten prikken? Op welke dag?

16. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    1988Mama; Heb je vaker die klachten? Of is dit nieuw? Hoop dat het iets positiefs betekend.

Zonnestraal; ach het is toch heerlijk om even helemaal weg te zwijmelen bij je dromen.. daar zijn het mooie dromen voor...hoop voor je dat deze zsm uitkomen.

17. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi Zuuske spannend zeg !!!

Ik moet geen bloedprikken, maar ik mag 15 dagen na iui een test doen.
    Voel je al wat ?? Ik heb gister de iui gehad en heb nog steeds veel last van mijn eierstokken links en rechts en een opgeblazen buik, komt denk ik ook wel van de hormonen, gister ook heel erg opvliegerig geweest naar mijn man..

18. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    1988 mama jij dus ook zo,n last van liezen ??

Zo,n vervelend trekkerig gevoel he ?? Ik heb ook last met plassen, dan voel ik een enorme druk op mijn baarmoeder ...

19. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Zonnestraal !!! houden zo die positieve vibe !!! deze maand twee strepen voor ons allemaal !!

20. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Nee, ik voel aan mijn lichaam niet echt iets. Wel een beetje een zeurderig emotioneel gevoel, maar dat kan zeker ook door een beetje stress komen. Het is ook allemaal niet niks, toch?
    Maar heb je in beide eierstokken pijn? Oe, dat zouden dus zomaar meer eitjes kunnen zijn, wie weet komt er een tweeling van? Ik zie dat je clomid en pregnyl hebt dus..

Grappig trouwens je hier tegen te komen en om te lezen dat je ook goed geholpen wordt. Ik schrijf nog steeds (samen met nog een paar meiden) fanatiek in een topic wat jij een aantal maanden geleden geopend hebt "wie in sept mmm in" We hebben in dat topic inmiddels 1 zwangere! Dus veel positiviteit is een feit! (hmm, zou dat rijmen iets te maken hebben met dat het bijna die man met zn baard zijn verjaardag is? hihi)

Deel Deze Pagina