IUI maart/april 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kleinepuk, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Succes met spuiten MORGEN NOOOMPJE.

    Op welke dag zit je dinsdag met de iui Tanja?
     
  2. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zaterdagavond eerste keer gespoten. Vooraf best nerveus, maar viel enorm mee. Maar wel meteen m'n man mee laten kijken zodat hij het ook snapt en me eventueel kan helpen mocht ik er heel veel weerstand tegen ontwikkelen. Maar ik verwacht het niet, prikje zelf was minder erg dan verwacht, dit gaat goed komen!
     
    Barbara1 vindt dit leuk.
  3. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    @Barbara1 Ik zit de dag van IUI op dag 14 van mijn cyclus.
     
  4. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oh netjes zeg. Spannend!!!
     
  5. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Zojuist Ovitrelle geprikt.Dat viel erg mee.Nu maar afwachten tot dinsdag.
     
    Barbara1, Kleinepuk en nooompje vinden dit leuk.
  6. Kleinepuk

    Kleinepuk Actief lid

    2 jan 2019
    106
    30
    28
    Vrouw
    Noord holland
    Zo ik ben weer op de hoogte van iedereen, moet eerlijk zeggen dat ik niet elke dag kom kijken dus soms moet ik even terug lezen.

    @nooompje toevallig begon jij over het bloed geven en ik werd die dag gebeld door de bloedbank of ik deze week tijd had voor de intake. Ik heb mezelf namelijk als donor opgegeven. En wat goed dat het prikken meeviel !

    En Tanja al de inseminatie bijna.... spannend !

    Hoe is het bij jou Barbara ? Alweer jezelf Eem beetje herpakt?
     
  7. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    @Kleinepuk ik ben weer opgekrabbeld. Hoop dat de komende weken snel omvliegen en dat de echo dan goed is. Ben gelukkig weer uit m'n putje .
    Hoe is t met jou?
     
  8. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    @tanja78 hoe was de iui vandaag? Last? Goede opbrengst?
     
  9. tanja78

    tanja78 Actief lid

    13 dec 2013
    168
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames!IUI is erg tegen gevallen.Als eerst opbrengst was net 1 miljoen terwijl bij de test veel meer waren .Ten tweede heb ik hele dag erge krampen en kan niet van de bank komen.
    Hoopelijk voel ik me morgen wat beter .

    @nooompje hoe is situatie bij jou?
     
  10. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Ik sluit me ook bij jullie aan..ik kon niet meer afwachten en heb toch voor de volgende stap gekozen.. namelijk kunstmatige inseminatie..

    Ben afgelopen zondag gestart met Clomid 50 mg voor 5 dagen...

    Volgende week maandag heb ik een echo om te kijken of de eitjes rijp zijn... en dan volgt denk de injectie en wordt de inseminiatie gepland....

    Heeft iemand anders ook dit gehad? Want kleinepuk kreeg juist injecties.. ik wist niet dat er verschillende manieren waren hiervoor..

    Vind het heeeeel spannend!!!!
     
    Kleinepuk vindt dit leuk.
  11. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Tanja! Balen zeg! Hoop ook dat je je morgen weer beter voelt, uit ellende op de bank hangen (en zulke krampen hebben) is niet leuk!

    Met mij gaat het prima, spuiten elke dag gaat eigenlijk wel goed. Zondag familie-bijeenkomst en had de spuit maar meegenomen voor de zekerheid. Dat was maar goed ook, onderweg terug naar huis op een parkeerplaats naast de snelweg gespoten omdat ik pas 45 min later thuis zou zijn en me op het hart is gedrukt het dagelijks op hetzelfde tijdstip te doen, en ik eigenlijk niet nagevraagd heb hoeveel speling je dan hebt. :rolleyes:

    Ik merk er verder niets van, geen bijwerkingen; vandaag wel wat last van m'n onderrug, voelt zoals wanneer ik ongesteld word/ben, maar kan ook komen door te laat naar bed gaan gisteren, dat voel ik ook altijd daar. Verder geen hoofdpijn, gespannen borsten, last van de injectieplaats, of andere klachten.

    Ik vraag me wel af hoeveel extra er in zo'n spuit zit...heb 2 Gonal-F van 300ie gekregen, en met 75ie per dag zou hij dus in 4 dagen precies op moeten zijn... net de 4e keer gespoten, en het ziet er uit alsof er nog wel wat inzit. In de bijsluiter staat dat je om te ontluchten eventueel 25ie weg kan spuiten; en ik kan me dan ook wel voorstellen dat ze die er extra instoppen omdat je anders niet 300ie eruit kan halen... maarja, zal ik dan morgen maar gewoon eens proberen hoeveel er nog uit komt en de rest uit de volgende spuit doen? 't is duur genoeg om er zo nu en dan 2 prikjes per dag voor te moeten zetten lijkt me... Iemand een idee?
     
  12. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Sara190, welkom!
    Of er eerst Clomid gestart wordt heeft volgens mij te maken met het ziekenhuis waar je loopt; en waarschijnlijk wordt er ook rekening gehouden met je eigen cycli tot nu toe. Ik zie in je onderschrift wat langere cycli staan, ik kan me voorstellen dat dat meegeteld heeft in het advies eerst Clomid uit te proberen.
    Als je Clomid slikt heb je minder controles nodig en tabletten slikken is minder heftig dan jezelf prikken, volgens mij is de kans op overstimulatie ook wat kleiner. Dus, tenzij je veel bijwerkingen hebt of het niet werkt...prima om met Clomid te starten denk ik.
    Bij mij is Clomid niet eens voorgesteld; ik ben net (zaterdag) begonnen met Gonal-F. Ik gok dat dat standaard is in mijn ziekenhuis... o_O
    Vrijdag heb ik een echo (CD9), kijken hoe het met de eitjes is, en wordt bepaald hoelang ik door moet met spuiten en wanneer de volgende echo is. Ovitrelle heb ik ook al in de koelkast liggen voor als ze groot genoeg zijn.
    Dus we lopen aardig gelijk op! Ik hoop op 1 of 2 hele mooie paaseitjes straks! :D

    O enne, spannend... ja kan ik me voorstellen! Ik ben een beetje een koele kikker lijkt het, na ruim 2 jaar proberen zonder succes hoop ik natuurlijk op direct succes met IUI; maarrrr....ik lig er niet wakker van ofzo; zit er meer mee wat ik tegen wie moet zeggen. Ik moet nu natuurlijk op m'n werk weg op gekke tijden, en m'n supervisor weet welk traject er loopt in het ziekenhuis, maar ik heb heel veel collega's waar ik mee samenwerk, en weet nog niet wie ik meer ga vertellen en hoe snel die info zich dan verspreid. Merk dat ik dat bijna spannender vind dan de afspraken tot nu toe.
    Ik verwacht wel dat het spannender wordt als de eitjes groter worden! :cool:
     
  13. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Heeey!!

    Jah ik denk ook dat ik door mijn cyclus komt inderdaad...

    Nee ik heb helemaal geen bijwerkingen...morgen is mijn laatste pil..ik hoop wel dat het werkt want voel niks bijzonders..weet niet of je iets moet merken of niet..haha...

    Jah ik heb het wel op mijn werk vertelt aan mijn leiding gevende.. en mijn collegas zijn heel lief en zeggen dat dit belangrijker is en voor gaat.. ik gaf aan dat ik er wel moeite heb om dan van werk weg te gaan, het kan soms hier niet uitkomen, maar ik moet dan wel in het ziekenhuis zijn, maar ze zeiden dat ik me daar niet druk om moest maken..vind dat wel lief..maar toch vind ik het niet fijn..ik werk namelijk fulltime..

    Heeeeeeeeeeel spannend voor iedereen hier die er mee gaat starten !!!
     
  14. Dadelll

    Dadelll Actief lid

    10 apr 2019
    118
    54
    28
    Vrouw
    Hey meiden, ik ben nieuw hier. Lang getwijfeld of ik wel een account moest maken..
    ik heb vorige week vrijdag me eerste iui behandeling gehad. Heb daarvoor menopur en cloviterelle injecties gespoten om de eisprong op te wekken. Zit nu in de wachtweken superspannend. Mijn bijwerkingen zijn super veel puistjes. Heb al 2,5 jaar een kinderwens, maar helaas nog niet gelukt..

    Veel geluk en succes allemaal dames!! Hoop dat we samen allemaal tegelijk zwanger worden.
     
    nooompje en Sara190 vinden dit leuk.
  15. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Dadelll, gezellig dat je mee komt kletsen. Voordeel van een account hier is de anonimiteit; dus je kan lekker ongegeneerd zeggen wat je denkt en voelt etc.; en we snappen het tenminste! Geen flauwe/kwetsende reacties, wel meedenkende en -voelende dames (ben geloof ik nog geen mannen tegengekomen). En als je weinig wil zeggen maar rustig wat meeleest, uiteraard ook prima. Mij helpt alleen al het idee dat er een paar dames in hetzelfde schuitje zitten waar ik zo nu en dan wat tegenaan kan gooien van m'n gedachtes. Ik moet er niet aan denken om in real life dit allemaal te delen; m.u.v. m'n zusje dan, die kan ik alles vertellen (en dat doe ik ook maar iets gedoseerder en niet midden in de nacht :p)

    Maarre, je loopt iets op ons voor, spannend! Hoe was de iui? Meegevallen? Wanneer is je NOD en wanneer mag je een test doen? :)
     
    Dadelll vindt dit leuk.
  16. Dadelll

    Dadelll Actief lid

    10 apr 2019
    118
    54
    28
    Vrouw
    Jaa het helpt zeker het idee dat jij niet de enige bent met dit probleem.. ik zelf heb het aan niemand verteld. Word snel emotioneel als ik erover praat. Dus zo via dit forum hoop ik dat het wat helpt. De iui zelf viel wel mee irritante gevoel klein beetje bloed maar dat is normaal zeiden ze. En verder op de dag hele dag een opgeblazen gevoel alsof je ongesteld wordt. Maar later op de avond was het weer normaal. Ik mag volgende week vrijdag de 19e een test doen.

    Ik las dat jij vrijdag een echo hebt veel succes!! Ik had bij me eerste echo 7 kleine eitjes. Maar uiteindelijk is er 1 goed doorgegroeid
     
    Kleinepuk vindt dit leuk.
  17. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Woooow, wat een hoop reacties en zie wat nieuwe namen. Ga even lezen
     
  18. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Wat balen van de opbrengst Tanja. Ga voor je duimen. Er hoeft er maar 1 de eindstreep te halen . Hoop dat je buikpijn al wat minder is De krampen zijn normaal maar bij iedereen verschillend natuurlijk hoe heftig ze zijn.
     
  19. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Welkom meid. Hier ook met injecties. Ooit wel Clomid gehad maar mijn lichaam reageerde er niet op. Spannend zeg je eerste ronde. Succes iig.
     
  20. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Fijn dat t spuiten zo goed gaat. Ik heb er ook nooit problemen mee. Maar goed ook, aangezien ik al 2 jaar spuit haha.
    Je moet idd 2x spuiten. Kijken op hoeveel hij blijft hangen wanneer hij leeg is en dat dan op de volgende spuit instellen. Idd duur spul. Succes alvast vrijdag.
     

Deel Deze Pagina