Wie heeft er ervaring met utro in een natuurlijke cyclus? Hoe lang duurde het voor je zwanger werd? En wat waren de bijwerkingen?
Ik kreeg pregnyl injecties (of nou ja kreeg, zette het zelf). Zelfde principe, progesteron hoog houden. Was gelijk zwanger eerste ronde ermee maar ging vlot mis (progestron daalde ook te snel), maand erop kreeg ik 2 shots (op dag vd eisprong en week later) en blijvend zwanger.
Hoi hoi Ik heb ook utrogestan gebruikt alleen niet in de natuurlijke cyclus. Mijn ervaring is dat het een kliederboel word daar beneden 5e terugplaatsing zwanger geworden en tot week 12 moeten gebruiken. Bijwerkingen had ik niet echt
IK mag Het gebruiken omdat het elke x vroegtijdig afbreekt dus net op of rond nod...... en ik heb steeds rond dag 10 naar Mn ei wat bloed verlies....... dus Mn gyn vermoed een dip in progesteron en daarna word ik op dag 15 ongesteld met in een jaar tijd al 4 x 2/3 dagen voor nod posi test en dan werd ik op dag 17 ongesteld! Ik heb voor Mn zoontjes ook 2 miskramen gehad een met 8 weken een met 15 weken!
De keer dat ik utro gebruikte in natuurlijke cyclus (wel Pregnyl gebruikt, verder niets) is de keer dat ik zwanger ben gebleven. De keren daarvoor alleen maar ellende gehad met vroege en latere miskramen. Mijn progesteron niveau was al hoog van zichzelf, dus ik kreeg het helaas niet voorgeschreven van de gynaecoloog. Op eigen initiatief toch gebruikt en zie hieronder...
Ik! Ik gebruik het bij elke TP in natuurlijke cyclus.. Niet zwanger mee geraakt nog helaas maar denk dat dat meer ligt aan het feit dat ik denk dat ik nooit zwanger zal raken van cryo.
Een deel via het forum van Ivfmoeders, maar het grootste deel via super lieve meiden die ik via dit forum ken. Het is ook online te koop, maar dan moet je flink in je portemonnee tasten. Natuurlijk had ik dat er ook voor over gehad, als het niet anders had gekund. Ik heb het tot 14 weken gebruikt, tegen die tijd heeft de placenta de aanmaak van progesteron overgenomen.
Hiero Voor onze laatste hadden we ook weer ivf gedaan (en de nog ingevroren cryo's gebruikt), maar ik raakte er niet zwanger van. Daarna een rustmaand om te bekijken of we nog wel door wilden gaan met ivf.... en toen heb ik de utro gebruikt die ik nog had en prompt spontaan zwanger. Mijn zoontje is nu 3 jaar
Mijn gyn zegt dat het niet nodig is omdat ik gewoon 14 dagen LF heb! Heb wel al verscheidende maanden op dag 8/9 bloed verlies! Maar volgens hem staat dat een zwangerschap niet in de weg. Uit bloed onderzoeken bleek wel dat mijn amh aan de lage kant was 0,25 ugl en mijn fsh was 7,7 en mijn oestradiol 238 dat was keurig maar de amh wat aan de lage kant! Hij gaf aan dat we het nog maar 3 maanden moesten proberen.....
Morgen word ik opnieuw gebeld en ga ik weer vragen om utro! Ik wil het gewoon proberen volgende ronde!
Ik had ook gewoon een nette lf van 10-11 dagen en mijn progesteron was ook altijd hoog genoeg (gemeten in bloed), maar toch weerhield dat er niet van om te proberen. En het viel mij op dat bij alle ivf poging met pregnyl in de lf, ik niet zwanger raakte en met utro in mijn lf wel
Dank je wel! Ik heb utro gekregen dus nu afwachten tot Mn mensruatie aankomend weekend komt en dan kunnen we volgende maand met utro starten’