begonnen met Gonal spuiten en nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door moniekjuh, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Hallo Allemaal,

ik heb er al over googelt en kan de gynaecoloog uiteraard bellen maar misschien weten jullie het hier ook wel te vertellen.

n.a.v een echo afgelopen maandag mocht ik gaan beginnen met injecteren van Gonal zowiezo tot woensdag 1 Nov want dan moet ik weer naar de gynaecoloog om te bekijken hoe de eitjes groeien.
    als dit allemaal goed is wanneer kan ik dan de inseminatie verwachten???

dit hebben ze ons nog niet verteld...
    en wat ik me afvroeg wie neemt zijn man mee om erbij te zijn bij de inseminatie??
    of levert hij alleen zijn bijdrage en ga jezelf alleen terug voor de inseminatie ben wel benieuwd hoe jullie dit doen??
    de eerste keer gaat mijn man zowiezo mee en ws de rest van de behandelingen ook wel maar wat als ik nu alleen moet ivm zijn werk is dit dan niet raar??

ik hoor graag van jullie

liefss

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Heeft je ziekenhuis je niet verteld dan hoe het verder gaat? Ik heb bij de eerste afspraak echt al gelijk alles doorgesproken met een arts/verpleegkundige. Inclusief mogelijke data. Vreemd dat datnik jou niet is gebeurd.
    Wat voor behandeling krijg je? Iui of IVF of icsi?

3. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    Hoi,

Wat spannend voor je! Met inseminatie bedoel je waarschijnlijk 'de eicelpunctie'? Als de arts je eitjes gaat bekijken na ongeveer een week te hebben gestimuleerd met Gonal F kunnen ze goed gegroeid zijn of niet. Dit is voor iedereen verschillend. Ook wanneer de eicelpunctie is, is niet te voorspellen want ieder lichaam reageert anders!

Bij mij ging mijn vriend wel mee, is ook verplicht na de eicelpunctie want je mag zelf niet autorijden. Ik zou je ook absoluut niet aanraden om dan met het openbaar vervoer te gaan want je kan heel duizelig en slaperig zijn!!

Veel succes!!

4. In het onderschrift van TS staat dat ze met IUI beginnen deze maand, dus ik ga er niet vanuit dat het om IVF/ICSI gaat ;)

Ik denk dat het moeilijk te zeggen is wanneer je je IUI zult hebben. Je spuit nu dan Gonal, maar het is je eerste keer dus je weet nog niet of je meteen de juiste dosering hebt gekregen. Misschien staat je dosering te laag en gebeurt er nog niet zoveel, dat zullen de artsen met FM's in de gaten houden. 1 november moet je een echo laten maken zeg je? Dan zullen ze dan wel bekijken of er een eitje (of eitjes) is gaan groeien, en hoe groot die op dat moment is. Zodra een eitje 18mm is mag je je pregnyl injectie zetten, en dan heb je de volgende dag je IUI. Dat kan nu dus nog niet gepland worden, want niemand kan op dit moment voorspellen op welke dag jouw eitje 18mm zal zijn.

Ik zou m'n vriend wel meenemen hoor! Je bent op dat moment toch bezig met 'zwanger raken', als het goed is.. En tja, ik doe dat toch het liefst samen ;)

5. Linneke8

Linneke8 Actief lid

7 okt 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Inseminatie is geen eicelpuntie.

Ik spuit ook gonal. Een week na de eerste dag van mijn menstruatie krijg ik een echo om te kijken of alles schoon is. Is dit zo dan een week gonal spuiten. Dan de echo om te kijken of je follikels groot genoeg zijn. Vorige keer kreeg ik 2 dagen na deze echo de inseminatie. Dus het ligt er aan hoe groot de follikel (s) zijn

6. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Heyyy,,

thanxx all voor jullie reactie's erg fijn en duidelijk.
    klopt wij gaan voor iui....en het leek mij ook al vrijwel duidelijk dat ik woensdag even af moet wachten.maar toch wilde ik even de bevestiging...heb je soms even nodig he...

ik vind het wel spannend hoor hopelijk zijn de eitjes voldoende gegroeit en kunnen we weer een stapje verder in het traject.

mijn man gaat ook mee hoor....wil ik zelf ook graag want ik vind het immers ook maar zo als je het via de normale manier zou doen heb je elkaar ook nodig en nu ook...

we wachten vol spanning af wanneer de insiminatie plaats gaat vinden...

liefss Moniekjuh

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik doe zelf ook IUI met Gonal f.
    Ik kom altijd op de 3e dag voor een uitgangsecho om te kijken of alles goed is. Zo ja, dan diezelfde dag beginnen met spuiten. Bij de eerste keer begin je vaak met een lage dosis om te kijken hoe je daar op zult reageren. (ik begin bijv. altijd met 100 eh) en kom dan een week na de 1e echo terug. dus op dag 10. en vanaf dan om de dag net zolang tot ik een eisprong heb. Vanwege mijn PCOS kan dit nog wel eens varieren. Ik ben wel eens 4 weken aan het spuiten geweest, maar deze ronde heb ik op dag 12 al een eisprong. Je zult dus geduld moeten hebben en kijken hoe dat bij jou gaat.. succes!

Deel Deze Pagina