IUI maart/april 2019

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Kleinepuk, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Meiden, ik ben tijdje stil geweest.
    Maar hoop dat 2020 jullie jaar wordt.
    Veel mooie positieve testen en mooie gezonde baby's.
    Hou hoop.
    Dikke knuffel
     
    Dadelll, Jolo, Sara190 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Nou ik neem je niks kwalijk. Ik zou ook nog niet kunnen genieten. Ik heb 1 miskraam gehad en weet nu al dat ik dat zou hebben, dus je hoeft niets uit te leggen.
     
  3. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    IUI start maart/april 2019 - door naar IVF/ICSI

    Leden:

    ❤ Barbara1: 35 jaar, 2e kindje, PCOS, na ovulatie inductie en 6x iui - > jan '20 IVF
    ❤ Nooompje: 32 jaar, 1e kindje, OFO gb, na 6 IUI in jan '20 start IVF
    ❤ Sara190: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, na IUI4 - > ICSI
    ❤ Dadelll: 25 jaar, 1e kindje, 6x IUI, door voor IVF
    ❤ Catlady: 31 jaar, 1e kindje,IUI 6x door naar ICSI, decapeptyl, menopur, pregnyl.
    Jolo: 28 jaar, 1e kindje, iui 5 met clomid/pregnyl/utro - > zwanger
    Mopsie83: 36 jaar, 3e kindje, gecancelde IUI 2 - > zwanger
    ❤ Hannyke: 30 jaar, 1e kindje, IUI gehad en nu IVF

    ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

    Afspraken en echo's
    ● 3 januari echo, bepaling wanneer starten IVF , Barbara1
    ● 7 januari intake IVF, dadelll
    ● 17 januari echo tijdens hormoonstimulatie, plannen punctie of vervolgecho? nooompje

    Testdagen en NOD



    ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

    Zwanger!
    ♡ Mopsie83 :
    uitgerekend: 06-03-2020
    ♡ Jolo : uitgerekend: 15-07-2020

    Sterretjes
    Barbara1 14-02-18, mk ☆



    Als je de lijst aan wil passen, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Haal de [QUOTE = ...] en [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg en voer je wijzigingen door.

    Lijstje, want ik hou van lijstjes :cool: en kleurtjes
     
  4. nooompje

    nooompje Actief lid

    20 dec 2016
    298
    192
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dames, ik ben even wat minder aanwezig geweest. Eea af te ronden voor het eind van het jaar, en ik heb vast al wel eens gezegd dat ik altijd druk ben; nouja dat is in deze periode nog erger.
    Update; (ik weet niet meer wat ik al wel gedeeld had)
    - 3 dec IVF-intake; geprikt op HIV/hepatitis; bij ongesteldheid starten met de pil (dat was 8 dec). Arts was wel relaxt, ietwat chaotisch (volgens mij 4 keer kamer uitgelopen om formulieren enzo te halen). De vraag werd gesteld of ik wel of geen roesje bij de punctie wil; ze kunnen niet garanderen dat er plek voor is. Heb maar ja gezegd; ben er toch wat bangig voor; wel jammer dat je dan niet mee kan kijken. Nouja, misschien is er geen sedatie-plek beschikbaar (is er niet alle dagen, en soms zijn er meer puncties dan sedatieplekken)....
    - 16 dec eerste uitleg door de verpleegkudige gehad en de ziekenhuisapotheek geplunderd. Gezien de prikervaring van de IUI niet echt iets nieuws gehoord.
    - 23 dec gebeld door de anesthesie, voor de screening voor de sedatie. Werd omschreven als: je slaapt, maar ademt nog zelf. Bij het uitslapen/uur bijkomen mag je wat eten...maar dat moet je wel zelf meebrengen... (voelt beetje karig...)
    - 29 dec (dus paar uur geleden) eerste decapeptyl gespoten. Is echt wel een dikke naald, moest hard duwen om hem door mijn huid te krijgen en daarna verder erin was ook nog een opgave; vind hem niet te vergelijken met de gonal-f-naaldjes...maar tot nu toe verder nog geen last van (bijwerkingen kunnen/zullen eventueel wel later komen; maar op de injectieplek eigenlijk verder geen last; heb lekker rustig ingespoten en vooraf spuit al uit koelkast gehaald dus was goed te doen).

    Ik moet nog 3 dagen de pil doorslikken en de decapeptyl doorgebruiken. Mits ik gewoon ongesteld word ga ik vanaf 8 januari gonal-f bijspuiten (150IE, zat met de IUIs op 75-87,5).
    Dan ook eenmalig een antischimmelpilletje; 'k weet niet zeker waarom, zou dat zijn omdat de decapeptyl je vagina wat uitdroogt?
    Maar dan dus door met decapeptyl en gonal-f tegelijk. En op 17 januari (als ik dus al 9 dagen gonal-f heb gespoten) de eerste echo en een 2e uitleg bij de verpleegkundige.
    Dan wordt bepaald of ik nog een echo nodig heb, of dat er genoeg groeit om een punctie in te plannen.
    Ik vind het best spannend zo allemaal! En erg onhandig dat ik nu gewoon nog niet goed weet wanneer ik verder ga, ik bedoel, gaat de punctie misschien al wel 2 dagen na de eerste echo zijn? of misschien groeit het niet hard genoeg en moet ik nog meerdere keren terugkomen voor een echo? OF er groeit veeeeels te veel (misschien loop ik dan al rond met 2 kilo druiven van binnen...)
    En waarom is er niet een uitgangsecho? Had ik wel bij de meeste iui's....

    En dan nog iets....mijn ziekenhuis is telefonisch (alleen op werkdagen) dus bereikbaar van 08:30-11:30 voor vragen etc; daar vroeg ik naar toen ik er was, of dat een speciale reden had; nou de uitleg was ala volgt: "ja we hebben zoveel patienten, langer bereikbaar zijn is echt niet te doen, dan komen we nergens aan toe, dan blijven we aan het bellen......" (klapperende oren en mijn kaak lag ongeveer op de grond....) Hoe dan? Ik bedoel, als je teveel patienten hebt om ze telefonisch te woord te staan heb je volgens mij meer personeel nodig (die bv de telefoon op kan nemen) of moet je betere informatie verstrekken...dan ga je toch niet je bereikbaarheid beperken? Maar, je kan altijd mailen... (gewoon emailadres....daar ga je toch niet je medische gegevens inzetten?) Mensen bellen toch niet voor niets? Ik ben heel erg benieuwd of ze te bereiken zijn in de ochtend....

    Zo, dat waren voor nu even mijn zorgen en klaagzang.
    Door met de administratie. En ook nog een keer naar bed binnenkort. Pf.
    Excuses dat ik op niemand gereageerd heb; ben jullie niet vergeten hoor!
     
  5. Hannyke

    Hannyke Actief lid

    3 mei 2019
    269
    109
    43
    Vrouw
    Heii,
    Ff op wat dingen reageren. Zelf had ik geen roesje bij de punctie. Daar vroegen ze ook niet naar. Ik was in t AMC. Ik was heel zenuwachtig maar het biel echt wel mee. Ik had 12 follikels die ze aan moesten prikken, dat was een naar gevoel maar zeker wel te doen. Je moet zeker doen wat je zelf het prettigst lijkt, maar zonder roesje kun je wel weer vlot weg.

    Decapeptyl is inderdaad klote om te spuiten. Ontzettend dikke naald. Gonal f, en zelfs pregnyl is er niks bij. Ik heb het iedere keer ook ontzettend langzaam gedaan omdat snel erindrukken juist meerpijn deed.

    Qua echo's enzo begrijp ik de methodevan jouw ziekenhuis ook niet, waar zit je eigenlijk?
    Toen ik al een tijdje met decapeptyl bezig was en ik werd ongesteld, moest ik bellen. Toenheb ik op dag 5, dag 10, 12 en 14 een echo gehad om te kijken of het goed genoeg groeide. Dag 16 de punctie, dag 18 of 19 terugplaatsing. Dus ik snap de manier van jouw ziekenhuis niet echt.. En heel raar dat zeniet heel de dag te bereiken zijn, daar heb je toch poli medewerkers voor!!
     
  6. Hannyke

    Hannyke Actief lid

    3 mei 2019
    269
    109
    43
    Vrouw
    Gister een telefonische afspraak gehad na de negatieve zwangerschapstest. Ze legde uit dat er 7 in de vriezer zitten, wat ik al wist... Maargoed, en dat ik eenvervolgafspraak met mn hoofdbehandelaar moet maken voor uitleg van dat vriezer gebeuren. Ook moeten we verplicht een maand overslaan. Wel zei ze dat als de ontdooiing muslukt, ze gelijk een nieuwe kunnen ontdooien, dus dan hoef ik tenminste niet nog een maand te wachten.

    Volgende week donderdag een afspraakom te besprekenhoe het terugplaataenuit devriezer gaat en of dat in de natuurlijke cyclus kan of met hormonen. Fijn om dat volgende week al te hebben, anderszit jenog langer in ontwetendheid.

    Een goeie jaarwisseling allemaal!
     
    Jolo vindt dit leuk.
  7. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Fijn dat je snel meer weet over de 'vriezer' procedure @Hannyke. Wel klote daar deze ronde mislukt is.

    Ieder zkh heeft zijn eigen werkwijze en alles heeft zo zijn voor - en nadelen. Bij mij is er ook nog geen vaste dag voor de punctie, maar vind dat wel fijn. Ik weet nu nog niet hoe mijn lijf gaat reageren op de hoeveelheid hormonen. Soms ben ik moeilijk te stimuleren en dan zal t langer duren. Op zo'n moment zal ik blij zijn dat de dag nog niet vast staat.

    Dat een zkh niet bereikbaar is vind ik wel kwalijk. Al zijn ze bij ons voor 'normale' zaken smiddags ook niet te bellen. Maar zeker wel bij onzekerheden, pijn etc.

    Fijne jaarwisseling dames.
     
    Hannyke vindt dit leuk.
  8. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Gisteren laatste ivf info gesprek gehad en een echo om te kijken of ik kon starten. De planning was gelijk starten of als t baarmoederslijmvlies niet dun genoeg was, primolut /provera om ongesteldheid op te wekken.

    Helaas zat er bij de echo een follikel van 13 en wil ze dit dus gaan blijven monitoren middels echo's om te kijken of ik spontaan eisprong krijg. En dan starten na natuurlijke ongesteldheid . Viel me wel beetje tegen, duurt dus nog week of 3. Alhoewel ik wel blij ben dat mijn lichaam toch weer iets doet uit zichzelf.
     
  9. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    #1789 Barbara1, 4 jan 2020
    Laatst bewerkt: 4 jan 2020
    IUI start maart/april 2019 - door naar IVF/ICSI

    Leden:

    ❤ Barbara1: 35 jaar, 2e kindje, PCOS, na ovulatie inductie en 6x iui - > jan '20 IVF
    ❤ Nooompje: 32 jaar, 1e kindje, OFO gb, na 6 IUI in jan '20 start IVF
    ❤ Sara190: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, na IUI4 - > ICSI
    ❤ Dadelll: 25 jaar, 1e kindje, 6x IUI, door voor IVF
    ❤ Catlady: 31 jaar, 1e kindje,IUI 6x door naar ICSI, decapeptyl, menopur, pregnyl.
    Hannyke: 30 jaar, 1e kindje, IUI gehad en nu IVF
    Jolo: 28 jaar, 1e kindje, iui 5 met clomid/pregnyl/utro - > zwanger
    Mopsie83: 36 jaar, 3e kindje, gecancelde IUI 2 - > zwanger

    ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

    Afspraken en echo's
    ● 7 januari intake IVF, dadelll
    ● 7 januari echo cyclusbepaling Barbara1
    ● 17 januari echo tijdens hormoonstimulatie, plannen punctie of vervolgecho? nooompje

    Testdagen en NOD



    ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

    Zwanger!
    ♡ Mopsie83 :
    uitgerekend: 06-03-2020
    ♡ Jolo : uitgerekend: 15-07-2020

    Sterretjes
    Barbara1 14-02-18, mk ☆



    Als je de lijst aan wil passen, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Haal de [QUOTE = ...] en [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg en voer je wijzigingen door.

    Lijstje, want ik hou van lijstjes :cool: en kleurtjes
     
  10. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Jeetje. Alles wat er 'mis' kan lopen, loopt wel niet goed bij jou he ! Wie weet toch nog een spontaan wonder en anders veel kracht aan de start van ivf ❤
     
    Barbara1 vindt dit leuk.
  11. Hannyke

    Hannyke Actief lid

    3 mei 2019
    269
    109
    43
    Vrouw
    @Barbara1 pfff, opzich fijn als je lichaam t zelf doet, maar toch ook balen dat het dan weer langer duurt :(
     
  12. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb last van opvliegers na 6,5 dagen niet meer ongesteld gelukkig. Opvliegers komen door het doorspuiten van de decapeptyl. Ben chagrijnig trui uit en trui weer aan. Woensdag naar het ziekenhuis, als echo goed is gelijk starten met de hoge dosis menopur.
     
    Dadelll, Hannyke en Barbara1 vinden dit leuk.
  13. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Vandaag echo gehad.. zondag terugplaatsing.. en moet donderdag beginnen met Utro 3x per dag 200mg..

    Baarmoederslijmvlies was 6.8 dus ze zek goed..moet ook ng doorgaan met estradiol..

    Zo spannend weer pff
     
    Dadelll, Jolo en Hannyke vinden dit leuk.
  14. Hannyke

    Hannyke Actief lid

    3 mei 2019
    269
    109
    43
    Vrouw
    Die opvliegers zijn echt vreselijk he! Ik had dr nijna 2 weken last van, vooral snachts vlogen de t-shirts er door :s

    @Sara190 nog eventjes geduld, spannend weer! Succes met die kutpillen xD sorry, ik vind ze zooooo ontzettend niet fijn!!!
     
  15. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Spannend meid. Dit is poging 1.2 dan toch? Ben t even kwijt.

    Ga duimen voor je.
     
  16. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Yaa 1ste cryo terugplaatsing..

    Hope so dat het mag lukken!
     
    Barbara1 vindt dit leuk.
  17. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    I knowwwwwww

    Zijn ook klote pillen pff bah bah! Denk soms stop ik ze er wel goed in pff voor mijn gevoel lijkt het alsof het niet goed diep zit. Tijdens werk in de wc ook nog snel snel er in doen ahah egt vies spul
     
  18. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Vandaag echo gehad. Mijn lichaam heeft uit zichzelf een ei van 17,5 geproduceerd. Ze verwacht vrij snel een eisprong. Ik mag met IVF starten zodra ik ongesteld wordt. Nu kwam ik zelf met het idee waarom gooien we er niet even een extra iui in donderdag (had ze zelf niet bedacht). Ze vond het een goed idee dus nu onverwachts donderdag een extra 7e iui in afwachting van start ivf.
     
    nooompje, Dadelll, Hannyke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    IUI start maart/april 2019 - door naar IVF/ICSI

    Leden:

    ❤ Barbara1: 35 jaar, 2e kindje, PCOS, na ovulatie inductie en 7x iui - > feb '20 IVF
    ❤ Nooompje: 32 jaar, 1e kindje, OFO gb, na 6 IUI in jan '20 start IVF
    ❤ Sara190: 29 jaar, 1e kindje, OFO gb, na IUI4 - > ICSI
    ❤ Dadelll: 25 jaar, 1e kindje, 6x IUI, door voor IVF
    ❤ Catlady: 31 jaar, 1e kindje,IUI 6x door naar ICSI, decapeptyl, menopur, pregnyl.
    Hannyke: 30 jaar, 1e kindje, IUI gehad en nu IVF
    Jolo: 28 jaar, 1e kindje, iui 5 met clomid/pregnyl/utro - > zwanger
    Mopsie83: 36 jaar, 3e kindje, gecancelde IUI 2 - > zwanger

    ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

    Afspraken en echo's
    ● 7 januari intake IVF, dadelll
    ● 9 januari extra iui 7 Barbara1
    ● 17 januari echo tijdens hormoonstimulatie, plannen punctie of vervolgecho? nooompje

    Testdagen en NOD
    ● 23 januari testdag Barbara1


    ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

    Zwanger!
    ♡ Mopsie83 :
    uitgerekend: 06-03-2020
    ♡ Jolo : uitgerekend: 15-07-2020

    Sterretjes
    Barbara1 14-02-18, mk ☆



    Als je de lijst aan wil passen, druk dan op "reageer" bij het meest recent geplaatste lijstje. Haal de [QUOTE = ...] en [/QUOTE ] aan het begin & einde van het bericht weg en voer je wijzigingen door.

    Lijstje, want ik hou van lijstjes :cool: en kleurtjes
     
  20. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Oh wat goed zeg!!
     

Deel Deze Pagina