Dilemma : assisted hatching !?!??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Uy82, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allen,

Heb even snel jullie hulp nodig; gister punctie gehad in DD. Resultaat 8 eitjes. We kregen zojuist een telefoontje dat ze van de 8 er 6 hebben kunnen gebruiken en 2 zijn er bevrucht. Joehoeeeeeee.

İk heb de tp morgen en wij kregen ook de vraag of we assisted hatching willen toepassen. Waarom weten we niet we worden er zo over teruggebeld, mijn man heeft daar niet zo een vertrouwen in en ik snap niks vn de uitleg op internet. Dus hoe maak je die keuze dan?

Wie o wie heeft hier ervaring mee? İk hoor het grag zsm. Albast bedankt!

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Assisted hatching is een techniek die het innestellen van de embryo's bevorderen. In Nederland werken er slechts enkele ziekenhuizen mee als experiment ( Zwolle en Zoetermeer?)

In Duesseldorf werkt men er mee sinds eind jaren '90. De kans op zwangerschap is groter. Vraag even de statistiek op aan de telefoon in Duitsland.

Ben zelf ook patient in DD, ik had alleen meer bevruchtingen en heb dus voor embryoscoop gekozen ( dat is embryo's in een broedstoof 5 dagen laten doordelen tot meercellige embryo's). Het is een soort survival of the fittest waarmee je zwangerschap stijgt tot 65% in mijn leeftijdscategorie na terugplaatsing.

Ik zou zeggen, ga ervoor, het vergroot je kansen! De techniek weet je denk ik wel he? Dus gaatje in embryo laseren waardoor het embryo sneller en beter aan de baarmoeder hecht.

3. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hoi Uy,

Ik heb geen ervaring met IVF/ICSI dus ook niet met je dilemma.
    Heb wel een goede uitleg gevonden voor je..
    Assisted Hatching

Misschien heb je er iets aan.. Succes met het maken van jullie keuze, en met de behandeling!

Liefs, Noux

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Heel simpel gezegd wil Assisted Hatching zeggen dat de schil van bevruchte eicel dunner wordt gemaakt, zodat het innestelling bevorderd. Wij zouden voor die techniek hebben gekozen als wij destijds ook een bevruchte eicel zouden hebben gehad, maar helaas.

DD werkt hier al vele vele jaren mee, en hebben de kennis en de ervaring om dit te doen. Ik zou huiveriger zijn om de behandeling in NL te laten plaatsvinden omdat ze 1) zo vreselijk ver achterlopen in vergelijking met het buitenland en 2) omdat ik sowieso niet echt veel vertrouwen heb fertiliteitsbehandelingen in NL (veels te veel protocol gericht).

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik weet het niet zeker, maar rekent DD er niet extra kosten voor? Weet niet hoe het met verzekering zit enzo. Maar misschien dat ook nog even navragen als dat voor jullie belangrijk kan zijn?

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    € 165 Pien, da's een peulenschil als je toch al bijbetaald in het buitenland toch ;)

7. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, nou klinkt heel goed allemaal. Om het geld gaat het niet maar ik dacht dat ze deden bij vrouwen vanaf 37 jaar. Zelf ben ik 31, maar daarentegen zei onze arts toen kwaliteit zaad van je man speelt geote rol (we komen van helemaal niks, via tese nu twee bevruchtingen) ik ga zo gewoon nog maar om uitleg vragen. Spannend allemaal..

İk las ook dat je hiervoor maar een aparte nota moest vragen, dus dat zullen we dan ook doen. Die €160 is peanuts als daarnee innestelimg wordt bevordert. Kent het ook nadelen?

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je krijgt een aparte rekening, hoef je niet eens om te vragen ;)

Behalve je op een forum informeren, zeker ook even uitleg vragen bij de kliniek. Daar ben je patient voor!

Nadelen aan de AH is er niet, aan de embryoscoop is een nadeel dat er gemiddeld 50% afvalt in de vorming naar een 5 dagen blasto. Vandaar dat ze dat bij jou met 2 bevruchtingen niet doen.

Heel veel succes!!

9. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    In Zwolle (en nog een aantal zh) doen ze nu onderzoeken of het daadwerkelijk beter is..
    Omdat de onderzoeken nog in de kinderschoenen staat zeggen ze niet dat het beter is of niet..dat weten ze pas als het afgerond is!
    DD doet het wel maar zijn geen onderzoeken naar gedaan (is mij verteld) daarom zou ik het in DD zeker niet gaan doen..zeker niet als er maar zo weinig over bekend is!
    Succes met jullie keuze! Volg jullie hart!

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Door Nederlandse artsen zeker ... ;) ;) DD doet dit al sinds eind jaren 90 ... ik denk dat ze hier meer dan voldoende kennis en ervaring mee hebben.

Dat de onderzoeken in NL nog in de kinderschoenen staat, wil niet zeggen dat het in DD of ergens anders ook nieuw is. De behandeling is namelijk helemaal niet nieuw. Nederland wil er niet aan. Net zoals de NIPT test.

11. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel we hebben er voor gekozen en gaan voor ah. Tis voor ons alles of niets. Als het aan de artsen hier in nl lag destijds moesten we maar meteen denken aan kid of adoptie omdat meerdere malen 0,00 zaad er uit kwam. Dankzij microtese (ook nog steeds in onderzoekfase in nl) hebben we nu iig wel twee enbryos.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Precies - net zoals poollichaamdiagnostiek ... ook een vloekwoord bij de nederlandse gyneacologen ... ;)

Heel veel succes. Ik zal voor jullie duimen!!!

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    En in aanvulling, ook in Frankrijk, Belgie en de UK hatchen ze er op los ( :D). UK en Duitsland, met resp populaties van 60 & 80 miljoen hebben deze onderzoeken gefinancierd. Net zoals de Europese grootmachten ook onderzoeken naar andere ziektes onderzoeken en financieren.

Wij met 17 miljoen zieltjes trekken die financiele investeringen niet tot matig. De Belgen zijn alleen zo slim geweest om de technieken van de buren te omarmen waar wij in NL deze links laten liggen.

So far ;)

14. Uy82

Uy82 Actief lid

14 apr 2013
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    Okee een ander probleempje:) ik zou teruggebeld worden maar dat is niet gebeurt...

Hoe zit het met utrogestan bolletjes? Die heb ik nu ingenomen vanaf vandaag. We moeten er morgen om kwart voor negen zijn, dus ik verwacht de tp om 9 uur. Wanneer zou ik de bolletjes moegen inbrengen en moet ik ze evt wel inbrengen voor de tp? İk heb echt geen flauw idee.

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik weet niet precies hoe het zit met die bolletjes maar volgens mij kan het iig geen kwaad als je het vooraf al doet.

Ik vind het voornamelijk vreemd dat ze jullie zo slecht inlichten. Lijkt me naar al die onzekerheid en vaagheid!

Ik duim voor jullie :)

Deel Deze Pagina