lumc wachttijd?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door raihanna, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raihanna

raihanna Nieuw lid

9 nov 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden wij hebben volgende week onze eerste afspraak bij de ivf arts. Het word ivf of icsi. Heeft iemand enig idee hoelang de wachtlijst is bij het lumc?

2. raihanna

raihanna Nieuw lid

9 nov 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand?

3. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Hoi
    Over wachttijden kan ik je weinig vertellen
    We hebben bij het LUMC een paar onderzoeken gehad
    waarbij uitkwam dat mn mannetje problemen had en ons werd daar icsi voorgesteld.
    Persoonlijk hebben wij niet zo'n hoge pet op van het LUMC
    Ze mogen dan misschien goed zijn in hun vak daar maar
    onze ervaringen waren niet positief. Afspraken waarop je lang moest wachten en vervolgens 1,5 week van tevoren horen dat je afspraak weer een week of 3 verzet word (tot 2x gehad) per brief.
    Heb je een afspraak gehad en je zit achteraf met vragen krijg je het "telefoonteam" aan de lijn die duidelijk zijn opgeleid zeer vriendelijk iemand af te wimpelen. Je mag dan een telefonische afspraak maken met betreffende arts/gyn die zo'n 2 tot 2,5 week verder is (minimaal). En wij vonden de artsen/gyns daar vrij bot tot gevoelloos. Op 1 gyn na.
    We hebben ons daar echt een nummer gevoeld en waren blij dat we er weg zijn gegaan. We hebben nu ook gezien dat het heeel anders kan. Ik hoop dat jullie er positievere ervaringen zullen hebben.

4. raihanna

raihanna Nieuw lid

9 nov 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey nadine, de dingen die je zegt zijn wel erg herkenbaar maar omdat wij in de beginfase zitten heb ik me er nog niet aangestoord. Vooral het gedeelte van afspraken verzetten is bij ons al een paar keer voorgekomen. Met werk etc is dit erg onhandig. Een vraagje? Naar welk ziekenhuis zijn jullie nu gegaan?

5. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Hoi
    Wij zijn eerst overstapt naar het Geertgen in Brabant en
    zijn nu in Duitsland onder behandeling.
    Wij zijn naar Duitsland overgestapt omdat we in het geertgen
    eerst iui wilden proberen, dat kon omdat het bij mn mannetje
    redelijk verbeterd was, nog niet je van het maar iui gaf een kans
    na 5x iui zijn we richting duitsland gegaan omdat ze daar de punctie
    onder narcose doen.
    Zowel bij het Geertgen als in duitsland zijn de mensen veel persoonlijker. Het is zoveel anders!! :)

6. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Als je het LUMC een keer zat bent en je het liever een beetje in de buurt wilt zoeken, misschien kinderwens Leiderdorp? Ik ben er nooit geweest maar hoor van een hoop mensen goede verhalen.

7. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Offtopic:
    Nadine, wat lees ik nu? weg uit GG? heb ik niet meegekregen.
    Hoe is het in Duitsland, is er al kans op iets?

Ontopic:
    Onze ervaringen zijn ook niet echt prettig in het LUMC. We hadden een gyn die al begon met ja u heeft wel overgewacht. (ja duh dat weten we, geef nou maar die medicijnen, dan komt de rest wel goed). Helaas voor ons geen verdere behandeling dan de onderzoeken maar wel een enorm gepush richting het lifestyle onderzoek vanuit het UMCG.

Nu zitten we in Geertgen (ja wel 2 uur reistijd enkele reis) maar wel zoveel prettiger! Hier zijn we geen nummer, maar gewoon een mens!

Qua wachttijden kan ik je helaas niets vertellen, maar kunnen ze dat niet doen als je ze belt?

8. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Hey Marjolente
    Ja GG had ik graag willen blijven maar daar doen ze de ivf-punctie
    niet onder narcose helaas en ik was de iui-behandelingen na de 5de
    keer zat. In DD moest mannetje zn potje weer inleveren en daar kwam uit dat (heel technisch dit) het dna zich teveel splitst waardoor, als je al zwanger zou worden, een verhoogde kans op miskraam en geboorteafwijkingen hebt, qua ivf/icsi resulteert dit in slechte emmy's. We hebben nu een vitaminewinkeltje thuis :D
    Mannetje moet 8 soorten iedere dag slikken, 2 januari terug om te kijken
    of het verbeterd is. Ben benieuwd...

Ik vind het zoiets belachelijks dat ze gelijk over je gewicht beginnen te zeuren!! Kl*te gyns brrr :x
    Wat je zegt over GG hebben wij ook altijd zo ervaren! Al vanaf de eerste keer dat we er binnen kwamen. Vriendelijke behulpzame mensen, altijd tijd voor je als je ergens mee zit en vind hun wachtkamer een echte huiskamer!
    DD is op zich ook prima! Ben iig ontzettend blij dat er iets gevonden is waar evt wat aan gedaan kan worden! :)
    Maar LUMC...voor ons was het echt niet leuk.

Deel Deze Pagina