@Sara190 , bij mijn ziekenhuis tellen de follikels van 15mm en groter mee. En max 2 grote, anders gaat een ronde niet door. Moet er ook niet aan denken dat ik nu met 5 grote follikels zwanger wordt; er kan echt veel te veel fout gaan. Door de Ovitrelle te spuiten springen alleen de follikels die groot genoeg zijn is het idee, dus de 2 kleinere zullen niet meetellen voor jouw poging. Spannend zo!
Hey meiden normaal voel ik me eisprong heel erg en langdurig de vorige keer met eerste IUI had ik die dag enorm veel last. Maar deze keer heeel weinig, vele mate minder dan de vorige keer. Is dat normaal?
Ik had de 1ste x niet zoveel last, buiten een beetje een zeurend gevoel totdat eisprong gepasseerd was. 2de IUI heb ik echt wel stekende pijn gehad en heb ik de ganse dag plat gelegen in de zetel. Ik heb wel 2x een moeilijke IUI gehad en 2de x heb ik ook wat na de IUI bloedverlies gehad, dus misschien dat het daar ook wel aan lag. Ik heb een kronkelige baarmoederhals en het duurt altijd heel lang vooraleer ze de weg hebben gevonden. Normaal doet iemand (zoals een soort assistent) altijd de IUI's, maar ze heeft de 1ste x uiteindelijk de gynaecoloog moeten bellen en in mijn dossier geschreven. De 2de IUI is ze er zelfs niet aan begonnen en meteen de gyn opgebeld
Ik voelde mijn éisprong bij beide IUI's. Heb niet het idee dat het raak is deze maand. Weinig gevoel. Vorige keer Voelde ik plopjes en veel gerommel.. Vorige keer waren de aantallen welke ingesemineerd zijn 4,2 mil deze IUI was het 2,2 mil. Man was verkouden geweest Ik wacht rustig af, nog iets meer dan een week te gaan. Hoop dat het goed met jullie gaat
Ik heb sinds net een aantal felle steken linksonder mijn buik. Deed behoorlijk pijn. Wat zou dit kunnen zijn?
Hoi dames, mag ik me ook bij jullie aansluiten. Hier gestart met 1e IUI (Clomid en Ovitrelle). Tenminste, gestart.. Ik hoop dat onze eerste IUI deze maand doorgang kan vinden. Vorige maand afgekeurd, omdat ik met de uitgangsecho te dik baarmoederslijmvlies had. Menstruatie was niet voldoende. Inmiddels 5 dagen clomid erop zitten en gisteren eerste follikelmeting gehad. Ben er nog niet heel erg in thuis. Ik heb paar jaar geleden wel IVF gehad, maar dat is toch een ander traject. Gisteren hebben ze 2 follikels links van ca 14 mm, en 2 rechts van 12 mm gezien Zaterdag weer een nieuwe meting. Heb me laten vertellen dat ze gemiddeld 2 mm per dag kunnen groeien en ideaal 20 mm zou zijn. Maar als ze zaterdag alle 4 doorgegroeid zijn, dan gaat het al niet door. Spannend, van zoveel factoren afhankelijk.. ben benieuwd..
@Sara190 en las ik nu ergens dat ze bij jou bij 4 eitjes wel de inseminatie doen? Ik loop in Radboudumc, daar doen ze dat niet. Heb je veel bijwerkingen van de clomid? Ik niet veel, maar wel erg moe en lijk de 'groei van de eitjes' wat te voelen links en rechts en heb af en toe zo'n 'paniekaanval', dat het zweet me uitbreekt . Maar verder valt het mee. Heb je last van de Ovitrelle/bijwerkingen? Moet je dan als je uiteindelijk wilt testen ook de 'Ovitrelle' eruit testen? Ik lees wel eens dat mensen met Pregnyll dit eruit moeten testen? Wat bedoelen ze daarmee? Lang wachten of is dat een speciale methode? Jij ook succes. Zie dat je de 2e inseminatie hebt gehad. Spannend! Jij zit dus in de wachtweken! Doet de inseminatie zelf pijn/gevoelig? En blijf je daarna nog ff liggen? Hier in Radboudumc zeggen ze dat dat niet hoeft.
Heey! Nou ik had op afgelopen maandag een echo: Links 2x 13/14 mm en 1x 15 mm Rechts 1x 11/12 mm Dus die rechter zou niet echt mee springen denk ik.. en daarom heeft ze de IUI ook eerder gedaan op CD 11 al om zo overstimulatie te voorkomen... Nee ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad...en ze adviseerde mij om 16 dagen na de IUI te gaan testen.. De inseminatie zelf is helemaal niet pijnlijk hoor! Ik vind alleen de eendenbek wat vervelend maar binnen 5 min is het al klaar! Ik heb vorige maand de eerste IUI wel heel erg gevoeld, had hele dag last van mijn buik denk me eisprong... maar deze keer heb ik het minder gevoeld... i dont know of dat goed of slecht is haha Ik slikte Clomid 50mg, nou vertelde ze mij als deze poging weer niet gelukt is dat ik op CD 3 of 4 voor een echo weer moet en dan mag ik Clomid halveren naar 25 mg... Jah wachtweken is slopend!! pfff
@Mopsie83 welkom. Succes deze ronde. Hopelijk morgen paar mooie eitjes en dan maandag iui. Ik blijf altijd wel 20 minuten liggen na de iui. In mijn zkh kantelen ze de stoel dan wat zodat je met je hoofd wat schuin naar beneden ligt. Ik denk baat t niet dan schaadt t niet haha.
@Barbara1: dankjewel. Ben benieuwd morgen. Maar als eitjes morgen 18 mm zijn, dan is IUI pas waarschijnlijk dindag. Ze willen toch die 20 mm hebben. Is dat bij jullie ook zo @Barbara1 en @Sara190 ? Dat is fijn dat ze dat doen, dat je nog even mag blijven liggen.. hoorde al dat ze dat hier niet doen..
Als het bij de echo sochtends 18 mm is, moet ik savonds ovitrelle zetten en heb ik 36 uur later de iui. Dus zou maandag ochtend zijn. Grappig altijd dat ieder zkh ander protocol heeft. Nou ja grappig, het kan behoorlijk onzeker maken.
Bij mij verschilt het welke gynacoloog ik heb. Eentje vroeg of ik nog even wou blijven liggen, eerste keer werd het mij niet gevraagd. Ook voor de echos heb ik verschillende gynacologen. Heb wel een favoriete gynacoloog, ze is erg vriendelijk en menselijk. Dinsdag heeft ze een uitstrijkje bij mij gedaan, een student 5e jaars mocht de eendenbek doen. Hoop dat mijn cellen rustig zijn. Het is een half jaar geleden dat ik baarmoederhalskanker bleek te hebben.. Hier is het ook bij 18/19 mm ovitrelle zetten, 36 uur later IUI. Laatste IUI had ik 2 grote en 1 mini ei. De mini aan mijn rechter kant deed niet mee. Bij 3 grote doen ze het liever niet in mijn ziekenhuis.
Nou wat ik zal zei bii mij waren ze rond 13/14/15 en toen werd meteen IUI gepland en moest ik Ovitrelle spuite
@Barbara1 lief dat je het vraagt! Goed! Links eitje van 21 mm en 12 mm, rechts 1 van 17 mm en 14 mm. Dus het mag door gaan, of kunnen ze nog de inseminatie nog afkeuren?! Vanavond moet ik de Ovitrelle zetten en maandag inseminatie! Dus je had gelijk Donderdag was me anders verteld.