@Barbara1 .. wat is primolut? Ik heb hier weer iets nieuws ontdekt.. weer een zogenaamd 'nieuw' symptoom wat niets wilt zeggen.. sinds gisteravond is mn urine heel licht en groener.. wil dat wat zeggen? Ik heb verder geen klachten, plassen doet geen pijn. Ik slik geen andere vitaminen dan die wat ik al maanden slik..en ik drink genoeg.. enig idee? Hebben jullie dit ook wel eens gehad rond de innestelingsdagen?
@Ella01 Misschien te veel boerenkool of spinazie gegeten? Ik zou er niets van vinden; tenzij ik er klachten bij zou hebben... Primolut is een medicijn dat werkt zoals het hormoon progesteron, en progesteron speelt een rol in de 2e helft van de cyclus, na de eisprong. Primolut kan gebruikt worden om deze fase te ondersteunen, maar ook om heftige menstruatieklachten te verlichten, of om de menstruatie op te schuiven. Wanneer je het medicijn geeft zorgt het er in je lichaam namelijk voor dat andere hormonen wat rustiger blijven. En m.b.t. alcohol: ik heb de afgelopen 2 jaar steeds alleen als ik ongesteld was alcohol gedronken; en heb nu besloten om geen druppel meer aan te raken tijdens het IUI-traject. Zonder alcohol kan je ook een prima tijd hebben, er zijn nog genoeg andere lekkernijen beschikbaar Ik drink wel eens een sapje oid uit een wijnglas, omdat dat toch wel anders drinkt
Ik zou bijna zeggen dat je nog niet helemaal uit je dipje bent....Maarja, uitgaan van het slechtste scenario is wel het veiligste, dan kan het alleen maar meevallen... Ik hoop in ieder geval voor je dat snel weer positieve berichten krijgt en verder mag!!
Laatste update van mij: Vandaag (als dit bericht af is inmiddels gisteren) mijn eerste IUI gehad. Zaad was prima, 8,3 miljoen dus ruim voldoende, de arts vroeg of ik ze nog even toe wou spreken voor ze hun werk gingen doen maar dat was geloof ik vooral zodat ze zelf even de handen vrij had voor de eendenbek. Ik voelde er bijna niets van, wat toch wel een opluchting was na de HSG (en ook wel logisch). Hoef verder niets te doen of te laten, alleen liever vandaag niet trampoline springen zei de arts gekscherend; nou, 3 keer raden waar ik sindsdien al de hele dag zin in heb (gelukkig hebben we geen trampoline). Overigens heb ik verder de hele dag niets gevoeld, geen krampjes/pijntjes/oid; de afgelopen 2,5 jaar heb ik ook niets gevoeld dus ik ben niet verbaasd daarover. Dus nu begint mijn wachtperiode; toen ik nog een keer mijn LF van 9-10 dagen noemde zei deze arts: 'o dan schrijf ik je toch Duphaston voor, mag je vanavond mee beginnen, 14 dagen of tot je ongesteld wordt', dus toch maar deze ronde al een klein beetje ondersteuning van het gele lichaam. Ik ben benieuwd wanneer ik ongeduldig ga worden en wil gaan testen; tot nu toe vooral veel LH-testen erdoor gejaagd maar aan hCG-testen kom ik nooit toe door de korte LF. Wel grappig dat mijn NOD nog steeds op 4 mei blijft staan; die is gebaseerd op een cyclus van 31 dagen en een LF van 10; nu is de eisprong eerder opgewekt maar ga ik er met de Duphaston vanuit dat de LF 14 is; zit ik toch op 4 mei. Het informatiefoldertje van mijn ziekenhuis zegt dat je pas 2,5wk na de IUI mag testen (dus 18DPO pas); en Ovitrelle kan tot 10 dagen na gebruik een fout-positieve test geven (dus 9DPO); 14DPO lijkt me dan ook wel een prima moment om een hCG-test uit de kast te trekken mocht ik niet ongesteld zijn inmiddels. Ik heb precies 14 Duphaston-pilletjes, dus netjes opmaken is nu het voornemen. We gaan het meemaken.
Ja veiligste ja. Mijn lichaam heeft me de afgelopen 6 jaar zoveel in de steek gelaten dat ik niet veel anders kan mentaal om dit vol te houden. Klinkt heel dramatisch maar zo is t niet hoor haha. Hebben al 1 prachtig kind dus mogen niet klagen.
@tanja78 weet niet of je op internet zit in Frankrijk maar al kunnen testen? Ben benieuwd. @nooompje later nog krampen gekregen van de iui?
IUI start maart/april 2019- Leden: ❤ Kleinepuk: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, IUI ronde 1 ❤ Barbara1: 34 jaar, 2e kindje, PCOS, IUI ronde 2 met Ovaleap en Ovitrelle ❤ Nooompje: 31 jaar, 1e kindje, OFO gb, april IUI ronde 1 met Gonal-F en Ovitrelle ❤ Tanja78: 40 jaar, 2e kindje, OFO gb, maart IUI ronde 1 met Letrozol en Ovitrelle ❤ Sara190: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, april IUI ronde 1 met Clomid ❤ Dadelll: 25 jaar, 1e kindje, IUI ronde 2 met Menopur en ovitrelle ❤ Shar91: 27 jaar, 1e kindje, linker eileider niet doorgankelijk, april IUI ronde 3 met Letrozol en Ovitrelle ❤ Ella01: 33jaar, 1e kindje, april IUI ronde 3 ❤ Annie82: 36 jaar, 2e kindje, OFO loopt; LF iets kort, mogelijk starten met IUI? ❤ Catlady: .. jaar, ..e kindje, .., april IUI ronde 1 ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Afspraken en echo's ● 9 april IUI 1, Tanja78 ● 13 april IUI 3, Ella01 ● 17 april IUI 1, Catlady ● 18 april IUI 1, Sara190 ● 20 april IUI 1, Nooompje ● 23 april echo CD12, Shar91 ● 24 april prikinstructie, Kleinepuk Testdagen en NOD's ● 23 april hCG-test, Tanja78 ● 28 april NOD, Ella01 ● 4 mei NOD, Nooompje ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Zwanger! ♡ .. : uitgerekend: ..-..-2020 ☆Sterretjes☆ Barbara1 14-02-18, mk ☆ Als je de lijst aan wil passen, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg en voer je wijzigingen door. Lijstje, want ik hou van lijstjes en kleurtjes
Het overzicht weer even boven water gehaald. @Shar91 morgen weer echo, spannend @Kleinepuk bijna zover voor jou. Waar zit je nu in je cyclus?
Het liep vrijdag anders dan verwacht, de follikels waren al zo goed gegroeid dat ze meteen de IUI hebben ingepland voor morgen. Het is alleen nog even de vraag of dat door gaat, want het leek erop dat er misschien wel drie follikels mee gaan doen. Ik heb straks dus een extra echo om te kijken hoeveel het er zijn. Vind het best wel spannend, hoop zooo dat het er gewoon twee zijn.
IUI start maart/april 2019- Leden: ❤ Kleinepuk: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, IUI ronde 1 ❤ Barbara1: 34 jaar, 2e kindje, PCOS, IUI ronde 2 met Ovaleap en Ovitrelle ❤ Nooompje: 31 jaar, 1e kindje, OFO gb, april IUI ronde 1 met Gonal-F en Ovitrelle ❤ Tanja78: 40 jaar, 2e kindje, OFO gb, maart IUI ronde 1 met Letrozol en Ovitrelle ❤ Sara190: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, april IUI ronde 1 met Clomid ❤ Dadelll: 25 jaar, 1e kindje, IUI ronde 2 met Menopur en ovitrelle ❤ Shar91: 27 jaar, 1e kindje, linker eileider niet doorgankelijk, april IUI ronde 3 met Letrozol en Ovitrelle ❤ Ella01: 33jaar, 1e kindje, april IUI ronde 3 ❤ Annie82: 36 jaar, 2e kindje, OFO loopt; LF iets kort, mogelijk starten met IUI? ❤ Catlady: 31 jaar, 1e kindje, 17, april IUI ronde 1 ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Afspraken en echo's ● 9 april IUI 1, Tanja78 ● 13 april IUI 3, Ella01 ● 17 april IUI 1, Catlady ● 18 april IUI 1, Sara190 ● 20 april IUI 1, Nooompje ● 23 april echo CD12, Shar91 ● 24 april prikinstructie, Kleinepuk Testdagen en NOD's ● 23 april hCG-test, Tanja78 ● 28 april NOD, Ella01 ● 4 mei NOD, Nooompje ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Zwanger! ♡ .. : uitgerekend: ..-..-2020 ☆Sterretjes☆ Barbara1 14-02-18, mk ☆ Als je de lijst aan wil passen, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg en voer je wijzigingen door. Lijstje, want ik hou van lijstjes en kleurtjes
Goedemorgen dames! Hoe gaat het met iedereen? @nooompje was een super aantallen met jullie IUI! Inmiddels wat krampje gehad of niets? Nu ook wachten ☺ @Shar91 spannend hoop dat je morgen een mooie echo hebt en een vruchtbare IUI. @tanja78 bijna test tijd! Spannend! Hier gaat het goed, gisteren een gezellig drukke dag gehad, van 10:00 tot 18:00 familie in huis van beide kanten. Was erg gezellig, ik had gebak gemaakt en we hebben de bbq aangehad. ☺ 'S avonds toen ik eindelijk even op de bank zat begon ik mijn onder buik weer te voelen. Iedere avond schrijf ik mijn symptomen op van de dag. Mocht het niet raak zijn deze maand heb ik de volgende IUI verglijkingsmateriaal. Weet namelijk niet was van de ovitrelle en was van mijn eigen lichaam komt. Vandaag even lekker niets doen ☺
IUI start maart/april 2019- Leden: ❤ Kleinepuk: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, IUI ronde 1 ❤ Barbara1: 34 jaar, 2e kindje, PCOS, IUI ronde 2 met Ovaleap en Ovitrelle ❤ Nooompje: 31 jaar, 1e kindje, OFO gb, april IUI ronde 1 met Gonal-F en Ovitrelle ❤ Tanja78: 40 jaar, 2e kindje, OFO gb, maart IUI ronde 1 met Letrozol en Ovitrelle ❤ Sara190: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, april IUI ronde 1 met Clomid ❤ Dadelll: 25 jaar, 1e kindje, IUI ronde 2 met Menopur en ovitrelle ❤ Shar91: 27 jaar, 1e kindje, linker eileider niet doorgankelijk, april IUI ronde 3 met Letrozol, Ovitrelle en Utrogestan ❤ Ella01: 33jaar, 1e kindje, april IUI ronde 3 ❤ Annie82: 36 jaar, 2e kindje, OFO loopt; LF iets kort, mogelijk starten met IUI? ❤ Catlady: 31 jaar, 1e kindje, 17, april IUI ronde 1 ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Afspraken en echo's ● 9 april IUI 1, Tanja78 ● 13 april IUI 3, Ella01 ● 17 april IUI 1, Catlady ● 18 april IUI 1, Sara190 ● 20 april IUI 1, Nooompje ● 23 april IUI 3, Shar91 ● 24 april prikinstructie, Kleinepuk Testdagen en NOD's ● 23 april hCG-test, Tanja78 ● 28 april NOD, Ella01 ● 4 mei NOD, Nooompje ● 7 mei NOD, Shar91 ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Zwanger! ♡ .. : uitgerekend: ..-..-2020 ☆Sterretjes☆ Barbara1 14-02-18, mk ☆ Als je de lijst aan wil passen, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg en voer je wijzigingen door. Lijstje, want ik hou van lijstjes en kleurtjes
@catlady en @Barbara1 , hier geen krampjes of andere symptomen. Bij IUI voelde ik de manipulatie van baarmoedermond even (denk dat dat t was) maar daarna niets gemerkt. Heel klein beetje slijmerige afscheiding met beetje bruinige gloed, ik denk door beetje bloed, maar dat is uiteraard te verklaren. Sindsdien niets te melden, ik heb sinds dag 2 of 3 van de gonal-f een zeurende lage rugpijn, die blijft (maar zal ook samenhangen met mijn niet perfecte slaappatroon). Wel grappig om aan m'n man te merken dat hij weer hoop heeft, hij heeft het gevoel dat het nu meteen raak is. (Ik denk dat hij de hoop na 6-9 maanden al wel een beetje kwijt was, hij beredeneert altijd alles, en we deden het volgens het boekje, dus waarom lukt het dan niet? dat gevoel zegmaar)
@nooompje we zullen het moeten afwachten. Is er bij jullie iets gevonden waar het aan kan liggen? Hier is het onverklaarbaar. Ik hoop dat het deze maand raak is. Ik ben de rondes een paar jaar geleden kwijt geraakt. Vind dat ons geduld erg op de proef is gesteld. 6,5 jaar Heb sinds gister avond een raar gevoel in mijn baarmoeder, geen krampjes, maar een gevoel wat ik niet kan plaatsen. Poeh wat is dit wachten tot nod toch lang. Ik heb sterk het gevoel dat het wel eens raak kan zijn maar durf er ook niet meer teveel op te hopen. 2 vroege miskramen gehad door de jaren heen. Heb het idee dat dit onze eerste echte kans op een zwangerschap is.
Hej catlady, nee bij ons geen oorzaak gevonden. In de lijst heb ik dat afgekort als 'OFO gb' (dus orienterend fertiliteitsonderzoek geen bijzonderheden). Het wachten heb ik meestal de eerste week geen probleem mee, ik weet immers dat er tijd nodig is om tot een bevruchting te komen en vervolgens richting de baarmoeder bewegen, innestellen, en een begin met groeien te maken; niets wat ik in de tussentijd eraan kan doen. Door een wat korte LF heb ik ook niet echt lang hoeven te wachten steeds, dus weinig tijd om ongeduldig te worden. Ik hoop dat ik deze ronde met de Duphaston een normale LF heb, kan me voorstellen dat er bij mij na 10 dagen ook wel wat gaat kriebelen. Och en de tussentijd vul ik met mijn verdere drukke leven, altijd tijd tekort.
Ik hoop voor alles dames hier, inclusief mezelf , goede resultaten deze maand. Daar gaan we voor! Voel me vandaag ontzettend beroerd. Hele dag al pijnlijke darmkrampen, uiteindelijk ook diarree *sorry*.. steeds duizelig en nu ook koud.. steeds t gevoel te moeten overgeven..bah. gister niets raars gedaan of raars gegeten.. ik hoop dat dit geen roet in t eten gooit.. mn lijf moet zich op mn ei focussen.. niet mn darmen
Even een update van mijn kant.Vrijdag voor vertrek getest en die was helaas negatief.Tot nu toe nog geen enkele symptomen om een beeld te kregen hoe en wat .Morgen is dag 14 na IUI en mocht ik nog niet ongesteld zijn zal ik woensdag opnieuw testen. Echt slopend zo iets !
pfff kan t me voorstellen. Verschrikkelijk zijn die dagen. Ga voor je duimen. Had je een vroege test?
Hoi Meiden, Ik zit nu op 5 DPO.. afgelopen dinsdag eerste IUI gehad, met helaas dus weinig zaad dus ga er niet van uit dat het raak is deze maand... Ik heb er echt erg veel last van gehad tot ongeveer zondag.... krampen rechts in me buik en steekjes..en erg vermoeid nog steeds... wat ik nu ook meer heb is afscheiding..ik heb normaal voor de eisprong afscheiding, maar nu is het andersom haha, zal vast niks betekenen! Dat wachten is echt killing!!!!