6 eitjes na fostimon 150

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marielle1989, Mar 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marielle1989

Feb 15, 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    Wij zijn nu enige tijd bezig met ovulatie inductie. Vandaag ben ik bij de gynaecoloog geweest voor een echo om te kijken of de eitjes groot genoeg waren. Nu bleek er 6 eitjes te zijn die al aan de grote kant waren. Dus we mogen geen pregnyl zetten en een week niks doen. Maar hoe groot is de kans dat ze alle 6 bevrucht worden? Ze waren niet allemaal van dezelfde grote.
    Groetjes Mariëlle

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoe groot de kans is dat is lastig in te schatten.
    Maar ik begrijp dat je overweegt om toch te gaan klussen.

Ik zou het niet doen.
    Als je OI doet dan is het zaad van je man dus waarschijnlijk wel goed (genoeg) en is de kans op meerdere bevruchtingen veel groter.

Alshet grootste follikel nu 18 is en gaat springen bij bijv 22 dan kan moet nog 4mm groeien. Als er follikels van 12/13/14 etc zitten dan kunnen deze ook nog met gemak 4mm groeien en kunnen ze allemaal mee doen.

Ik zou dit risico in ieder geval niet nemen.
    Maar ik begrijp dat het niet leuk is om te moeten afbreken, ik heb het ook 2 keer gedaan en daarna ook nog eens cystes gehad :( zo zonde van de tijd!

3. marielle1989

Feb 15, 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt van mijn man is heel goed. Maar jij bent bij te veel eitjes ook gaan klussen? En hoe komt het dat je cyste hebt gehad?
    Ik twijfel namelijk wel. Niet om meteen vanavond te klussen maar wel om einde van de week te doen.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wel bij 3 follikels toen we al meer dan 10 rondes hadden gehad met 1 tot 2 follikels.

Ik zou met goed zaad en 6 follikels niet er voor gaan, ik zou het risico te groot vinden.

Ik kreeg na teveel follikels (een keer met 5) soms cystes, dus follikels die niet geheel oplossen.
    Daar kwamen we dan achter bij de uitgangsecho, dan ben je zo 2 maanden kwijt, dus houd daar ook rekening mee.

5. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Hoi Mariëlle,

Ik heb het een aantal maanden geleden ook gehad met 8 eitjes en ook ik baalde enorm. En daarna verplicht een maand rust omdat er nog wat lege follikels waren blijven zitten die 'opgeruimd' moesten worden.

Ik snap je frustratie en wij zaten met hetzelfde dilemma. Na heel veel wikken en wegen hebben wij het tegen het advies in een dag na de eisprong toch 'gedaan'. Ook bij mij waren de eitjes van verschillende grote. En de kans dat ze allemaal tegelijk springen is nihil en een eicel is maar ong24 uur te bevruchten dus er van uit gaande dat er misschien 2 of 3 wat later zouden springen en we dus voor die gingen.......Het is wel een beetje naief misschien van ons geweest maar de frustratie was gewoon erg groot!

Dus echt ik snap je dilemma!
    Overigens had ik geen positieve test in handen we zijn nu bezig met onze eerste IVF na 7 IUI's (waarvan er dus 1 is afgeblazen)

6. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    Ik snap sowieso niet dat je fostimon 150 moet prikken..... Ik had standaard 75ie en de keer dat ik teveel eitjes had 112,5ie.

Nu spuit ik wel fostimon 150ie maar voor IVF dan is het de bedoeling dat je veel eitjes krijgt......

Elk lichaam is natuurlijk anders en reageert anders.

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Je krijgt volgens mij maar 1 piek die voor de eisprong zorgt.
    En alles vanaf ongeveer 16/17mm zou dan een eitje kunnen vatten die rijp is.

Dus nu niet 2/3 die springen en daarna weer 2/3.

Maar als de grootste nu 18 is en de kleinste 12 dan is er dus een grote kans dat er heel veel eitjes te bevruchten zijn.

Ik snap de frustratie, heb het zelf ook twee keer gehad, maar ik vind het zeker naief.
    Je komt voor gruwelijke beslissingen te staan als blijkt dat je in verwachting bent van een (behoorlijke) meerling.
    Dan is het mooie sprookje dat de wens in vervulling is gegaan ineens niet meer zo mooi.
    Dit hebben wij in ons achterhoofd gehouden en geen moment spijt van gehad, ondanks dat we nu midden in een IVF traject zitten heb ik niet zoiets van: had ik dat risico toch maar genomen.

8. marielle1989

Feb 15, 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn begonnen met fostimon 75 na 10 dagen is het verhoogd naar fostimon 112.5 uiteindelijk hadden we 2 eitjes en een positieve test. Helaas bij 7 weken weer een miskraam gehad. Dus daarna opnieuw begonnen met fostimon 112.5 en daar groeide 1 eitje en niet gelukt. Dus nu moest ik met fostimon 150 beginnen omdat ze meerdere eitjes wilde hebben omdat ik toen wel zwanger was. Alleen daar reageer ik dus sterker op. En dit was door een andere arts voorgeschreven terwijl ik met mijn arts 112.5 had afgesproken. Dus daar baal ik helemaal van!

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Mocht je nu geen goede dosering kunnen vinden dan zou ik vragen naar puregon of gonal f.
    Dit is super makkelijk te doseren per kleiene stapjes van 12,5.

Ik heb namelijk ook menopur gebruikt en bij 75 had ik geen reactie, 112,5 ook niet (behalve bij het verhogen na al dagenlang 75 spuiten) en bij 150 ook te veel groei.

Menopur is net zoiets als Fostimon.

Ik ben toen puregon 100 gaan spuiten en dat werkte perfect! 11 rondes gebruikt met gemiddeld 2 eitjes.

10. marielle1989

Feb 15, 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke ik zal het eens vragen. Maar had jij ook een aantal dagen veel last van je onderbuik te hoogte van de eierstokken? Ik heb dat sinds maandagavond al en we hebben niet geklust. Ook doen mijn tepels erg zeer en voelen ze zwaar. En ben echt super moe. Dus vind best vreemd

11. Blossom82

Blossom82 Actief lid

Jul 8, 2015
    325
    22
    18
    Noord-Brabant
    Hoi Mariëlle ik denk dat die buikpijn komt door de vele eitjes ik had dat toen ook. Staat toch soort spanning op zodra ze gesprongen zijn is dat over. Dat was in ieder geval bij mij.
    Wat balen dat het met de dosering niet helemaal goed gaat. Ik hoop dat het de volgende cyclus wel goed gaat en je netjes twee mooie eitjes hebt. Ik snap de teleurstelling ontzettend goed!

12. marielle1989

Feb 15, 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dan kijk ik het gewoon aan. Anders bel ik gewoon het ziekenhuis. Ik hoop zelf ook dat de volgende ronde goed gaat en het kindje eindelijk blijft zitten.

13. marielle1989

Feb 15, 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff zit nu in afwachten of wanneer ik ongesteld moet worden. Nu is het wel zo dat ik vorige week donderdag een klein bloedinkje heb gehad. Alleen maar met afvegen. Ik wist dat het niet mocht maar we hebben de week daarvoor op vrijdag toch geklust. Wat zou dat geweest kunnen zijn? Nu ben ik een weer een week verder en ben nog niet ongesteld.

Share This Page