2/3 dagen ongesteld invloed op vruchtbaarheid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sanniesannie, 30 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb een menstruatiecyclus van gemiddeld 28 dagen. Maar mijn menstruatie is altijd maar zo kort. De bloeding is minimaal en hooguit 2 a 3 dagen. Ik kan het per dag meestal wel af met 3 inlegkruisjes.

Kan dit invloed hebben op mijn vruchtbaarheid? Wij proberen namelijk zwanger te worden en ik ben bang dat een bevrucht eitje niet goed kan innestellen op deze manier.

Zijn er hier dames bekend met minimale menstruatie maar toch geen problemen hebben gehad met zwanger worden?

2. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.081
    4.588
    113
    Vrouw
    Hoi, voor mij een herkenbaar verhaal.
    Mijn menstruaties worden steeds korter en duren nu nog maar 1-2 dagen. Hierdoor het idee dat mijn baarmoederslijmvlies niet voldoende opbouwt.
    Ondertussen ruim anderhalf jaar bezig voor een eerste kindje. Eerste keer zwanger in ronde 12, wat helaas bij de termijnecho een missed abortion werd.
    Gevraagd om een cyclus monitoring om te checken of er een verklaring was voor het langer duren.
    Daar bleek mijn bms maar 4,5 mm. De echoscopiste gaf aan dat het hem zo niet ging worden. Kans op innesteling zou heel klein zijn. Zij stuurde ons door naar een fertiliteitsarts. En wat bleek, vlak voor die afspraak had ik een positieve test. Dat was ik de maand van de monitoring. En ronde 3 na de missed abortion.
    De fertiliteitsarts gaf aan dat er niet veel te doen is aan een te dun bms maar dat het ook geen groot probleem was. Vooral in een IVF traject geeft het problemen en kunnen ze dan niet terugplaatsen. Hij gaf aan dat er bij dat soort trajecten vaak meer speelt en er geen echte cijfers bekend zijn van vrouwen die een dun bms hebben in een natuurlijke cyclus.
    Uiteindelijk was het bij ons in ronde 3 na de ma weer raak, veel sneller dan de eerste keer dus.
    Helaas had dit kindje ernstige afwijkingen en was het niet levensvatbaar. Wederom kregen we dat te horen bij de termijnecho. We hebben 1,5 week geleden de zwangerschap af moeten breken.
    Maar deze 2 dingen stonden los van een te dun bms.

3. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wat een verdrietige rit hebben jullie al achter de rug zeg. Heel veel sterkte met het verlies :(

Heeft het dunne baarmoederslijmvlies dan wel te maken met de korte meesturen? Of staat het daar los van?

Wij hebben al een zoontje van 7, toendertijd had ik wel langere menstruaties maar sinds ik 3 jaar lang een spiraal heb gehad zijn mijn menstruaties zo kort. We gaan nu ronde 4 in dus misschien moet ik niet zo ongeduldig zijn. Maar aangezien ons zoontje in ronde 1 al raak was en ik dus ook wat ouder ben en zo kort menstrueer maak ik mij ineens meer zorgen..

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hier ook heel minimaal ongesteld.

hormoonwaardes, baarmoederslijmvlies en alles waren altijd gewoon in orde. Hier had het dus geen effect voor zover onderzocht is.

In de kliniek werd het als volgt uitgelegd: je baarmoeder ‘ruimt’ elke maand op. De ene baarmoeder is efficiënt en doet dit snel en met weinig ‘schade’ en de andere is wat minder efficiënt en heeft wat meer ‘schade’. Vond het zelf wel logisch klinken!

5. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Hier is menstruatie ook altijd maar 2 heel soms 3 dagen en slechts heel minimaal bloedverlies. Cyclus vaak maar 22 of 23 dagen met een korte luteale fase van 9 a 10 dagen. En hiermee zonder enkel probleem 6 keer zwanger geworden. Het hoeft dus niets te betekenen.

6. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ohh jaa dat klinkt opzich wel logisch!

Lisa280887 vindt dit leuk.
  7. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wat fijn zeg! En dat zelfs met zo'n korte lf.
    Geeft toch weer wat vertouwen om dit te horen/lezen van jou :)

8. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.081
    4.588
    113
    Vrouw
    Dank je ❤️
    Ik ga er wel vanuit dat het verband houdt met elkaar.
    Maar dat het ene lichaam misschien efficiënter opruimt klinkt ook aannemelijk.
    Uiteindelijk heb je pas uitsluitsel over de dikte van je bms door dit met echo's vast te stellen

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Tja.. westers wordt gezegd dat het geen invloed heeft.

Chinees zeggen we dat het wel een probleem is. Je hoort een bepaalde hoeveelheid bloed te verliezen in gezondheid en alleen wat inlegkruisjes zouden dat niet op kunnen vangen. Dan ga je richting stagnatie (het is er wel maar het kan er niet uit) of bloedleegte (het is er niet, dus ook niet voldoende endometrium om een kindje goed vast te houden en te voeden).

Deel Deze Pagina