Hoi meiden, Ik zit nu op dag 16. Op dag 10 zagen ze 7 follikels zitten na het spuiten met gonal. Nu is de IUI afgebroken, omdat de kans op meerlingen te groot is. Op cd 13 (afgelopen donderdag) heb ik weer een echo gehad en eitjes zaten er nog. De eitjes zouden wel vanzelf gaan springen zei de gyn. Nu heb ik sinds donderdag cd 13 bruinverlies en vandaag (zondag dag 16) lijkt het wel alsof ik gewoon ongesteld ben geworden??? Ik begrijp er niks van? Iemand een idee wat dit is? Ik heb helaas geen ovu testen meer gedaan en getempt, dus ik heb echt geen idee. Help!
Hee, Ik had dat ook. Op dag 11 was ronde afgebroken ivm te veel follikels. 6 dagen later begon mijn menstruatie. Was heel licht en met de uitgangsecho van de nieuwe ronde bleek dat follikels er toch nog zaten. Toen moest ik een ronde overslaan... Ik hoop dat dat bij jou niet nodig zal zijn!
Hoi Lovelyrose, Heel erg bedankt voor je bericht! Ik dacht eerst dat de bloeding was door de eisprong, maar heb vanmorgen getempt en die is dus laag. Had van de week ook een ovutest gedaan en die was spierwit. Ik weet dus zeker dat het om dezelfde situatie gaat als jij. Ben gewoon ongi geworden, en die follikels zitten er nog... En het idee om nu nog een ronde over te slaan, boven op de verloren IUI ronde....kan ik nu iets doen om ze alsnog te laten springen? Heb t ziekenhuis al gebeld maar gyn is alleen aanwezig voor spoedgevallen... door koninginnedag... Denk je dat ze me pregnyl kunnen geven, zodat ze alsnog springen?? En wanneer heb je die uitgangsecho gehad? Na je menstruatie?
Frustrerend hè, als je lichaam niet doet wat je wil... Ik vond het ook echt verschrikkelijk om een ronde over te moeten slaan. Maar had daarna wel weer goede moed om verder te gaan. Mijn menstruatie was heel licht en mijn temp deed ook raar in die afgebroken ronde. Er was geen touw aan vast te knopen. Ik zou niet weten of het zal helpen alsnog pregnyl te spuiten... Ik vond het ook raar dat ik geen pregnyl hoefde te spuiten en dat die follikels maar te zien bleven. Uitgangsecho had ik op dag 2 van mijn nieuwe cyclus. Succes! Hopelijk voor jou ook snel duidelijkheid
Ja het is inderdaad frustrerend, heel erg frustrerend allemaal...het is toch raar dat ze dan niet standaard pregnyl geven, of een vervanging daarvan, want nu neem je toch een risico dat ze niet gaan springen en je nog verder van huis bent. Ik had afgelopen donderdag nog een echo en toen zei de gyn dat ze wel zelf zouden springen, niet dus. Sorry nog 1 vraagje, met de nieuwe ronde bedoel je dus die lichte menstruatie, kort na het afbreken van je IUI? En mocht je toen bij de volgende menstruatie meteen weer spuiten, of hebben ze toen eerst gekeken of alle follikels weer weg waren? Wat had je gespoten dat je zoveel follikels had? Ik had de 1e ronde 75 eh gonal (toen maar 1 ei) en de 2e ronde 87,5 eh. Dat was dus teveel...
Ik begon eerste ronde met puregon 75EH. Dit bleek al meteen teveel te zijn, ik had 6 follikels. De lichte menstruatie na afbreken van die eerste ronde was inderdaad de ronde die ik moest overslaan. Toen ik daarna mijn menstruatie kreeg moest ik voor een uitgangsecho komen op dag 2 om te kijken of alles weer rustig was, dit was ook het geval. In elk zkhs hebben ze andere protocollen. Dat maakt het af en toe ook wel verwarrend. In principe zorgt je eigen lichaam zelf ook wel voor een eisprong, maar ik heb er zelf niet veel van gemerkt in die ronde... Hopelijk heb je inmiddels meer duidelijkheid nu de poli's weer bereikbaar zijn!
Heel erg bedankt voor je info! Ik heb morgen een telefoonafspraak met een gyn, dus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Stiekem hoop ik op pregnyl zodat ik alsnog deze ronde kan benutten... En anders krijg ik volgende week een echo om te kijken hoe het met de follikels is.