IUI maart/april 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kleinepuk, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames.Ik lees en schrijf mee.Mijn verhaal is als volgt.2013 na 2 jaar op eigen houtje geprobeerd te hebben MM ingestapt en uiteindelijk na alle onderzoeken in december 2013 1ste poging IUI en meteen zwanger van een meisje.
    2017 opnieuw begonen voor de 2de en alwéér geprobeerd op eigen houtje omdat vorige keer niets werd gevonden.
    Helaas tot op heden nog niet gelukt.22 maart te horen gekregen dat ik mag starten met IUI.Vandaag pas ongesteld na 19 februari dus morgen ZH bellen voor afspraak op dag 3.
    Dit keer vind ik het best eng of het gaat lukken aangezien ik inmiddels 40ben .
    Dus dames samen gaan wij er voor!!
     
    Kleinepuk vindt dit leuk.
  2. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Als het aan mij ligt wel, maar ik zal ook gewoon af moeten wachten wanneer ik instructies kan krijgen etc....Ik ben medisch onderlegd en verwacht dan ook dat zelf leren prikken geen probleem is (niet leuk om een naald in jezelf te steken, maar ik zal het zeker snappen enzo)

    Dubbel he, dat het fijn is om ongesteld te worde... maar dan kan je tenminste verder....
    En ik denk dat je het prikken ook zo oppakt, is immers voor het goede doel...

    Superfijn!

    Zijn die niet al eerder in het traject geprikt? Volgens mij standaard onderdeel van het oriënterende onderzoek...Bij mij wel geprikt in ieder geval. Kan op zich geen kwaad om te controleren verder hoor

    Jup! Wat mij betreft wel! Na maandag weer een update van mij iig!
     
  3. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom!
    Dat je de eerste keer met 1 IUI zwanger was is hoopgevend! *voor jou zeker, maar stiekem ook voor ons:D Wie weet ben je dus over een maandje al uitgekletst hier! ;)

    Knap trouwens dat jullie beide keren het 2 jaar zelf geprobeerd hebben, ik gok dat als ik nu zwanger zou worden en we over 3-4 jaar voor een tweede zouden gaan, ik het zelf proberen zou beperken tot 9-12 maanden! Die 2 jaar hebben tot nu toe al heel lang geduurd...
     
  4. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Sooo hele verhalen haha.. Even bijgelezen

    Fijn dat je de verwijzing hebt Nooompje.

    Ze hebben bij mij ooit wel bloedgeprikt maar was meer voor het vaststellen van pcos volgens mij. Nooit gehoord dat ze nog wat anders hebben gecontroleerd. Misschien ook niet nodig als eerst de eisprong t probleem lijkt te zijn. Maar goed nu zoveel tijd verder misschien wel.

    Voor 't prikken is gelukkig geen medische achtergrond nodig. T is echt super simpel. Een kind kan de was doen. Maar wat duurt t lang kleinepuk. In mijn zkh kon ik vrijwel gelijk terecht voor uitleg..misschien zelf even bellen?

    W
     
    nooompje vindt dit leuk.
  5. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Welkom Tanja. Succes alvast ☺️
     
  6. Kleinepuk

    Kleinepuk Actief lid

    2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland

    Hoi welkom!

    leuk dat je mee schrijft, en wat positief om te horen dat jouw meid meteen na de eerste IUI lekker bleef plakken. We hopen allemaal dat je deze keer ook zoveel kans maakt natuurlijk! die afspraak op dag 3 is dan waarvoor precies?

    groejes
     
  7. Kleinepuk

    Kleinepuk Actief lid

    2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland

    Hoi !
    bij mij zijn deze waarden nooit geprikt. Ze hebben uberhaupt nooit bloed geprikt bij mij dus ben blij dat mijn huisarts me wel wou controleren op de schildklier. Je weet maar nooit he.

    en @Barbara1 ik ben nog niet opgeroepen maar de gynaecoloog zei wel ; we verzamelen een bepaald aantal mensen op de lijst en plannen die dan allemaal achter elkaar in voor een prik cursus en het is momenteel erg rustig dus het duurt wat langer dat we van start gaan. Vandaar dat ik wat langer moet wachten. ik gok dat ik in de loop van volgende week wel een belletje krijg.

    Ik laat het jullie weten.
     
  8. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Aha kleinepuk nu snap ik 't.

    Ik ben gisteren niet begonnen met medicatie omdat ik wat bloedverlies kreeg en ik 't even wilde aankijken. Vandaag best wat bloed verloren maar 't zet niet echt door. Nog steeds geen echte menstruatie. Maar durf alsnog niet niet te beginnen. Morgen maar eens bellen. Echt rot zo voor 't weekend.
     
  9. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik had vandaag ziekenhuis gebeld omdat ik gisteren avond ongesteld werd.Op dag 3 (morgen ochtend) doen ze uitgaande echo dan mag ik starten met gonal f.Het is volgens mij spuiten.Dat is even anders dan vorige keer.Toen had ik clomid tabletjes en moest ik 1 spuit zetten 48 uur voor de IUI.Morgen hoor ik precies hoe en wat en krijg ik medicijnen mee.
     
  10. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ben benieuwd welke hormonen je gaat spuiten. In principe werkt t niet veel anders als de gonal f als 't goed is. Succes vandaag.
     
  11. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oke pffff zenuwachtig. Ben toch vanzelf ongesteld geworden. Zou officieel morgen of overmorgen voor een uitgangsecho moeten komen dus, maar dan is t weekend. Ga dus vanmiddag.

    Ik hoor vanmiddag of ik mag starten met hormonen en dus nieuwe iui poging. Ligt eraan of de cystes weg zijn. Maar ben bang dat dat niet is omdat ik vandaag pas echt ongesteld ben geworden. Hoe weten ze dan of 't zondag wel of niet weg is .
     
  12. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Barbara is het gelukt vandaag?Mag je starten?

    Ik heb toch tabletjes gekregen ( Letrozol 5mg).Dit is vervanging voor Chlomid en wordt niet veel gebruikt omdat ie officieel medicijn voor borstkanker is.
    Volgens mijn Gyn heeft het minder bijwerkingen.Ik hou jullie op de hoogte.
    Op het einde mag ik ovitrelle spuiten.
     
  13. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oh wat goed. Clomid werkte bij mij helaas niet Succes!!

    Ik ben kapot. Wederom klote nieuws. Cyste zat er nog en was alleen maar groter. Mag niet starten. Weer wachten tot dinsdag voor ik meer weet. Belafspraak met de gyn dan.
     
  14. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hej meis, wat kut! Echt verschrikkelijk stom :(
    Sterkte!!
     
    Barbara1 vindt dit leuk.
  15. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wat erg @Barbara1! Dat wachten nu is ergst.Sterkte er mee!
     
    Barbara1 vindt dit leuk.
  16. Kleinepuk

    Kleinepuk Actief lid

    2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland
    Jeetje wat heftig dit weer. Dit is niet wat je wilt horen..... wat denk je dat de bel afspraak teweeg gaat brengen ? Wat is de normale gang van zaken ? Ik heb hier geen ervaring mee verder. Maar ben erg benieuwd ! Hou je taai !
     
  17. Kleinepuk

    Kleinepuk Actief lid

    2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland
    Jouw begin is er, wat fijn voor je...het medicijn zegt mij niks! Ik ga eens Googlen hopelijk slaat het aan en groeien er straks mooie eitjes :thumup:
     
  18. Kleinepuk

    Kleinepuk Actief lid

    2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland
    Hoi meiden, ik krijg steeds geen meldingen dus soms komen mijn reacties wat later. Maar lees echt zo nu en dan gewoon de voortgang bij iedereen.
    Ikzelf wacht nog op een belletje van het ziekenhuis maar op zich is er geen haast hier. Ik kan toch pas over een week of 4 beginnen in de volgende cyclus.

    Deze maand een drukke maand met elk weekend een feestje inclusief mijn eigen verjaardag die gevierd moet worden. Ik ben woensdag jarig en hoop dat ik voor die tijd een afspraak heb gemaakt voor de instructie in het ziekenhuis.

    Hopelijk hebben jullie een fijn weekend gehad!
     
  19. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Nog even lekker rustig aan dan en genieten van de feestjes.
     
  20. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ik zou eigenlijk beginnen met medicatie om ongesteldheid op te wekken. Ongesteldheid moet de troep in mijn lijf opruimen. Nu werd ik vanzelf ongesteld (net voordat ik pilletjes wilde gaan nemen) maar 't is niet gelukt om troep op te ruimen. Ze had al gezegd dat als 't niet zou lukken ik 2 weken moest wachten en dan opnieuw de medicatie moest slikken en dan ben je dus weer 2 weken verder. Maar weet niet of dat wachten was omdat je die medicatie niet zo kort achter elkaar mag gebruiken of een andere reden. Want als 't dat eerste is dan zou ik natuurlijk gelijk mogen beginnen. Hoor 't morgen zucht.
     

Deel Deze Pagina