Meiden, In een natuurlijk cyclus nesteld een eitje zich zo rond dag 5-7 na eisprong in. Bij een terugplaatsing is de bevruchting er dus en wordt het rechtstreeks in de bm geolaatst en dus hoeft de reis van eileider naar bm niet gemaakt te worden. Nesteld een eitje zich dan ook sneller in? Ik heb vandaag een eisprong (gezien de pregnyl van woensdagavond) en krijg dan een terugplaatsing aanstaande maandag. Ik zit dan op 3dpo. Betekent dit dat het eitje zich al rond woensdag gaat innestellen op 5 dpo (als hij dat doet) of start de teller weer op 1 en is de innestelling pas rond dat weekend erop? Optie 1 lijkt mij het meest waarschijnlijk maar je weet maar nooit
Ik meende dat de start van een eventuele innesteling rond dag 3-5 na de terugplaatsing kan zijn. Hier eerst terugplaatsingen op de 3e dag gehad na de punctie, later op de 2e dag. Toevallig heb ik de innesteling duidelijk gevoeld en het kwam redelijk overeen met de aangegeven dagen. Succes!
Je kunt bij de terugplaatsing vragen hoeveel cellig het embryo is, daar hangt het vanaf. Als het 3 cellig is, dan heeft het een paar dagen nodig door te delen tot een blastocyt. Dus ontelbaar veel cellig. Pas dan zal het klompje cellen uitbreken uit z'n schulp en in gaan nestelen. Als het al een blastocyt is, dan heeft het dus korter de tijd nodig om in te nestelen. Ik heb een terugplaatsing gehad van 2 blastocyten in Dusseldorf. De arts zei bij terugplaatsing: eentje is al in het stadium 'elk moment uit z'n voegen te gaan' . En die avond heb ik venijnige steken gehad en kan niet anders dan de innesteling geweest zijn. Ik had ook al 8dpo een duidelijk positieve test. Hangt dus af van hoeveel cellig je embryo bij de terugplaatsing is. Laat je ons ff weten hier . Ben wel benieuwd!!
Ik had een zes-cellige en acht-cellige terug op dag drie. Daar is onze meid uit ontstaan. Ik heb de innesteling gevoeld rond dag 3-5 na de terugplaatsing en de dagen erna. Toen ik voor de tweede keer zwanger werd (helaas geeindigd in een missed abortion met 11 weken ) kregen we op dag 2 een vier-en een vijf-cellige terug. Die innesteling heb ik niet zo goed gevoeld.