@nooompje ik ga idd minder spuiten. Was vorige x opgehoogd om 2 follikels te krijgen maar het resultaat was niet best. Dus nu weer terug. Dan maar 1 ei, dat is dan maar zo. Die afscheiding komt idd door de utro. Echt vies spul. Ik werd er wel echt later ongesteld door, waardoor ik ook weer valse hoop kreeg toen ik nog niet ongesteld was geworden.
Hoi allemaal, Graag zou ik met jullie mee willen lezen, schrijven en meeleven. Even korte achtergrond: sinds 2014 wens voor eerste kindje. In juni 2016 eindelijk zwanger, maar van korte duur; bbz in linker eileider. Met spoed opgenomen en geopereerd. In december met enige weerstand toch maar gemeld bij het ziekenhuis. OFO en na het eerste bloedonderzoek bleek een afwijking in TSH waarde. Na verder onderzoek kwam de diagnose trage schildklier én Hashimoto. Sindsdien onder behandeling van een internist en schildklierpatient voor het leven. Maart 2017 HSG. Rechter eileider was prima doorgankelijk. Najaar 2017 eerste keer IUI zonder hormonen en begin 2018 nog een keer. Door omstandigheden en ook weerstand / opzien tegen MMM en gevoelens van boosheid (‘iedereen’ wordt zwanger, waarom hebben wij een medisch traject nodig) hebben geleid tot maanden rust. De wens is groter dan mijn tegenzin ten opzichte van het hele ‘circus’ van de medische malle molen. (Ik ben dankbaar voor de medische ondersteuning die beschikbaar is en de mogelijkheden, heb alleen een tijd geworsteld en had het liever niet nodig gehad.) In maart de knoop doorgehakt (ik word ook een jaartje ouder!) Gelukkig had ik binnen twee weken een belafspraak met FA en diezelfde week lagen alle recepten klaar. Als rasechte naald angsthaas zag ik als een berg op tegen het spuiten. Ik ben woensdagavond begonnen met Gonal F 75 IE op mijn derde cyclusdag. Tot op heden mag ik echt niet klagen. Maandag eerste follikelmeting. Mijn man steunt me volledig. Verder voelt het wel eenzaam, al mijn vriendinnen hebben al kinderen of zijn zwanger. Hopelijk helpt het om hier mee te lezen en te schrijven. Ik wens voor een ieder dat alle dromen op korte termijn uit mogen komen!
@Barbara1 hoop dat deze dosis perfect gaar werken,1 of 2 prachtige eitjes! @Momo2010 ook al een lange tijd bezig zo te lezen. Gonal-F zijn kleine naaldjes, valt mee in vergelijking van andere naalden die ik een aantal jaar terug in mijn lijf moest steken. Hoop dat het snel raak mag zijn. Hier gaat het goed, vandaag hebben mijn man en ik lekker gewandeld. Woensdag 1mei is het 14 dagen na de IUI. Hoop zo dat het raak is. Is het raak dan wordt mijn uitstrijkje verplaatst. Vorig jaar kreeg ik eind September te horen dat er kankercellen waren gevonden.. Na de 2e lisexisie bleek er geen meer kanker te zijn. Vandaar dat we er vaart achter hebben gezet. De kanker kwam eigenlijk tussen het starten van vruchtbaarheidsbehandeling in. Mijn man en ik hebben besloten dat als het ooit terugkomt in dezelfde aggresieve vorm we mijn baarmoeder weg laten halen. We hopen tijd te krijgen voor minimaal 1 kindje hopelijk 2 als mijn lijf het niet laat afweten. Heeft iedereen kunnen geniet en vandaag? Vanmiddag klaarde het mooi op ☺
@catlady jeetje wat heftig; wens sinds 2012 en vorig jaar kankercellen aangetroffen. Gelukkig met goede afloop. En nu duimen dat je volgende week een positieve test in handen mag hebben!
Dag 1: hCG tuurstreepje, LH tuurstreepje. Dag 2: hCG ubertuurstreepje, LH tuurstreepje. Dag 4: hCG omo-wit. LH-blijft een tuurstreepje. Het was me al eerder opgevallen dat de LH-testen als ik ze tijdens eerdere cycli testte eerst een tuurstreepje gaven, daarna omowit, om daarna weer op te lopen richting een piek. Die tellen natuurlijk alleen als ze echt donker zijn, dus misschien reageren die wel op andere stofjes in je urine.
IUI start maart/april 2019 Leden: ❤ Kleinepuk: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, IUI ronde 1 ❤ Barbara1: 34 jaar, 2e kindje, PCOS, IUI ronde 2 met Ovaleap en Ovitrelle ❤ Nooompje: 31 jaar, 1e kindje, OFO gb, april IUI ronde 1 met Gonal-F en Ovitrelle ❤ Tanja78: 40 jaar, 2e kindje, OFO gb, maart IUI ronde 1 met Letrozol en Ovitrelle ❤ Sara190: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, april IUI ronde 1 met Clomid ❤ Dadelll: 25 jaar, 1e kindje, IUI ronde 2 met Menopur en ovitrelle ❤ Shar91: 27 jaar, 1e kindje, linker eileider niet doorgankelijk, april IUI ronde 3 met Letrozol, Ovitrelle en Utrogestan ❤ Ella01: 33 jaar, 1e kindje, april IUI ronde 3 ❤ Annie82: 36 jaar, 2e kindje, OFO loopt; LF iets kort, mogelijk starten met IUI? ❤ Catlady: 31 jaar, 1e kindje, 17, april IUI ronde 1 ❤ Jolo: 28 jaar, 1e kindje, IUI 3 met clomid, pregnyl en utro ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Afspraken en echo's ● 9 april IUI 1, Tanja78 ● 13 april IUI 3, Ella01 ● 17 april IUI 1, Catlady ● 18 april IUI 1, Sara190 ● 20 april IUI 1, Nooompje ● 23 april IUI 3, Shar91 ● 28 april IUI 2, Dadelll ● 2 mei CD 10 FM, Kleinepuk ● 4 mei CD 9 FM, Barbara1 ● 6 mei, uitslag OFO en plan, Annie82 ● 21 mei startecho en laatste pil, Jolo Testdagen en NOD's ● 23 april hCG-test, Tanja78 ● 28 april NOD, Ella01 ● 4 mei NOD, Nooompje ● 7 mei NOD, Shar91 14 mei NOD, dadelll ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Zwanger! ♡ .. : uitgerekend: ..-..-2020 ☆Sterretjes☆ Barbara1 14-02-18, mk ☆ Als je de lijst aan wil passen, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Haal de [QUOTE = ...] [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg en voer je wijzigingen door. Lijstje, want ik hou van lijstjes en kleurtjes
Hey meiden aftellen is begonnen! Morgen haal ik een paar testes en Woensdag ochtend gá ik testen. Ik hoop zo dat het raak is! Bloody 6,5 jaar aan het wachten op een kindje. Spanning begint nu wat te komen
Ohh spannend meid.. Je eerste IUI? is woensdag je NOD dag? Ik heb gisteren op 10 DPO nog getest..nou helemaal wit... donderdag is mijn NOD...Ik hoop dat het snel komt dan ik door met de volgende ronde..
Heey! Welkom hier Hoe bevalt het spuiten inmiddels ? We gaan bijna gelijk op.... ik ben donderdag begonnen met prikken en merk al dat ik het prettiger vind als iemand anders het doet maar zelf lukt het ook aardig. Wat mocht jij al snel voor een echo zeg.... ik mag 2 mei terug komen. Hopelijk goed nieuws gehad vandaag? We horen van je
Dames, ik lig eruit. Gister menstruatie doorgekomen. Ik trek me even terug, ik moet me bij elkaar rapen om maar weer opnieuw te beginnen..nu ook met HSG.. Ik wens jullie veel succes en sterkte in de wachtweken.. wellicht tot later weer.
Lieverd wat jammer Rustig aan doen, lekker op de bank. Hsg is niet zo heftig, beetje ongemakkelijk, wat druk op de eileiders beetje krampjes. Neem je tijd -ben iets eerder van het werk gegaan. Voel mij lang niet fit. Ben blij als ik thuis ben, chilbroek aan, op de bank, pot thee en een kat op schoot.
@Ella01 wat naar en verdrietig. Neem de tijd om verdrietig te mogen zijn en jezelf bij elkaar te rapen. Mocht je tzt meer willen weten over mijn HSG ervaring, laat het weten, hopelijk heb je er iets aan (ook al is ieders ervaring anders.) @Kleinepuk dank voor je berichtje! Inderdaad woensdag begonnen met 75 eenheden. Ik moet eerlijk bekennen dat het spuiten (de naald erin) me 100% meevalt. Ook de vloeistof voel ik niet (alleen bij eerste keer ontluchten vond ik het een beetje stinken.) Dus, tot zover niks te klagen (als het aankomt op spuiten dan he . Ik ben een controle freak, dus ik zet de spuit en mijn man duwt de knop in. Prima samenwerking. Ik had een voorgevoel / angst dat ik goed of te goed zou reageren op medicatie, dus was erg blij dat ik de keuze had voor een echo op dag 7,8 of 9. Ik zit nu op cyclus dag 8 en voel sinds zaterdag beide eierstokken (alsof er een ballonnetje wordt opgeblazen.) Ik had, zo bleek net uit de echo, meerdere kleine blaasjes in beide eierstokken. Aan een kant had ik een dominante van 13,5mm en aan de andere kant een van 10mm. Ik moet vanavond en morgen spuiten en dan woensdagochtend opnieuw terug voor een meting. Helaas zei de arts had ze geen glazenbol heeft (was het maar zo'n feest) en hoopte ze dat de kleintjes klein zouden blijven. Afwachten maar... Hoe vergaat het jou? @catlady; ik duim voor je! @ iedereen: hoe is het protocol van jullie ziekenhuis? Ik heb bij de eerste twee IUI's sterk het gevoel gehad dat IUI pas 36-40 uur na de Ovitrelle aan de late kant is. Nu was ik dus net in 'mijn' ziekenhuis en zie ik tot mijn verrassing dat het protocol per 6 mei (waarom niet per 1 mei??) wordt aangepast, omdat het ziekenhuis tot nieuwe inzichten is gekomen. De IUI vindt 24 uur na de Ovitrelle plaatst. Dit sluit veel beter aan bij mijn gevoel, voor wat het waard is. Ik ben er blij mee in ieder geval en zal, als de IUI doorgaat, de Ovitrelle 24 uur voor de IUI zetten en geen 36-40 uur (in overleg met mijn arts natuurlijk.)
@Momo2010 Ik weet niet echt wat het protocol in mijn zkh is, maar dit is wat ik had bij de eerste 2 IUI's. 1ste IUI: avond ervoor gespoten om 18u en de dag erna rond 9u in de ochtend inseminatie (niet zwanger) 2de IUI: om 18u pregnyl gezet en 2 dagen erna 's ochtends rond 9u inseminatie (zwanger).
Hier ook 36 uur t protocol. De ovitrelle zorgt na 36 uur voor eisprong en aangezien t zaad hoog wordt ingebracht, hoeft t geen hele weg meer af te leggen en zou 't elkaar precies op tijd moeten ontmoeten. Whaha dat klinkt romantisch.
Dank @Barbara1 en @Jolo voor jullie reacties. De waarheid (36 uur na Ovitrelle of direct de volgende dag) en wat het beste is ligt misschien in het midden. Ik was net een partij aan het prutsen. Wilde heel stoer zelfstandig spuiten (man is nog niet thuis) kwam er tot twee keer toe geen vloeistof uit . Het was de laatste dosis, dus spuit weg gegooid (zonde, maar derde keer prikken voor niks zag ik niet zitten.) Nieuwe spuit uit koelkast, drie kwartier gewacht en nu lukte het wel. Pfff nooit een saai moment zullen we maar zeggen deze hobbelige weg. Herkennen jullie toevallig ook dat er soms een druppel aan de naald hangt bij het eruit halen? Ik houd de knop ingedrukt bij het eruit halen en na leegspuiten 5-10 sec in mijn buik. Ik ben nog maar net nieuw hier en ben over dit onderwerp gesloten naar mijn directe omgeving. Ik vind het toch erg privé. Dus merk dat ik het erg fijn vind ervaringen te delen met mensen die snappen en ervaren waar je het over hebt. Dank daarvoor. In het lijstje zie ik dat meerdere dames binnenkort duidelijkheid hebben of de poging geslaagd is; spannend. Ik hoop met jullie mee!
@Momo2010 een druppel heb ik ook wel eens, maar geloof niet dat het van een druppel afhangt, dus geen zorgen. Ik spuit geen gonalf maar denk dat het verschil niet zo groot is. Goed bezig!!
Sorry voor mijn slechte reacties afgelopen dagen.Ik ben lekker aan het genieten van mijn vakantie met mijn dochtertje en mijn man.Bij mij is helaas slecht nieuws.Vrijdag ongesteld geworden maar doordat ik tot zondag in Frankrijk ben moet ik deze cyclus over slaan.Dat was onze beslissing vooraf om zo min mogelijk onze dochter te benadelen en haar vakantie samen met ons door te laten gaan.Volgende maand opnieuw proberen. Dames die in de wachtweken zitten veel succes. @Barbara1 en Noompje succes met de IUI komende week