IUI maart/april 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kleinepuk, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Om heel eerlijk te zijn trok ik het hele traject heel aardig maar begint t nu op te breken. Ben voor 't eerst aan 't klagen. Realiseer me nu dat we nu meer dan 2 jaar in t zkh lopen, ik 2 jaar vol met hormonen zit en we in die 2 jaar ook maar 10 kansen hebben gehad doir iedere x van die gekkigheden zoals nu.
     
  2. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    He Barbara1, balen dat je er doorheen zit, maar heel normaal om op een gegeven moment op een punt te komen dat je gaat klagen! De één komt daar eerder dan de ander, maar iedereen komt op zo'n punt lijkt me. En het zit je ook niet mee; 10 kansen in 2 jaar is inderdaad niet veel. Voel je vrij om hier gewoon al je zorgen en frustraties neer te gooien, eventueel met gewenste reactie erbij (liever ook even wat ellende van anderen erbij horen om te relativeren, of alleen een uitlaatklep en een beetje medeleven, of wil je er vooral geen reactie op; kan allemaal)

    Iig heel veel succes met je telefoontje morgen, ik zou zeggen: schrijf even op een briefje welke vragen je écht beantwoord wil hebben en hang niet op voordat je het duidelijk hebt (of vraag of je later nog eens terug mag bellen als het nog niet voldoende duidelijk is oid...)
    Het (direct) na het ophangen bedenken: shit, dit had ik nog willen vragen...is best kut.
    Heb je tijdens het telefoontje het gevoel dat het allemaal wat te snel gaat; herhaal alles dan eens en verifieer of je het goed begrepen hebt, dat geeft ook wat ruimte om ondertussen in je hoofd een vervolgvraag op te laten komen.

    Succes!
     
  3. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Verder nog een update van mij: vandaag dus intake bij m'n behandel-gyn. :) Vriendelijke jonge dokter.
    Is het eens met het voorstel van mijn ofo-gyn; iui met milde hormoonstimulatie.

    Recepten meteen opgehaald (Gonal-F en Ovitrelle) en donderdag de prikinstructie. (Bij dit zh gaat het 1-op-1); en zodra ik ongi word bellen voor echo op CD3 (en CD3 starten met spuiten van Gonal-F).

    Ik verwacht donderdag (of woensdag of vrijdag) ongi te worden, dus kan in principe gewoon m'n eerstvolgende cyclus meteen starten.
    Ik ben benieuwd!:)
    Voor m'n gevoel toch een stapje verder, ook al weet ik best dat de kans op zwangerschap met 6 behandelcycli maar 40% is en er ook overgestimuleerd kan worden, je soms een cyclus over moet slaan etc en het dus helemaal geen garantie biedt dat het nu snel gaat lukken...:|
     
  4. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    @nooompje bedankt voor je reactie en de tips. Ik heb gewoin even een paar dagen nodig en dan herpak ik me gewoon weer :).

    Wat fijn dat je zo'n goed gesprek gehad hebt en dat je gelijk kunt beginnen. Snap wel dat t na al die tijd als een stap vooruit voelt. Succes alvast.
     
    nooompje vindt dit leuk.
  5. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Barbara1 , yw. ik merk ook dat ik bij elke 'tegenslag' (die nog niet te vergelijken zijn met de jouwe hoor), maar elke keer weer ongesteld, het weer wat heftiger is en ik meer van slag ben. Herken het wel wat je zegt, na een paar dagen kan je je weer herpakken...Komt goed!
     
  6. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Mag je gewoon zeggen hoor. Je bent al hartstikke lang bezig dus dat is ook heftig. Fijn dat mensen elkaar begrijpen hier en dat je je verhaal kwijt kunt . Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal maar iedereen heeft dezelfde wens. Heftig traject ongeacht hoelang je er in zit.
     
    nooompje vindt dit leuk.
  7. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Vandaag alleen maar lopen janken. Gezien mijn cystes mag ik pas over 3,5 week pas weer starten met een iui poging.
     
  8. Kleinepuk

    Kleinepuk Actief lid

    2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland
    @tanja78 hoe verloopt jouw start tot nu toe ?

    @Barbara1 wat ontzettend k*t zeg ! Je had dit zo anders verwacht en nu komen er nog eens extra weken bij! Je mag je gewoon kut voelen en is ook erg begrijpelijk. Hopelijk krabbel je snel weer op en kan je nog ergens je positieve vibe terug vinden

    @nooompje wat ontzettend fijn dat je meteen van start kunt zeg, echt super !

    Even een update van mijzelf :
    Gezien mijn ongeduldige aard heb ik gister even mijn ziekenhuis gebeld om te vragen hoe het stond met de “wachtlijst” voor de prikinstructie. Aangezien mijn gynaecoloog zei dat er amper een wachtlijst was had ik wel al een telefoontje verwacht.

    De mevrouw aan de telefoon moest hard lachen en zei dat het eerstvolgende plekje 24 april zou zijn. Dit valt precies op CD2 en vond ik nogal spannend aangezien het zo nauw loopt dan. Nu heb ik het geluk dat ik bijna op de dag af precies een 28 dagen cyclus heb maar toch voelde het niet goed.

    Helaas kon ik lullen als brugman maar mevrouw dacht dat het wel goed zou komen. De prikinstructie wordt dan waarschijnlijk mijn eerste dag van het prikken en krijg meteen de uitgangsecho.

    Dus ik start rond de 24e!

    Fijne avond dames ;)
     
    Barbara1 vindt dit leuk.
  9. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Hoop ook voor je dat t goed komt. Dagje later zou gelukkig ook nog geen probleem zijn. Kun je gelijk voor 't echie prikken . Zal voor je duimen.

    Ik hoop dat ik straks ' schoon' ben. Dan zou mij eerste dag 24 april zijn als alles loopt zoals ik wil .
     
    Kleinepuk vindt dit leuk.
  10. Kleinepuk

    Kleinepuk Actief lid

    2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland

    Dan zouden wij gelijk opgaan in dit proces! We hopen op het beste !
     
  11. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Barbara1 -Wat ontzettend vervelend om dit nu er bovenop nog mee te maken.Sterkte ! Hopelijk krabbel je snel weer op.
    @noompje wat fijn dat je nu meteen mag starten.Dat helpt enorm! Veel succes!

    @Kleinepuk Ik ben vrijdag begonnen met letrozol voor 5 dagen.Gisteren was laatste dag.Helemaal geen bijwerkingen.Het is erg meegevallen.
    Vorige keer met Clomid was heel heftig.
    Vandaag heb ik ontzettende pijn in mijn eierstokken.Morgen ochtend Echo om te kijken wat er gegroeid is.
    Dan volgt meer info.
     
  12. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #52 nooompje, 4 apr 2019
    Laatst bewerkt: 4 apr 2019
    Prikinstructie van vandaag: gaat een eitje worden, is maar miniprikje (ik heb heel lang bloed gegeven, die naald is veeeeel indrukwekkender en blijft veeeel langer zitten) maar jezelf prikken blijft toch een dingetje :rolleyes: Wel soort van zin in :p

    Morgen echo, overmorgen starten met Gonal-F als het goed is. (kan me niet zo goed voorstellen dat er tussen 1 en 5 april ineens een vette cyste bij is gekomen dus lijkt me dat ik gewoon kan starten.)

    @tanja78 , Hoe ging jouw echo? En uit nieuwsgierigheid, welke bijwerkingen had je van Clomid?
     
    Barbara1 vindt dit leuk.
  13. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag echo gaat .2 eitjes maar nog te klein.12.7 en 13.7.
    Morgen willen ze nog 1 keer kijken om inschatting te maken hoe het weekend zal verlopen.
    @nooompje van Chlomid had ik opvliegers en heftige emoties (voornamelijk huilen).Ik was 2 weken onrustig en kon niet slapen.
     
  14. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @tanja78 dat lijken me genoeg bijwerkingen om een ander middel te proberen ja...succes met je echo vandaag!
    *duimduim
     
  15. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oh wauw dat gaat echt al de goede kant op. Vanaf 13 groeien ze eigenijk altijd wel door. En grote kans dat er 2 meedoen voor je iui. Succes morgen.
     
  16. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag opnieuw echo gaat .
    Eentje is doorgegroeid naar 14.7.
    Nu willen ze geen Echo meer van het weekend en krijg ik advies Zondag Ovitrelle en Dinsdag IUI.
    Ik ben niet echt overtuigd.Ik weet niet echt waroom.
    Wat denken jullie zou deze groot genoeg zijn tot zondig?
     
  17. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hmmm....geen idee... ik ga nu voor het eerste stimuleren en eitjes meten; dus heb nog geen idee met welk getalletje je tevreden zou moeten zijn... Als ze dit op een maandag zouden meten, en zouden zeggen: woensdag ovitrelle en vrijdag IUI, geen extra echo nodig, zou je er dan wel gerust op zijn? Oftewel, twijfel je omdat er geen echo in het weekend wordt gepland?
     
  18. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Overigens was mijn echo vandaag (vrijdag dus) prima. Niets anders verwacht, maandag was het ook goed en nog niet gestart met medicatie dus geen reden om aan te nemen dat er in de tussentijd iets veranderd zou zijn. Zegt de gyn als ie klaar is: er komt wel wat bloed uit hoor...heb me ingehouden, maar dacht wel; no shit Sherlock, wat verwacht je op CD2 :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Barbara1 en Kleinepuk vinden dit leuk.
  19. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Balen dat je geen echo meer krijgt. In principe groeien ze vanaf die grootte 2 mm per dag. Dus dan zou 't zondag 18.8 zijn en dat is prima voor ovitrelle. Maar goed er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Ik kreeg ook nooit echo in t weekend maar nu wel in t iui traject.
     
  20. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    @nooompje ik denk inderdaad dat ik meer vertrouwen had als een echo op de dag voor ovitrelle plaats had gevonden maar ze zullen het beter weten.Ik geef me aan over anders word ik helemaal gek!

    Hoe is het situatie bij de rest?
     

Deel Deze Pagina